ECU - Bardzo proszę o pomoc

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

15 kwie 2020, 14:18

Pamela wraca jutro z motosfery, Panowie nie poradzili sobie tylko z jednym - falujące obroty.
Wszystkie czujniki zostały sprawdzone itd. itp.
Generalnie diagnostyka nie była tania ale (wydaje się) że znaleźli winnego, to komputer silnika.

IMG_4585.jpg
IMG_4585.jpg (1.49 MiB) Przejrzano 1216 razy

Czy ktoś z Was mógłby sobie odmówić jazdę na kilka dni i pożyczyć mi komputer na podmianę?
Zanim wydam spore pieniądze chciałbym mieć pewność, że nie pójdą w błoto.

Oczywiście pokryję koszta wszystkich przesyłek.
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

15 kwie 2020, 14:55

Może warto zagadać do kogoś kto naprawia te układy? W ten sposób na pewno będzie taniej.
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

15 kwie 2020, 16:24

Chciałbym ma 100% ustalić, że problem leży właśnie w komputerze.
Bujam się z tym problemem ponad rok..
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

15 kwie 2020, 17:41

Jeśli masz immo to nie możesz ot tak przełożyć kompa z innego auta bo nie zagada, poza tym falowanie obrotów od kompa? Poprawcie mnie ale chyba byłby to rzadki przypadek.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

15 kwie 2020, 18:24

Nie mam immo.

Walczę z tym na prawdę długo i ciągle nic, stąd chwytam się takiego a nie innego pomysłu.
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

15 kwie 2020, 20:09

Co by nie zakładać nowego tematu.
Poradziłem się jeszcze Pepega co to tego tematu, zasugerował podmianę przepustnicy bo może to w niej tkwi problem.

Pytanie - czy w MX po wymianie potrzebna jest procedura adaptacji przepustnicy?
Jeżeli tak - jak ona wygląda?
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 kwie 2020, 18:04

tez nie bardzo wierze w usterke ECU. Na czym dokladnie polega problem?

podejrzewam ze przekladka przepustnicy bedzie pnp. w 1.6 trzeba bylo jedynie wyregulowac sruba wolne obroty w trybie serwisowym aby regualator wolnych obrotow mogl potem dzialac w sensownym zakresie. Ale 1.8 ma nieco inny osprzet wiec trudno powiedziec czy jest to tak samo.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3518
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

17 kwie 2020, 19:12

Alex pisze:
17 kwie 2020, 18:04

podejrzewam ze przekladka przepustnicy bedzie pnp. w 1.6 trzeba bylo jedynie wyregulowac sruba wolne obroty w trybie serwisowym aby regualator wolnych obrotow mogl potem dzialac w
Alex - co, gdzie i jak się robi? Coś słyszałem ale bez szczegółów...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 kwie 2020, 21:06

Zapiąć zworke TEN do GND tak jak do mrugania błędów i uruchomić silnik (musi być ciepły). Następnie śruba blisko przepustnicy, taka specjalna regulacyjna która reguluje przepływ kanałem obejsciowym, ustawić obroty na chyba 1200. Po zdjęciu zworki obroty wracają do prawidłowych

Taka jest procedura dla 1.6, wypada ja wykonać po czyszczeniu przepustnicy naprzyklad

Uwaga! Nie należy kręcić śruba ustalająca krancowe położenie przepustnicy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

08 maja 2020, 7:28

Zapomniałem odpisać.
To był ECU :)

Kupiłem nowy (używany) i wszystkie problemy jak ręką odjął.
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Fumo
Posty: 126
Rejestracja: 20 kwie 2016, 9:23
Model: NA
Wersja: =p
Lokalizacja: Gdynia

17 cze 2020, 23:53

U mnie to samo. Odpala (na za wysokich obrotach), rozgrzewając się obroty stopniowo opadają (ale wciąż za wysokie), kilka czy kilkanaście sekund pracuje równo i zaczyna się fala 1000 - 1800. Wymieniony silniczek krokowy - było kilka dni testowania w warsztacie OK i znowu go trzepło. Ręce już opadają. Komp z imo więc pożyczak nie wchodzi w grę. Już zaczynam się zastanawiać czy EMU nie wcisnąć, przynajmniej było by rozwojowo ale nie mam pojęcia jakie będą koszty (a fundusz kruchy)?
+50 Smiles per galon
ODPOWIEDZ