Witam
Czy ktos mial problem z wlaczajacym i wylaczajacym sie kompresorem klimy? Nie wiem jak jest podczas jazdy bo wtedy ciężej to wychwycic, ale jak stoje autem to klima z 10s pochodzi potem kompresor sie wylacza, obroty spadna o 200, minie 10 sekund i kompresor sie zalacza, obroty wskakuja na z 800 na 1000 i znowu 10 sekund pochodzi i sie wylacza i tak w koło macieju. Podczas tych 10 sekund jak dziala to chlodzi az milo.
Na zagranicznych forach problem jest znany jako a/c cycling i czesc osob sugeruje ze klima jest zbyt mocno nabita i zeby troche popuscic z niej czynnika roboczego.
Bede wdzieczny za pomoc w tym temacie.
Ewentualnie ciezko znalesc jakiegos speca od klimy? Bo wiekszosc warsztatow to ma automat do nabjania i juz maja wpisane „serwis klimatyzacji”.
[NB] Klima wlacza i wylacza sie cyklicznie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ilość czynnika można sprawdzić. Może być zarówno za dużo albo za mało.
Moze być to też kwestia zużytego sprzęgła sprężarki. Czasem można wyregulowac szczelinę (wskutek zużycia powiększa się) i zaczyna działać. Może być padnięta cewka sprzęgła. Albo coś jeszcze innego.
Inaczej mówiąc poszukaj prawdziwego warsztatu od klimy.
Moze być to też kwestia zużytego sprzęgła sprężarki. Czasem można wyregulowac szczelinę (wskutek zużycia powiększa się) i zaczyna działać. Może być padnięta cewka sprzęgła. Albo coś jeszcze innego.
Inaczej mówiąc poszukaj prawdziwego warsztatu od klimy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
To, że kompresor się włącza i wyłącza to z tego co wiem normalne. Tylko nie wiem czy prawidłowe są te odstępy czasowe.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moim zdaniem cykle co 10sek nie są normalne
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Miałem tak, podstawowe pytanie: jakie jest ciśnienie w układzie?
U mnie nie włączał się drugi wentylator co powodowało ciśnienie na poziomie 18-20 barów.
Przeczyszczenie zaśniedziałych styków pomogło, drugi wentylator włączył się do akcji i ciśnienie mieści się między 10 a 14 barów. A cykle włączania/wyłączania wydłużyły się.
A styki to te w przekaźnikach znajdujących się na takiej ściance pionowej obok zbiorniczka płynu od wspomagania.
U mnie nie włączał się drugi wentylator co powodowało ciśnienie na poziomie 18-20 barów.
Przeczyszczenie zaśniedziałych styków pomogło, drugi wentylator włączył się do akcji i ciśnienie mieści się między 10 a 14 barów. A cykle włączania/wyłączania wydłużyły się.
A styki to te w przekaźnikach znajdujących się na takiej ściance pionowej obok zbiorniczka płynu od wspomagania.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
U mnie było tak że fachman od klimy jak zobaczył jakie jest ciśnienie w układzie oraz to że nie włącza się drugi wentylator- to wysłał do elektryka.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Czy 14 bar to jest maksymalna wartość ciśnienia w układzie klimatyzacji nb ? Czy w takim razie próba szczelności na poziomie 20 bar może zaszkodzić, rozszczelnić układ ? Moje auto jest w trakcie badania szczelności, mechanik aplikuje ciśnienie 20 bar. Twierdzi, że okresowo ciśnienie może osiągnąć taką wartość i jest to norma w układach klimatyzacji samochodowych.Tomai pisze: ↑09 kwie 2020, 20:29Miałem tak, podstawowe pytanie: jakie jest ciśnienie w układzie?
U mnie nie włączał się drugi wentylator co powodowało ciśnienie na poziomie 18-20 barów.
Przeczyszczenie zaśniedziałych styków pomogło, drugi wentylator włączył się do akcji i ciśnienie mieści się między 10 a 14 barów. A cykle włączania/wyłączania wydłużyły się.
A styki to te w przekaźnikach znajdujących się na takiej ściance pionowej obok zbiorniczka płynu od wspomagania.
NBFL po raz trzeci
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
No to okresowo może dochodzić do 20 skoro mój układ to wytrzymał, ale nie przez cały czas eksploatacji.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm