NB szarpanie

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

01 kwie 2020, 12:31

Hej,
Parę dni temu moja mazda(NB 1.8) zaczęła szarpać.
Jak to wygląda:
Silnik chodzi normalnie, ale raz na parę sekund (czasem raz na parę minut) następuje duże szarpnięcie samochodem.
Zdarza się to raczej przy niskich prędkościach(np. ruszanie) i na biegu jałowym, rzadziej kiedy jadę szybciej.
Ktoś wie co to może być?
Pozdrawiam :)
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 kwie 2020, 9:56

Będę opisywał moje perypetie z usterką, może komuś się przyda.
Wymieniłem świece, problem nie ustal, ale jego efekty bardzo zmalały.
Szarpnięcia stały się dużo słabsze (takie raczej podszarpywanie) i ich częstotliwość zmalała.
Problem jeśli występuje, to na biegu jałowym lub przy ruszaniu (przynajmniej wtedy jestem w stanie go wyczuć) i przy ruszaniu przypomina trochę duszenie silnika.
Ze względu na epidemię i zamykanie warsztatów, nie mam gdzie podłączyć Małej do komputera, żeby wykonać dalszą diagnostykę. Czekam więc, na ponowne otwarcie warsztatów.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 kwie 2020, 10:40

Skoro wymiana świec pomogła to pewnie masz przewody wysokiego napięcia do wymiany albo cewki do sprawdzenia.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 kwie 2020, 11:42

Tak jak pirul pisze. Najpierw przewody, a jak nie przejdzie to cewki. Cewki to częsty problem w NB.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 kwie 2020, 12:28

Przewody nie kosztują dużo, a jeśli ich nie wymieniałeś to w ramach serwisu i ogólnego dbania o zdrowie serducha i tak warto to zrobić - pracują ciężko, a czas nie działa na ich korzyść. Wymienisz sam w 5 minut pod blokiem czy gdziekolwiek, nie potrzebujesz mechanika ani żadnych narzędzi. Kwestia wymiany "1 za 1" żeby nie odpiąć wszystkich i się pogubić przy podpinaniu jeśli nie ogarniasz kolejności zapłonu.
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 kwie 2020, 14:15

Muszę od razu wymienić, czy jestem w stanie zdiagnozować co nie działa w domowych warunkach?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 kwie 2020, 15:00

Starą garażową metodą możesz w nocy, w ciemnym garażu przy odpalonym silniku rozpylić na przewody zapłonowe trochę wody z atomizera, jak zobaczysz fruwające iskierki to przewody mają przebicia, ale równie dobrze wierzchnia warstwa może być ok, a w środku jest gdzieś przerwa i nie wykryjesz tym sposobem. Nie masz w okolicy kogoś znajomego z emixem 1.8 żeby podmienić przewody i się przejechać?
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 kwie 2020, 16:21

Zaniedbałem udziały w okolicznych zlotach, a nie znam nikogo, kto jeździ MX5 :(
Spróbuję najpierw wymienić kable, a jak się nie poprawi to pokombinuję z cewkami.
Pirul, polecasz jakichś konkretnych producentów tych części?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 kwie 2020, 17:08

NGK zgodnie z oryginałem
Awatar użytkownika
Maroslaw
Posty: 267
Rejestracja: 22 lis 2017, 9:13
Model: NB
Lokalizacja: Gniezno

03 kwie 2020, 17:15

Też będę się przymierzał do wymiany świeci i przewodów, tylko jak dojść do świec? Jakiś specjalny dlugi klucz jest potrzebny?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 kwie 2020, 17:45

Maroslaw pisze:
03 kwie 2020, 17:15
Też będę się przymierzał do wymiany świeci i przewodów, tylko jak dojść do świec? Jakiś specjalny dlugi klucz jest potrzebny?
standardowa przedłużka do grzechotki wystarczy, nawet przegubu nie trzeba bo gniazda świec są prostopadłe do pokrywy zaworów.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 kwie 2020, 17:51

Tak, z tym, że nasadka musi być długa oczywiście, są w marketach 16mm specjalne do świec w sensie takim, że mają w środku gumową tulejkę, która łapie świecę i łatwiej się ją wyjmuje z gniazda. Można sobie taką tulejkę/uszczelkę samemu dorobić jak się ma z czego, a zwykła nasadka 16mm wisi w garażu.
Awatar użytkownika
Maroslaw
Posty: 267
Rejestracja: 22 lis 2017, 9:13
Model: NB
Lokalizacja: Gniezno

03 kwie 2020, 20:19

pirul pisze:
03 kwie 2020, 17:51
Tak, z tym, że nasadka musi być długa oczywiście, są w marketach 16mm specjalne do świec w sensie takim, że mają w środku gumową tulejkę, która łapie świecę i łatwiej się ją wyjmuje z gniazda. Można sobie taką tulejkę/uszczelkę samemu dorobić jak się ma z czego, a zwykła nasadka 16mm wisi w garażu.
Właśnie o tą dłuższą nasadkę mi chodziło. Świece zawsze można wyciągnąć używając fajki z przewodów 🙂
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

13 kwie 2020, 20:41

Wymiana przewodów zapłonowych pomogła. Dziękuję wszystkim za pomoc :)
Gdyby ktoś poszukiwał informacji jakie przewody NGK pasują do NB 1.8 140 km, to są NGK RC-ZE21 9856.
ODPOWIEDZ