Cześć,
Od pewnego czasu w mojej miatce NA słyszę stukanie wydobywające się z silnika ( metaliczne).
Ponadto dzisiaj zauważyłam dwie dziury w osłonie , czy może to mieć jakiś związek?
Auto niestety stoi pod chmurką i martwię się co w wypadku dostania się wilgoci do silnika?
Czy jest możliwość zaspawania tych dziur bez konieczności wymiany osłony?
Proszę o pomoc
Uszkodzona obudowa bloku silnika?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
To tylko plastikowa obudowa paska rozrządu, nie masz się czym przejmować, a tym bardziej wiązać tego z ewentualnymi odgłosami z wnętrza silnika, które swoją drogą mogą być tylko grającymi tzw. szklankami (HLA) i niekoniecznie muszą oznaczać usterkę. Chyba, że to co sie wyłamało wpadło pod pasek, przez co pasek przeskoczył i narobił bigosu, ale wtedy samochód inaczej zachowywałby się w czasie jazdy niż dotychczas. Dla świętego spokoju możesz podjechać do jakiegoś sensownego mechanika żeby osłuchał.
Przy okazji - poświeć sobie latarką przez te otwory - jeśli w środku jest wilgotno to trzeba wymienić rozrząd i uszczelniacze wałków rozrządu - często cieknie tamtędy olej.
Tak wygląda Twój silnik ze zdjętą pokrywą zaworów i tą osłoną, o którą się martwisz:
Pokrywa zaworów uszczelnia silnik od góry, a osłona po prostu chroni pasek rozrządu przed uszkodzeniami, nie musi być hermetyczna.
Przy okazji - poświeć sobie latarką przez te otwory - jeśli w środku jest wilgotno to trzeba wymienić rozrząd i uszczelniacze wałków rozrządu - często cieknie tamtędy olej.
Tak wygląda Twój silnik ze zdjętą pokrywą zaworów i tą osłoną, o którą się martwisz:
Pokrywa zaworów uszczelnia silnik od góry, a osłona po prostu chroni pasek rozrządu przed uszkodzeniami, nie musi być hermetyczna.