Strona 1 z 1

Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 22 gru 2019, 17:21
autor: TofikGST
Aloha. Jako że w temacie NA/NB nie siedzę jeszcze tak mocno i się jeszcze w nim nie zadomowiłem mam kilka pytań w związku z planowanymi działaniami.
Po krótce. obecnie mam na stanie NBFL Sportive z 2004. Auto w niedługim czasie będzie szło na rozbiórkę, chyba że znajdzie się chętny zanabyć auto w całości ale to wtedy wszystkie pytania przestają mieć sens :) Ale do rzeczy.
Po nowym roku wjeżdża NA 1.8 z Japanu w bardzo fajnym specu, małym nalocie itp. Na tym aucie się skupiam i to będzie grzebane. W związku z tym nasuwają się pytania co w przypadku rozbiórki Sportiva mógłbym wykorzystać w formie upgrade'u do NA. Silnik pomijam bo szkoda zachodu w zabawe ze swapem i grzebanie elektryki żeby to wszystko ze sobą pożenić. Bardziej interesuje mnie czy:

1. Rozpórki ze Sportiva - Góra z pod maski pasuje do NA z NB to wiem. Co z resztą czyli dołem? da się to przeszczepić do NA?

2. Dach - w NA jest Vinyl z plastikową szybą, w NBFL mam mocher w bardzo ładnym stanie oczywiście z grzanym szkłem. Czy ten dach warto i czy w ogóle da się przeszczepić do NA? Czy w razie przeszczepu przekłada się cały dach ze stelażem czy samo poszycie? Zaznaczam co może mieć znaczenie że tu gdzie mieszkam nie ma zim i temperatura rzadko spada poniżej 5-7stopni.

3. Skrzynia i dyfer. W Sportivie skrzynia jest 6-ka i oczywiście dyfer ze szperą. Nie wiem dokładnie jakie jest przełożenie dyfra w sportivie ale gdzieś mi się rzuciło w oczy że 4.1 (?), nie wiem a nawet jakbym wiedział to nie wiele mi to mówi :) Nie wiem również jakie przełozenie jest w NA, jeśli ktoś wie to niech pisze. Rzuciło mi się w oczy że może być 3.6 ale to tylko gdybanie i strzelanie. Pytanie brzmi : czy warto wrzucać skrzynie 6-kę do NA? czy jeśli tak to czy to jest p&p? Czy wymienia się z zamachem i sprzęgłem? czy warto przy okazji odchudzić zamach? Czy jeśli zmieniać skrzynię to razem z dyfrem? z tego co wiem to dyfer zmienia się razem z półosiami. Czy np wystarczy i warte jest zmienić tylko dyfer na ten ze Sportiva? WAŻNA INFORMACJA CO DO TEJ KWESTII TO TO ŻE SILNIK BĘDZIE DMUCHANY, DOCEOWO OKOLICE MIĘDZY 250-300KM. DRUGA WAŻNA KWESTIA TO TAKA ŻE PRZY DOBORZE PRZEŁOŻEŃ NIE ZALEŻY MI NA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ A BARDZIEJ NA SZYBKOŚCI ROZPĘDZANIA. Tu gdzie mieszkam nie mam gdzie się napędzać do dużych prędkości za to strome górki. kręte drogi i zawody w uphill'u :)

4. Hamulce. O przód nie pytam bo docelowo będą 4tłoczki prawdopodobnie z Subaru chyba że się trafi jakiś zestaw willwood'a albo AP. Co do tyłu, wiadomo że w Sportivie jest Big Brake. Czy tył się przekłada p&p do NA? Czy ewentualnie ktoś wkładał jakieś 2łoki na tył do NA?

5. Zawias - kwestia amorów jest zamknięta bo będzie wlatywał gwint, Sportive ma podobno grubsze staby. Jak to się ma do NA? zamienne czy totalnie co innego i nie pożenisz?

6 Na co jeszcze można zwrócic uwagę przy takiej garmażerce? coś się jeszcze może przydać w dłubanym NA, co można wyciągnąć ze Sportiva ?

Dzięki za wszystkie sugestie i odpowiedzi. Pozdro

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 28 gru 2019, 18:53
autor: TofikGST
No nikt nic?? nie wierzę :(

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 28 gru 2019, 19:12
autor: Fifkers
TofikGST pisze:
22 gru 2019, 17:21
1. Rozpórki ze Sportiva - Góra z pod maski pasuje do NA z NB to wiem. Co z resztą czyli dołem? da się to przeszczepić do NA?

2. Dach - w NA jest Vinyl z plastikową szybą, w NBFL mam mocher w bardzo ładnym stanie oczywiście z grzanym szkłem. Czy ten dach warto i czy w ogóle da się przeszczepić do NA? Czy w razie przeszczepu przekłada się cały dach ze stelażem czy samo poszycie? Zaznaczam co może mieć znaczenie że tu gdzie mieszkam nie ma zim i temperatura rzadko spada poniżej 5-7stopni.

3. Skrzynia i dyfer. W Sportivie skrzynia jest 6-ka i oczywiście dyfer ze szperą. Nie wiem dokładnie jakie jest przełożenie dyfra w sportivie ale gdzieś mi się rzuciło w oczy że 4.1 (?), nie wiem a nawet jakbym wiedział to nie wiele mi to mówi :) Nie wiem również jakie przełozenie jest w NA, jeśli ktoś wie to niech pisze. Rzuciło mi się w oczy że może być 3.6 ale to tylko gdybanie i strzelanie. Pytanie brzmi : czy warto wrzucać skrzynie 6-kę do NA? czy jeśli tak to czy to jest p&p? Czy wymienia się z zamachem i sprzęgłem? czy warto przy okazji odchudzić zamach? Czy jeśli zmieniać skrzynię to razem z dyfrem? z tego co wiem to dyfer zmienia się razem z półosiami. Czy np wystarczy i warte jest zmienić tylko dyfer na ten ze Sportiva? WAŻNA INFORMACJA CO DO TEJ KWESTII TO TO ŻE SILNIK BĘDZIE DMUCHANY, DOCEOWO OKOLICE MIĘDZY 250-300KM. DRUGA WAŻNA KWESTIA TO TAKA ŻE PRZY DOBORZE PRZEŁOŻEŃ NIE ZALEŻY MI NA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ A BARDZIEJ NA SZYBKOŚCI ROZPĘDZANIA. Tu gdzie mieszkam nie mam gdzie się napędzać do dużych prędkości za to strome górki. kręte drogi i zawody w uphill'u :)

4. Hamulce. O przód nie pytam bo docelowo będą 4tłoczki prawdopodobnie z Subaru chyba że się trafi jakiś zestaw willwood'a albo AP. Co do tyłu, wiadomo że w Sportivie jest Big Brake. Czy tył się przekłada p&p do NA? Czy ewentualnie ktoś wkładał jakieś 2łoki na tył do NA?
1. Wózki w NA nie mają otworów pod śruby rozpórek sportivea. Musiałbyś wrzucić całe wózki z nbfl.
2. Dach bez problemu przerzucisz, ale tylko komplet ze stelażem.
3. Skrzynię 6 wrzucisz bez problemu. Dyfer ze szperą lepiej wrzuć od wersji ze skrzynią 5b jak zależy Ci na przyspieszeniu. Co do półosi to jak masz poliftową NA to chyba są takie same w każdej mx-5 od 1994 do 2005, ale nie dam sobie ręki uciąć.
4. Hamulce ze sportiva przełożysz bez problemu do NA.

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 30 gru 2019, 13:44
autor: TofikGST
Dzięki Fifkers, ta wiedza mi pomaga rozwiązać kilka kwestii.
Co do skrzyni to mówisz że najlepszym rozwiązaniem będzie wrzucenie skrzyni 6-ki ale zostawienie dyfra z 5-cio biegówki? Tak w ogóle czy taka podmiana jest warta w ogóle roboty? Są jakieś widoczne i wymierne korzyści z wrzucenia skrzyni 6-ki ? czy trochę skórka za wyprawkę? Skrzynia 6-ka jest może coś mocniejsza i np sprawdzi sie bardziej na przyszłość pod turbo?

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 30 gru 2019, 14:00
autor: tomasz01
Na pewno 6ka ma inne przełożenia i na pewno jest droższa. Gdyby miała Ci się skrzynia posypać to wymiana 5ki będzie tańsza ;)

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 30 gru 2019, 14:03
autor: Fifkers
Skrócą Ci się biegi przy skrzyni 6. Jak zostawisz dyfer 4.1 z 5- biegówki to nawet mocno co da Ci lepsze przyspieszenia, ale namachasz się przy zmianie biegów i w trasie będziesz miał wysokie obroty. Tyle teorii. Może wypowie się ktoś kto ma taką kombinacje.
Skrzynia 6 ma ten minus, że nie ma ich dużo na rynku wtórnym, więc jak uturbisz mocno silnik i padnie skrzynia to ciężej będzie znaleźć inną na wymianę + inne koszty. Skrzynie 5-b. kupisz za 200zł w razie potrzeby.

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 30 gru 2019, 16:39
autor: TofikGST
Tak na prawde to ja nie wiem dokładnie jakie są przełożenia ani w dyfrze ze Sportiva ani w dyfrze z NA 1.8. To co podałem to tylko niepotwierdzone zasłyszane informacje. Ktoś może wie i się może podzielić wiedzą na ten temat?
A jak z wytrzymałością skrzyni 6-ki w porównaniu z 5-ką? O to że by się tam kiedyś sypła to się nie za bardzo martwię bo tu gdzie mieszkam nie jest jakoś specjalnie ciężko o skrzynie 6-ki, mam swoją drogą źródło z tymi skrzyniami więc z tym jestem ok. Pytanie właśnie tylko czy warto sobie tą skrzynię zostawiać i wrzucić do NA czy lepiej sprzedać a pieniądze zainwestować w jakieś mody?

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 09 sty 2020, 17:10
autor: Wiszcz
Mam 6 w nbfl.
Skrzynia 5 jest przyjemniejsza - w 6 zawsze coś szumi, jakiś bieg nie chce wejść jak się nie rozgrzeje (później lepiej ale nie ma ideału). Wsteczny zwykle nie wchodzi przy pierwszym podejściu. I tak podobno ze wszystkimi 6 jest. Jechałem parę razy nb z 5 biegową i tam znacznie przyjemniej te biegi wchodziły.
W 6 więcej zabawy z biegami jest - między progami zwalniającymi 3 mi się zdarzy wrzucić.

Natomiast 6 przyśpiesza lepiej na torze - to jest zauważalne.

Po mieście - brałbym piątkę. Na tor - 6 albo 5.
Na trasie są takie same - przełożenie 5 biegu w piątce i 6 w szóstce są identyczne albo bardzo zbliżone.

Re: Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?

: 09 sty 2020, 17:31
autor: mutra
Wiszcz pisze:
09 sty 2020, 17:10
Mam 6 w nbfl.
Skrzynia 5 jest przyjemniejsza - w 6 zawsze coś szumi, jakiś bieg nie chce wejść jak się nie rozgrzeje (później lepiej ale nie ma ideału). Wsteczny zwykle nie wchodzi przy pierwszym podejściu. I tak podobno ze wszystkimi 6 jest. Jechałem parę razy nb z 5 biegową i tam znacznie przyjemniej te biegi wchodziły.
W 6 więcej zabawy z biegami jest - między progami zwalniającymi 3 mi się zdarzy wrzucić.

Natomiast 6 przyśpiesza lepiej na torze - to jest zauważalne.

Po mieście - brałbym piątkę. Na tor - 6 albo 5.
Na trasie są takie same - przełożenie 5 biegu w piątce i 6 w szóstce są identyczne albo bardzo zbliżone.
Mam obie: 1.8 z 5b i 1.8 z 6b, obie z torsenem. IMO nie ma większej różnicy w osiągach jeżeli chodzi o skrzynię. Na torze 5b z1.8 140km jest co najmniej tak samo szybka jak 6b z 1.8 146km. Obie skrzynię chodzą bardzo dobrze o ile masz lewarek i poduszki pod silnikiem w dobrym stanie. Ja osobiście wolę swoją 6b