Z dwóch jeden - kundlenie czy poprawa fabryki?
: 22 gru 2019, 17:21
Aloha. Jako że w temacie NA/NB nie siedzę jeszcze tak mocno i się jeszcze w nim nie zadomowiłem mam kilka pytań w związku z planowanymi działaniami.
Po krótce. obecnie mam na stanie NBFL Sportive z 2004. Auto w niedługim czasie będzie szło na rozbiórkę, chyba że znajdzie się chętny zanabyć auto w całości ale to wtedy wszystkie pytania przestają mieć sens Ale do rzeczy.
Po nowym roku wjeżdża NA 1.8 z Japanu w bardzo fajnym specu, małym nalocie itp. Na tym aucie się skupiam i to będzie grzebane. W związku z tym nasuwają się pytania co w przypadku rozbiórki Sportiva mógłbym wykorzystać w formie upgrade'u do NA. Silnik pomijam bo szkoda zachodu w zabawe ze swapem i grzebanie elektryki żeby to wszystko ze sobą pożenić. Bardziej interesuje mnie czy:
1. Rozpórki ze Sportiva - Góra z pod maski pasuje do NA z NB to wiem. Co z resztą czyli dołem? da się to przeszczepić do NA?
2. Dach - w NA jest Vinyl z plastikową szybą, w NBFL mam mocher w bardzo ładnym stanie oczywiście z grzanym szkłem. Czy ten dach warto i czy w ogóle da się przeszczepić do NA? Czy w razie przeszczepu przekłada się cały dach ze stelażem czy samo poszycie? Zaznaczam co może mieć znaczenie że tu gdzie mieszkam nie ma zim i temperatura rzadko spada poniżej 5-7stopni.
3. Skrzynia i dyfer. W Sportivie skrzynia jest 6-ka i oczywiście dyfer ze szperą. Nie wiem dokładnie jakie jest przełożenie dyfra w sportivie ale gdzieś mi się rzuciło w oczy że 4.1 (?), nie wiem a nawet jakbym wiedział to nie wiele mi to mówi Nie wiem również jakie przełozenie jest w NA, jeśli ktoś wie to niech pisze. Rzuciło mi się w oczy że może być 3.6 ale to tylko gdybanie i strzelanie. Pytanie brzmi : czy warto wrzucać skrzynie 6-kę do NA? czy jeśli tak to czy to jest p&p? Czy wymienia się z zamachem i sprzęgłem? czy warto przy okazji odchudzić zamach? Czy jeśli zmieniać skrzynię to razem z dyfrem? z tego co wiem to dyfer zmienia się razem z półosiami. Czy np wystarczy i warte jest zmienić tylko dyfer na ten ze Sportiva? WAŻNA INFORMACJA CO DO TEJ KWESTII TO TO ŻE SILNIK BĘDZIE DMUCHANY, DOCEOWO OKOLICE MIĘDZY 250-300KM. DRUGA WAŻNA KWESTIA TO TAKA ŻE PRZY DOBORZE PRZEŁOŻEŃ NIE ZALEŻY MI NA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ A BARDZIEJ NA SZYBKOŚCI ROZPĘDZANIA. Tu gdzie mieszkam nie mam gdzie się napędzać do dużych prędkości za to strome górki. kręte drogi i zawody w uphill'u
4. Hamulce. O przód nie pytam bo docelowo będą 4tłoczki prawdopodobnie z Subaru chyba że się trafi jakiś zestaw willwood'a albo AP. Co do tyłu, wiadomo że w Sportivie jest Big Brake. Czy tył się przekłada p&p do NA? Czy ewentualnie ktoś wkładał jakieś 2łoki na tył do NA?
5. Zawias - kwestia amorów jest zamknięta bo będzie wlatywał gwint, Sportive ma podobno grubsze staby. Jak to się ma do NA? zamienne czy totalnie co innego i nie pożenisz?
6 Na co jeszcze można zwrócic uwagę przy takiej garmażerce? coś się jeszcze może przydać w dłubanym NA, co można wyciągnąć ze Sportiva ?
Dzięki za wszystkie sugestie i odpowiedzi. Pozdro
Po krótce. obecnie mam na stanie NBFL Sportive z 2004. Auto w niedługim czasie będzie szło na rozbiórkę, chyba że znajdzie się chętny zanabyć auto w całości ale to wtedy wszystkie pytania przestają mieć sens Ale do rzeczy.
Po nowym roku wjeżdża NA 1.8 z Japanu w bardzo fajnym specu, małym nalocie itp. Na tym aucie się skupiam i to będzie grzebane. W związku z tym nasuwają się pytania co w przypadku rozbiórki Sportiva mógłbym wykorzystać w formie upgrade'u do NA. Silnik pomijam bo szkoda zachodu w zabawe ze swapem i grzebanie elektryki żeby to wszystko ze sobą pożenić. Bardziej interesuje mnie czy:
1. Rozpórki ze Sportiva - Góra z pod maski pasuje do NA z NB to wiem. Co z resztą czyli dołem? da się to przeszczepić do NA?
2. Dach - w NA jest Vinyl z plastikową szybą, w NBFL mam mocher w bardzo ładnym stanie oczywiście z grzanym szkłem. Czy ten dach warto i czy w ogóle da się przeszczepić do NA? Czy w razie przeszczepu przekłada się cały dach ze stelażem czy samo poszycie? Zaznaczam co może mieć znaczenie że tu gdzie mieszkam nie ma zim i temperatura rzadko spada poniżej 5-7stopni.
3. Skrzynia i dyfer. W Sportivie skrzynia jest 6-ka i oczywiście dyfer ze szperą. Nie wiem dokładnie jakie jest przełożenie dyfra w sportivie ale gdzieś mi się rzuciło w oczy że 4.1 (?), nie wiem a nawet jakbym wiedział to nie wiele mi to mówi Nie wiem również jakie przełozenie jest w NA, jeśli ktoś wie to niech pisze. Rzuciło mi się w oczy że może być 3.6 ale to tylko gdybanie i strzelanie. Pytanie brzmi : czy warto wrzucać skrzynie 6-kę do NA? czy jeśli tak to czy to jest p&p? Czy wymienia się z zamachem i sprzęgłem? czy warto przy okazji odchudzić zamach? Czy jeśli zmieniać skrzynię to razem z dyfrem? z tego co wiem to dyfer zmienia się razem z półosiami. Czy np wystarczy i warte jest zmienić tylko dyfer na ten ze Sportiva? WAŻNA INFORMACJA CO DO TEJ KWESTII TO TO ŻE SILNIK BĘDZIE DMUCHANY, DOCEOWO OKOLICE MIĘDZY 250-300KM. DRUGA WAŻNA KWESTIA TO TAKA ŻE PRZY DOBORZE PRZEŁOŻEŃ NIE ZALEŻY MI NA PRĘDKOŚCI MAKSYMALNEJ A BARDZIEJ NA SZYBKOŚCI ROZPĘDZANIA. Tu gdzie mieszkam nie mam gdzie się napędzać do dużych prędkości za to strome górki. kręte drogi i zawody w uphill'u
4. Hamulce. O przód nie pytam bo docelowo będą 4tłoczki prawdopodobnie z Subaru chyba że się trafi jakiś zestaw willwood'a albo AP. Co do tyłu, wiadomo że w Sportivie jest Big Brake. Czy tył się przekłada p&p do NA? Czy ewentualnie ktoś wkładał jakieś 2łoki na tył do NA?
5. Zawias - kwestia amorów jest zamknięta bo będzie wlatywał gwint, Sportive ma podobno grubsze staby. Jak to się ma do NA? zamienne czy totalnie co innego i nie pożenisz?
6 Na co jeszcze można zwrócic uwagę przy takiej garmażerce? coś się jeszcze może przydać w dłubanym NA, co można wyciągnąć ze Sportiva ?
Dzięki za wszystkie sugestie i odpowiedzi. Pozdro