[NA] prędkościomierz + czujnik oleju + zegary przedliftowe
Czyli zbiór quirków z niemcowni
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Czołem Miatowicze!
Moje NA pochodzi z 1992 roku. Najpewniej mialo zmieniany licznik na taki z wersji EU, nie wiem tego na 100% natomiast zauwazylem pewne problemy:
1) prędkościomierz przekłamuje w dół, tj jadąc licznikowe 100 kmh, tak naprawdę jedziemy na GPSie 113-117. Jest jakaś regulacja w predkosciomierzach na linke? Możliwe jest, że ktoś wsadził źle wyskalowany licznik (maks 220) w miejsce licznika w MPH (który wg MoMana ma mieć 240)?
2) kontrolka oleju pośrodku zegarów. Nie wiem, czy to jest ciśnienie oleju czy temperatura (brakuje jednostek), ale jak silnik jest zimny i przełączam na "zapłon" przed odpaleniem, to wskazówka leci na środek skali i tam zostaje przez caly czas.
3) czy to normalne, ze w pozycji "zaplon" przy odpalaniu pokazuje się tylko ikonka akumulatora? Ani ikonka od ręcznego, ani CE się nie wyświetla…
Szukalem trochę na forum, nie znalazłem.
Moje NA pochodzi z 1992 roku. Najpewniej mialo zmieniany licznik na taki z wersji EU, nie wiem tego na 100% natomiast zauwazylem pewne problemy:
1) prędkościomierz przekłamuje w dół, tj jadąc licznikowe 100 kmh, tak naprawdę jedziemy na GPSie 113-117. Jest jakaś regulacja w predkosciomierzach na linke? Możliwe jest, że ktoś wsadził źle wyskalowany licznik (maks 220) w miejsce licznika w MPH (który wg MoMana ma mieć 240)?
2) kontrolka oleju pośrodku zegarów. Nie wiem, czy to jest ciśnienie oleju czy temperatura (brakuje jednostek), ale jak silnik jest zimny i przełączam na "zapłon" przed odpaleniem, to wskazówka leci na środek skali i tam zostaje przez caly czas.
3) czy to normalne, ze w pozycji "zaplon" przy odpalaniu pokazuje się tylko ikonka akumulatora? Ani ikonka od ręcznego, ani CE się nie wyświetla…
Szukalem trochę na forum, nie znalazłem.
Licznik z NA (analogowe kilometry) czy z NB(elektroniczny przebieg)?
1. są napędy prędkościomierza z różną ilością zębów (ale to raczej impulsatory w elekronicznym NB), lub masz zmieniony dyfer na inne przełożenie.
2. pewnie padł czujnik ciśnienia i podpięte jest "na krótko".
3 nie wiem
1. są napędy prędkościomierza z różną ilością zębów (ale to raczej impulsatory w elekronicznym NB), lub masz zmieniony dyfer na inne przełożenie.
2. pewnie padł czujnik ciśnienia i podpięte jest "na krótko".
3 nie wiem
Czy zatem zmiana tarcz na wyskalowane do 240 kmh od MoMana coś pomoże?
To jest analogowy licznik, a przy obecnych odczytach latwo zlapac mandat:)
To jest analogowy licznik, a przy obecnych odczytach latwo zlapac mandat:)
- Maniek19PL
- Donator
- Posty: 337
- Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
- Model: NA
- Wersja: Przedlift
- Lokalizacja: Pomorskie
mam to samo, przedtem było dobrze, wsadziłem torsena (pewnie ze skrzyni 6b) i teraz tak jak mówisz licznik pokazuje mniej niż się w rzeczywistości jedzie .
u mnie przy prędkości 100 km/h - gps z tel pokazuje około 110 km/h
tak samo oszukuje o jakieś 10% licznik km, analogicznie do prędkościomierza
u mnie przy prędkości 100 km/h - gps z tel pokazuje około 110 km/h
tak samo oszukuje o jakieś 10% licznik km, analogicznie do prędkościomierza
mam torsena ale szczerze mówiąc myslalem że coś z samym licznikiem jest nie halo. Jakby to nie bylo na linkę to można korygować wskazanie (polecam tutorial MCM) ale teraz kompletnie nie wiem coś zrobić
Kiedyś zastanawiałem się nad tym problemem, można spróbować dać elektroniczny napęd licznika analogowego (było coś takiego w starszych fiatach) i sterować sygnałem z impulsatora prędkości NB, wtedy można byłoby to regulować, ale to zabawa dla elektronika hobbysty, ew ciekawe, czy do zegarów z NA pasuje prędkościomierz elektroniczny.
Daj proszę link do tego tutoriala.
P.S. ten licznik wygląda z tyłu tak:
pewnie było to też w innych autach. W sumie fajne rozwiązanie do projektów na ecu z regulowanym wyjściem prędkościomierza, dajesz napęd elektryczny i regulujesz w ecu, a skrzynie i dyfry możn dawać wedle uznania, bez pogorszenia wskazań licznika.
P.S. 2 a może jest tu jakiś obeznany elektronik, który poleci prosty, gotowy, regulowany przekształtnik częstotliwości na 12V, czeka mnie ten sam problem
P.S. 3 Coś nawet znalazłem
https://stevemckelvie.wordpress.com/201 ... ction-box/
https://www.amazon.com/Speedo-Tuner-LEP ... B003CJKSAI
Daj proszę link do tego tutoriala.
P.S. ten licznik wygląda z tyłu tak:
pewnie było to też w innych autach. W sumie fajne rozwiązanie do projektów na ecu z regulowanym wyjściem prędkościomierza, dajesz napęd elektryczny i regulujesz w ecu, a skrzynie i dyfry możn dawać wedle uznania, bez pogorszenia wskazań licznika.
P.S. 2 a może jest tu jakiś obeznany elektronik, który poleci prosty, gotowy, regulowany przekształtnik częstotliwości na 12V, czeka mnie ten sam problem
P.S. 3 Coś nawet znalazłem
https://stevemckelvie.wordpress.com/201 ... ction-box/
https://www.amazon.com/Speedo-Tuner-LEP ... B003CJKSAI
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
A nie masz przypadkiem zegarów z polifta? To by tłumaczyło zachowanie wskaźnika ciśnienia olejuGrzybohun pisze: ↑23 lis 2019, 12:04Czołem Miatowicze!
Moje NA pochodzi z 1992 roku. Najpewniej mialo zmieniany licznik na taki z wersji EU, nie wiem tego na 100% natomiast zauwazylem pewne problemy:
1) prędkościomierz przekłamuje w dół, tj jadąc licznikowe 100 kmh, tak naprawdę jedziemy na GPSie 113-117. Jest jakaś regulacja w predkosciomierzach na linke? Możliwe jest, że ktoś wsadził źle wyskalowany licznik (maks 220) w miejsce licznika w MPH (który wg MoMana ma mieć 240)?
2) kontrolka oleju pośrodku zegarów. Nie wiem, czy to jest ciśnienie oleju czy temperatura (brakuje jednostek), ale jak silnik jest zimny i przełączam na "zapłon" przed odpaleniem, to wskazówka leci na środek skali i tam zostaje przez caly czas.
3) czy to normalne, ze w pozycji "zaplon" przy odpalaniu pokazuje się tylko ikonka akumulatora? Ani ikonka od ręcznego, ani CE się nie wyświetla…
Szukalem trochę na forum, nie znalazłem.
Czy zegary z przedlifta miały srebrne ramki, a z polifta już nie?
Co do tutoriala - https://youtu.be/bMs7w72QTVM
Co do tutoriala - https://youtu.be/bMs7w72QTVM
Z tego co wyczytałem seryjny dyfer w NA6A ma 4.3:1 a Torseny mają 4.1:1 lub 3.9:1. Jeśli faktycznie siedzi tam Torsen (a ponoć tak jest) to spokojnie mogę zmienić czujnik albo koło zębate w czujniku i będzie działać. dam znać co pomogło.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tak. Na zdjęciu są zegary z polifta EU w przedliftowej amerykance. W skrzyni zapewne masz ślimaka mph zamiast kmh, zamień ślimaka i problem zniknie.Grzybohun pisze: ↑24 lis 2019, 9:17Czy zegary z przedlifta miały srebrne ramki, a z polifta już nie?
Co do tutoriala - https://youtu.be/bMs7w72QTVM
Ok, a jak z kontrolką od oleju? Co mam zrobic zeby była sprawna?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem jak ktoś rozwiązał podpięcie tego, co masz teraz więc trudno cokolwiek doradzić. Generyczna rada - zmień licznik i czujnik ciśnienia oleju w bloku na przedliftowe. Po pierwszym lifcie wszystkie te wskaźniki były już tylko dla szopki. Chociaż może masz wskaźnik podpięty po prostu gdzieś do zasilania przez opornik żeby nie było cały czas ma max wychyleniu. Ciężko powiedzieć. Fabrycznie w przedlifcie ten wskaźnik sterowany jest masą z czujnika w postaci sporej gruszki wkreconej w blok.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy ten plastikowy daszek nad licznikiem jest zamienny przedlift/polift?
Mój jest tak straszny że od patrzenia się połamał...
Mój jest tak straszny że od patrzenia się połamał...
Dzięki za pomoc, chyba będzie trzeba wydać ten chory hajs na kawałek plastiku...
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Z czujnikiem ciśnienia oleju doszedłeś do ładu? Takie zachowanie to oznaka awarii czujnika, bądź braku obwodu. Sprawdź przewody biegnące do czujnika, u mnie tam tkwił problem.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
W NAFL czujnik ciśnienia działa "0-1". W NA pokazuje natomiast faktyczne ciśnienie. Podobno można pożenić zegary z NAFL z czujnikiem z NA poprzez wymianę samego wskaźnika ciśnienia oleju ale nigdzie nie znalazłem DIY.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
Mam już zegary przedliftowe w łapach, tylko kwestia podpięcia i sprawdzenia jak zadziała po podpięciu.
Przy okazji - jak ustawić przebieg? Muszę całe zegary rozbierać?
Przy okazji - jak ustawić przebieg? Muszę całe zegary rozbierać?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Dowcipniś...
Wymianę prędkościomierza zgłoś w WK po wizycie na Stacji Diagnostycznej. Pamiętaj, że powodem wymiany jest usterka starego licznika nie dająca się usunąć.
"Oczywiście licznik przebiegu można wymienić, ale tylko w pewnych, z góry określonych sytuacjach. Mianowicie jest to możliwe tylko z powodu jego uszkodzenia lub w przypadku konieczności wymiany elementu z nim związanego. Ważne, aby w terminie 14 dni właściciel pojazdu z wymienionym licznikiem stawił się na stacji kontroli pojazdów w celu dokonania odczytu drogomierza. Ministerstwo ustaliło, że usługa ta będzie kosztowała 50 zł. Jednocześnie określono inne obowiązki diagnosty związane z licznikami.
Nowe obowiązki diagnosty w sprawie wymiany liczników
Diagnosta, który dokonuje odczytu, będzie miał za zadanie:
zidentyfikować pojazd w centralnej ewidencji
wzrokowo sprawdzić licznik
ustalić wskazania drogomierza
porównać odczyt z dostępną historią pojazdu i oświadczeniem właściciela
wprowadzić dane do bazy CEP
wydać zaświadczenie z prawidłowym wynikiem odczytu
Dostarczone oświadczenie, w którym znajdzie się powód wymiany licznika pod rygorem odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych informacji, zostanie natomiast przekazane do starosty."
Za: https://www.autobaza.pl/blog/nowe-obowi ... -licznika/
Mam obecnie na blacie 168k
Nowy licznik ma 230k.
Chce ustawić identyczny przebieg jak teraz żeby się nie musieć zgłaszać niepotrzebnie do urzędu. Nie widzę tutaj łamania prawa
Nie wiem, dlatego pytam
Hamburgery twierdzą że można, a ktoś w Polsce nawet to rozbierał aczkolwiek nic 100% pewnego....
Hamburgery twierdzą że można, a ktoś w Polsce nawet to rozbierał aczkolwiek nic 100% pewnego....
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem jak przełożysz licznik to na przeglądzie wyjdzie, że zrobiłeś ponad 60kkm. Diagnosta może się zdziwić, że tyle nalatałeś i tyle. Gorzej gdybyś miał na "nowym" liczniku mniej niż na "starym". Ubezpieczalnia też może być zaniepokojona bo do ustalenia stawki OC podałeś, że przejedziesz nie więcej niż np. 10kkm. Prędkościomierz w NA jest mechaniczny. Jeśli chcesz mieć taki sam przebieg na "nowym" prędkościomierzu to pogadaj ze swoim mechanikiem. Potrzeba jedynie nieco cierpliwości ...
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L