[NA] swap ABS np z NB/NBFL

Pytanie techniczne a nie filozoficzne

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

11 lis 2019, 9:34

Czołem! Miatką chce jeździć w ruchu cywilno-torowym, czasami prowadzić będzie moja luba, stąd pytanie:
1) czy DA SIĘ zalozyc ABS do NA bez ABS-u?
2) jeśli tak, to co będzie potrzebne a co można zostawić (przewody twarde np?)

Filozofię typu "ale ABS Ci nie potrzebny" proszę darujcie sobie. Wiem, że ABS potrafi uratować w wielu sytuacjach i chciałbym go mieć w NA.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 lis 2019, 11:53

Na bank potrzebujesz wiązki, sterownika, piast, czujników, zwrotnice. Nie wiem jak ze spięciem tego z ori kompem z NA. Ogólnie chyba nikt tego nie robił. Wiem, że autopaga ma abs z NB w swojej NA ale on mial NA z fabrycznym ABSem.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

11 lis 2019, 14:26

Aro robił i wszystko działało
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

11 lis 2019, 20:10

Czy jest jeszcze jakieś archiwum z opisem tego procesu? Szukam i nie mogę znaleźć…
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 lis 2019, 13:15

moze byc klopot. montaz ABS do auta bez ABS to sporo roboty to raz. Dodatkowo ciezko znalezc serwisowke do NAFL w ktorej ABS byl popularniejszy.

Oprocz wspomnianych czynnosci typu piasty, wiazka, sterownik dochodza na pewno modyfikacja przewodow sztywnych, przeniesienie zbiornika spryskiwaczy (ktoremu zwykle koroduje mocowanie do stanu dezintegracji wiec kolejne 200zl w ASO wydane). Przydaloby sie auto-dawca, i to nie anglik, i duzo czasu.

ale zgadza sie, ABS sie przydaje, ciesze sie ze go mam w swojej NA
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

12 lis 2019, 14:13

Grzybohun pisze:Czy jest jeszcze jakieś archiwum z opisem tego procesu? Szukam i nie mogę znaleźć…
Raczej żadnego archiwum nie ma ale Aro sobie poradził z tym bez większego problemu, skontaktuj się z nim to może Ci zamontuje, dla takiego specjalisty jak On to żadna filozofia.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 lis 2019, 14:38

Moja NA nie ma i nigdy mi ABS nie był potrzebny. Żaden system wspomagania nie zastąpi zdrowego rozsądku.

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

12 lis 2019, 14:52

Robię taktyczną kropkę do tego tematu :)
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 lis 2019, 16:01

Grzybohun pisze:
11 lis 2019, 9:34
Czołem! Miatką chce jeździć w ruchu cywilno-torowym, czasami prowadzić będzie moja luba, stąd pytanie:
1) czy DA SIĘ zalozyc ABS do NA bez ABS-u?
2) jeśli tak, to co będzie potrzebne a co można zostawić (przewody twarde np?)

Filozofię typu "ale ABS Ci nie potrzebny" proszę darujcie sobie. Wiem, że ABS potrafi uratować w wielu sytuacjach i chciałbym go mieć w NA.
Da się ale czy nie prościej sprzedać tą i kupić taką z ABSem? ABS to nie kontrola trakcji, czasem pomoże ale nie ma co na to liczyć, przed piruetami zwykle nie zabezpieczy.

Za darmo nikt tego nie zrobi i pasuje dawca ABSu obok, późna NA lub NB. Praktycznie trzeba cały układ hamulcowy przełożyć, elektrykę ABSu też.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

12 lis 2019, 17:32

Przekladanie piast i przewodow nie jest mi straszne.

Aro z tego co widze dawno na forum nie był, niemniej napisze do niego.

A z kupnem NA z ABS - powodzenia, widzialem jedną u handlarza spod Poznania ale poliftową i to koniec :P

ciesze sie, ze sie da :)
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

12 lis 2019, 21:12

Grzybohun pisze:Przekladanie piast i przewodow nie jest mi straszne.

Aro z tego co widze dawno na forum nie był, niemniej napisze do niego.

A z kupnem NA z ABS - powodzenia, widzialem jedną u handlarza spod Poznania ale poliftową i to koniec :P

ciesze sie, ze sie da :)
Jak coś szukaj go na fb albo kontakt przez Brożyna
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

13 lis 2019, 10:27

Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
ODPOWIEDZ