Silnik się dławi Mazda MX5 NB 2000r

na zimnym się dławi a na ciepłym czasem nie chce odpalić

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

29 paź 2019, 12:33

Witam was, mineło troche czasu kiedy tu byłem ostatni raz, a podobnego tematu nie mogłem znaleśc chyba że gdzieś głębiej zakopany.

Mój problem wygląda następująco, rano zimny silnik się dławi ale co lepsze tylko do 3 tyśięcy oprotów(podczas jazdy) potem dostaje kopa jak by miał V-tec.
To trwa kilka minut a potem już chodzi normalnie. Są też chwile gdzie na ciepłym mam problem z odpaleniem go bardo długo musi krecić aż zaskoczy.

Silnik 1.6 rocznik 2000 Mazda NB ten oto model ma jeszce starą wtyczke diagnostyki i chce użyć leda i kilka drutów.

Co zrobiłem:
Wymieniłem świece i filtr paliwa.

Moje pytania następujące.

1) Przed wyświetleniem błędu może ktoś wie co jest nie tak?
2) Jeżeli oda mi się zrobić diagnostyke z diodą czy lista podana na google(bodajże kody dla NA) są takie same jak dla NB.

załączam zdjęcia dla referencji.
za wszelką pomoc z góry dziękuje.
Załączniki
image007.jpg
image007.jpg (59.08 KiB) Przejrzano 2121 razy
unnamed.jpg
unnamed.jpg (1.12 MiB) Przejrzano 2121 razy
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2019, 12:39

U mnie problemy z dławieniem i odpalaniem na ciepłym silniku rozwiązała wymiana czujnika położenia wałka rozrządu. Na zimnym - niestety nie mam pojęcia.


Sent from my iPhone using Tapatalk
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 paź 2019, 15:28

Jeżeli kontrolka silnika się nie świeci to diagnostyka nic nie wykaże.

Sprawdziłbym luzy zaworowe/wyregulował zawory, czujnik temperatury też warto sprawdzić.
Nie pracuje przypadkiem na 2-3 cylindry po odpaleniu (dławienie się)?
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

29 paź 2019, 15:42

wojteks pisze:
29 paź 2019, 15:28
Jeżeli kontrolka silnika się nie świeci to diagnostyka nic nie wykaże.

Sprawdziłbym luzy zaworowe/wyregulował zawory, czujnik temperatury też warto sprawdzić.
Nie pracuje przypadkiem na 2-3 cylindry po odpaleniu (dławienie się)?
Gdyby na dwa chodził to obroty na jałowym miałby w granicach 300-400 i samochód zapewne by mu gasł. W przypadku działania na 3 cylindry to silnik chodziłby jak traktor. Jeżeli takie objawy się pokazują to możliwe, że cewki padają.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

29 paź 2019, 16:34

wojteks pisze:
29 paź 2019, 15:28
Jeżeli kontrolka silnika się nie świeci to diagnostyka nic nie wykaże.

Sprawdziłbym luzy zaworowe/wyregulował zawory, czujnik temperatury też warto sprawdzić.
Nie pracuje przypadkiem na 2-3 cylindry po odpaleniu (dławienie się)?
Kontrolka silnika się nie zapali bo to jest wersja przedliftowa, bez OBD
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

29 paź 2019, 17:54

Jak odpalę auto na zimnym i zostawię go na wolnych to chodzi normalnie, i na obrotach powyżej 3 tys tez. Problem występuje jak zmienię bieg z np1 na 2 i obroty są między 2tys a 2.9tys wtedy tak jak by za mało paliwa dostawał. Oo albo bardzo podobny objaw jak jest za mało paliwa.
Awatar użytkownika
bartz
Donator
Donator
Posty: 317
Rejestracja: 15 mar 2017, 22:17
Model: NB FL
Wersja: Individual
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2019, 21:42

MarekMX-5 pisze:Jak odpalę auto na zimnym i zostawię go na wolnych to chodzi normalnie, i na obrotach powyżej 3 tys tez. Problem występuje jak zmienię bieg z np1 na 2 i obroty są między 2tys a 2.9tys wtedy tak jak by za mało paliwa dostawał. Oo albo bardzo podobny objaw jak jest za mało paliwa.
I mnie przy podobnych objawach pomogla wymiana swiec i przewodow WN.
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

30 paź 2019, 5:20

Wymianę świece i kabli zrobiłem nie pomogło. :/
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

30 paź 2019, 9:33

Zrób diagnostykę, jeśli nic nie pokaże to, po tym co już zrobiłeś, sprawdziłbym kompresję.
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

30 paź 2019, 13:55

pirul pisze:
30 paź 2019, 9:33
Zrób diagnostykę, jeśli nic nie pokaże to, po tym co już zrobiłeś, sprawdziłbym kompresję.
Tak właśnie zrobie

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


mutra pisze:
29 paź 2019, 16:34
wojteks pisze:
29 paź 2019, 15:28
Jeżeli kontrolka silnika się nie świeci to diagnostyka nic nie wykaże.

Sprawdziłbym luzy zaworowe/wyregulował zawory, czujnik temperatury też warto sprawdzić.
Nie pracuje przypadkiem na 2-3 cylindry po odpaleniu (dławienie się)?
Kontrolka silnika się nie zapali bo to jest wersja przedliftowa, bez OBD



Czyli to nie OBD? ja byłem przekonany że to jest system OBD1.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 paź 2019, 17:47

Nie wiem czy formalnie można to nazwać OBD w sensie kompatybilności ze standardem, ale jest to złącze diagnostyczne więc błędy można odczytać
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

04 lis 2019, 11:49

Niestety po podpięcu kabelek nic nie pokazuje. wygląda na to że kolega miał racje...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

04 lis 2019, 13:59

MarekMX-5 pisze:
04 lis 2019, 11:49
Niestety po podpięcu kabelek nic nie pokazuje. wygląda na to że kolega miał racje...
Znaczy się podpiąłeś kabelek z diodą i zmostkowałeś piny w gnieździe diagnostycznym?
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

05 lis 2019, 9:04

Tak podpiolem kabelki z diodą według strony poniżej.

zanim zrobiłem test na mazdzie podpiołem mój ukłąd do baterii i działało więc dioda nie jest zjarana napewno.

https://mx5diy.blogspot.com/2015/04/ret ... 6vK7TWcsMt
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

11 gru 2019, 13:30

Update, wymieniłem czujniki temperatury i położenia wału..... i niestety nie pomogło. Brak pomysłó, jedyne co to ew sprawdzić jeszce kompresj. myśle jeszce podjechać do jakiegoś elektryka może coś wyszuka?
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

04 sty 2020, 16:57

MarekMX-5 pisze:
11 gru 2019, 13:30
Update, wymieniłem czujniki temperatury i położenia wału..... i niestety nie pomogło. Brak pomysłó, jedyne co to ew sprawdzić jeszce kompresj. myśle jeszce podjechać do jakiegoś elektryka może coś wyszuka?

A czujnik położenia wałka rozrządu? W moim przypadku to pomogło na gaśnięcie silnika i problemy z odpalaniem.
Awatar użytkownika
M1ecu
Posty: 219
Rejestracja: 12 gru 2017, 20:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

26 sty 2020, 18:45

1. Tak jak wyżej - czujnik wałka
2. Sprawdź kompresję - u mnie przy podobnych objawach pękł pierścień na cylindrze
3. Podmień cewki i sprawdź czy nadal tak będzie
ODPOWIEDZ