Cześć,
W końcu wziąłem się za remont mojej NA z 1995r z 1.8. O ile remont głowicy przebiegł bez problemów tak z blokiem mam spory problem. Szlifierz zadzwonił i powiedział, że cylinder ma rysy na 0.28mm. Niestety konieczne jest szlifowanie bloku na co najmniej 0.5mm. Tu pojawia się problem, ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć tłoków nadwymiarowych. Na popularnym serwisie są kute tłoki Wossner +0.5mm, niestety cena trochę odstrasza oraz szlifierz mi mówił, że czasem zdarzają się problemy przy montażu, ze względu na inną geometrię denka tłoka. Jeśli nie będzie innej opcji to kupię te tłoki (niecałe 3k), tylko potrzebowałbym opinii, czy nie będzie problemu z zamontowaniem ich lub konieczności wymiany np. korbowodów. Chyba, że macie jakiś sklep do polecenia, gdzie mógłbym kupić tłoki w lepszej cenie. Osobiście nie zależy mi na zakuciu silnika. Pozdrawiam !
[NA] Tłoki nadwymiar 0,5mm
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 sie 2012, 18:41
- Model: NA
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Niechlów/Poznań
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Tutaj masz katalogi tłoków: CP Carillo i YCP. Z YCP miałem kontakt jakieś trzy lata temu i byli chętni na wysyłkę do PL. Ceny były rozsądne. Poszukiwałem wówczas tłoków nadwymiarowych 1,5mm. Odezwij się do David Chen ycp@ycpiston.com.tw. daj znać co Ci się uda ustalić.
Możesz też zapytać kanahiopis na ebay
Możesz też zapytać kanahiopis na ebay
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 sie 2012, 18:41
- Model: NA
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Niechlów/Poznań
Dzięki wielkie za odpowiedź. Dam znać jak uda mi się je kupić
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
0.28mm w BP? przy jakim przebiegu? to dosyć duża rzadkość dla mnie, przynajmniej w mojej obecnym doświadczeniu zawsze zjedzone były pierścienie, a blok po przehonowaniu miescil sie w przewidzianym max 0.15mm +, co na nowym pierścieniu nigdy nie żarło oleju itp. a dobre kilka BP przerobiłem. Nie bez przyczyny rynek wtórne nie ma tłoków nadwymiarowych do tego motoru od ręki, bo poprostu nie było nigdy zapotrzebowania. Mam gdzieś w garażu jedną sztukę 0.5mm, kupiona kiedyś na rekonesans. Sprawdzę producenta.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 sie 2012, 18:41
- Model: NA
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Niechlów/Poznań
Przebieg to 220 tys. km. Trudno mi powiedzieć co było przyczyną, uszczelnienia w głowicy były już zużyte, HLA hałasowało. Wieczorem wrzucę zdjęcie tłoka, jak wyglądał po wyciągnięciu.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
powodów/czynników może być sporo, to generalnie naturaly proces zuzycia kazdego silnika, raz szybciej, raz pozniej.
Ale generalnie musiał to być dosyć zaniedbany motor skoro przy 200k już mu cylidry zjadło.
Ale generalnie musiał to być dosyć zaniedbany motor skoro przy 200k już mu cylidry zjadło.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance