Witam,
Szybkie wprowadzenie...miałem NBFL 2003r z 1.8vvt i buda sobie zardzewiała, kupiłem NB 99' od kolego okazjonalnie z wybuchniętym silnikiem ale zero rdzy, silnik chyba 1.8 bez zmiennej fazy. Wyjąłem silnik z wiązką i osprzętem z 03' i wsadziłem do 99'
Silnik kręci ale nie odpala! Dziś wyjąłem świece i nie widac iskry.
Jak ugryść temat, od czego zacząć diagnostykę?
Napiszę co zrobiłęm podczas swapu.
-wiązka silnikowa wraz z komputerem
-wiązka kabinowa kompletna z zamkami drzwi, bagażnika i stacyjką
-pompa abs bo miałą inną wtyczkę
-pompa paliwa i czły układ paliwowy
-puszki, przekazniki, wiązka pod autem ta do aku i rozrusznika
Może jakąś wtyczkę pominąłem albo ziemię? nie wiem sprawdzalem wszystko po 3 razy. czy układ zamykania centralnego ma tu znaczenie bo to jest jedyna rzecz której nie przełożyłem, nie spodziewałem się że wtyczki od szyb i centralego bedą inne! Jak to pomorze to mogę porobić zdjęcia wszystkiego!
Uziemiemia zaczynająć od przodu auta:
-2 pod lampami przednimi
-nad kolumną kierownicy
-po obu stronach pod deską na ścianach
-po obu stronach za pasami bezpieczeństwa na tylnej półce
-chyba jedno w bagażniku
-minusowy kabel od aku do budy i belki
-uziemienie silnika do tak jakby grodzi
Pytajcie i poduswajcie pomysły co dalej! Dzięki!
Swap 1.8vvt
Silnik z NBFL 03' , do budy NB 99'
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Którym kkuczykiem odpalasz auto teraz? Bo jak starym to nie odpali przez immobiliser. Przyłóż kluczyk z '03 do stacyjki przy odpalaniu i powinna złapać jeśli reszta podłączona ok.
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Jesli dobrze kojarzę to immo jrst czytane przez kółko w stacyjce i chyba tez trzeba to przełożyć.
Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Nokia 7.1 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Immo jest wysyłane przez kluczyk, zbiera to pierścień wokół stacyjki (https://www.google.com/search?q=pier%C5 ... a&tbm=isch) następnie jest wysyłane do kilku modułów wewnątrz samochodu, w tym do ECU i w niektórych samochodach do licznika.
Jak poprzednicy stawiam na immobilizer.
Jak poprzednicy stawiam na immobilizer.