B6+ eibach nbfl
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Stare zdjęcie, ale prześwit wygląda tak
A tu wygląd po zdjęciu koła
Pamela - prawie skończona
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
viewtopic.php?f=22&t=29041
Felix - może na lato
viewtopic.php?f=23&t=33202
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Jeżeli priorytetem jest wygląd, to nie ma sensu kupować czegokolwiek powyżej TA Tesco.
Cały bajer polega na tym, że MX-5 to wybitnie prowadzący się samochód - może nim odwalać w zakrętach naprawdę fajne rzeczy (nie mówię o locie bokiem, tylko bardzo szybkim i sprawnym pokonywaniu zakrętów bez najmniejszego uślizgu). Ale to można szybko zepsuć niewłaściwym zawieszeniem (i wieloma różnymi innymi rzeczami, ale tu nie miejsce na to).
B6+ProKit w wersji dla pierwszej generacji to bardzo surowy zawias i niewiele wybaczający ... ale to co ten samochód potrafi na zakrętach to poezja.
Dalsze generacje tego zawieszenia są już o wiele wygodniejsze ... i nadal świetnie utrzymują samochód w zakrętach.
Ale tanie gwinty są dokładnie jak T1R - mają dobrze wyglądać i pomagać w przyjemnym i komfortowym pokonywaniu kolejnych kilometrów. Dla każdego coś miłego
Cały bajer polega na tym, że MX-5 to wybitnie prowadzący się samochód - może nim odwalać w zakrętach naprawdę fajne rzeczy (nie mówię o locie bokiem, tylko bardzo szybkim i sprawnym pokonywaniu zakrętów bez najmniejszego uślizgu). Ale to można szybko zepsuć niewłaściwym zawieszeniem (i wieloma różnymi innymi rzeczami, ale tu nie miejsce na to).
B6+ProKit w wersji dla pierwszej generacji to bardzo surowy zawias i niewiele wybaczający ... ale to co ten samochód potrafi na zakrętach to poezja.
Dalsze generacje tego zawieszenia są już o wiele wygodniejsze ... i nadal świetnie utrzymują samochód w zakrętach.
Ale tanie gwinty są dokładnie jak T1R - mają dobrze wyglądać i pomagać w przyjemnym i komfortowym pokonywaniu kolejnych kilometrów. Dla każdego coś miłego
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 29 lip 2019, 20:49
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
NBfl Sportive, po zakupie zależy mi na doprowadzeniu auta jak najbliżej fabryki. Chodzi o zawieszenie, ktoś poskąpił i założył tanie amortyzatory Sachsa i sprężyny bliżej nieokreślonej marki, może OEM ale nie widzę żadnych oznaczeń.
Rozważam 3 opcje:
1. B6 + OEM spring
2. B6 + Pro Kit
3. B8 + Pro Kit
Tylko takie zestawy wchodzą w grę, co i dlaczego?
Auto typowo weekendowe/fun car ale jeżeli można poprawić prowadzenie to dlaczego nie.
Żadne gwinty tylko OEM ew z +. Na gwincie i zawieszeniu sportowym mam już dwa inne auta.
B6 i Pro Kit był moim faworytem dopoki nie przeczytałem że B6 jest do seryjnych sprężyn a B8 do obniżających, nawinęło mi się również że b6 + pro kit pogarsza prowadzenie auta zwieksza podsterowność i auto staje się nie komfortowe a na tym mi jednak zależy. Teraz jest ponton jakich mało.
Rozważam 3 opcje:
1. B6 + OEM spring
2. B6 + Pro Kit
3. B8 + Pro Kit
Tylko takie zestawy wchodzą w grę, co i dlaczego?
Auto typowo weekendowe/fun car ale jeżeli można poprawić prowadzenie to dlaczego nie.
Żadne gwinty tylko OEM ew z +. Na gwincie i zawieszeniu sportowym mam już dwa inne auta.
B6 i Pro Kit był moim faworytem dopoki nie przeczytałem że B6 jest do seryjnych sprężyn a B8 do obniżających, nawinęło mi się również że b6 + pro kit pogarsza prowadzenie auta zwieksza podsterowność i auto staje się nie komfortowe a na tym mi jednak zależy. Teraz jest ponton jakich mało.
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Heja rodacy, nie chcę zakładać osobnego wątku o tym samym tytule, więc podpinam się pod istniejący.
Moją NBFL 1.8 (2003, Unplugged) Niemiec uraczył zawieszeniem gwintwanym i krótkimi sprężynami. Efekt jest taki, że wygląda obłędnie, ale jest szalenie niepraktyczna. Nie ma mowy o wjeździe na żaden parking piętrowy albo podziemny, a 90% progów jest dla mnie nieprzejezdna. Strasznie mnie to ograniczenie denerwuje i chciałbym pilnie coś z tym zrobić.
Rozważam w tym momencie dwie opcje:
Moją NBFL 1.8 (2003, Unplugged) Niemiec uraczył zawieszeniem gwintwanym i krótkimi sprężynami. Efekt jest taki, że wygląda obłędnie, ale jest szalenie niepraktyczna. Nie ma mowy o wjeździe na żaden parking piętrowy albo podziemny, a 90% progów jest dla mnie nieprzejezdna. Strasznie mnie to ograniczenie denerwuje i chciałbym pilnie coś z tym zrobić.
Rozważam w tym momencie dwie opcje:
- Powrót do oryginalej konfiguracji
- Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
- Morfi
- Donator
- Posty: 1697
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Chyba jednak powinieneś założyć nowy temat. Ten dotyczy wyłącznie wariacji n/t Bilsteina od Koniora i dobrze byłoby nie rozwadniać tematu.madaks pisze: ↑07 wrz 2020, 16:49Heja rodacy, nie chcę zakładać osobnego wątku o tym samym tytule, więc podpinam się pod istniejący.
Moją NBFL 1.8 (2003, Unplugged) Niemiec uraczył zawieszeniem gwintwanym i krótkimi sprężynami. Efekt jest taki, że wygląda obłędnie, ale jest szalenie niepraktyczna. Nie ma mowy o wjeździe na żaden parking piętrowy albo podziemny, a 90% progów jest dla mnie nieprzejezdna. Strasznie mnie to ograniczenie denerwuje i chciałbym pilnie coś z tym zrobić.
Rozważam w tym momencie dwie opcje:Opcja pierwsza, to ta bezpieczniejsza, natomiast druga pewnie lepsza, ale nie chciałbym znowu szurać podwoziem po prograch. Jak przedstawiają się obydwie opcje cenowo? Czy mógłym prosić o namiary na części z oryginalnej konfiguracji?
- Powrót do oryginalej konfiguracji
- Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Aha, czyli to może jakaś nie do końca profesjonalna przeróbka. Z reguły gwint można podnieść całkiem wysoko. Chyba, że ktoś pociął sprężyny bo piszesz, że są krótkie. Jeśli to nie jest chiński budżetowy gwint to zawsze możesz rozważyć wymianę samych sprężyn na odpowiednie i zostawić sobie możliwość regulacji wysokości.
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Moje gwintowane zawieszenie jest już podniesione na maxa. Szykuję się na wymianę, ale w związku z dużym kosztem tego przedsięwzięcia chciałbym się doedukować i dobrze wybrać.
Doczytałem, że tytułowa kombinacja B6 + Eibach Pro obniża o 25 mm względem serii. Dogrzebałem się też na tym forum do wątku w którym polecana była kombinacja B6 + oryginalne sprężyny. Czy praktykował ktoś może taki mariaż? Jak to się ma do seryjnego zawieszenia?
Doczytałem, że tytułowa kombinacja B6 + Eibach Pro obniża o 25 mm względem serii. Dogrzebałem się też na tym forum do wątku w którym polecana była kombinacja B6 + oryginalne sprężyny. Czy praktykował ktoś może taki mariaż? Jak to się ma do seryjnego zawieszenia?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
B6+ oryginalne sprężyny- jeździłem tak w poprzedniej Miacie, da się bez problemu , jest sztywniej ale to połowa sukcesu...madaks pisze: ↑16 wrz 2020, 13:59Moje gwintowane zawieszenie jest już podniesione na maxa. Szykuję się na wymianę, ale w związku z dużym kosztem tego przedsięwzięcia chciałbym się doedukować i dobrze wybrać.
Doczytałem, że tytułowa kombinacja B6 + Eibach Pro obniża o 25 mm względem serii. Dogrzebałem się też na tym forum do wątku w którym polecana była kombinacja B6 + oryginalne sprężyny. Czy praktykował ktoś może taki mariaż? Jak to się ma do seryjnego zawieszenia?
Ale jest koza...
Obecnie mam B6+ sprężyny H&R, obniżają -35 mm. Miata jeździ i wygląda bardzo dobrze:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mam przed chwila zalozone b6 + seria springi, przejechalem glownie po trasie jakies 70 km (zalozone wczoraj wiec coz..), pierwsze wrazenie jakies tam mam - na pewno jest sztywno, dobra reakcja na kazdy ruch kierownica (miedzy stockiem a b6 jest przepasc), nie ma ping ponga... komfort podobny do stocka, pod tym wzgledem szalu nie ma (ale to moze wina tego ze za duzo jezdze CT na codzien, a za malo MX5).madaks pisze: ↑16 wrz 2020, 13:59Moje gwintowane zawieszenie jest już podniesione na maxa. Szykuję się na wymianę, ale w związku z dużym kosztem tego przedsięwzięcia chciałbym się doedukować i dobrze wybrać.
Doczytałem, że tytułowa kombinacja B6 + Eibach Pro obniża o 25 mm względem serii. Dogrzebałem się też na tym forum do wątku w którym polecana była kombinacja B6 + oryginalne sprężyny. Czy praktykował ktoś może taki mariaż? Jak to się ma do seryjnego zawieszenia?
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Chciałbym konfigurację do miasta a nie na tor. Brakuje mi trochę komfortu. Rozumiem, że w tym przypadku lepsza będzie konfiguracja oryginalna.vodka pisze: ↑18 wrz 2020, 12:27mam przed chwila zalozone b6 + seria springi, przejechalem glownie po trasie jakies 70 km (zalozone wczoraj wiec coz..), pierwsze wrazenie jakies tam mam - na pewno jest sztywno, dobra reakcja na kazdy ruch kierownica (miedzy stockiem a b6 jest przepasc), nie ma ping ponga... komfort podobny do stocka, pod tym wzgledem szalu nie ma (ale to moze wina tego ze za duzo jezdze CT na codzien, a za malo MX5).
Orientujecie się może czy cenowo jest duża różnica między oryginalnym zestawem, a tym z Bilsteinami?
Nowe b6 to ok 2000 zl, ile stock tego nie wiem. Ja bym bral drugi raz b6, komfort mniej wiecej taki jak stock, ale prowadzenie znacznie lepsze.
B6 szukaj przod w intercars, tyl najlepiej ebay.de. Tylu nie idzie dostac w PL aktualnie.
B6 szukaj przod w intercars, tyl najlepiej ebay.de. Tylu nie idzie dostac w PL aktualnie.
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Mazda szykuje się do zimowego snu, a ja kompletuję elementy zawieszenia i przymierzam się do wymiany w przyszłym roku. Zdecydowałem się na Bilstein B6 i Eibach Pro Kit.
Jakie części powinienem uwzględnić jeszcze podczas montażu?
Chodzi mi nawet o części, które mogłyby zostać z aktualnej konfiguracji, ale ich wymiana miałaby zauważalny wpływ na komfort jazdy.
Jakie części powinienem uwzględnić jeszcze podczas montażu?
Chodzi mi nawet o części, które mogłyby zostać z aktualnej konfiguracji, ale ich wymiana miałaby zauważalny wpływ na komfort jazdy.