B6+ eibach nbfl

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Szz
Posty: 7
Rejestracja: 30 kwie 2020, 11:15
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa

13 maja 2020, 22:04

Pokaż jak siadło po prawidłowym zamontowaniu, rozważam właśnie te sprężyny + Koni sport
Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2020, 11:30

kemad pisze:
03 kwie 2020, 17:48
Zabijcie mnie ale gwint który mam (ta technics) na prawdę komfortowo się prowadzi przy sporym obniżeniu auta.

Przepraszam za herezję, wiem, że to jakość ze średniej (może nawet niskiej) półki ale taka moja opinia :(
Możesz wrzucić zdjęcie?
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

17 maja 2020, 10:17

Ghostdog pisze:
14 maja 2020, 11:30
kemad pisze:
03 kwie 2020, 17:48
Zabijcie mnie ale gwint który mam (ta technics) na prawdę komfortowo się prowadzi przy sporym obniżeniu auta.

Przepraszam za herezję, wiem, że to jakość ze średniej (może nawet niskiej) półki ale taka moja opinia :(
Możesz wrzucić zdjęcie?

Stare zdjęcie, ale prześwit wygląda tak

z1.jpeg
z1.jpeg (317.71 KiB) Przejrzano 1711 razy



A tu wygląd po zdjęciu koła

z2.jpeg
z2.jpeg (178.84 KiB) Przejrzano 1711 razy
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

17 maja 2020, 10:59

Jeżeli priorytetem jest wygląd, to nie ma sensu kupować czegokolwiek powyżej TA Tesco.

Cały bajer polega na tym, że MX-5 to wybitnie prowadzący się samochód - może nim odwalać w zakrętach naprawdę fajne rzeczy (nie mówię o locie bokiem, tylko bardzo szybkim i sprawnym pokonywaniu zakrętów bez najmniejszego uślizgu). Ale to można szybko zepsuć niewłaściwym zawieszeniem (i wieloma różnymi innymi rzeczami, ale tu nie miejsce na to).

B6+ProKit w wersji dla pierwszej generacji to bardzo surowy zawias i niewiele wybaczający ... ale to co ten samochód potrafi na zakrętach to poezja.
Dalsze generacje tego zawieszenia są już o wiele wygodniejsze ... i nadal świetnie utrzymują samochód w zakrętach.

Ale tanie gwinty są dokładnie jak T1R - mają dobrze wyglądać i pomagać w przyjemnym i komfortowym pokonywaniu kolejnych kilometrów. Dla każdego coś miłego :)
Obrazek
sebalenk
Posty: 34
Rejestracja: 29 lip 2019, 20:49
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

19 cze 2020, 22:32

NBfl Sportive, po zakupie zależy mi na doprowadzeniu auta jak najbliżej fabryki. Chodzi o zawieszenie, ktoś poskąpił i założył tanie amortyzatory Sachsa i sprężyny bliżej nieokreślonej marki, może OEM ale nie widzę żadnych oznaczeń.
Rozważam 3 opcje:
1. B6 + OEM spring
2. B6 + Pro Kit
3. B8 + Pro Kit
Tylko takie zestawy wchodzą w grę, co i dlaczego?
Auto typowo weekendowe/fun car ale jeżeli można poprawić prowadzenie to dlaczego nie.
Żadne gwinty tylko OEM ew z +. Na gwincie i zawieszeniu sportowym mam już dwa inne auta.
B6 i Pro Kit był moim faworytem dopoki nie przeczytałem że B6 jest do seryjnych sprężyn a B8 do obniżających, nawinęło mi się również że b6 + pro kit pogarsza prowadzenie auta zwieksza podsterowność i auto staje się nie komfortowe a na tym mi jednak zależy. Teraz jest ponton jakich mało.
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

07 wrz 2020, 16:49

Heja rodacy, nie chcę zakładać osobnego wątku o tym samym tytule, więc podpinam się pod istniejący.
Moją NBFL 1.8 (2003, Unplugged) Niemiec uraczył zawieszeniem gwintwanym i krótkimi sprężynami. Efekt jest taki, że wygląda obłędnie, ale jest szalenie niepraktyczna. Nie ma mowy o wjeździe na żaden parking piętrowy albo podziemny, a 90% progów jest dla mnie nieprzejezdna. Strasznie mnie to ograniczenie denerwuje i chciałbym pilnie coś z tym zrobić.
Rozważam w tym momencie dwie opcje:
  1. Powrót do oryginalej konfiguracji
  2. Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
Opcja pierwsza, to ta bezpieczniejsza, natomiast druga pewnie lepsza, ale nie chciałbym znowu szurać podwoziem po prograch. Jak przedstawiają się obydwie opcje cenowo? Czy mógłym prosić o namiary na części z oryginalnej konfiguracji?
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

08 wrz 2020, 13:37

madaks pisze:
07 wrz 2020, 16:49
Heja rodacy, nie chcę zakładać osobnego wątku o tym samym tytule, więc podpinam się pod istniejący.
Moją NBFL 1.8 (2003, Unplugged) Niemiec uraczył zawieszeniem gwintwanym i krótkimi sprężynami. Efekt jest taki, że wygląda obłędnie, ale jest szalenie niepraktyczna. Nie ma mowy o wjeździe na żaden parking piętrowy albo podziemny, a 90% progów jest dla mnie nieprzejezdna. Strasznie mnie to ograniczenie denerwuje i chciałbym pilnie coś z tym zrobić.
Rozważam w tym momencie dwie opcje:
  1. Powrót do oryginalej konfiguracji
  2. Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
Opcja pierwsza, to ta bezpieczniejsza, natomiast druga pewnie lepsza, ale nie chciałbym znowu szurać podwoziem po prograch. Jak przedstawiają się obydwie opcje cenowo? Czy mógłym prosić o namiary na części z oryginalnej konfiguracji?
Chyba jednak powinieneś założyć nowy temat. Ten dotyczy wyłącznie wariacji n/t Bilsteina od Koniora i dobrze byłoby nie rozwadniać tematu.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

08 wrz 2020, 14:09

Ogarnięte.

PS. A czemu po prostu nie podniesiesz gwintu do góry?
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

08 wrz 2020, 15:11

pirul pisze:
08 wrz 2020, 14:09
Ogarnięte.
Dzięki, nazwa tamtego wątku była bardzo ogólna.
pirul pisze:
08 wrz 2020, 14:09
PS. A czemu po prostu nie podniesiesz gwintu do góry?
Jest maksymalnie podniesiony.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

08 wrz 2020, 15:17

Aha, czyli to może jakaś nie do końca profesjonalna przeróbka. Z reguły gwint można podnieść całkiem wysoko. Chyba, że ktoś pociął sprężyny bo piszesz, że są krótkie. Jeśli to nie jest chiński budżetowy gwint to zawsze możesz rozważyć wymianę samych sprężyn na odpowiednie i zostawić sobie możliwość regulacji wysokości.
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

16 wrz 2020, 13:59

Moje gwintowane zawieszenie jest już podniesione na maxa. Szykuję się na wymianę, ale w związku z dużym kosztem tego przedsięwzięcia chciałbym się doedukować i dobrze wybrać.
Doczytałem, że tytułowa kombinacja B6 + Eibach Pro obniża o 25 mm względem serii. Dogrzebałem się też na tym forum do wątku w którym polecana była kombinacja B6 + oryginalne sprężyny. Czy praktykował ktoś może taki mariaż? Jak to się ma do seryjnego zawieszenia?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

17 wrz 2020, 21:28

madaks pisze:
16 wrz 2020, 13:59
Moje gwintowane zawieszenie jest już podniesione na maxa. Szykuję się na wymianę, ale w związku z dużym kosztem tego przedsięwzięcia chciałbym się doedukować i dobrze wybrać.
Doczytałem, że tytułowa kombinacja B6 + Eibach Pro obniża o 25 mm względem serii. Dogrzebałem się też na tym forum do wątku w którym polecana była kombinacja B6 + oryginalne sprężyny. Czy praktykował ktoś może taki mariaż? Jak to się ma do seryjnego zawieszenia?
B6+ oryginalne sprężyny- jeździłem tak w poprzedniej Miacie, da się bez problemu , jest sztywniej ale to połowa sukcesu...
Ale jest koza...

Obecnie mam B6+ sprężyny H&R, obniżają -35 mm. Miata jeździ i wygląda bardzo dobrze:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Davidoff.
Posty: 74
Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Lublin

18 wrz 2020, 11:20

Tomai pisze:
17 wrz 2020, 21:28
Obecnie mam B6+ sprężyny H&R, obniżają -35 mm. Miata jeździ i wygląda bardzo dobrze:)
Miałem B6 z Eibachem, a później z H&R i o ile średnio wspominam Eibachy, to baardzo polecam ten drugi zestaw- na HR jest odpowiednio nisko, dość komfortowo, a do tego szybko na torze.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

18 wrz 2020, 12:27

madaks pisze:
16 wrz 2020, 13:59
Moje gwintowane zawieszenie jest już podniesione na maxa. Szykuję się na wymianę, ale w związku z dużym kosztem tego przedsięwzięcia chciałbym się doedukować i dobrze wybrać.
Doczytałem, że tytułowa kombinacja B6 + Eibach Pro obniża o 25 mm względem serii. Dogrzebałem się też na tym forum do wątku w którym polecana była kombinacja B6 + oryginalne sprężyny. Czy praktykował ktoś może taki mariaż? Jak to się ma do seryjnego zawieszenia?
mam przed chwila zalozone b6 + seria springi, przejechalem glownie po trasie jakies 70 km (zalozone wczoraj wiec coz..), pierwsze wrazenie jakies tam mam - na pewno jest sztywno, dobra reakcja na kazdy ruch kierownica (miedzy stockiem a b6 jest przepasc), nie ma ping ponga... komfort podobny do stocka, pod tym wzgledem szalu nie ma (ale to moze wina tego ze za duzo jezdze CT na codzien, a za malo MX5).
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

18 wrz 2020, 13:08

vodka pisze:
18 wrz 2020, 12:27
mam przed chwila zalozone b6 + seria springi, przejechalem glownie po trasie jakies 70 km (zalozone wczoraj wiec coz..), pierwsze wrazenie jakies tam mam - na pewno jest sztywno, dobra reakcja na kazdy ruch kierownica (miedzy stockiem a b6 jest przepasc), nie ma ping ponga... komfort podobny do stocka, pod tym wzgledem szalu nie ma (ale to moze wina tego ze za duzo jezdze CT na codzien, a za malo MX5).
Chciałbym konfigurację do miasta a nie na tor. Brakuje mi trochę komfortu. Rozumiem, że w tym przypadku lepsza będzie konfiguracja oryginalna.
Orientujecie się może czy cenowo jest duża różnica między oryginalnym zestawem, a tym z Bilsteinami?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

18 wrz 2020, 16:10

Nowe b6 to ok 2000 zl, ile stock tego nie wiem. Ja bym bral drugi raz b6, komfort mniej wiecej taki jak stock, ale prowadzenie znacznie lepsze.

B6 szukaj przod w intercars, tyl najlepiej ebay.de. Tylu nie idzie dostac w PL aktualnie.
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

18 wrz 2020, 18:11

vodka pisze:
18 wrz 2020, 16:10
Nowe b6 to ok 2000 zl, ile stock tego nie wiem. Ja bym bral drugi raz b6, komfort mniej wiecej taki jak stock, ale prowadzenie znacznie lepsze.

B6 szukaj przod w intercars, tyl najlepiej ebay.de. Tylu nie idzie dostac w PL aktualnie.
A w Twojej konfiguracji jest na tej samej wysokości porównując z serią?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

18 wrz 2020, 18:38

tak... z drugiej strony jak Ci nie zalezy na lepszej trakcji to bierz standardowe, kosztuje psie pieniadze na allegro ;)
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

25 lis 2020, 20:13

Mazda szykuje się do zimowego snu, a ja kompletuję elementy zawieszenia i przymierzam się do wymiany w przyszłym roku. Zdecydowałem się na Bilstein B6 i Eibach Pro Kit.
Jakie części powinienem uwzględnić jeszcze podczas montażu?

Chodzi mi nawet o części, które mogłyby zostać z aktualnej konfiguracji, ale ich wymiana miałaby zauważalny wpływ na komfort jazdy.
ODPOWIEDZ