B6+ eibach nbfl

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

12 lip 2019, 10:47

Cześć

Mam taki problem po zakupie I wymianie na oto zestaw z tytułu, złożony na gumach I odbojach z serii przód siedzi fajnie nisko A tył nie chce się ułożyć. Gdy wrzucę coś do bagażnika z 50kg to Po 5km siada na odpowiednią I liczę na to że to kwestia ułożenia/dobicia się sprężyn. Ktoś się z tym spotkał?
I dodam że przód po opuszczeniu z podnosnika też siedział wysoko Ale po 30km usiadł idealnie.
Dzięki za pomoc jak ktoś zna temat :cry:
sibertuth
Posty: 16
Rejestracja: 29 cze 2019, 10:56
Model: NB FL
Lokalizacja: chrzanów

16 lip 2019, 11:18

Jeśli jest to zestaw używany to możliwe, że jest po prostu uszkodzony (skrzywiona goleń amorków). Jeśli nowy to może być źle dobrany zestaw lub źle złożony :lipa:
Jesteśmy tylko ludzmi - pomyłki się zdarzają.
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

16 lip 2019, 17:35

Zestaw właśnie nowy :/ No nic, pojadę sprawdzić czy czegoś źle nie zamontowano. Dzięki za pomoc dam znać co było nie tak jeżeli uda się zlokalizować błąd
sibertuth
Posty: 16
Rejestracja: 29 cze 2019, 10:56
Model: NB FL
Lokalizacja: chrzanów

16 lip 2019, 18:05

Wydaje mi się, że nie powinno być takich objawów pomimo nowych sprężyn i amortyzatorów.
Życzę powodzenia i czekam na pozytywne rozwiązanie sprawy bo niedługo też czeka mnie wymiana.
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

19 lip 2019, 7:34

Zyler pisze:
12 lip 2019, 10:47
Cześć

Mam taki problem po zakupie I wymianie na oto zestaw z tytułu, złożony na gumach I odbojach z serii przód siedzi fajnie nisko A tył nie chce się ułożyć. Gdy wrzucę coś do bagażnika z 50kg to Po 5km siada na odpowiednią I liczę na to że to kwestia ułożenia/dobicia się sprężyn. Ktoś się z tym spotkał?
I dodam że przód po opuszczeniu z podnosnika też siedział wysoko Ale po 30km usiadł idealnie.
Dzięki za pomoc jak ktoś zna temat :cry:
Czy masz poliuretany na całym zawiasie ???
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 lip 2019, 8:16

W każdej NB na eibachu tył siedzi trochę wyżej niż przód.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

19 lip 2019, 8:31

A mi się w NA nowy B6 z ProKitem układał dobre kilka dni, jak nie tydzień.
Wiem, bo po jakimś czasie ocierałem o progi, przez które przemykałem zaraz po założeniu bez problemu.
I tak - niestety tyłek finalnie był wyżej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2019, 23:22

Poli mam tylko z przodu, u mnie różnica tył przód to jakieś 2/3 cm więc przód wygląda fajnie A tył jak koza :/. Fakt, faktem nie miałem czasu na jazdę aby się bardziej ułożyły, ale dam znać jak pokonam trochę km ;)
Graham
Posty: 26
Rejestracja: 20 cze 2018, 23:20
Model: Inny

12 sie 2019, 13:55

Jak wygląda sytuacja po miesiącu? :)
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

22 wrz 2019, 10:23

Nie zaglądałem z braku czasu, ale poprawiło sie troszkę. Niestety brak czasu na jazdę miatką przełożył sie na to ze jeszcze do końca nie usiadła. Na moje oko jeszcze troszkę usiądzie, a fotki wieczorkiem podeślę jak to teraz wygląda ;)
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

03 paź 2019, 12:18

Troszkę się wieczór przedłużył xd.
Na ten moment wyglada tak
1F5AA144-E7AB-4C7C-ACEC-CFE7010691B1.jpeg
1F5AA144-E7AB-4C7C-ACEC-CFE7010691B1.jpeg (3.59 MiB) Przejrzano 3860 razy
Fakt nie miała kiedy siadać bo przejechane tylko ok 2tys. Km. Ale spokojnie jeszcze pójdzie w dół 😺
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2019, 21:26

I jeszcze zdjęcie na równiejszych podłożu
0112C661-10AE-40A0-907F-59656682686A.jpeg
0112C661-10AE-40A0-907F-59656682686A.jpeg (3.45 MiB) Przejrzano 3809 razy
I była umyta chwile później xd
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 paź 2019, 10:37

Straszna koza. Wygląda jakby w ogóle nie była obniżona, albo nawet stała wyżej niż seria.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

07 paź 2019, 11:06

Jak nie siadła po 2k km, to mam złe wieści. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2019, 10:52

Nawet jeżeli pozostanę w koza team, to plus taki ze na żywo wygląda lepiej. A i progi mniej straszne. Ale na serio robiąc pomiary wysokości prześwitu itd. wszystko sie zgadza. prowadzenie in plus. Na starym zawieszeniu była podobna wysokość(fabryczne) ale tam gumy amora i wokół juz sie rozpływały jak ptasie mleczko na słońcu wiec przez to mogła też niżej siedzieć.
Choć bardzo możliwe ze na przyszły sezon wleci trochę zmian
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 paź 2019, 11:40

Ja bym jednak sprawdził czy to zostało poprawnie zamontowane, bo na eibachu nie powinno być tak wysoko, szczególnie z przodu. Chyba, że to tak wygląda, bo zrobiłeś fotki na niskiej wysokości + koła z niskim ET co zawsze daje wrażenie dużej przestrzeni między kołem a błotnikiem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 paź 2019, 13:18

Szczerze?
Ja bym pojechał profilaktycznie do Kokona (Miata - The Drift Story na FB) albo do Arka (kontakt przez Brożyna) - niech rzucą okiem.

Bo moim zdaniem też jest coś nie tak.
Wygląda jakby miała seryjne sprężyny (nie ProKit). Jakby mechanik się walnął i w trakcie wymiany założył stare zamiast nowych?
Bo chyba trzeba być mega asem, by założyć źle wszystkie cztery amory :)

Skrobnij do Michała (przez FB) albo do Przemka i umów się na obejrzenie tego zawiasu. To powinien być dla nich moment.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2019, 16:54

Jak radzicie tak zrobię, zaraz na fb znajdę i bede sie kontaktować. Jeszcze dla pewności sprawdziłem numer spreżyn czy są do tego modelu ale wszystko się zgadza z katalogiem, amory też. Czyli prewnie coś podczas składania sknocili zobaczymy ;/
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

05 lis 2019, 19:04

Te zdjęcia auta to na seryjnych amorach i sprężynach Eibacha? Faktycznie jakoś wysoko...
jak już jesteśmy przy tym temacie to mam szybkie pytanie, bo w czwartek wymieniam wszystkie amorki - czy podczas wymiany amorów trzeba ruszać mimośrody? Zastanawiam się czy będę musiał robić geometrię po wymianie....
czy ktoś z Was przy wymianie amorków miał problem z rozebraniem wszystkiego? Bo mam obawy, że łatwo nie będzie....
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 356
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

05 lis 2019, 20:20

Nie - przy wymianie amorów śrub geometrii nie trzeba ruszać, ale raz na kilka lat warto ją sprawdzić....
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2020, 18:49

Muszę odkopać temat ponieważ wiele nie zrobiłem kilometrów ale zawieszenie stoi jak stało czyli wysoko jak na tą konfiguracje ale do celu.
Amory tył b6 : nr: 24-065597
Sprężyna vogtland -35mm
Mocowania amortyzatora z seryjnego
Nowe gumy
Odbój z seryjnego
I taka lipa że mam ochotę to spalić, tak poglądowo to wchodzi lużno 5 palcy
IMG_0687.JPG
IMG_0687.JPG (2.01 MiB) Przejrzano 3350 razy
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2020, 16:42

Nie mogłem wytrzymać i podniosłem delikatnie samochód i ogladam te amory itd.
Nie mogę sobie tego wyobrazić ze patrzyło na to kilku mechaników. Warsztat montujący, pozniej byłem w innym zrobić hamulce i powiedziałem, aby oni na to zerkneli mówią wszystko ok. Tydzień temu na przeglądzie mówią wszystko ok. I przepraszam ale muszę "kurwa" ten metalowe które trzyma sprężynę jest zamontowany odwrotnie, zamiast tą długą główką do góry to w dół........
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

11 lut 2020, 13:24

Połowa forumowiczów już rwała sobie włosy z głowy zastanawiając się o co kaman a tu taki "psikus". Zwykle najtrudniej wpaść na oczywiste rozwiązanie.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
Zyler
Posty: 40
Rejestracja: 14 lis 2018, 20:46
Model: NB FL
Wersja: Trilogy
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2020, 15:13

Wczoraj szukałem i patrzyłem jak się składa amory, szukałem zdjęć dobre 2 godz. Bo ciężko na jakimś filmiku to uchwycić, zdjęć nie ma za bardzo. Poszukałem na forum lupka i ktoś ze sprzedających wstawił zdjęcie z tymi pierścieniami założonymi do góry. Mechanikiem nie jestem ale serio ilu mechaników to oglądało i żaden nie wyłapał, gdzie u każdego podkreślałem ze coś jest z tym nie tak. No nic ważne ze happy end tylko to zamienić :)
4EA1B137-48FA-4FFA-8846-EC85787EEFA4.jpeg
4EA1B137-48FA-4FFA-8846-EC85787EEFA4.jpeg (1.89 MiB) Przejrzano 3248 razy
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

10 mar 2020, 9:16

Arvi pisze:
19 lip 2019, 8:31
A mi się w NA nowy B6 z ProKitem układał dobre kilka dni, jak nie tydzień.
Wiem, bo po jakimś czasie ocierałem o progi, przez które przemykałem zaraz po założeniu bez problemu.
I tak - niestety tyłek finalnie był wyżej.

Dlatego zawszę wszystkim prawię - Sprężyny o liniowej racie zamiast wynalazków obniżających.
Kołobrzeg
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2020, 21:31
Model: NA
Wersja: 1,6 (115 KM)
Lokalizacja: Kołobrzeg

01 kwie 2020, 21:41

Witam,

Jeżdżę NA, 1.6 (115km) z 91 roku. Założyłem parę dni temu Bilsteiny B6 oraz Eibachy ProKit.

Efekt rochę mnie przeraził. Auto siadło niżej ok 2-3 cm ( z tym się liczyłem) i jest mega twarde.
Dobijam na każdym leżącym policjancie, na dziurach podobnie głównie tyłem. Na gładkim asfalcie prowadzi się fantastycznie ale gdy tylko pojawi się jakiś poprzeczny garb czy falowanie drogi dobijam. Zaraz urwę wydechy :)

Na tyle mi to przeszkadza, że myślę o powrocie do wyższego i bardziej jednak komfortowego zestawu.
Czy skoro już mam te Bilsteiny B6, to mogę do nich założyć jakieś wyższe sprężyny i czy to poprawi komfort jazdy ?

Ktoś ma podobne doświadczenia ?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 kwie 2020, 9:19

Z tego co słyszałem bile z NA są twarde. W Twoim wypadku dobrym wyjściem byłoby założenie takiego samego zestawu, ale od NB. Inne górne mocowania poprawiają prowadzenie i komfort, a dodatkowo samochód na Eibachu siedziałby nieznacznie niżej niż seria NA.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2020, 10:18

Sorry za offtop,
Co to za felgi? Fajne.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

03 kwie 2020, 7:32

Szubek pisze:
02 kwie 2020, 10:18
Sorry za offtop,
Co to za felgi? Fajne.
O.Z. MSW 15x7 ET 12/13 (nie pamiętam)
Kołobrzeg pisze:
01 kwie 2020, 21:41
Witam,

Jeżdżę NA, 1.6 (115km) z 91 roku. Założyłem parę dni temu Bilsteiny B6 oraz Eibachy ProKit.

Efekt rochę mnie przeraził. Auto siadło niżej ok 2-3 cm ( z tym się liczyłem) i jest mega twarde.
Mam. Bile do NA z ProKit to spartańskie rozwiązanie.
Jeździłem kilka lat.
Sprężyny seryjne minimalnie rozwiązują sprawę, ale wygodnie jak na serii nie będzie.
Obrazek
kemad
Posty: 343
Rejestracja: 19 lut 2019, 13:58
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk

03 kwie 2020, 17:48

Zabijcie mnie ale gwint który mam (ta technics) na prawdę komfortowo się prowadzi przy sporym obniżeniu auta.

Przepraszam za herezję, wiem, że to jakość ze średniej (może nawet niskiej) półki ale taka moja opinia :(
Pamela - prawie skończona :roll:
viewtopic.php?f=22&t=29041

Felix - może na lato :winner:
viewtopic.php?f=23&t=33202
ODPOWIEDZ