Cześć, stoje przed dosć popularnym swapem 1.8 VVT z NB do mojej NA w której teraz siedzi 1.6 90km ( a tak naprawde 105 )
Całość chciałbym przerzucić sam w przydomowym garażu, będę miał całą budę NB z silnikiem w środku na chodzie ( w niedzielę jade przywieźć to do siebie z Kielc).
I teraz tak.
W poszukiwaniu przydatnych informacji natknąłem się na ten artykuł z flyinmiata:
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... .8swap.pdf
Wszystko jest tu ładnie i logicznie napisane, mam tylko wątpliwości co do komputera i sterowania.
Z tego co zrozumiałem są 3 opcje:
1 : Najłatwiejsza zostawić seryjną wiązkę z seryjnym komputerem z 1.6. Wtedy nie mamy sterowania zmienną fazą ale jest to najłatwiejsza / najtansza opcja. Moje pytanie ile mocy/momentu bedzie miał ten silnik na tym komputerze, skoro nie będzie VVT?
2: Przerzucić całą elektrykę razem z komputerem z dawcy 1.8 - wtedy powinno wszystko działać jak nalezy ale jest napisane że jest z tym dużo zabawy a ja z elektryki mam dośćpodstawową wiedzę
3: zainwestować w ' standalone ECU' i złożyć wszystko tak jak w punkcie 1 na seryjnej wiazce tylko na innym komputerze, który będzie miał możliwość sterowania VVT. Z tego co sie orientowałem takie ECU to koszta koło 3tys zł?
Czy ktoś może mi powiedzieć, czy dobrze wszystko zrozumiałem i odnieść się jakoś do mojej sytuacji i poradzićco najlepiej zrobić? Wiem, że jest to dość popularny swap i jest sporo osób na forum które wykonywały ten zabieg i ciekaw jestem jak sobie z tym poradziły.
Z góry dziękuje i pozdrawiam!
SWAP 1.8 146KM W NA 1.6 90KM
co z kompem?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Słabo widzę 1.8nbfl z elektronika od NA1.6, osprzęt totalnie inny i pewnie nie da się przykrecic do silnika bezproblemowo. Nawet jakby się dało to wielkiego sukcesu w kwestii Nm/KM nie wróżę.
Raczej przekładka wiązki ale nie jest to zajęcie na 5minut ani godzinę niestety, zwłaszcza że dokumentacji do poliftowego NA1.6 nie ma łatwo dostępnej.
Raczej przekładka wiązki ale nie jest to zajęcie na 5minut ani godzinę niestety, zwłaszcza że dokumentacji do poliftowego NA1.6 nie ma łatwo dostępnej.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting