SWAP 1.8 146KM W NA 1.6 90KM

co z kompem?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

24 kwie 2019, 10:12

Cześć, stoje przed dosć popularnym swapem 1.8 VVT z NB do mojej NA w której teraz siedzi 1.6 90km ( a tak naprawde 105 :mrgreen: )

Całość chciałbym przerzucić sam w przydomowym garażu, będę miał całą budę NB z silnikiem w środku na chodzie ( w niedzielę jade przywieźć to do siebie z Kielc).

I teraz tak.

W poszukiwaniu przydatnych informacji natknąłem się na ten artykuł z flyinmiata:

https://www.flyinmiata.com/support/inst ... .8swap.pdf

Wszystko jest tu ładnie i logicznie napisane, mam tylko wątpliwości co do komputera i sterowania.
Z tego co zrozumiałem są 3 opcje:

1 : Najłatwiejsza zostawić seryjną wiązkę z seryjnym komputerem z 1.6. Wtedy nie mamy sterowania zmienną fazą ale jest to najłatwiejsza / najtansza opcja. Moje pytanie ile mocy/momentu bedzie miał ten silnik na tym komputerze, skoro nie będzie VVT?

2: Przerzucić całą elektrykę razem z komputerem z dawcy 1.8 - wtedy powinno wszystko działać jak nalezy ale jest napisane że jest z tym dużo zabawy a ja z elektryki mam dośćpodstawową wiedzę

3: zainwestować w ' standalone ECU' i złożyć wszystko tak jak w punkcie 1 na seryjnej wiazce tylko na innym komputerze, który będzie miał możliwość sterowania VVT. Z tego co sie orientowałem takie ECU to koszta koło 3tys zł?

Czy ktoś może mi powiedzieć, czy dobrze wszystko zrozumiałem i odnieść się jakoś do mojej sytuacji i poradzićco najlepiej zrobić? Wiem, że jest to dość popularny swap i jest sporo osób na forum które wykonywały ten zabieg i ciekaw jestem jak sobie z tym poradziły.

Z góry dziękuje i pozdrawiam! ;)
Obrazek
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

24 kwie 2019, 11:21

Ja założyłem EMU. W moim odczuciu była to najlepsza opcja w związku z późniejszym turbo czy ITB. Wiązka kosztowała mnie 600zł, EMU 2200, strojenie 700.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 kwie 2019, 14:29

Słabo widzę 1.8nbfl z elektronika od NA1.6, osprzęt totalnie inny i pewnie nie da się przykrecic do silnika bezproblemowo. Nawet jakby się dało to wielkiego sukcesu w kwestii Nm/KM nie wróżę.

Raczej przekładka wiązki ale nie jest to zajęcie na 5minut ani godzinę niestety, zwłaszcza że dokumentacji do poliftowego NA1.6 nie ma łatwo dostępnej.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 kwie 2019, 20:08

Jak ma być tanio to przekładka silnika, wiązki silnika i komputera ECU z NB ale wymaga pracy z elektryką, druga opcja to jakieś 3500 plnów za standalone ze strojeniem ale też rzeźba w elektryce.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

02 maja 2019, 8:46

Co trzeba dokładnie rzeźbić jak przekłada się kompa z VVT do NA 1.6 90km?
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

03 maja 2019, 9:31

KLapovchy pisze:
02 maja 2019, 8:46
Co trzeba dokładnie rzeźbić jak przekłada się kompa z VVT do NA 1.6 90km?
samego kompa nie przelozysz, musi leciec cala wiazka
Obrazek
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

04 maja 2019, 12:55

No tak, wiązka. Wiązka do czujników, wtrysków, przepustnicy, cewek et cetera. Licznik może zostać.

Jeżeli nie ma zabawy z przerabianiem tego to nie widzę w tym nic trudnego.
ODPOWIEDZ