Remont silnika 1.6 NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

coda
Posty: 4
Rejestracja: 09 wrz 2017, 17:36
Model: Inny

19 kwie 2019, 14:18

Pacjent: MX-5 NB 1.6. '98 110KM, przebieg 190 tys. km
Objawy: nierówna praca na zimnym silniku. Oleju nie bierze, moc spadła.
Przyczyna: brak kompresji na cylindrach 1 oraz 3 (5 BAR)
Historia: 2tys. km temu regulowane zawory, silnik działał perfekcyjnie. Z dnia na dzień było coraz gorzej.
Diagnoza mechanika który robił zawory 2 tys. km temu - remont silnika, w tym szlifowanie pierścieni, wycena 3-4 tys. zł. za wszystko.


Co robić?
1. Robić remont i za 2 tygodnie cieszyć się swoim samochodem
2. Szukać tańszego mechanika w Warszawie i okolicach, może okaże się że tamci chcą mnie nabić w butelkę, a do robienia nie jest cały silnik
3. Swap na 1.8
4. Srzedaż i kupno innej MX-5. Mazda zadbana, ale progi i nadkola będą do robienia. Podłużnice wyglądają OK - całe w czarnym środku konserwującym, ale może być gorzej po puknięciu młotkiem.

Perspektywa jeżdżenia minimum przez najbliższe 3-4 lata.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 kwie 2019, 20:38

Nie zebym specjalnie znał się na mechanice ale pierścieni to się raczej nie szlifuje, prędzej wały, cylindry...

3-4tys to dużo, i ciągle będzie to 1.6 nawet jeśli remont się w pełni uda, a z tym bywa różnie. Za niewiele więcej jest swap na 1.8 oczywiście używane więc może wyjść to różnie.

Jesli Warszawa to umówiłbym się do Kokona, niech zbada i się wypowie. Choć podobno do niego wjeżdżają auta na wymianę oleju a wyjeżdżają jakieś dziwadla na kołach od terenowek albo potwory straszące staruszki i polykajace małe dzieci
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

19 kwie 2019, 20:46

ok. 5-5.5 k kosztuje SWAP na świeży 1.8 NBfl. Znaleźć tanio 1.6 to ponoć ciężka sprawa - ja nie szukałem długo, ale dałem sobie siana. Jeśli stać Cię na 1.8, bierz 1.8.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
coda
Posty: 4
Rejestracja: 09 wrz 2017, 17:36
Model: Inny

20 kwie 2019, 10:09

Dziękuję Wam za szybkie odpowiedzi.
Alex pisze:
19 kwie 2019, 20:38
Nie zebym specjalnie znał się na mechanice ale pierścieni to się raczej nie szlifuje, prędzej wały, cylindry...

Oczywiście, moja pomyłka.
Alex pisze:
19 kwie 2019, 20:38
3-4tys to dużo, i ciągle będzie to 1.6 nawet jeśli remont się w pełni uda, a z tym bywa różnie.

Warsztat niby daje gwarancję. Dwa tysiące km temu mój 1.6. też chodził równo, jest całkiem suchy... Trochę mnie to skłania do pozostania przy swoim 1.6, bo z nowym może być to samo.
Alex pisze:
19 kwie 2019, 20:38
Jesli Warszawa to umówiłbym się do Kokona, niech zbada i się wypowie.

Jakieś namiary? Jest na forum?
Hookie pisze:
19 kwie 2019, 20:46
ok. 5-5.5 k kosztuje SWAP na świeży 1.8 NBfl.

Kogoś jeszcze w Warszawie i okolicach moglibyście polecić? Gdzie takiego "świeżego" silnika 1.8 najlepiej szukać?
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

23 kwie 2019, 11:44

Hookie pisze:
19 kwie 2019, 20:46
ok. 5-5.5 k kosztuje SWAP na świeży 1.8 NBfl. Znaleźć tanio 1.6 to ponoć ciężka sprawa - ja nie szukałem długo, ale dałem sobie siana. Jeśli stać Cię na 1.8, bierz 1.8.
Mówisz o wariancie części plus robota? Czy za same graty?
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

23 kwie 2019, 11:58

Części + robota, ale warto założyć choćby niewielki bufor w górę.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

23 kwie 2019, 12:02

W sumie zastanawiające.

Zestawy do swapów chodzą po +/- 3k PLN.

Przy tym warto zawsze zrobić jakiś serwis. Sprzęgło, rozrząd, paski, inne pierdy z których pewnie zrobi się ten okrągły klocek. I chcesz powiedzieć ze ta robota to 1000 - 1500 zł? :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

23 kwie 2019, 12:24

Zestawy do swapow różnie chodzą, w zależności od przebiegu, stanu i widzimisię sprzedajacego. :) Najlepiej napisz tu i tam i się zorientuj co i jak. Ceny całej operacji zawsze są dostosowywanie indywidualnie, a takie wyliczenia są szacunkowe. ;) Sprzęgła i rozrządu nie wliczalem.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 kwie 2019, 20:13

KLapovchy pisze:
23 kwie 2019, 12:02
I chcesz powiedzieć ze ta robota to 1000 - 1500 zł? :)
1000 za robotę to tanio, 1500 to może dobra cena w mniejszym mieście/na peryferiach.
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 400
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

30 sty 2023, 20:07

Podbiję temat, nie chcę robić nowego. Mam pytanie ogólne.

Po jakim przebiegu można rozważać remont silnika w NB? Celowo nie pytam o konkretny model silnika.

PS. Mo silnik to 1.8 NB 1999. Nie ma oznak słuchowych oraz dymiących. Pytam ponieważ chcę wiedzieć czy i kiedy się przygotować do remontu.
Zdrówko!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

30 sty 2023, 20:23

kazik_kazik pisze:
30 sty 2023, 20:07
Podbiję temat, nie chcę robić nowego. Mam pytanie ogólne.

Po jakim przebiegu można rozważać remont silnika w NB? Celowo nie pytam o konkretny model silnika.

PS. Mo silnik to 1.8 NB 1999. Nie ma oznak słuchowych oraz dymiących. Pytam ponieważ chcę wiedzieć czy i kiedy się przygotować do remontu.
Jak kompresja jest w porządku i nie pali oleju to nie ma problemu.
150kkm bez problemu. Widziałem sporo 200kkm które nie biorą oleju i trzymają kompresję
Mowa o 1.8 140kunia
Lately
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2019, 12:42
Model: NA
Lokalizacja: Płock

01 lut 2023, 21:21

Jak nie wykazuje oznak zużycia to nie przygotowywać się :)
Można sprawdzić kompresje, zajrzeć do panewek i tyle. Zazwyczaj panewki po tym przebiegu lubią już być trochę przytarte, ale nie ma reguły.
ODPOWIEDZ