pompa hamulcowa !? jakaś lepsza ?

NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

04 kwie 2019, 21:53

Jak w temacie, martwi mnie moja pompa od hamulców - która jest org , zregenerowana na nowych uszczelkach itp, nic nie cieknie działa idealnie

przewodów nie mam w metalowym oplocie - wymiana przewodów na stalowy oplot coś da ?

z przodu mam zaciski od porsche boxtera 4 trłoczkowe + tarcza oczywiście też w komplecie
na tył zregenerowane org zaciski i nowe klocki (tarcze mam w dobrym stanie)

tak myślę że jak wymienione mam przednie zaciski , to pompa może trochę nie wyrabiać, ktoś coś poleci ? co tam można lepszego zamontować?
ktoś coś modował u Siebie :D ?
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

04 kwie 2019, 22:25

U mnie po założeniu 4-tłoczków pedał hamulca wpada nieco głębiej w podłogę i stanowczo zwiększył się zakres modulacji siły hamowania, trzeba się do tego przyzwyczaić. Oplot to raczej rzecz obowiązkowa przy takich zmianach, tym bardziej jeśli masz jeszcze fabryczne przewody elastyczne.
Od siebie mogę polecić rozpórkę pompy hamulcowej, prosta rzecz, a bardzo poprawia wyczucie hamulca. :kciuk:
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

05 kwie 2019, 21:02

o , o rozpórce zapomniałem wspomnieć, że chyba warto zamontować - tak jak mówisz :)

a o takich podwójnych zbiorniczkach ?? https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html

przewody w oplocie - warto, a resztę układu hamulcowego - resztę przewodów masz org ?
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

07 kwie 2019, 22:33

Maniek19PL pisze:
05 kwie 2019, 21:02

przewody w oplocie - warto, a resztę układu hamulcowego - resztę przewodów masz org ?
Tak, przewody sztywne zostały oryginalne, bo są w bardzo dobrym stanie
O weryfikacji stanu reszty układu hamulcowego nawet nie wspominałem, bo to oczywista oczywistość, zanim zaczniesz coś bardziej modzić ;)
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

03 maja 2019, 23:18

dobra wracam do tematu, ogólnie pompy hamulcowej . Chce najpierw dołożyć regulator siły hamowania,

gdzie znalazłem jakieś pompy bez "tego dużego - serwo" ? czy jak to się tam nazywa :
Fab9Tuning Manual Brake Conversion/Booster Delete Kit
hamulce_23791500585_8355507bb3_b.jpg
hamulce_23791500585_8355507bb3_b.jpg (56.97 KiB) Przejrzano 1201 razy
hamulce_58917080_296008087997984_3366877596942860288_n.png
hamulce_58917080_296008087997984_3366877596942860288_n.png (128.8 KiB) Przejrzano 1201 razy
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=597156

* gdzie zrozumiałem , ze zestaw jest poto aby było więcej miejsca pod maską ,ale też piszą że pedał hamulca jest bardziej wyczulony - ale nie daje to chyba nic więcej - żeby coś lepiej hamowało itp

szukając dalej znalazłem - wykorzystanie regulatora siły hamowania - ktory w mazdzie jest już na stałe ustawiony przez te gumki z otworkami w środku - bo rozkręciłem u mnie jak to wygląda
P5037106.JPG
P5037106.JPG (1.11 MiB) Przejrzano 1201 razy
P5037108.JPG
P5037108.JPG (1.14 MiB) Przejrzano 1201 razy
P5037109.JPG
P5037109.JPG (1.12 MiB) Przejrzano 1201 razy
znalezione w google dołożone regulatory do org pompy mazdy :
hamulce_pa1cfVI.jpg
hamulce_pa1cfVI.jpg (4.55 MiB) Przejrzano 1201 razy
hamulce_59468874_586895971829132_6262379372053790720_n.png
hamulce_59468874_586895971829132_6262379372053790720_n.png (622.77 KiB) Przejrzano 1201 razy
a wracając do tematu samej pompy - pojedyńcza org pompa ma około Średnica tłoczka ~ 14mm

a takie podwójne zestawy co niby z opisu wynika że p&p do mazdy mają Średnica tłoczka : 25,4 mm
WilwoodMaster_installed5.JPG
WilwoodMaster_installed5.JPG (121.55 KiB) Przejrzano 1201 razy
WilwoodMaster_installed4.JPG
WilwoodMaster_installed4.JPG (151.25 KiB) Przejrzano 1201 razy
https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html 708 zł
a tutaj na stronach UK - to jest to samo :O ?
https://supermiata.com/miata-wilwood-ma ... inder.aspx $230
* do tego akurat tam info że do samochodów bez ABS - a jednak bym chciał żeby ABS działał - na mokrym czy coś - lepiej go mieć :lol:

do tego można znależć zestawy tarcz + zacisków na przód - 6 tłoczków wilwood a na tył 4 tłoczki tej samej firmy :
https://www.youtube.com/watch?v=sQZBKQUbdvA&t=833s

linki do sklepów :
https://mossmiata.com/1990-1997-miata/b ... -wilwood-9
https://www.wilwood.com/BrakeKits/Brake ... option=All

warto :O ? myślę że to co mam teraz z przodu był dał na tył a na przód dać takie 6 tłoczkowe :lol:
Załączniki
hamulce_pa1cfVI.jpg
hamulce_pa1cfVI.jpg (4.55 MiB) Przejrzano 1201 razy
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

06 maja 2019, 7:19

Ty masz ABS?
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

11 maja 2019, 23:03

KLapovchy pisze:
06 maja 2019, 7:19
Ty masz ABS?
tak , posiadam ABS
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

12 maja 2019, 9:19

A czy regulator siły hamowania ma sens dopiero w momencie kiedy auto jest bez ABSu?

Nie wiem, pytam po prostu.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 maja 2019, 10:32

Maniek19PL pisze:
03 maja 2019, 23:18
dobra wracam do tematu, ogólnie pompy hamulcowej . Chce najpierw dołożyć regulator siły hamowania,

gdzie znalazłem jakieś pompy bez "tego dużego - serwo" ? czy jak to się tam nazywa :
Fab9Tuning Manual Brake Conversion/Booster Delete Kit
hamulce_23791500585_8355507bb3_b.jpg
hamulce_58917080_296008087997984_3366877596942860288_n.png
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=597156

* gdzie zrozumiałem , ze zestaw jest poto aby było więcej miejsca pod maską ,ale też piszą że pedał hamulca jest bardziej wyczulony - ale nie daje to chyba nic więcej - żeby coś lepiej hamowało itp

szukając dalej znalazłem - wykorzystanie regulatora siły hamowania - ktory w mazdzie jest już na stałe ustawiony przez te gumki z otworkami w środku - bo rozkręciłem u mnie jak to wygląda

P5037106.JPG
P5037108.JPG
P5037109.JPG

znalezione w google dołożone regulatory do org pompy mazdy :
hamulce_pa1cfVI.jpg
hamulce_59468874_586895971829132_6262379372053790720_n.png

a wracając do tematu samej pompy - pojedyńcza org pompa ma około Średnica tłoczka ~ 14mm

a takie podwójne zestawy co niby z opisu wynika że p&p do mazdy mają Średnica tłoczka : 25,4 mm

WilwoodMaster_installed5.JPG
WilwoodMaster_installed4.JPG

https://tomson.com.pl/product-pol-1951- ... -cala.html 708 zł
a tutaj na stronach UK - to jest to samo :O ?
https://supermiata.com/miata-wilwood-ma ... inder.aspx $230
* do tego akurat tam info że do samochodów bez ABS - a jednak bym chciał żeby ABS działał - na mokrym czy coś - lepiej go mieć :lol:

do tego można znależć zestawy tarcz + zacisków na przód - 6 tłoczków wilwood a na tył 4 tłoczki tej samej firmy :
https://www.youtube.com/watch?v=sQZBKQUbdvA&t=833s

linki do sklepów :
https://mossmiata.com/1990-1997-miata/b ... -wilwood-9
https://www.wilwood.com/BrakeKits/Brake ... option=All

warto :O ? myślę że to co mam teraz z przodu był dał na tył a na przód dać takie 6 tłoczkowe :lol:
To pierwsze wygląda jak zestaw który montujesz jak pozbywasz się serwo. Wnioskuję ( chociaż nie orientuje się w temacie) że wtedy masz hamulce bez wspomagania albo musisz zamontować inne (sportowe?) serwo.
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

12 maja 2019, 19:46

KLapovchy pisze:
12 maja 2019, 9:19
A czy regulator siły hamowania ma sens dopiero w momencie kiedy auto jest bez ABSu?

Nie wiem, pytam po prostu.
ma to sens, ale już jest takie coś jak regulator w mazdzie standardowo :
co już wstawiłem fotkę przedtem

* Tylko ze jest w nim ustawione już na stałe - przez te otworki we wnątrz jakaś siła hamowania , według informacji z neta chyba dobrze pamiętam 5:1 - czyli 80% przód i 20% tył

ale można się pobawić tam , teraz mam na oko bliżej 50:50, ale to testowo tylko sprawdzałem czy będzie różnica

ABS działał przedtem, wiec teraz też powinien działać
- muszę poczytać jak działa ABS z takim regulatorem

patrzę na porównanie może znajdę z abs i bez :o
https://www.youtube.com/watch?v=muXoubPYbVU

nie ma oczym dyskutować :O musi działać ten abs, trzeba to sprawdzić
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

12 maja 2019, 21:48

Właśnie mi się wydaje że pompa abs to rozdziela.
ODPOWIEDZ