Zaslepienie egr 1.8 140km

Egr

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Naiharo
Posty: 43
Rejestracja: 10 kwie 2018, 18:29
Model: NB

28 lut 2019, 17:02

Witam kochani

Mam silnik na windzie wisi, chce zaslepic egr w silniku bp 1.8, czy poza fizycznym, aslepieniem trzeba jakis zabieg jeszcze przeprowadzic zeby grala muzyka?

Jesli tak to jest jakis tutorial prosto i jasno co nalezy zrobic?

Dzieki
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

03 mar 2019, 23:56

Ostatnio z firmą Tafmet robiłem zaślepki żeby wywalić całkowicie egr. Od strony kolektora nie będzie żadnych elementów - tylko 4mm dwie zaślepki, czyli zawór i rurka wypada. Druga kwestią zostanie wyjście z kolektora wydechowego. Albo zaspawać, albo uciąć rurkę i ja uszczelnić. Obrazek
sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

07 lip 2020, 15:03

Robię swapa na 1.8 vvt i tu mam pytanie, czy zaślepiać EGR? Nie wiem czy jest sprawny, bo silnika nie odpalałem, ale zakładam, że tak. Jeśli warto zaślepić to drugie pytanie, czy wystarczy po prostu zaślepić otwory, czy jeszcze coś należy zrobić w tym zakresie?
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

16 lip 2020, 10:06

Z tego co pamiętam to Loukas tylko zaślepił otwory. Pisz do niego na priv jakby co.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

03 sie 2020, 7:51

u mnie tylko zaślepione bo mi rurka przeszkadzała do rerouta :mrgreen:

niezbyt kojarze to miejsce oznaczone nr 2 - u mnie była wycięta rurka i zaspawane miejsca po niej
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

03 sie 2020, 9:10

R.E.D. pisze:
03 sie 2020, 7:51
niezbyt kojarze to miejsce oznaczone nr 2 - u mnie była wycięta rurka i zaspawane miejsca po niej
Nr 1 to doprowadzenie spalin do kolektora ssącego, nr 2 to zawór egr. Spawanie tych otworów to trochę overkill, skoro można to wszystko zaślepić kawałkiem blaszki wyciętym w garażu. To samo z wylotem z kolektora wydechowego - można użyć nakrętki po demontażu rurki i zrobić z niej zaślepkę.

Samo odpięcie zaworu będzie skutkowało błędem egr na kompie.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

04 sie 2020, 21:40

żle się wyraziłem :roll:
rurka została ucięta, a zaspawane zostały właśnie jej resztki i stworzyły swoiste zaślepki, które w każdej chwili można odkręcić i wrócić do serii :mrgreen:

zawór nieruszony bo co za różnica czy się otwiera na zaślepce czy nie ;)

najbardziej się bałem rozgrzewania zimą, ale niepotrzebnie 8-)
Obrazek
ODPOWIEDZ