Witam. Poszukuje rozwiazania problemu ze sciagnieciem maty podlogi w nb. Chce ja sciagnac zeby wyczyscic podloge zakonserwowac od wewnatrz. Odrazu mowie ze potrzeba jest po malej powodzi. A przy okazji chce cala podloge obic w skore. Rozebralem co sie dalo i zaczynaja sie schody. Cos jak by trzyma ta mate w tunelu przed galka zmiany biegow patrzac od komory silnika. Moze ktos wie co i jak to wyciagnac albo zna jakis tutorial na yt badz gdziekolwiek indziej.
Chcial bym to zrobic przedewszystkim nieinwazyjnie boo wycieciu jej juz pomyslalem. Ale nie o to chodzi.
Ściągnięcie maty podlogi w nb
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Podpowiem na przykładzie NA, sądzę, że w NB jest podobnie choć nie miałem do czynienia nigdy - pod panelem nawiewu na środku tunelu od góry jest kołek, który trzyma wykładzinę. Po wyjęciu tego kołka powinieneś być w stanie ją wysunąć. Oczywiście musisz też odkręcić boczne mocowania deski rozdzielczej od tunelu.
Na tym foto widać lokalizację kołka (na samej górze zdjęcia po środku):
Na tym foto widać lokalizację kołka (na samej górze zdjęcia po środku):
Coś kojarzę, że w NB wykładziny nie da się wyjąć bez cięcia. Gdzieś pod deską rozdzielczą coś ją trzyma, jakieś elementy nagrzewnicy??
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Da się.
Odkręcasz śrubki nagrzewnicy od strony kabiny, lekko ją unosisz, wyjmujesz wspomnianą wyżej spinkę i wyjmujesz wykładzinę
Większy problem jest z włożeniem za to - najlepiej byłoby zdemontować nagrzewnicę i wtedy samo wszystko się robi
Odkręcasz śrubki nagrzewnicy od strony kabiny, lekko ją unosisz, wyjmujesz wspomnianą wyżej spinkę i wyjmujesz wykładzinę
Większy problem jest z włożeniem za to - najlepiej byłoby zdemontować nagrzewnicę i wtedy samo wszystko się robi
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
W skrócie:
- odkręcasz i opuszczasz kolumnę kierowniczą odpinając wszystkie okoliczne wiązki
- odkręcasz licznik
- zdejmujesz schowek pasażera i odpinasz wiązki od nagrzewnicy, do których jesteś w stanie dosięgnąć
- nie wiem jak w NB zdejmuje się panel nawiewu ale trzeba odpiąć cięgna od nadmuchu
- odkręcasz główne śruby - po dwie z boku na stronę przy drzwiach, jedna pod szybą centralnie, boczne przy tunelu (wszystkie pod płaskimi zaślepkami)
- no i tyle, wyciągasz powoli rozpinając wszystko co zostało nierozpięte
Ostatnio zmieniony 14 sty 2019, 14:41 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Tak na szybko:
I might be missing some steps but mine came off this way: 2 bolts each side by the door, 1 in the middle at the windshield, remove whole center console and 4 more bolts either side of the shifter (all these are behind the rectangular plastic covers). Also drop the cover under the steering wheel and 2 nuts and 2 bolts to drop the steering column (no need to remove the airbag). Remove glove box, wiggle the fresh/recirculate slider and find out where the end and disconnect. I don't remeber if removing the passenger side airbag was necessary, but the four bolts are straight up in the glove box (they're torx type). only 2 electrical connector to seperate.
Gdyby co to zadzwoń - pomogę. Zdejmowałem deskę niecały miesiąc temu więc jeszcze na świeżo pamiętam
I might be missing some steps but mine came off this way: 2 bolts each side by the door, 1 in the middle at the windshield, remove whole center console and 4 more bolts either side of the shifter (all these are behind the rectangular plastic covers). Also drop the cover under the steering wheel and 2 nuts and 2 bolts to drop the steering column (no need to remove the airbag). Remove glove box, wiggle the fresh/recirculate slider and find out where the end and disconnect. I don't remeber if removing the passenger side airbag was necessary, but the four bolts are straight up in the glove box (they're torx type). only 2 electrical connector to seperate.
Gdyby co to zadzwoń - pomogę. Zdejmowałem deskę niecały miesiąc temu więc jeszcze na świeżo pamiętam
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3520
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
W mojej ocenie żeby wymienić wykładzinę bez zdejmowania deski należy zrobić nacięcie materiału pod nagrzewnicą - po złożeniu w całość nie będzie ona widoczna ale pozostanie sama świadomość, że to tam jest
Jak zdejmiesz deskę to odkręcasz nagrzewnicę, lekko ją unosisz (bez odpinania węży) i wyjmujesz wykładzinę...
Aaaa i pamiętaj o plastikowym kołku którym trzymana jest wykładzina przy samej ścianie grodziowej - ja pociągnąłem wystarczająco mocno, żeby się wypięła
Jak zdejmiesz deskę to odkręcasz nagrzewnicę, lekko ją unosisz (bez odpinania węży) i wyjmujesz wykładzinę...
Aaaa i pamiętaj o plastikowym kołku którym trzymana jest wykładzina przy samej ścianie grodziowej - ja pociągnąłem wystarczająco mocno, żeby się wypięła
Dzięki za info, chyba jednak podejmę wyzwanie i zdejmę deskę, szczególnie ze od razu ją wyciszę i wymienię nie świecące żarówki w panelu środkowymtomasz01 pisze: ↑17 mar 2019, 15:57W mojej ocenie żeby wymienić wykładzinę bez zdejmowania deski należy zrobić nacięcie materiału pod nagrzewnicą - po złożeniu w całość nie będzie ona widoczna ale pozostanie sama świadomość, że to tam jest
Jak zdejmiesz deskę to odkręcasz nagrzewnicę, lekko ją unosisz (bez odpinania węży) i wyjmujesz wykładzinę...
Aaaa i pamiętaj o plastikowym kołku którym trzymana jest wykładzina przy samej ścianie grodziowej - ja pociągnąłem wystarczająco mocno, żeby się wypięła
Mazda MX-5 NB 1.8
Gdynia
Gdynia