NBFL - bilstein przod

czy to reguła ?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

20 gru 2018, 21:09

czy to przypadek ?
w ciągu 40 tys popukuje mi 2nd komplet bilsteinow z przodu
czy one są tak wrażliwe ? czy mam totalnego pecha ?
mam sportive z prokitami
nie jest to moj piersze auto niskie i twarde ale mam wrazenie ze przód jest do dupy
gdzie to zregenerować ?
zerkpol ? czy coś takiego ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

21 gru 2018, 9:46

Zapytaj kolegę Konior. Robi temat bilków kompleksowo, łącznie z ich "tuningiem".

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

22 gru 2018, 10:28

Cześć,

Napisz priv, to coś pomyślimy.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 gru 2018, 20:05

Jak coś, to mam 4 sztuki do od sprzedania w dobrych pieniądzach.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

25 gru 2018, 8:42

Ja już mam 2 na podmiany
Zawsze uwale przód
Konior napisze pw
Wtf nigdy w żadnym aucie nie lapalem defektów amortyzatorów tak często jak w mx5.
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

25 gru 2018, 9:54

Jeśli za każdym razem kupujesz używki o nieokreślonym stanie i przebiegu, to może po prostu masz pecha? Czy to przy nowych takie cyrki?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

25 gru 2018, 21:28

A może masz coś nie tak z innym elementem zawieszenia i amory po prostu dostają bardziej niż powinny?
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

01 sty 2019, 18:49

Jezeli masz bardzo nisko samochód i do tego bile niewiadomego pochodzenia, chociaż to jest niewazne bo w przypadku nowych tez może wystepowac.
Bile maja tlok pływający, gdy fura jest nisko zawor jest blisko o tłoka, wjezdzajac w glebokie wyrwy lub spiace policjanty zawor wali w tlok az go rozszczelni i tym sposobem masz po amorach. Gaz sie miesza z olejem i nie dziala.....
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

03 sty 2019, 8:47

konior pisze:
01 sty 2019, 18:49
Bile maja tlok pływający, gdy fura jest nisko zawor jest blisko o tłoka, wjezdzajac w glebokie wyrwy lub spiace policjanty zawor wali w tlok az go rozszczelni i tym sposobem masz po amorach.
Ciekawa koncepcja, Konior. W takim razie problem powinien rozwiązać większy bump stop, prawda?

W ogóle, mam wrażenie, że rola bump stopów w planach modów do MX-5 jest niedoceniana.
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

04 sty 2019, 9:32

Dobrze kombinujesz z Bump stopem, ale nie do końca.
Wyższy lub gęstszy bump stop zblokuje zawór tak żeby nie dobił w ekstremalnych warunkach do tłoka pływajacego, ale jednocześnie zablokuje Ci zawieszenie, jednocześnie uwalniając całą energię w stronę odbicia po ruchu kompresji. Jeżeli jednocześnie masz mocne sprężyny i niedopasowane tłumienie w amortyzatorze to będziesz miał taki efekt jak na 90 % gwintów
( ping pong cały czas )
do tego będzie zbyt mocno angażowany w prace nawet podczas zwykłej jazdy. Dlatego w miatach zazwyczaj gra się gęstością bump stopów ale w jedną stronę ( redukujac je )
raczej wrzucanie wyższych nie jest właściwym krokiem.

Rozwiązaniem jest rozebranie bilsteina, opuszczenie tłoka pływającego niżej niż jest on montowany fabrycznie i zwiekszenie objetości oleju w amortyzatorze.
Ograniczasz co prawda pracę tłoka pływającego, ale nie sprawia to problemu.
W MX5 bile nie mają tak duzych sił tłumienia żeby przepychały tłok pływający bardzo nisko.

To jest rozwiązanie jeżeli chce sie jeździć bardzo nisko.

Co do bump stopów, gwint który wykonałem Kimsonowi też ma zupełnie inne bump stopy niż zazwyczaj są montowane ( gęstość i długość zostały zmienione )
ODPOWIEDZ