Airride

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

05 paź 2018, 18:53

witam , jak w temacie interesuje mnie automatyczne regulowane zawieszenie typu scenka z filmu ze sobie przyciskam przycisk i samochód idzie w dół albo w górę, drogie takie rozwiązanie ?

obecnie mam :
zawieszenie
gwint HSD DualTech
tylne wahacze górne regulowane Driftworks
stabilizatory p+t Cusco
Gumy Powerflex, wszystkie

do tego kubełek to twardo :o - może by mi to nie przeszkadzało gdybym mógł przejechać przez próg zwalniający :o a nie bokiem po chodniku i po progu bokiem żeby tylko nie zawisnąć :o

w okolicy to już w ogóle tych progów mam :o , do tego też do garażu rodziców też nie mogę wjechać o własnych siłach, trzeba deski podkładać :o

A wiec, jak wygląda cenowo takie automatyczne rozwiązanie ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

05 paź 2018, 19:25

nowy zestaw od 3.500GBP w UK. W Polsce pewnie da sie taniej wyrzeźbić coś z miechów od ciężarówek ;)
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 565
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

05 paź 2018, 20:35

Chyba chodzi ci o zawieszenie pneumatyczne - airride. Nic więcej nie powiem, bo nie wiem. Googluj.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

05 paź 2018, 20:38

Dokładnie => air ride / air suspension / air kit W Google. Szybkie przejrzenie mówi że ceny od 2k USD w górę...

Jak rzeźba z czegoś do busów np to szukaj pod hasłem "bycze jaja" (nie żartuję, tak na to potocznie mówią) ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

05 paź 2018, 21:32

Vampirek na forum u nas miał airride.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

08 paź 2018, 11:01

Wywalasz sprężynę, wstawiasz miech okuty odpowiednio i jedziesz. Jest w PL paru magików, co robią takie rzeczy. Największy problem, to ogarnąć odpowiednio miechy żeby wpasować je zamiast sprężyn. Potem, to już tylko butla, kompresor i prosta instalacja. Ludzie bardzo często przerabiają gwinty.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Koczi
Donator
Donator
Posty: 56
Rejestracja: 06 kwie 2018, 13:51
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: SPS

08 paź 2018, 20:39

Znajomy robił samemu airride do Golfa mk1 i wyszło go za całość trochę ponad 2 tyś. (bez amortyzatorów).
Poduszki Rubena 130/2. Do tego toczysz okucia. Całość składasz z amortyzatorem, a później...
Chezus pisze:...to już tylko butla, kompresor i prosta instalacja.

... i jeszcze wybór 2 czy 4 elektrozawory.

Ogólnie fajna sprawa, chwali sobie, bo progi nie są przeszkodą, na spotach jest nisko. Tyle tylko, że to wszystko jak chce się powoli jeździć, bo przy większych prędkościach trochę strach czy gdzieś coś czasem nie strzeli.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

09 paź 2018, 8:34

Koczi pisze:Znajomy robił samemu airride do Golfa mk1 i wyszło go za całość trochę ponad 2 tyś. (bez amortyzatorów).
Poduszki Rubena 130/2. Do tego toczysz okucia. Całość składasz z amortyzatorem, a później...
Chezus pisze:...to już tylko butla, kompresor i prosta instalacja.

... i jeszcze wybór 2 czy 4 elektrozawory.

Ogólnie fajna sprawa, chwali sobie, bo progi nie są przeszkodą, na spotach jest nisko. Tyle tylko, że to wszystko jak chce się powoli jeździć, bo przy większych prędkościach trochę strach czy gdzieś coś czasem nie strzeli.


Strzelić, to raczej nie strzeli jak jest dobrze zrobione, ale podobno praca miecha jest taka jakaś dziwna i drewniana. Nie wiem, bo nie jeździłem na airride. Podobno nawet da się latać, tylko czucie drogi jakieś dziwne.
The answer is always Miata.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 paź 2018, 20:21

Chezus pisze:
Koczi pisze:Znajomy robił samemu airride do Golfa mk1 i wyszło go za całość trochę ponad 2 tyś. (bez amortyzatorów).
Poduszki Rubena 130/2. Do tego toczysz okucia. Całość składasz z amortyzatorem, a później...
Chezus pisze:...to już tylko butla, kompresor i prosta instalacja.

... i jeszcze wybór 2 czy 4 elektrozawory.

Ogólnie fajna sprawa, chwali sobie, bo progi nie są przeszkodą, na spotach jest nisko. Tyle tylko, że to wszystko jak chce się powoli jeździć, bo przy większych prędkościach trochę strach czy gdzieś coś czasem nie strzeli.


Strzelić, to raczej nie strzeli jak jest dobrze zrobione, ale podobno praca miecha jest taka jakaś dziwna i drewniana. Nie wiem, bo nie jeździłem na airride. Podobno nawet da się latać, tylko czucie drogi jakieś dziwne.
Mam ori pneumatykę w Lexie, nie mam zastrzeżeń do trakcji. Mimo iż auto jest duże, to całkiem fajnie się prowadzi jak na swoją masę.
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

30 paź 2018, 13:26

Ja bym bardziej szedł w Magneride jak w Ferrarce, Lambo i R8
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

01 lis 2018, 14:05

ree pisze:
09 paź 2018, 20:21
Mam ori pneumatykę w Lexie, nie mam zastrzeżeń do trakcji. Mimo iż auto jest duże, to całkiem fajnie się prowadzi jak na swoją masę.
Mam wrażenie, że jednak pneumatyka w Lexusie to trochę inna bajka. Podobnie jak np. Airmatic w Mercu GLC, którym niedawno dość sporo jeździłem. Tam możesz nie tylko gmerać w wysokości zawieszenia, ale również masz różne profile twardości. I to rzeczywiście czuć - na "komforcie" auto trochę wprawdzie pływa, ale dziury wybiera bardzo sprawnie. Na "sport" się ładnie utwardza i - jak na takiego kloca - prowadzi się całkiem fajnie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ODPOWIEDZ