Lifted Miata

Wszystko co chcielibyście wiedzieć vs. to co wiemy...

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

17 wrz 2018, 5:59

Kilka godzin zabawy w piachu i ... nowe wnioski:
Niestety bez porządnych ATeków założonych na oś napędową się nie uda w głębokim piachu / błocie / wodzie.
Opony pokroju Yokohama / Coopery są jak najbardziej przyzwoite ... ale na porządnych terenówkach.
Widzieliśmy Wranglery, Patrole, Cherokee wyciągające inne terenówki na właśnie takich oponach, ale Miata nie ma takiej mocy przerobowej, by czasami się dźwignąć na oponach z takim bieżnikiem w niektórych sytuacjach.

Kokona ATeki wczoraj uratowały dzień, ale ja definitywnie wchodzę w MTeki - znalazłem takie oponki ... wg wyliczeń wejdą idealnie.

Trepador Radial M8060

Obrazek

Plan jest taki, by kupić dwie - na oś napędową, bo Coopery sprawdzają się całkiem przyzwoicie, jako opony 'kierujące' :)

Także tak - bez drugiego setu kół (choćby dwóch) nie ma co marzyć o dorosłym terenie.
Chyba, że ktoś lubi codziennie jeździć na ATekach / MTekach :)
Obrazek
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

17 wrz 2018, 9:20

Na piach - AT. Do błota - MT.

Spuść ciśnienie do 1 - 0.8 bara
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

17 wrz 2018, 11:02

Tylko nie przesadź z szerokością opony. Nie wiem, czy w grząskim Twoje muscletires pozwolą swobodnie kierować (ści…o zalepi bieżnik i będzie jazda sankami na wprost), ale jak spróbujesz to na pewno się pochwalisz :)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

17 wrz 2018, 12:44

KLapovchy pisze:Na piach - AT. Do błota - MT.

Spuść ciśnienie do 1 - 0.8 bara


No to żeśmy za dużo dali. Mieliśmy na tyle 1,3 ... ale i tak najbardziej przeszkadzał otwarty dyfer.

Co do opon - bardzo cywilizowany rozmiar znalazłem tych MTeków - 205/70R15. Powinno być dobrze.
Obrazek
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

18 wrz 2018, 7:25

Do takiego ciśnienia spuszcza się 2,5 - 3 tonowe Patrole więc w 1 tonowej Mazdzie można popuścić wodzę fantazji :) W razie co weź coś łatwopalnego, jakby Ci opona z felgi zeszła.

A tak w ogóle, w cywilnej wersji jakie zalecane jest ciśnienie powietrza?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 wrz 2018, 11:56

Widzisz - dobrze wiedzieć.
Będziemy kombinować :D

Tymczasem ekperymentowaliśmy w weekend z piaskiem - ATeki Kokona bardzo się sprawdzają... a Yoko zaklejało się trochę mniej od Cooperów.

Obrazek

Natomiast droga powrotna to dość specyficzne uczucie, gdy takimi samochodami przejeżdżasz między rodzinami wychodzącymi z kościoła lub/i idącymi na obiad z familią
Obrazek

Po prostu #MillionDollarCar :D

Mam nadzieję, że szybko ktoś do nas dołączy - we dwóch jest fajnie, ale im więcej tym radośniej :D
Obrazek
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

18 wrz 2018, 12:29

I teraz w tej historii musicie zdać sobie sprawę, że różnica między RWD a 4x4 jest... Diametralna :) Wiem, że fun jest nieziemski. W sumie możecie zainteresować się środowiskiem ludzi którzy w Polsce buggy robią. Znajdziecie wspólny język

Cooper robił jeszcze takie fajne agresywne ateki, Discoverer AT 3 bodajże.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

18 wrz 2018, 12:43

Buggy przynajmniej będą miały wykrzyż z prawdziwego zdarzenia, ale i tak musi być fajnie. Gdyby tak ktoś latem na półwyspie Helskim otworzył wypożyczalnię takich Liftów :)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 wrz 2018, 13:19

Widzicie - bo wydaje mi się, że traktujecie temat zbyt poważnie - my nie próbujemy zbudować poważnej terenówki, która GOPRowców wyciągnie z potrzasku ... albo nawet zwykłą RAV4.
Co prawda są kity całego zawieszenia, by zmodyfikować MX-5 bardziej terenówo ... my staramy się stworzyć bardzo przyzwoity daily car z wyższym prześwitem, który w kilka chwil może zostać zmieniony w samochód, który wjedzie tam, gdzie żadna Miata nie była (a nie żadna offroadówka).

Nie oszukujmy się - tu nastąpiło tylko zmodyfikowanie punktu mocowania seryjnych amoryzatorów.

Kombinujemy jak daleko da się zajść...

Bo widzę, że udziela się powaga zbliżona do tej, która malowała się na oczach kierowców Patroli i Wranglerów, którzy w naszej okolicy się bawili.

Jedni kupują, a inni budują ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

18 wrz 2018, 17:29

Wpadnijcie na off-roadowy zlot... Tam okazuje się, że trzytonowy patrol potrafi wiele, ale najlepiej bawią się nivy i samuraje. A Miata jest jeszcze lżejsza :)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 wrz 2018, 18:33

Miata zawsze zamieniała benzynę na uśmiech... a teraz okazuje się, że przy zrobieniu tego z głową może i wywoływać pozytywne emocje w błocie ;)

Studzę tylko oczekiwania - by mierzyć się nawet z dolną półką offroad, trzeba wydać o wiele więcej, niż gotowy samochód przeznaczony do pokonywania pagórków (moje 90KM szybko znalazło swój limit).
Definitywnie 1.8 jest o wiele lepszym motorem na start :)

Tymczasem - mam nadzieję, że do wiosny popełnimy wszystkie błędy i kolejni trochę kasy zaoszczędzą :).
Obrazek
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

19 wrz 2018, 7:35

Ogólnie w przeprawach nie rozumiem zachwytu Patrolami. Jimmny, Samurai czy Vitara są o wiele lepsze.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

19 wrz 2018, 8:50

KLapovchy pisze:Ogólnie w przeprawach nie rozumiem zachwytu Patrolami. Jimmny, Samurai czy Vitara są o wiele lepsze.

To już zupełny OT nam się zrobił, ale kilka lat temu miałem krótki epizod z krótką Fronterą podliftowaną i na MT-kach - sprzedana do znajomych i jeździ do dziś - mnóstwo dobrej zabawy zapewniało to auto, bo póki jechało się po suchym napęd nie przeszkadzał, a krótki rozstaw osi pozwalał objechać te miejsca, w których duże terenówki się kopały - natomiast, jako, że auto jeździ u znajomego, to wiem ile przez ten czas miało awarii (a było m.in. w Rumunii) - i tu jest zaleta patrola - abstrahując od jednostki napędowej Renault - jest niezniszczalny. Ponadto można w nim spać, gotować, wziąć prysznic - a widziałem nawet jedną sztukę z ekspresem do kawy. Niemniej nic z powyższych nie jest istotne podczas weekendowego taplania w błotku - to fakt. (No dobra, może ten ekspres w Jimniaku też by się przyjął) ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

19 wrz 2018, 13:39

Słuchaj, Patrol na wyprawy jak najbardziej. Duży, przestronny, w miarę niezawodny. Sam mam Landa - ogarniesz to młotkiem i przecinakiem, trochę mniejsze spalanie, mniejsza cena wyjściowa, potem i tak jest podobnie. Właściwości terenowe obu podobne - czyli jak przystało na przeładowane 3 tonowe klocki...

Ale ani jednego, ani drugiego nie brałbym na jakieś rajdy przeprawowe.

Tak nawiasem - to zarówno ten 2.8 pękający i ten 3.0 wybuchający to wymysł Francuzów?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

19 wrz 2018, 16:45

Nie. 3.0 4 cylindry jest z reanult, dwa-osiem to japoniec i ma 6 garów. Ten starszy ma zaletę w postaci prostej budowy a po remoncie i wysterowaniu prostej mechanicznej pompy prawie daje radę, natomiast 3.0 cóż ma pewne wady, ale na hamowni można na nim zyskać spore przyrosty momentu. I różnice przed i po strojeniu są bardzo odczuwalne.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

19 wrz 2018, 19:16

Kończąc offtop chciałem zauważyć, że teraz każde ogłoszenie auta w stanie nieidealnym zawiera frazę "dobra baza pod lifta" :D Tej rewolucji nic już nie zatrzyma! ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

19 wrz 2018, 19:29

VooR pisze:Kończąc offtop chciałem zauważyć, że teraz każde ogłoszenie auta w stanie nieidealnym zawiera frazę "dobra baza pod lifta" :D Tej rewolucji nic już nie zatrzyma! ;)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Hehe. I to nie tylko na forum.
Gruzy podrożeją ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

19 wrz 2018, 19:40

Spokojnie, Arvi z ochotą te off topy poczyści, czyż nie? :)

Wracając do tematu: to gruza z jakim dyfrem należy szukać??
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

19 wrz 2018, 21:22

pistenbully pisze:Wracając do tematu: to gruza z jakim dyfrem należy szukać??


Zaspawanym :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

20 wrz 2018, 10:05

pistenbully pisze:Spokojnie, Arvi z ochotą te off topy poczyści, czyż nie? :)

Wracając do tematu: to gruza z jakim dyfrem należy szukać??


Nie, nie... nic czyszczone nie będzie - uwielbiam offtopy z czapy :)

A co do meritum - definitywnie otwarte lub od razu zaspawane.

Generalnie jeszcze przez rok (co najmniej) będziemy badać i się uczyć.

Słyszałem plotki o dyferencjalne z innego samochodu, który będzie idealnie pasować właśnie do Lifta, ale to jest w fazie eksperymentów.

Koła żeśmy już przetestowali i wiemy, że Yoko / Coopery to całkiem zacna guma na ulicę i ubity (choć lepiej, by był suchy) offroad. Z czego na pierwszy rzut oka widać, że Yoko rozwali system zimą, Coopery raczej nie (ich zaletą jest występowanie w rozmiarze 14'' dla tych, co chcą przerabiać NA i mieć maksimum mięsa).

Przed nami snorkle (żaden sklep nie jest skory pomóc - będziemy sobie sami radzić), wyciągarki (bardziej pod ATV / ciężkie quady, niż pod samochody będziemy kupować) no i knujemy, czy znajdziemy jakieś miejsce na zapas. Jeszcze trapy by się przydało mieć ze sobą, ale nie chcemy zostawiać kroci za markowe, więc też szukamy alternatyw (podłoga rusztowania budowalnego?).

Ja dodatkowo chcę hardtopa z bagażnikiem na górze, ale musimy rozwikłać problem trzymania czegoś na takowym, bo sam HT jest dość delikatny przecież.

Więc półmetkiem bym tego nie nazwał, ale jesteśmy trochę dalej niż zakładałem, że będziemy po 1,5 / 2 miesiącach :).
Obrazek
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

20 wrz 2018, 12:43

Spawajcie progi i podpory pod zderzaki to hilifta będziecie mogli używać :D
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 wrz 2018, 14:23

A kto go będzie za nimi woził?? :D

A wracając do tematu mechanizmu to wydawało mi się, że podczas Ułęża Pepeg zeznał, że ma w Lifcie-1-st-Edition torsena. Czyżby? Czy "mamy" w takim razie trzy różne mechanizmy? Może trzeba zrobić test porównawczy? :winner:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

20 wrz 2018, 14:37

Poniekąd już się odbył... w każdym razie ja przegrywam (otwarty). ;)
W tej chwili jest 2:0 dla Kokona (tyle razy mnie wyciągał)

Pepeg chyba tez daje radę.

Więc tutaj Panowie będą musieli się pobawić, bo ja walkowerem oddaje ;)
Obrazek
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

20 wrz 2018, 15:17

Potwierdzam u mnie torsen. I daje radę bajecznie. Spina jak potrzeba i przegubów nie łamie. Jedyny jego mankament to gdy koło jest w powietrzu. Ale i na to jest sposób, wystarczy lekko zaciągnąć ręczny i mechanizm pięknie spina.
Mialem zmieniać na spawak ale zbyt dużo jeżdżę tym daily i torsen mi bardziej odpowieda.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 wrz 2018, 15:56

No i potwierdziłeś moje podejrzenia i rozwiałeś wątpliwości. Czyli jednak na lifta trzeba tańszej anniversarki szukać... (bo więcej krótkich biegów)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

20 wrz 2018, 17:19

Kiedyś jeździłem Defem który miał taki patent, że w kabinie były 4 zawory, każdym dało się odciąć jeden zacisk hamulcowy. Jak ktoś już wie w czym przeszkadza mechanizm różnicowy w terenie to wie o co biega :) Swoją drogą wszystkie elektroniczne systemy w nowszych 4x4 działają na tej zasadzie - dohamowują koło które jest w powietrzu.

Dawajcie ARB i 100% blokady :diablo:
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

10 lis 2018, 13:51

Głupia sprawa. Przez przypadek wyszedł mi lift. Kupiłem NA na oponach śmieciach, ale miałem 15 z Impulsa i zimówki z E46, i taki zestaw wrzuciłem do NA, czyli 195/65R15. Czy zamiast lifta nie można wciepnąć sprężyny z NB albo jakiejś podkładki pod sprężynę? Dosłownie o 1 cal. W sumie, to 15-20 mm w zupełności by siadło, dlatego myślę o zapewnieniu sprężynie wstępnego napięcia takim dystansem i na tym ugrać.
The answer is always Miata.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

10 lis 2018, 13:56

Sama sprężyna nie siądzie na amory na. Ale za to całe kolumny z nb podniosą Ci auto około 2cm.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

10 lis 2018, 13:58

pepeg pisze:
10 lis 2018, 13:56
Sama sprężyna nie siądzie na amory na. Ale za to całe kolumny z nb podniosą Ci auto około 2cm.
Sugerujesz żeby wykręcić z mojej NBFL kolumny i przekręcić do NA i będzie cacy?
The answer is always Miata.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

10 lis 2018, 14:01

Chezus pisze:
pepeg pisze:
10 lis 2018, 13:56
Sama sprężyna nie siądzie na amory na. Ale za to całe kolumny z nb podniosą Ci auto około 2cm.
Sugerujesz żeby wykręcić z mojej NBFL kolumny i przekręcić do NA i będzie cacy?
Ja nic nie sugeruje ;))))
ODPOWIEDZ