Rorząd w 1.6 NA po fl

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

23 sie 2018, 14:45

Cześć,

przeszukałem forum i nie znalazłem, istnieje jakieś know how jak się za to zabrać?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 sie 2018, 14:54

Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

23 sie 2018, 16:47

Dzięki wielkie.

Jakiś zestaw polecacie? SKF, Contitech?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 sie 2018, 17:23

U siebie mam komplet skf, conti z rolkami koyo czy nkn będzie równie dobry.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 7:08

A pompa wody?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2018, 7:28

Aisin. Przy okazji wymień sobie uszczelniacze wałków i wału korbowego bo jak jeszcze nie ciekną to niedługo zaczną. Przyda się też pewnie nowa uszczelka pokrywy zaworów. Gumowe graty tylko z ASO, nie są drogie, ok. 60pln za uszczelniacz, uszczelka pokrywy 120pln jak dobrze pamiętam. Zresztą zajrzyj do mnie do wątku, niedawno się z tym bawiłem, są zdjęcia.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 8:18

Uszczelkę pokrywy zaworów kupiłem Reinza, w intercarsie widzę że uszczelniacz wału jest erlinga i corteco. Nigdy z tymi firmami problemu nie miałem.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 8:21

Uszczelniacz dla wału jest taki sam jak uszczelniacze wałków?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2018, 8:34

No to już Twój wybór :) Ja się do elringa nie zbliżam.

Uszczelniacz wału ma inną średnicę.
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

24 sie 2018, 8:55

inny ciut wiekszy
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

24 sie 2018, 9:29

KLapovchy pisze: w intercarsie widzę że uszczelniacz wału jest erlinga i corteco. Nigdy z tymi firmami problemu nie miałem.

Uszczelniacze tylko oryginał zamienniki krótko żyją a wymiana rozrządu bo pociekło jest kosztowna.
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

24 sie 2018, 9:35

polecam carspeed :) Chyba że chcesz żebyś zaraz miał wycieki.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 10:06

Naprawdę jest tak źle z tymi uszczelniaczami?

W Landzie wymieniałem na Corteco i Erlinga, silnik chodzi od 30 k km, a lekko nie ma. 400k km na karku, załadowany pod 3 tony zrobił trasę 5000 km po Bałkanach i nic nie cieknie.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2018, 10:11

Ja z uszczelniaczami elringa miałem niefajne doświadczenia, w hondach się je wymieniało w zasadzie razem z olejem, różnica w cenie nie jest duża, w najbliższym ASO będziesz je miał od ręki lub na za 2 dni, decyzja należy do Ciebie.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 10:50

Do najbliższego ASO mam do Wrocławia a to jakieś 60-70 km.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 10:59

W każdym bądź razie przemyślę to dzięki.
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

24 sie 2018, 10:59

Brałem uszczelniacze wałków w carspeed do NA przedlift 2x55zł a wału 45zł. Te tańsze ile mogą kosztować? Po 30zł? Pozorna oszczędność. Weź wysyłkę a nie bedziesz jezdził 150km do aso :)
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2018, 12:15

Jeśli nie masz gdzieś w garażu to ogarnij sobie jeszcze silikon w tubie, jakiegoś reinza czy cokolwiek do narożników pod pokrywę przy wałkach. Niektórzy też dodają film pod nowe uszczelki pompy wody, ja doczyściłem wszystko porządnie, odtłuściłem i nie dodawałem niczego, jest sucho.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 12:38

Na wszystkie narożniki?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2018, 13:07

Na wewnętrzne kąty przy wałkach i CASie. Zresztą na filmie na yt z pierwszego posta Greg wszystko ładnie pokazuje. Sugerowałbym tylko mimo wszystko dokręcać wszelkie śruby dynamometrem, a nie na wyczucie jak on.
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 98
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

24 sie 2018, 13:24

Na casie robiłem bez uszczelniania sylikonowymi, na uszczelnię pokrywy zaworów tez nic nie mazalem. Nic nie cieknie i jest sucho. Tylko trzeba wszystko porządnie wyczyścić i robić z głowa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

24 sie 2018, 13:57

To wiadome, że trzeba doczyścić.

Jakieś patenty na to macie? Ja czasami włókniny używałem.

A co do momentów to chyba jeszcze Haynesa trzeba kupić.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

24 sie 2018, 14:00

Haynes i wszystkie inne manuale (w hondzie nawet oficjalna serwisówka ASO, nie miałem takiej z mazdy w rękach więc nie wiem jak tam to wygląda) mówią żeby tam dodać silikonu nie dlatego, że ktoś nie doczyścił powierzchni tylko dlatego, że uszczelka nie jest odlana do takiego szpica jak wyfrezowana jest głowica w tym miejscu i może powstać nieszczelność w samym rogu paradoksalnie właśnie wtedy kiedy dokładnie oczyścisz powierzchnie. Tam na śrubach jest zaledwie 7Nm jak dobrze pamiętam. No i nie maże się tylko wylewa pałeczkę grubości zapałki w sam narożnik, tyle wystarczy.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 sie 2018, 6:08

Mazda chyba też zaleca dać silikon, więc to nie jest żadne druciarstwo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

25 sie 2018, 8:44

Dobra, zamówiłem wszystko, jak przyjdzie i znajdę czas to się tym zajmę.

Tylko jedna kwestia teraz na szybko. Ojciec otworzył bagażnik i wrzucił kluczyki do środka. Wiecie jak to się skończyło.
Jest jakiś sposób by sie do tego dostać od tyłu? Mam łapki i mam magnesy. Na elastycznym kijku.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 sie 2018, 11:35

Kusi mnie, żeby napisać jedź z tym do serwisu, ale nie jest to forum LR.

Opcja 1:
Otworzenie bagażnika ze schowka w tunelu - zgaduję, że nie zadziałało.
Opcja 2:
Demontujesz tapicerkę z tylnej półki, blachę i liczysz, że uda się dojść czymś magnetycznym przez tunel przy kole zapasowym - jeżeli nie miałeś koła na miejscu, to będzie łatwiej.
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

25 sie 2018, 14:36

W tunelu mam tylko dźwignie od klapki.

Zdemontowałem wszystko z tyłu ale dostęp i tak jest słaby. Drut i magnes neodymowy i szukam...
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

25 sie 2018, 14:38

RS pisze:Kusi mnie, żeby napisać jedź z tym do serwisu, ale nie jest to forum LR.



Jazda do "serwisu" w wypadku LR skończyła się tym, że... Długa historia, powiem tyle, że serwis który zajmuje się tylko LR, "specjaliści" postanowił gwintować miskę na samochodzie. Gdzie trafiły opiłki domyślcie się sami. Od tego momentu po serwisach nie jeżdżę.
ODPOWIEDZ