NIeprecyzyjne wchodzenie biegów
biegi 5 i 6 trzeba "wcelować"
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Panowie,
Problem pewnie błahy, ale potrzebuję konkretnej wskazówki: biegi 5 i 6 muszę wcelować - nie da się precyzyjnie zmieniać wyższych biegów (albo biegów po prawej stronie;)
MX-5 słynie w precyzji w tym temacie a u mnie coś padło.
Zanim rozbiorę i zacznę grzebać poratujcie poradą co wymienić i co kupić.
Pozdr.
Problem pewnie błahy, ale potrzebuję konkretnej wskazówki: biegi 5 i 6 muszę wcelować - nie da się precyzyjnie zmieniać wyższych biegów (albo biegów po prawej stronie;)
MX-5 słynie w precyzji w tym temacie a u mnie coś padło.
Zanim rozbiorę i zacznę grzebać poratujcie poradą co wymienić i co kupić.
Pozdr.
-
- Donator
- Posty: 57
- Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
- Model: NB FL
- Wersja: z nutką Kremową...
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Nbfl 6 biegowa nie slynie z precyzji ponizej 4k obrotow - pozniej sie jej poprawia, ale bez przesady.
5 biegowa słynie z precyzji
Ew. Pepeg mi kiedyś powiedział że jak biegi nie wchodzą to poduszki silnika trzeba obejrzeć
5 biegowa słynie z precyzji
Ew. Pepeg mi kiedyś powiedział że jak biegi nie wchodzą to poduszki silnika trzeba obejrzeć
A gumy lewarka masz całe?
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
1. Zmień gumy lewarka. Te z IL starczają na dobry rok. OEM na kolejne 15 lat. = efektem będą mniejsze opory przy wkładaniu biegu
2. Zmień poduszki silnika jak koledzy wyżej pisali. Znacznie taniej jest kupić akcesoryjne, sztywniejsze, znów IL się kłania = efektem będzie znośna precyzja.
Ja po roku od w/w zabiegów mam ponownie kłopoty z wkładaniem wstecznego, ale reszta - bajka!
2. Zmień poduszki silnika jak koledzy wyżej pisali. Znacznie taniej jest kupić akcesoryjne, sztywniejsze, znów IL się kłania = efektem będzie znośna precyzja.
Ja po roku od w/w zabiegów mam ponownie kłopoty z wkładaniem wstecznego, ale reszta - bajka!
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Też miałem problemy z prezycja w tej skrzyni, u mnie problemem był ten plastikowy ring w dolnej części:
Po wymianie wszystko wróciło do normy, aczkolwiek potem udało mi się go złamać ponownie
Być może to nie on jest u ciebie problemem, ale moim zdaniem warto go wymienić na nowy.
Pozdrawiam
Po wymianie wszystko wróciło do normy, aczkolwiek potem udało mi się go złamać ponownie
Być może to nie on jest u ciebie problemem, ale moim zdaniem warto go wymienić na nowy.
Pozdrawiam
Podepnę się pod temat, wydaje mi się, że ostatnio zaczęły mi biegi wskakiwać z dużo gorszą precyzją jak wcześniej. Problem polega na tym, że raz wskoczy idealnie, a raz z dodatkowym oporem. Jest to niezależne od obrotów silnika. Przy redukcji jest dużo lepiej niż przy wbijaniu biegu w górę. Ostatnie zabiegi, które wykonywałem przy skrzyni to wymiana oleju na Matul Gear 75W90, wymiana gum oraz tulei na drążku oraz oleju w tymże miejscu. Zastanawiam się czy przez pomyłkę mogłem drążek włożyć nieprawidłowo - ma on delikatną krzywiznę, na którą nie zwróciłem uwagi przy rozbieraniu wszystkiego - da się go włożyć w "nieprawidłowy" sposób? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.
- Załączniki
-
- IMG_2433.jpg (1.67 MiB) Przejrzano 1499 razy
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 21:08 przez miszka, łącznie zmieniany 1 raz.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Można pomylić.
A skutkuje to czymś? Panowie, jak ten drążek powinien być włożony?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Nie wiem, u mnie musiało to kilka lat jeździć w ten sposób...
a jak miałeś wcześniej?pistenbully pisze: ↑16 lut 2020, 18:32Nie wiem, u mnie musiało to kilka lat jeździć w ten sposób...
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Podobno o 180 stopni przekręcony, ale wiem to relacji mechanika, nie było mnie przy rozbieraniu.
Fakt, że po ponownym montażu precyzja poprawiła się.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tam są dwa bolce w obudowie wybieraka a sam drążek ma dwa nacięcia. Masz tak samo u siebie?
A czekaj, bo Ty masz szóstkę skrzynię. W szóstce jak włożysz na odwrót to przy wrzuconym luzie drążek będzie bardziej do przodu (w stronę konsoli) działać będzie tak samo.