Swap silnika - co przy tej okazji?
Serdeczna prośba o porady!
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
- Model: Inny
- Wersja: rakietu!
- Lokalizacja: Warszawa
Drodzy,
Kupiłem bardzo okazyjnie NB 1.8 i niestety znów potwierdziło się, że okazje nie istnieją. Silnik do wymiany i na tym właśnie etapie jestem. Samochód będę się starał doprowadzić do technicznego ideału, więc przy okazji swapa całego motoru, mając wszystko na wierzchu, zamierzam załatwić prewencyjnie wszelkie tematy, które w najbliższych tysiącach kilometrów, mogłyby wyjść na wierzch i uprzykrzyć życie. To mój pierwszy swap w życiu i dużo czytam, ale co kilka głów to nie jedna. Prośba o sugestie, co na poniższej liście można poprawić.
A na liście oczywiście:
1) olej /co bezpiecznie zalać, jeśli nie wiadomo, co w silniku było wcześniej? 10W40?/
2) chłodziwo /podołam z wyborem/
3) filtr oleju /KM parts = IL Motorsport/
4) filtr powietrza /Knecht/
5) filtr paliwa /Knecht/
6) uszczelka pod dekiel /KM parts = IL Motorsport/
7) świece /NGK, ale które, to już nie mam pojęcia, too much data!/
Mniej oczywiście, ale wciąż oczywiście:
8) kompletny rozrząd: dwie rolki, sprężyna, pasek /INA/
9) pompa wody /Aisin/
10) sprzęgło kompletne /Aisin/
11) wysprzęglik /KM parts = IL Motorsport/
A tu mam swoje wątpliwości:
12) uszczelniacz wał korbowy/pompa /KM parts = IL Motorsport/
13) uszczelniacz wału korbowego tylny /KM parts = IL Motorsport/
14) uszczelniacze wałków rozrządu /KM parts = IL Motorsport/
15) olej w skrzyni?
16) olej w dyfrze?
17) dywaniki
Będę mega wdzięczny za naprawdę każdą poradę!
Kupiłem bardzo okazyjnie NB 1.8 i niestety znów potwierdziło się, że okazje nie istnieją. Silnik do wymiany i na tym właśnie etapie jestem. Samochód będę się starał doprowadzić do technicznego ideału, więc przy okazji swapa całego motoru, mając wszystko na wierzchu, zamierzam załatwić prewencyjnie wszelkie tematy, które w najbliższych tysiącach kilometrów, mogłyby wyjść na wierzch i uprzykrzyć życie. To mój pierwszy swap w życiu i dużo czytam, ale co kilka głów to nie jedna. Prośba o sugestie, co na poniższej liście można poprawić.
A na liście oczywiście:
1) olej /co bezpiecznie zalać, jeśli nie wiadomo, co w silniku było wcześniej? 10W40?/
2) chłodziwo /podołam z wyborem/
3) filtr oleju /KM parts = IL Motorsport/
4) filtr powietrza /Knecht/
5) filtr paliwa /Knecht/
6) uszczelka pod dekiel /KM parts = IL Motorsport/
7) świece /NGK, ale które, to już nie mam pojęcia, too much data!/
Mniej oczywiście, ale wciąż oczywiście:
8) kompletny rozrząd: dwie rolki, sprężyna, pasek /INA/
9) pompa wody /Aisin/
10) sprzęgło kompletne /Aisin/
11) wysprzęglik /KM parts = IL Motorsport/
A tu mam swoje wątpliwości:
12) uszczelniacz wał korbowy/pompa /KM parts = IL Motorsport/
13) uszczelniacz wału korbowego tylny /KM parts = IL Motorsport/
14) uszczelniacze wałków rozrządu /KM parts = IL Motorsport/
15) olej w skrzyni?
16) olej w dyfrze?
17) dywaniki
Będę mega wdzięczny za naprawdę każdą poradę!
- flatline
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Poślij swoją listę do Carspeedu, zwłaszcza te części gdzie masz KMParts. Panowie z CS doradzą, w większości oryginały lub wysokiej jakości zamiennik i zdobią dobra cenę (mamy klubową zniżkę) Chyba jeszcze nikt nie narzekał na ich propozycje.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
pirul pisze:Taniej niż w carspeed wychodzi zamówić oryginały na mx5parts.co.uk Ja już sobie odpuściłem carspeed z ich "zniżką", a zamawiam sporo gratów oem.
Rekomendowanie Carspeed'a i ich "zniżki" wynika z tego, że sponsorowali oni MmC przez ładnych parę lat (może nadal to robią), są fachowcami, nie kombinują i często polecają zamienniki, gdy są dobrej lub/i porównywalnej jakości do ori.
Generalnie coraz mniej takich ludzi/firm.
Nikt nikogo nie zmusza, ale część z nas w ten sposób im się odwdzięcza.
Warto poznać całą historię nim się oceni sytuację.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Arvinski pisze:Warto poznać całą historię nim się oceni sytuację.
Stary, jaką historię, to jest sklep internetowy, a nie galeria sztuki Ja nic nie oceniam tylko obiektywnie informuję o faktach, jeśli ktoś chce płacić więcej i wspierać znajomych - jego sprawa. Nie wymagajcie jednak od wszystkich żeby wspierali waszych znajomych Sam u nich zamawiałem, nawet poleciłem ostatnio mężowi szwagierki bo szukał czegoś do trójki, ale znalazłem tańsze źródło części do mx5 więc się nim dzielę. Tyle.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Ehhh...
Mam chwilę, więc dlaczego by nie...
Pierwsze primo:
- Nie są to nasi znajomi. Nigdy ich na oczy nie widziałem. Choć pewnie, ktoś/kiedyś i owszem. Ja ludzi nie znam. Obstawiam, że Flatline też wódki z nimi nie robił.
Drugie primo:
- Nikt od nikogo niczego nie wymaga. Rekomendujemy sklep zestawiając ze sobą kilka rzeczy: a). fachowość, b). brak cwaniactwa, c). doradztwo, d). wspieranie naszej ligi MmC i e). zniżki dla klubowiczów.
Trzecie primo:
- Kasa to nie wszystko. A wspieranie lokalnych sklepów (szczególnie, jeżeli odwdzięczają się tym samym) jest dla niektórych ważniejsze niż zaoszczędzenie kilku złotych. Nikt nie napisał, że są najtańsi. Ale ceny mają na tyle konkurencyjne, że nie mam poczucia, iż kogoś na minę wrzucam.
Wszystko zależy od tego jakie ktoś ma priorytety.
Nikt tu do ciebie pretensji o rekomendowanie innych sklepów mieć nie będzie... ino tej - "zniżki" - mógłbyś sobie oszczędzić.
Mam chwilę, więc dlaczego by nie...
Pierwsze primo:
- Nie są to nasi znajomi. Nigdy ich na oczy nie widziałem. Choć pewnie, ktoś/kiedyś i owszem. Ja ludzi nie znam. Obstawiam, że Flatline też wódki z nimi nie robił.
Drugie primo:
- Nikt od nikogo niczego nie wymaga. Rekomendujemy sklep zestawiając ze sobą kilka rzeczy: a). fachowość, b). brak cwaniactwa, c). doradztwo, d). wspieranie naszej ligi MmC i e). zniżki dla klubowiczów.
Trzecie primo:
- Kasa to nie wszystko. A wspieranie lokalnych sklepów (szczególnie, jeżeli odwdzięczają się tym samym) jest dla niektórych ważniejsze niż zaoszczędzenie kilku złotych. Nikt nie napisał, że są najtańsi. Ale ceny mają na tyle konkurencyjne, że nie mam poczucia, iż kogoś na minę wrzucam.
Wszystko zależy od tego jakie ktoś ma priorytety.
Nikt tu do ciebie pretensji o rekomendowanie innych sklepów mieć nie będzie... ino tej - "zniżki" - mógłbyś sobie oszczędzić.
mYattaman pisze:Panowie, a można jakieś odpowiedzi bliższe meritum sprawy poprosić? :/
Sądzę, że poruszony temat przyda się potem niejednemu...
Poruszone tematy były już wiele razy Patrz wątek o świecach, olejach, wątki o rozrządzie (chyba z 5), o uszczelkach też była mowa.
Ogólnie też radziłbym napisać do carspeedu, oni Ci dadzą propozycje, a kupić możesz u nich albo gdziekolwiek. No i radzę chwilę skorzystać z szukajki, bo wszystko już jest na forum.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
- Model: Inny
- Wersja: rakietu!
- Lokalizacja: Warszawa
Słuszna uwaga, ale akurat podłużnice mam bardzo ładne
Nikt nie krytykuje listy, czyli wychodzi na to, że o niczym nie zapomniałem?
A może w drugą stronę, może z czymś przesadzam?
Największe wątpliwości budzi we mnie sprzęgło, bo nie jest tanie, a stare zachowuje się w porządku... Z drugiej strony, mając wszystko rozbebeszone, można to załatwić i mieć z czapki...
Nikt nie krytykuje listy, czyli wychodzi na to, że o niczym nie zapomniałem?
A może w drugą stronę, może z czymś przesadzam?
Największe wątpliwości budzi we mnie sprzęgło, bo nie jest tanie, a stare zachowuje się w porządku... Z drugiej strony, mając wszystko rozbebeszone, można to załatwić i mieć z czapki...
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Przy wzdłużnym ukladzie nie przejmowałbym się sprzęgłem aż tak bardzo jeśli jest zdrowe, łatwiej dostać się do skrzyni w razie czego więc to nie jest jakieś ogromne wyzwanie.
Wg mnie uszczelniacze powinieneś kupić OEM, darowałbym sobie zamienniki. To samo z wszelkimi uszczelkami jeśli tylko są dostępne.
Przy wymianie oleju zrób sobie płukankę, np. liqui moly. Od razu uwaga - nie wierz w internetowe mity o wybuchających silnikach po płukaniu, jeśli płukanka obnaży jakąś wadę (typu puszczająca uszczelka miski) to lepiej o niej wiedzieć i ją wymienić niż zostawić zalepioną nagarem.
Wg mnie uszczelniacze powinieneś kupić OEM, darowałbym sobie zamienniki. To samo z wszelkimi uszczelkami jeśli tylko są dostępne.
Przy wymianie oleju zrób sobie płukankę, np. liqui moly. Od razu uwaga - nie wierz w internetowe mity o wybuchających silnikach po płukaniu, jeśli płukanka obnaży jakąś wadę (typu puszczająca uszczelka miski) to lepiej o niej wiedzieć i ją wymienić niż zostawić zalepioną nagarem.
Sprzęgło to nie tylko tarcza i docisk. Skoro wszystko będzie na wierzchu to idealna okazja aby sprawdzić kondycję łożyska oporowego oraz łożyska zamachu.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nabicie tarczy to 150zl i masz spokój. A zrobiłbym to przede wszystkim by wymienić łożyska. Nie wyjdzie Cię to drogo a będziesz miał święty spokój.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
pirul pisze:Wg mnie uszczelniacze powinieneś kupić OEM, darowałbym sobie zamienniki. To samo z wszelkimi uszczelkami jeśli tylko są dostępne.
+1 trzymaj się z daleka od Corteco, bo jakość tej firmy jest "zmienna" - raz trzymają a raz nie :-/
Uszczelniacze OEM lub NOK ...bo te OEM to często NOK
Uszczelka kapy, tylko OEM... z erlingiem mam średnie doświadczenia. Pamiętaj o sylikonie w narożnikach i dokręć ją, jak manual przykazał... chyba max 9Nm.
Filtr paliwa: tylko nie "Japan OEM" - musiałem g...o reklamować. Ten z IL jest ok, Kneht pewnie też będzie.
Świece... irydowe Denso jeśli nie liczysz kasy, a jak liczysz, to dedykowane NGK.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
szymek pisze:Świece... irydowe Denso jeśli nie liczysz kasy, a jak liczysz, to dedykowane NGK.
irydowe swiece do seryjnego silnika w ktorym jest latwy dostep do wymiany? Ok, mozna i faktycznie ma sens tylko jesli ktos ma nadmiar gotowki i bedzie sie lepiej czuc po takim zakupie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Alex pisze:szymek pisze:Świece... irydowe Denso jeśli nie liczysz kasy, a jak liczysz, to dedykowane NGK.
irydowe swiece do seryjnego silnika w ktorym jest latwy dostep do wymiany? Ok, mozna i faktycznie ma sens tylko jesli ktos ma nadmiar gotowki i bedzie sie lepiej czuc po takim zakupie
kupiłem, założyłem, potwierdzam - czuje się znacznie lepiej . BTW wcale jakieś bardzo drogie nie były