Zwalona elektryka w NB 1.8

Szarpie, gaśnie, nie jedzie

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

17 sty 2018, 14:09

Witam,

Mam problem (chyba) z elektryką. Pacjent: NB 1.8
Wymieniłem do tej pory:
1. cewki
2. świece
3. przewody
4. sprawdziłem nawet kabel od masy czy nie jest zjedzony czy nadpalony. Ktoś mi to zasugerował.

Przed wymianą nie odpalała, jeśli odpaliła nie było szans by przejechać chociaż 10m.
Po wymianie (na chwile) objawy ustały, myślałem, że temat zakończony ale jednak nie.
Odpalam rano po nocy w ciepłym garażu i jest ok.
Po ok 10 min minutach jazdy nie mogę wkręcić jej powyżej 3tys obrotów. Szarpie, przerywa.
Poniżej 3tys kula się normalnie.
Możliwe by ponownie padły cewki lub przewody? Jeśli tak co może być powodem, że padają? Dodam, że cewki wymieniłem drugi raz...
Czujnik położenia wału, wałka rozrządu, powietrza? Ma to sens?
Ktoś coś? jakieś pomysły?

Istotna ciekawostka :bang:
Nie jest to ciągłe tzn szarpie, rzuca a np za dwie czy trzy godzinki, kiedy temp spadnie śmiga normalnie... Po kilku minutach znowu odbija. Zdarza się też tak, że pracuje elegancko ale przy większej prędkości zaczyna wariować.

Może miał ktoś problem tego typu?

Małe czary mary.

Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
zaMIATAcz
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

17 sty 2018, 16:29

Filtr paliwa? Pompa paliwa?
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

17 sty 2018, 20:44

rogl myślisz, że powodem może być filtr lub pompa ? powodować może gwałtowne spadki obrotów?
zaMIATAcz
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

18 sty 2018, 13:35

Morena pisze:rogl myślisz, że powodem może być filtr lub pompa ? powodować może gwałtowne spadki obrotów?

Tak sądzę. Szczególnie jeśli na wolnych wydaje się, że chodzi w miarę równo a problem jest z wkręceniem na obroty.
Ew. jeszcze przepływka do podmiany w ramach szybkiej diagnostyki.
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

18 sty 2018, 16:55

Próbowałeś mocniej wciskać gaz? Jeśli się dławi to pompa paliwa faktycznie może być winowajcą.
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

19 sty 2018, 9:36

dzięki za podpowiedzi. Auto dzisiaj trafia do kumpla mechanika. Jutro bedziemy szukac krok po kroku i sprawdzac co sie da. Wymienie filtr paliwa i sprawdzimy czy pompa podaje. Sprawdzimy tez czujnik cewki przewody itd itd na nowo. Gdzies cos musi sie dziac. Dam znac

Filtr paliwa jest gdzies w okolicy baku ?
zaMIATAcz
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

19 sty 2018, 9:42

Do filta dojdziesz od spodu samochodu mniej więcej tam gdzie kratownica łączy się z dyfrem. Jest pod plastikową osłoną.
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

19 sty 2018, 9:57

dzięki wielkie. Jutro napisze co tam udało sie zdiagnozować.
zaMIATAcz
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

22 sty 2018, 7:31

Awaria znaleziona.

Czujnik położenia wałka rozrządu - przerwany kabelek wychodzący z wiązki. Połatany i działa :)
Czujnik położenia wału - połamany przy śrubie ledwo wisiał. Sklejony, działa.
Rozrząd przestawiony o 3/4 zęba. Wymieniony z pompą wody przy okazji i ustawiony solidnie.

Wymieniłem też wszystkie filtry w tym paliwa. Pompa paliwa działa bez zarzutu.

Auto działa, jest wyraźnie żwawsze i mam nadzieję, że garażowe naprawy czujników pozwolą jakiś czas polatać. Jeśli nie, będę wiedział co wymienić.

Dzięki jeszcze raz za chęć pomocy :senkju:
Pozdrawiam
zaMIATAcz
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2018, 7:49

Super. Dziwnie, że nie sypało błędami synchro przy takim wariactwie :D i że auto zwyczajnie nie gasło tylko słabło.
W razie czego te czujniki są do dostania w zamiennikach. Można też dopasować coś od 323F BJ albo 3 BK.
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

22 sty 2018, 8:15

rogI pisze:Super. Dziwnie, że nie sypało błędami synchro przy takim wariactwie :D i że auto zwyczajnie nie gasło tylko słabło.
W razie czego te czujniki są do dostania w zamiennikach. Można też dopasować coś od 323F BJ albo 3 BK.


Kumpel też się zdziwił :D stwierdził, że to nie miało prawa jeździć na co przypomniałem mu, że w jego garażu stoi Miata a nie Alfa albo VW :kciuk:

No tak właśnie wyczytaliśmy, że 323 ma wspólne graty .
zaMIATAcz
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

22 sty 2018, 8:29

Morena pisze:
rogI pisze:Super. Dziwnie, że nie sypało błędami synchro przy takim wariactwie :D i że auto zwyczajnie nie gasło tylko słabło.
W razie czego te czujniki są do dostania w zamiennikach. Można też dopasować coś od 323F BJ albo 3 BK.


Kumpel też się zdziwił :D stwierdził, że to nie miało prawa jeździć na co przypomniałem mu, że w jego garażu stoi Miata a nie Alfa albo VW :kciuk:

No tak właśnie wyczytaliśmy, że 323 ma wspólne graty .

Aj te czujniki, one zawsze narobią kłopotu.
Kierunek był dobry.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
ODPOWIEDZ