pomoc przy doborze dyferencjalu lsd

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Erni1985
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2018, 10:39
Model: NB FL
Wersja: newada

12 sty 2018, 10:53

Witam posiadam mx5 nbfl newada 03r z 5 stopniową skrzynią i zwyklym otwartym dyfrem. Jako ze po ostatnich zabawach dyfer zaczal szumiec tzn szum nasila sie wraz proporcjonalnie do prędkości ( prawdopodobnie lozyska ) postanowiłem przyspiwszyc wymianę dyfra na lsd torsen. I tu mam kilka pytań: czy moj wał od skrzyni 5 biegów bedzie ok?? Czy pół osie musze zmieniać czy przy otwaetym dyfrze sa takie same?? Generalnie czego potrzebuję do takiego przeszczepu?? I wreszcie jaki lsd lepiej 4.1 czy 3.9??
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

12 sty 2018, 21:42

Potrzebujesz sam dyfer. Nie ma lepiej gorzej, są dłuższe i krótsze przełożenia - zależy czego oczekujesz. Ja bym zostawił jak jest (4.1).
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

12 sty 2018, 21:48

4.1 to najpopularniejszy torsen
3.9 był w Anniversary
3.6 był w sportive'ie
Per aspera
Ad astra
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 sty 2018, 23:04

crazydunky pisze:3.9 był w Anniversary
3.6 był w sportive'ie

O ile mi wiadomo obie wersje mają identyczny dyfer, ale nie pamiętam które przełożenie, chyba 3,9.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Erni1985
Posty: 2
Rejestracja: 12 sty 2018, 10:39
Model: NB FL
Wersja: newada

13 sty 2018, 8:44

Super dzięki za odpowiedź i chyba faktycznie zostane przy 4.1. Dla 100% upewnienia sie - moje stare półosie nadadzą się na zasadzie plug&play?? Po za tym wpadłem na pomysl zeby usztywnic most i skrzynie poliuretanowymi tulejami to nie jest jakis ogromny koszt a moze pomoze w jwszcze szybszej zmianie biegów. Co o tym myślicie??
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 sty 2018, 9:23

Fifkers pisze:
crazydunky pisze:3.9 był w Anniversary
3.6 był w sportive'ie

O ile mi wiadomo obie wersje mają identyczny dyfer, ale nie pamiętam które przełożenie, chyba 3,9.
|

"The 1.8 litre cars in the NA and early NB models had a 4.1:1 ratio; the NB8B had a 3.636:1 ratio. Once again the NB8A anniversary models were different; having a limited slip differential with a 3.909:1 ratio" Żródło - miata.net

Rozumiem to jako, że przed lift miał 4.1, a po lift już 3.6. Anniversary ma 3.9
Nie mogę znaleźć czy jest różnica pomiędzy sportive'em a innymi wersjami po lifcie. Później (2003?) ofc było fuji lsd.
Per aspera
Ad astra
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 sty 2018, 16:10

Anniversary i Sportive miały mniejsze radio, bo miały skrzynie 6-biegowe.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4620
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 sty 2018, 17:19

Nickesh: radio mówisz ... [SMIRKING FACE]

wytapatalkowane
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ