Nbfl z BB - stuka zacisk hamulca przedniego

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

12 sty 2018, 9:47

Czesc

Mam delikatny luz na przednim zacisku, objawy są takie ze jak przejezdzam po nierownosciach to tak jakby ktoś młotkiem napierdala.... Po podwoziu.
byłem na ścieżce w SKP
na szarpaku, rolkach wsio idealnie
Sztywno, 0 luzow, hamuje idealnie rowno
Ale lapiac ręką zacisk hamulcowy kierowcy czuć że zacisk ma luz jakby Tloczek cofal się za dużo i nie przylegal do klocków
dodam że zaciski regenerowalem,wypiaskowalem, nowe gumki, Tloczek, śruby trzymające zacisk i jarzmo...
przed regeneracja też miałem takie objawy,
Pomogło na pare miesiecy i znów to samo
WTF?

A regenerowalem bo tloczki były skorodowane i gumki sfatygowane.
Obrazek nbfl 1.8 sportive
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

12 sty 2018, 10:35

Masz blaszki montażowe na klockach?
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

12 sty 2018, 12:49

blaszki są wszystkie 4
zmieniłem klocki na inne to samo

tak jakby wybiły się otwory na śruby prowadzące w jarzmie....

chyba ratuje mnie podmiana jarzma ? zacisku ?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
dc10
Posty: 57
Rejestracja: 20 gru 2017, 16:32
Model: NB FL
Wersja: Sportive

12 sty 2018, 13:11

Małem tak wieki temu w lanosie......blaszki nie były nowe a wyrobione stare i dlatego stukało.
Zacznij od zakupu i wymiany samych blaszek....
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

12 sty 2018, 14:49

Samych blaszek chyba się nie kupi (ewentualnie ebay) tylko z jakimiś konkretnymi klockami z tego co kojarzę jak zglebialem temat zestawu naprawczego hamulców BB,

Ale ok nic prostszego zamienię dzisiaj blaszki z prawa strona która nie puka..
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

12 sty 2018, 15:36

Do mid breaków spokojnie kupiłem same blaszki, myślę że do bb też będą, sproboj np. 4 cars na Wróblewskiego
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

12 sty 2018, 18:16

Ja kupowałem w pizza Brakes albo carspeedzie, są normalnie dostępne. Zobacz sobie na brakebook jaki numer części o po tym szukaj.
A jeśli chodzi o problem - mam to samo, przy mocnym hamowanie słychać takie głuche „łup”. W moim przypadku jeden zacisk jakby zbyt bardzo pływa. Z ciekawością śledzę wątek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

12 sty 2018, 18:29

"głuche „łup”. W moim przypadku jeden zacisk jakby zbyt bardzo pływa. Z ciekawością śledzę wątek."


To bdb określenie
Zacisk za bardzo pływa, przez to może Tloczek za bardzo się cofa i krzywi o ułamek mm

Ja jak narazie obstawiam wyrobione /jajowate otwory na śruby w samym jarzmie i podczas hamowania sam zacisk krzywo się układa i nie ma" osiowosci" w swojej pracy
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

13 sty 2018, 21:21

Zmieniłem blaszki
Nic to kompletnie nie dalo
Rozebralem zacisk, wsadziłem inny Tloczek....

NIC TO NIE ZMIENIŁO dalej tlucze się zacisk
Obrazek nbfl 1.8 sportive
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 sty 2018, 19:53

W tych tulejach jarzma, w które wchodzą metalowe prowadnice zacisku, są takie elementy gumowe (takie jakby tulejki, wewnątrz metalowego elementu) może to one są wyrobione i tam prowadnice dostają luzu. Kiedyś czytałem że jeśli się je wymieni na reperaturki i użyje ATE Plastilub to lubią się rozpuszczać i szybko niszczyć.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

14 sty 2018, 21:54

Śruby które wchodzą do jazma wraz z gumką na dolnej srubie/ślizgu z miedziana podkładka na końcu mam nowe kupione w aso za ponad 100zl szt
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 sty 2018, 10:46

Carspeed też pewnie ma i to taniej.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

15 sty 2018, 10:53

Kupiłem cały hamulec
Czekam aż przyjdzie... Cdn
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

22 sty 2018, 19:45

Yogi pisze:Kupiłem cały hamulec
Czekam aż przyjdzie... Cdn



Wymieniony cały hamulec
dalej puka
czyli to nie wina zacisku
jakąś poduszka?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 sty 2018, 19:46

Sworzeń wahacza?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2018, 21:48

Jarzma nowe/inne? Miałem podobny problem po regeneracji zacisków i jarzm. Jak się później okazało podczas regeneracji panowie tak wyszlifowaniu otwory w jarzmach, że powstał luz. Na dziurach, kocich łbach oto dzwoniło strasznie i zacisk miał luz. W końcu kupiłem używane jarzma i jak ręką odjął. Mam nawet film nagrany z porównaniem tychże jarzm. Jak gdzieś ulokuje to podrzucę. Może komuś pomoże.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 sty 2018, 22:08

ODPOWIEDZ