[NA] Akumulator do NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 sie 2019, 13:03

Maniek19PL pisze:
01 sie 2019, 13:00
witam, przeszukiwałem forum i zajrzałem do tego tematu :) A żeby już nie bałaganić to zapytam tutaj :)

aku sprawdzony na zgaszonym silniku 12,38 V

po po przekręceniu zapłonu, bez zapalania napięcie spada do 11,74

na zapalonym po paru minutach ( w samochodzie wszystko wyłączone - bez świateł/bez radia) pokazuje 13,23 V

parę dni z rzędu z do pracy i z pracy (około 10 km przez miasto) coraz to słabiej kręcił rozrusznikiem, aż wczoraj przekręcił 1 czy 2 raz i koniec- z parkingu trzeba było pchać samochód

można jednoznacznie określić czy za mało ładuje alternator (czyli alternator do sprawdzenia) , czy akumulator coś z nim nie tak(i nie daje się ładować większym napięciem ) ?
Nie wiem jak jest w NA ale podejrzewam że tak samo jak w NB bo akumulator jest taki sam. Prawidłowy prąd ładowania (czyli mierzony na klemach przy włączonym silniku) powinien być około 14.5V U mnie jest 14.6 w jednym aucie i 14.78 w drugim.
12.38V na zgaszonym aucie to tak na granicy - teoretycznie powinno być 12.5V.
Też przerabiam temat zdechniętego aku :/ Sprawdź sobie dla porządku czy coś Ci w aucie nie ciągnie za dużo prądu (podłącz szeregowo multimetr do minusa i minusowej klemy, i zmierz ile amperów ciągnie przy wyłączonym zapłonie)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 sie 2019, 17:37

Skoro po jakimś czasie pracy silnika jest zaledwie 13.2V to znaczy że alternator nie ładuje prawidłowo, Jeżeli pasek nie ślizga to alternator do wymiany/regeneracji.
ODPOWIEDZ