Koszt swapa 1.6 na 1.8

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sowa
Posty: 80
Rejestracja: 03 cze 2016, 15:39
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

15 kwie 2017, 11:33

Siemano!

Mam NB 1.6 i chyba jak każdy posiadacz co jakiś czas myśli o swapie na 1.8 :) Moje pytanie dotyczy kosztu takiej operacji, czyli ile taka zabawa mniej więcej kosztuje wliczając w to wszystkie części jakie trzeba wymienić z 1.6 i szacowany koszt roboty? Najchętniej wysłucham osób, które już przez to przechodziły :)
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

15 kwie 2017, 11:39

Strzelam że koło 5000 zl
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2017, 11:47

5 tys. wychodzi
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

15 kwie 2017, 12:23

Podepne sie pod temat, zeby nie zakladac nowego:
Jak wyglada cenowo ta sama sytuacja w NA 1.6 90km :
- na 1.8 z NA 130km
- na 1.8 z nbfl vvt 146km ?
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 kwie 2017, 13:02

Sowaone pisze:Jak wyglada cenowo ta sama sytuacja w NA 1.6 90km :
- na 1.8 z NA 130km
- na 1.8 z nbfl vvt 146km ?


Bardzo podobnie. Jeżeli ma to być zrobione dobrze, to w jednym i drugim wypadku należy przełożyć wiązkę. Teoretycznie z 1.8 z NA będzie prościej, bo wszystko powinno idealnie pasować, ale NA z silnikiem z NBfla jest dużo fajniejsza. O swapie na 1.8 z NA z zostawieniem elektroniki z 1.6 zapomnij.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

15 kwie 2017, 13:32

Generalnie, nie warto oszczędzać!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kozmozz
Posty: 12
Rejestracja: 11 kwie 2017, 9:12
Model: NB FL
Kontakt:

18 kwie 2017, 14:12

Mnie zastanawia taki temat SWAPA
nie zmieniać wiązki i kompa tylko sam silnik i wtryski i do tego zrobić remap sterownika z nowym programem
pod 1.8 lekko podkręconym pod konkretny setup
teoretycznie powinno to zadziałać czy wszystkie czujniki tez są inne?

ps mam na myśli zmianę z 1.6 nbfl na 1.8 nbfl
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

18 kwie 2017, 14:31

kozmozz pisze:teoretycznie powinno to zadziałać czy wszystkie czujniki tez są inne?

Pierwsza mysl: nie wysterujesz zmiennej fazy.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 kwie 2017, 15:16

RS pisze:
kozmozz pisze:teoretycznie powinno to zadziałać czy wszystkie czujniki tez są inne?

Pierwsza mysl: nie wysterujesz zmiennej fazy.

druga mysl: nie slyszalem o remapie sterownika z 1.6 NB/NBfl. Acz moze i seryjny sterownik jakos by sobie poradzil.

Jak ktos chcialby sie bawic to moze daloby sie uzyc DET3 jako swinie i sterownik zmiennej fazy. Ale czy taka rzezba jest warta zachodu?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
kozmozz
Posty: 12
Rejestracja: 11 kwie 2017, 9:12
Model: NB FL
Kontakt:

18 kwie 2017, 18:01

do tej pory robilem inne projekty glownie alf V6

https://www.facebook.com/pg/alfaclubpol ... 3465997739

https://www.facebook.com/pg/alfaclubpol ... 9463510806

https://www.facebook.com/pg/alfaclubpol ... 8050176614

http://www.alfaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=3939

od kompresorow po swapy i mocne NA

i zawsze stroił seryjny sterownik Andrzej Poniedziałek z Unitronica i radzi sobie z rzeczami bardzo trudnymi
na seryjnych sterownikach nawet z autoadaptacja

a ponizej kilka fot mojego ostatniego projektu mocnej NA 3,2 GTA 300KM

tutaj razem z moja ówczesna MIATKĄ :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

pogadam z nim
pytanie czy jest silnik Mazdy 1,8 lub wiekszy bez zmiennych faz

oraz dwa czy ktos montowal wałki światka albo inne w Miatach
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

18 kwie 2017, 20:42

No przecież 1.8 od NB jest bez zmiennych faz...
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

18 kwie 2017, 23:52

Ciężko mi uwierzyć w 300KM z N/A, ale niech Ci będzie ;).
Seryjnego sterownika nie ma sensu/nikt nie modyfikuje. Owszem, mógłbyś wyciągnąć kwestionowalne 10KM na SA, ale raczej większego sensu to nie ma, biorąc pod uwagę koszty.
W przypadku miat wszelakich, tuning NA to raczej spory wydatek dla średnich wzrostów, dość szybko osiągniesz pułap, w którym wydane pieniądze zbliżą się do tych z FI, a przyrosty będą znacznie mniejsze.

EDIT:
Chyba, że chodzi o sam swap, to wtedy ciesz się silnikiem z 1.8NBFL ;).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
kozmozz
Posty: 12
Rejestracja: 11 kwie 2017, 9:12
Model: NB FL
Kontakt:

19 kwie 2017, 16:27

rozwazam opcje mocnej wolnossacej i zrobil bym tak zamiast wymiany wiazki i komputera wybral bym walki rozrzadu fast road plus remap ecu i do tego oczywiscie glowice i kolektor wydechowy koledzy z uk forum twierdza ze taki setup daje plus 35 HP w silniku 1.6 pytanie czy z remapem sterownika bo tylko wtedy mozna osiagnac nawet i 150hp jak podciagnac max obroty

patrzac na ceny walkow np pipercams wybralbym te od swiatka krajowe sa rownie trwale i dobre a cena lepsza

1000 koszt walkow Swiatka
1000 wydech z kolektorem 4-2-1 catback
1200 remap sterownika ECU pod ten konkretny setup
z lekko dlubnieta przepustnica i
a do tego koszt silnika 1.8 jest niewielki i dodac 1300 zl
i mamy 170-180KM na kolach bezturbo


oczywiscie to tylko na razie pomysl
poczytac troche musze o tych silnikach
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 kwie 2017, 17:19

kozmozz pisze:rozwazam opcje mocnej wolnossacej i zrobil bym tak zamiast wymiany wiazki i komputera wybral bym walki rozrzadu fast road plus remap ecu i do tego oczywiscie glowice i kolektor wydechowy koledzy z uk forum twierdza ze taki setup daje plus 35 HP w silniku 1.6 pytanie czy z remapem sterownika bo tylko wtedy mozna osiagnac nawet i 150hp jak podciagnac max obroty

patrzac na ceny walkow np pipercams wybralbym te od swiatka krajowe sa rownie trwale i dobre a cena lepsza

1000 koszt walkow Swiatka
1000 wydech z kolektorem 4-2-1 catback
1200 remap sterownika ECU pod ten konkretny setup
z lekko dlubnieta przepustnica i
a do tego koszt silnika 1.8 jest niewielki i dodac 1300 zl
i mamy 170-180KM na kolach bezturbo


oczywiscie to tylko na razie pomysl
poczytac troche musze o tych silnikach

Poczytaj jaki te silniki mają stopień kompresji, to będziesz wiedział czemu, bez zmiany tłoków jest lipa w tych motorach w N/A.

Poza tym nie spotkałem się aby ktoś modyfikował sterowniki NA/NB. W NC faktycznie robią, w starszych nie.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 kwie 2017, 18:23

kozmozz pisze:1000 koszt walkow Swiatka


Wałki są 2, więc 2100pln

kozmozz pisze:1000 wydech z kolektorem 4-2-1 catback


Za tyle może uda się wyciąć flansze i kupić materiał.

kozmozz pisze:1200 remap sterownika ECU pod ten konkretny setup


DET3 minium.

kozmozz pisze:a do tego koszt silnika 1.8 jest niewielki i dodac 1300 zl

Ciężko będzie dostać za tyle coś, co nie jest w stanie agonalnym.

kozmozz pisze: do tego oczywiscie glowice

Tu gotówkę należy zacząć wozić w taczkach.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

19 kwie 2017, 19:20

kozmozz pisze:rozwazam opcje mocnej wolnossacej i zrobil bym tak zamiast wymiany wiazki i komputera wybral bym walki rozrzadu fast road plus remap ecu i do tego oczywiscie glowice i kolektor wydechowy koledzy z uk forum twierdza ze taki setup daje plus 35 HP w silniku 1.6 pytanie czy z remapem sterownika bo tylko wtedy mozna osiagnac nawet i 150hp jak podciagnac max obroty

patrzac na ceny walkow np pipercams wybralbym te od swiatka krajowe sa rownie trwale i dobre a cena lepsza

1000 koszt walkow Swiatka
1000 wydech z kolektorem 4-2-1 catback
1200 remap sterownika ECU pod ten konkretny setup
z lekko dlubnieta przepustnica i
a do tego koszt silnika 1.8 jest niewielki i dodac 1300 zl
i mamy 170-180KM na kolach bezturbo


oczywiscie to tylko na razie pomysl
poczytac troche musze o tych silnikach

Coraz bardziej zaczynam wątpić w te 300KM w 3.2 N/A czytając tego posta.
Jak znajdziesz kogoś kto zrobi za 1000 zł wydech z kolektorem to daj namiar, bo pewnie pół forum do niego pojedzie.
Bez SA, albo jak RS pisał, DET3 minimum, nic nie zrobisz. Z forum w N/A najwięcej chyba MiC robił (stroker jeżeli dobrze pamiętam ?).
Żeby realne 180 wyciągnąć z tego silnika bez doładowania, to raczej potrzebowałbyś stroker + tłoki na większą kompresję + przeróbka góry, żeby kręcić powyżej 7k rpm + wydech + SA itp. itd. Jak planujesz celować w 180+ to doładowanie wyjdzie Cię pewnie ze 4 razy taniej niż grzebanie w N/A.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 kwie 2017, 19:53

a dajcie chlopakowi podzialac, moze cos ciekawego wymodzi ;)

przypomnialo mi sie ze Flatline ma 1.8 z NA na ostrych walkach + DET3 i zdaje sie dziala to nienajgorzej. Acz troche watpie ze tanio wyszlo ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
kozmozz
Posty: 12
Rejestracja: 11 kwie 2017, 9:12
Model: NB FL
Kontakt:

19 kwie 2017, 20:09

nie robic wydech tylko kupic dedykowany w stanach sa tanie :) podobnych zestawow o roznej specyfikacji jest sporo do 300 dolarow

http://m.ebay.com/itm/3-5-ROLLED-MUFFLE ... nav=SEARCH
co do projektu alfy polecam zapoznac z postem o budowie wolnossacej alfy

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=4 ... 251&type=3

jesli watpisz zapraszam do testow :)
Awatar użytkownika
kozmozz
Posty: 12
Rejestracja: 11 kwie 2017, 9:12
Model: NB FL
Kontakt:

20 kwie 2017, 3:46

https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=496172

w linku powyzej opisany podobny projekt typ twierdzi ze ze ma podobno 172 kunie bez portowania glowicy przy kompresji 10:1 a ja bym chcial zrobc portowanie i podniesc maks obroty przesuwajac odcinke i zrobic program tylko na paliwo 98 plus powiekszyc srednice
dolotu i przepustnicy a co wyjdzie to sie okaze :)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

20 kwie 2017, 5:37

Tak, z ITB to jest możliwe, ale ITB to nie jest "lekko dłubnięta przepustnica".

kozmozz pisze:nie robic wydech tylko kupic dedykowany w stanach sa tanie


To jest tak niskiej jakości, że aż przykro. Robienie takiej kupy powinno być zakazane z szacunku do zasobów naturalnych. Jakbyś chciał to splanować to może braknąć grubości flanszy. Zejścia w kolektorze spawane są nie doczołowo, a na zakładkę, która zabiera pół przekroju. Zdarzyło mi się coś takiego już poprawiać po chińskich rączkach.

Pomnóż budżet, którym rzuciłeś 4-5x i zgodzę się, że można to zrobić dobrze.

Porządne strojenie wolnossaka na hamowni też swoje pochłonie.
Awatar użytkownika
MarekJ
Posty: 107
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

20 kwie 2017, 6:43

Powodzenia :D
Jest fajny temat na forum o modyfikacji silnika wolnossącego - viewtopic.php?f=22&t=10052&p=415640&hilit=%C5%BCaba#p415640:

"Obecna specyfikacja bazowa:
1. Tłoki Supertech P4-MA84-P10 (nadwymiar 84.0mm, stopień kompresji 11:1)
2. Wałki CatCams custom (ssący: 270st, 11.5mm wznios, wydech: 260st, 11.0mm wznios)
3. Regulowane koła rozrządu
4. Szklanki Shim Under Bucket Supertech CF-30/16LC (plus podkładki regulacyjne LC-55)
5. Sprężyny/talerzyki tytanowe Supertech kit SPRK-MM18S
6. Na dolocie rura ze stożkiem
7. Kolektor wydechowy 4-2-1
8. Wydech 2.25" z katem i tłumikiem końcowym z komorami
9. Cooling re-route kit od M-tuned
10. Megasquirt PNP

Wynik: 164 KM i 193 Nm."

Wynik nie dotknął nawet 170 przy modach za ponad 10 tys.
A u Ciebie w "projekcie" nie ma tłoków z wyższą kompresją, regulowanych kół rozrządu, sprężynek, szklanek itp. Więc pewnie ledwo byś wyszedł ponad 150 KM.
Awatar użytkownika
kozmozz
Posty: 12
Rejestracja: 11 kwie 2017, 9:12
Model: NB FL
Kontakt:

20 kwie 2017, 8:13

Zobaczymy co wyjdzie :)
Andrzej z Unitronica zawsze dawal rade a stroil swapowane i uturbiane rzeczy na seryjnych sterownikach
jesli chodzi o filtr to tylko gąbkowe ITG albo Pipercross
zadnych stozkow, bo juz nie raz widzialem piach w dolocie po rally crosie.

co do chinskich wydechow, tak zdarzaja sie fuckupy ale ostatnio coraz mniej
wiadomo ze mozna placic hajs i robic od zera
oczywiscie mozna tez kupic tytanowy zestaw
tylko akurat w tym przypadku nie jest to wysokobudzetowy projekt i te 260 dolcow za calosc
z kolektorem warte jest tego ryzyka dobra
nie doszacowalem sprezynek i uszczelek do
glowic ale nie chce ani kompresora ani turbo
wole zabawe w wysokie obroty w wolnossaku.

btw jaki jest koszt turbo?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2017, 11:38

Nie widzę kompletnie żadnego sensu wsadzać tyle kasy by zwiększyć moc o 20KM w 1.6 skoro za połowę tego masz 140KM z NBfl 1.8. Pierwsze bym to robił a potem dopiero ostre wałki itp.

Koszt turbo?? Słyszałem, że i za 10k robili... realnie 14-20kzł.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 kwie 2017, 12:10

kozmozz pisze:tylko akurat w tym przypadku nie jest to wysokobudzetowy projekt i te 260 dolcow za calosc
z kolektorem warte jest tego ryzyka

Dodaj jeszcze 200USD na transport i ewentualnie z 500zł na VAT a zrobi się około 2500zł.
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

20 kwie 2017, 22:02

Czy silnik od anglika NBFL się różni mocno?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2017, 7:23

Nie różni się praktycznie

Wysłane z mojego Venue 7 3730 przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
yab
Posty: 49
Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
Model: NA
Lokalizacja: Wrocław

24 kwie 2017, 8:36

ja może wtrące swoje zdanie co do tematu tuning N/A. Wprawdzie nie Mazda a BMW. Mam tunigowane E46 2.8l. Z fabrycznych 193KM i 280NM (w zasadzie 190KM i 278NM bo tyle hamownia pokazała) udało się wycisnąć 229KM i 318NM. Tak naprawdę to kluczem było strojenie (na oryginalnym ECU), to dało drugie tyle KM co sam sprzęt. Zmieniony był kolektor ssący, wtryski, wkładka sportowa od Pipercrossa, kolektor wydechowy, wywalone katy (całego wydechu nie robiłem, tylko sam kolektor). Całość mnie wyszła ok 3-4 tys zł.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

24 kwie 2017, 17:53

yab pisze:ja może wtrące swoje zdanie co do tematu tuning N/A. Wprawdzie nie Mazda a BMW. Mam tunigowane E46 2.8l. Z fabrycznych 193KM i 280NM (w zasadzie 190KM i 278NM bo tyle hamownia pokazała) udało się wycisnąć 229KM i 318NM. Tak naprawdę to kluczem było strojenie (na oryginalnym ECU), to dało drugie tyle KM co sam sprzęt. Zmieniony był kolektor ssący, wtryski, wkładka sportowa od Pipercrossa, kolektor wydechowy, wywalone katy (całego wydechu nie robiłem, tylko sam kolektor). Całość mnie wyszła ok 3-4 tys zł.

Akurat w 2.8 to nihil novi, sam kolektor daje +20 koni. W mx5 czegoś takiego nie uświadczysz.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2177
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

24 kwie 2017, 22:34

turbo pchała pisze:5 tys. wychodzi


A to koszt kompletu z silnikiem czy graty dodatkowo doliczac?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2017, 22:38

Już całość
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ