NB Kontrolka ładowania - historia niełatwa

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

21 lut 2017, 6:53

Po dłuższej bezowocnej walce zwracam się do was o pomoc. Problem z kontrolką ładowania, jak w tytule.

Kontrolka pali się permanentnie.
Ładowanie na jałowych pod obciążeniem 13.9V. Zwiększanie obrotów nie wpływa znacząco na zwiększenie ładowania, dochodzi do max 14.05V. Sprawdzone i wyczyszczone wszystkie masy (kratownica, grodź, okolice przepustnicy, pod reflektorami). Sprawdzony przewód, wtyczka na alternatorze. Sprawdzone i podmienione 2 akumulatory, 2 alternatory. Na wszystkich zestawach ładowanie identyczne. Od dwóch dni, po naprawdę solidnym nagrzaniu (kilkanaście km jazdy) i jednostajnej jeździe kontrolka potrafi zgasnąć (niestety nie wiem jak wtedy wygląda ładowanie bo nie miałem pod ręką mikrometru). Dlaczego piszę jednostajnej jeździe? Otóż po przekroczeniu ok 3600obr na zapiętym biegu znowu się zapala natomiast na luzie zapala się przy obrotach bliskich odcince.

Z racji tego, że jak krzaczy mi się elektryka to aż mną trzęsie i kompletnie nie jestem jej fanem proszę o sugestie - może ktoś przerabiał podobna akcję ;) Mi na myśl przychodzi tylko jedno - jak bardzo realne jest uszkodzenie ECU i co za tym idzie sterowania regulacją napięcia?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2017, 7:03

sophiasty, nawet gdyby był jakiś problem po stronie ECU, możesz użyć alternatora z NA (po przełożeniu koła pasowego), który sam steruje regulatorem.
Jakie jest ładowanie bez obciążenia?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2017, 7:04

Maciej po prostu podmień ecu + moduł immo to się przekonasz :)
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

21 lut 2017, 7:15

rrutek pisze:sophiasty, nawet gdyby był jakiś problem po stronie ECU, możesz użyć alternatora z NA (po przełożeniu koła pasowego), który sam steruje regulatorem.
Jakie jest ładowanie bez obciążenia?

Wiem, jednak wolę zostać przy aktualnym rozwiązaniu. Tzn, zanabyłem już alternator i szkoda mi kupować kolejny. Co do ładowania jest praktycznie cały czas identyczne i oscyluje w okolicach 13.9V niezależnie od obciążenia.
rogI pisze:Maciej po prostu podmień ecu + moduł immo to się przekonasz :)

Masz rację, ostatecznie pewnie tak zrobię ale ta usterka wydaje mi się tak mało prawdopodobna, że wolałem najpierw podyskutować ;)
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2017, 7:45

Alternator z NA to wcale nie taki cud miód i orzeszki: inne osadzenie, inny wałek, inna klema a na deser za mała wydajność prądowa. W skrócie: słaby interes.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

22 lut 2017, 6:34

Kolejna zaobserwowana prawidłowość: Na zapalonej kontrolce po odpuszczeniu gazu i zbiciu biegu przy toczeniu się obroty utrzymują się na 1200obr i spadają do zadanych 850obr przy całkowitym zatrzymaniu. W momencie gdy kontrolka się nie pali po zbiciu biegu spadają od razu na 850obr, przy czym zdarza się, że najpierw spadną do 600obr po czym się stabilizują. Paradoksalnie jeździ się przyjemniej kiedy występuje problem (zapalona kontrolka) :)

To co, faktycznie bawić się w wymianę kompa? Jeśli tak, kto się orientuje czy ECU i immo z 1.6 NBFL są zamienne z NB?
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

22 lut 2017, 15:02

nie wyjasnie Twojej zagadki ale dodam kolejna.


hm, a moze "zbypasowac" ladowanie z innego miejsca, pominac ecu skoro jest dobre i sygnalizowac ze jest ladowanie na podstawie wlasnego sygnalu na deske. W duuuzym skrocie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

23 lut 2017, 6:32

grzes pisze:hm, a moze "zbypasowac" ladowanie z innego miejsca

Nie wiem, czy do końca Cię zrozumiałem. Możesz konkretniej?
grzes pisze:pominac ecu skoro jest dobre

No tego nie jestem pewien.

Update: Problem zaczyna przybierać znamiona UFO. Dziś od zapalenia na zimnym brak kontrolki ładowania. Wziąłem więc multimetr w rękę i sprawdziłem ładowanie. Na jałowych pod obciążeniem 850obr 14,8V. Wiem, że NB/NBFL ma chyba dość wysokie ładowanie ale czy to przypadkiem troszku nie za dużo? Po za tym tak jak pisałem wyżej, bez kontrolki o dziwo jazda jest dość nieprzyjemna. Obroty są średnio stabilne po zbiciu biegu i normują się dopiero po pewnej chwili.
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

23 lut 2017, 9:02

14,8V jest jak najbardziej normalną wartością.

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

23 lut 2017, 11:22

Regulator jest wbudowany w alternatorze czy zew?

Nie jestem pewny jak jest w tym przypadku ale generalnie kontrolka ładowania jest "zasilana" z oddzielnego układu i jest taka opcja że napięcie ładowania jest prawidłowe, a kontrolka będzie się świecić.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

23 lut 2017, 12:05

ehhh napisalem odpowiedz obszerna ale forum mi wyplulo ponowne logowanie.
W skrocie: mozna zrobic to co sie robi w tym wypadku przy przejsciu na EMU w nb/fl.
Dolozyc do alternatora regulator I podpiac zegary pod alternator bezposrednio, odciac sterowanie alternatora przez ecu (ten przewod wykorzstac to pojscia w zegary defacto).
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

23 lut 2017, 12:23

tekkenfan pisze:Regulator jest wbudowany w alternatorze czy zew?

Nie jestem pewny jak jest w tym przypadku ale generalnie kontrolka ładowania jest "zasilana" z oddzielnego układu i jest taka opcja że napięcie ładowania jest prawidłowe, a kontrolka będzie się świecić.

W NB już reguluje ECU.
grzes pisze:ehhh napisalem odpowiedz obszerna ale forum mi wyplulo ponowne logowanie.
W skrocie: mozna zrobic to co sie robi w tym wypadku przy przejsciu na EMU w nb/fl.
Dolozyc do alternatora regulator I podpiac zegary pod alternator bezposrednio, odciac sterowanie alternatora przez ecu (ten przewod wykorzstac to pojscia w zegary defacto).

Ok czyli dobrze podejrzewałem. Wezmę tą opcję pod uwagę. Zastanawiam się tylko czy moje ECU jest aby na pewno zdrowe chyba, że niestabilne obroty jałowe są bezpośrednio powiązane z wariującą regulacją napięcia. Odnośnie regulatora napięcia, coś konkretnego sprawdzonego?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

23 lut 2017, 12:46

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

23 lut 2017, 12:48

sophisty pisze:W NB już reguluje ECU.


Wszystkie?

Pytam bo ja mam u siebie alternator z MX5 (pasek wielorowkowy), brak jakiegokolwiek kompa, a ładowanie 14V i teraz zaczynam się zastanawiać jak to działa hehe
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

24 lut 2017, 7:12

Alex pisze:moze cos takiego by sie nadalo?

http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 50067.html

Ktoś potwierdzi?
tekkenfan pisze:
sophisty pisze:W NB już reguluje ECU.


Wszystkie?

Pytam bo ja mam u siebie alternator z MX5 (pasek wielorowkowy), brak jakiegokolwiek kompa, a ładowanie 14V i teraz zaczynam się zastanawiać jak to działa hehe

O ile dobrze wiem to wszystkie ;)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

24 lut 2017, 9:23

ja alternator oddawalem do speca bo mi sie spieszylo, odnosnie regulatora sie nie wypowiem. tanio niestety nie bylo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 lut 2017, 12:01

sophisty pisze:
Alex pisze:moze cos takiego by sie nadalo?

http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 50067.html

Ktoś potwierdzi?

niestety to sie chyba nie uda przynajmniej nie plug and play. Z tego co spojrzalem na schematy

http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf

http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf


to jest tak:
- z alternatora wychodza 2 kabelki szary (sterowanie wzbudzeniem) oraz szaro-czerwony (pomiar napiecia) ktore ida do ECU
- kontrolka ladowania jest podpieta do plusa zasilania przez bezpiecznik "meter 15A" i do ECU (przewod brazowo-czerwony, sterowanie masa)
- na schemacie z 2000r jest moim zdaniem blad bo tranzystor sterujacy uzwojeniem wzbudzenia do masy musi byc NPN a nie PNP jak narysowany. No ale zakladamy ze w alternatorze jest taki tranzystor jak trzeba ;)

niestety sterowanie wzbudzeniem jest o tyle nietypowe ze w srodku altka jest tranzystor ktory trzeba zasterowac jak to tranzystor czyli nie na chama +12V ani masa tylko odpowiednio malym pradem zeby nie uszkodzic ww tranzystora i zeby moglo to sensownie dzialac. Wiec typowy regulator dla alternatora z bezposrednio podlaczonym uzwojeniem wzbudzenia nie podejdzie.

zmajstrowac wlasny regulator nie powinno byc trudno dla przecietnego elektronika, ja mam niestety mala motywacje z racji posiadania NA, sorry :( No chyba ze ktos mi podstawi NB do testowania razem z Motywacja (np. blondynka w okularach :kciuk: ale mozna negocjowac :lol: )

schemat gotowego regulatora jest np. tutaj (niestety narysowany w jakis pokrecony sposob i na tranzystorach pnp zeby bylo trudniej)
https://www.diyautotune.com/support/tec ... alternator

tu jest ten sam schemat narysowany normalnie
http://www.mx5atlanta.com/forums/showth ... NP-on-a-99

zeby nie bylo za rozowo nie widze tam sterowania kontrolka ladowania. a to niezbyt fajnie


ztcp. Majkel chwalil sie kiedys ze konstruuje jakis wypasny regulator do NB
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

14 mar 2017, 8:23

Jako że ciąg dalszy walki z " ladowaniem " NB 1999 , odświeżę :)
Stan obecny alternator został zregenerowany wczoraj późnym wieczorem zamontowany .
Kontrolka braku ładowania się nie świeci , sama kontrolka sprawna .
Po rozmowie ze specjalistami od alternatora - okazało się że alternator na stole fiksował- nie lądował - co przyjęli za normę w związku z " starym sprzętem do testowania "
Analiza schematów od Alexa :senkju: i jego zdecydowana postawa NB - ładowanie z ECU , a także zregenerowany alternator ( szczotki ,łożyska ,i coś co wszyscy nazywają regulatorem ) dają jedna odpowiedź - ECU .
Podsumowując : NB problemy z ladowaniem przyczyny mogą być dwie ,uszkodzony alternator i lub problem z ECU .I chyba taki stan rzeczy należy zaakceptować - oczywiście pomijam , urwane kabelki ,zasniedziałe ,itd .
Teraz prośba - niech mnie ktoś poprawi jeżeli jestem w błędzie
Czy po zregenerowaniu alternatora - jest 13 v ładowanie ( bez obciążenia na jałowym ) - dmuchawa ,lampy ,radio i leci w dół do 12 .
Dalej mało .Mam zamiar sprawdzić wszystkie elementy pośrednie całego układu ( że schematu ) piny ,masy ,bezpieczniki pod kątem korozji/ nalotów.Czy coś jeszcze mogę zrobić ? Czy tylko już podmiana ECU ? - ewentualnie naprawa- przeróbka ECu ?
Amelinium puszek ( ECU - komp ) nigdy nie otwierałem :mrgreen: - łapy wielkie się trzęsą a tam takie mikroskopijne elementy .
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

14 mar 2017, 12:59

Olej ECU i sprawdź ładowanie na kablu z ALTKA (u źródła). A na ECU można spojrzeć poprzez OBD2 - chyba zresztą też podaje napiecie z ALTKA i wyjście "na instalację".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

14 mar 2017, 15:39

Sprawdzałem jest prawie identyczne jak z aku max 13 v po włączeniu " obciążenia" spada na 12
To NB 1999 rok nie ma obd 2 ,
Auto wzięli chłopaki od alternatora - zobaczymy co wymyśla :D
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 mar 2017, 16:23

a jakie jest napiecie ladowania na podwyzszonych obrotach? 1500, 2000 ? juz ok czy nadal nie?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

14 mar 2017, 16:34

Bez zmian ,max 13 zależy gdzie mierzyłem,spada po światłach , radiu dmuchawie na 12
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 mar 2017, 16:40

waldi pisze:Bez zmian ,max 13 zależy gdzie mierzyłem,spada po światłach , radiu dmuchawie na 12

uuuu, to praktycznie brak ladowania. Do poprawki
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

14 mar 2017, 17:05

Alex pisze:
waldi pisze:Bez zmian ,max 13 zależy gdzie mierzyłem,spada po światłach , radiu dmuchawie na 12

uuuu, to praktycznie brak ladowania. Do poprawki

Właśnie stoi, do jutra, całe auto, zostawiliśmy z dwoma akumulatorami.
Żaden styk pin czy masa nawet najmniejszej korozji. Więc - reklamacja, aż dziw bo chyba kilkadziesiąt altkow i rozrusznikow u nich robiłem
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

14 mar 2017, 18:33

A na pewno Ci wymienili szczotki w alternatorze? Moze to tu jest problem i zamiast altka masz prądnicę z malacza ;)
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

14 mar 2017, 22:10

matth pisze:A na pewno Ci wymienili szczotki w alternatorze? Moze to tu jest problem i zamiast altka masz prądnicę z malacza ;)

Nigdy nic nie spierdzielili nawet ostatnio poleciałem komuś ,
Ale jak nie potrafili zrobić -dostajac alternator na stół .
teraz muszą sami wyjąć i założyć .Zobaczymy jutro będą dzwonić - dzis brak miejsca na warsztacie .
Edit
Auto zrobione , brak danych co do przyczyny :shock:
Wersja oficjalna - rozebrali jeszcze raz ,po sprawdzali " luty" (zakładam że poprawil)i i Bangla
15 v na akumulatorze bez odbiorników.
Złotówki nie wzięli - także wracają do mojej grupy polecanych :winner:
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

15 mar 2017, 11:52

W "Będzie Pan zadowolony" była Miata z uszk. altkiem niby - przyjechał "nowy" i nie ładował. Zdarzają się niedziałające po regenreracji. Ja miałem problem z ładowaniem >15v, a potem na wolnych przestawał ładować. Wsadziłem używkę i jest ok 14 v.

Mam jeszcze jeden na którym miałem ładowanie ok 15 v na aku.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

05 cze 2017, 16:30

Podłączę się. Czy forscan pokazuje poprawne napięcie ładowania w NB? Na wolnych obrotach przy wyłączonych odbiornikach pokazał mi 14.98V, a multimetr na klemach pokazywał 13.8V.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

05 cze 2017, 17:12

Jest ok. W forscanie chyba sa dwa napiecia. Ok 15v to napiecie przed "regulacja".

Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

05 cze 2017, 17:26

Czyli bezpośrednio z alternatora powinno wyjść ~15V ?
ODPOWIEDZ