NB Kontrolka ładowania - historia niełatwa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Po dłuższej bezowocnej walce zwracam się do was o pomoc. Problem z kontrolką ładowania, jak w tytule.
Kontrolka pali się permanentnie.
Ładowanie na jałowych pod obciążeniem 13.9V. Zwiększanie obrotów nie wpływa znacząco na zwiększenie ładowania, dochodzi do max 14.05V. Sprawdzone i wyczyszczone wszystkie masy (kratownica, grodź, okolice przepustnicy, pod reflektorami). Sprawdzony przewód, wtyczka na alternatorze. Sprawdzone i podmienione 2 akumulatory, 2 alternatory. Na wszystkich zestawach ładowanie identyczne. Od dwóch dni, po naprawdę solidnym nagrzaniu (kilkanaście km jazdy) i jednostajnej jeździe kontrolka potrafi zgasnąć (niestety nie wiem jak wtedy wygląda ładowanie bo nie miałem pod ręką mikrometru). Dlaczego piszę jednostajnej jeździe? Otóż po przekroczeniu ok 3600obr na zapiętym biegu znowu się zapala natomiast na luzie zapala się przy obrotach bliskich odcince.
Z racji tego, że jak krzaczy mi się elektryka to aż mną trzęsie i kompletnie nie jestem jej fanem proszę o sugestie - może ktoś przerabiał podobna akcję Mi na myśl przychodzi tylko jedno - jak bardzo realne jest uszkodzenie ECU i co za tym idzie sterowania regulacją napięcia?
Kontrolka pali się permanentnie.
Ładowanie na jałowych pod obciążeniem 13.9V. Zwiększanie obrotów nie wpływa znacząco na zwiększenie ładowania, dochodzi do max 14.05V. Sprawdzone i wyczyszczone wszystkie masy (kratownica, grodź, okolice przepustnicy, pod reflektorami). Sprawdzony przewód, wtyczka na alternatorze. Sprawdzone i podmienione 2 akumulatory, 2 alternatory. Na wszystkich zestawach ładowanie identyczne. Od dwóch dni, po naprawdę solidnym nagrzaniu (kilkanaście km jazdy) i jednostajnej jeździe kontrolka potrafi zgasnąć (niestety nie wiem jak wtedy wygląda ładowanie bo nie miałem pod ręką mikrometru). Dlaczego piszę jednostajnej jeździe? Otóż po przekroczeniu ok 3600obr na zapiętym biegu znowu się zapala natomiast na luzie zapala się przy obrotach bliskich odcince.
Z racji tego, że jak krzaczy mi się elektryka to aż mną trzęsie i kompletnie nie jestem jej fanem proszę o sugestie - może ktoś przerabiał podobna akcję Mi na myśl przychodzi tylko jedno - jak bardzo realne jest uszkodzenie ECU i co za tym idzie sterowania regulacją napięcia?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
sophiasty, nawet gdyby był jakiś problem po stronie ECU, możesz użyć alternatora z NA (po przełożeniu koła pasowego), który sam steruje regulatorem.
Jakie jest ładowanie bez obciążenia?
Jakie jest ładowanie bez obciążenia?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Maciej po prostu podmień ecu + moduł immo to się przekonasz
rrutek pisze:sophiasty, nawet gdyby był jakiś problem po stronie ECU, możesz użyć alternatora z NA (po przełożeniu koła pasowego), który sam steruje regulatorem.
Jakie jest ładowanie bez obciążenia?
Wiem, jednak wolę zostać przy aktualnym rozwiązaniu. Tzn, zanabyłem już alternator i szkoda mi kupować kolejny. Co do ładowania jest praktycznie cały czas identyczne i oscyluje w okolicach 13.9V niezależnie od obciążenia.
rogI pisze:Maciej po prostu podmień ecu + moduł immo to się przekonasz
Masz rację, ostatecznie pewnie tak zrobię ale ta usterka wydaje mi się tak mało prawdopodobna, że wolałem najpierw podyskutować
Alternator z NA to wcale nie taki cud miód i orzeszki: inne osadzenie, inny wałek, inna klema a na deser za mała wydajność prądowa. W skrócie: słaby interes.
Kolejna zaobserwowana prawidłowość: Na zapalonej kontrolce po odpuszczeniu gazu i zbiciu biegu przy toczeniu się obroty utrzymują się na 1200obr i spadają do zadanych 850obr przy całkowitym zatrzymaniu. W momencie gdy kontrolka się nie pali po zbiciu biegu spadają od razu na 850obr, przy czym zdarza się, że najpierw spadną do 600obr po czym się stabilizują. Paradoksalnie jeździ się przyjemniej kiedy występuje problem (zapalona kontrolka)
To co, faktycznie bawić się w wymianę kompa? Jeśli tak, kto się orientuje czy ECU i immo z 1.6 NBFL są zamienne z NB?
To co, faktycznie bawić się w wymianę kompa? Jeśli tak, kto się orientuje czy ECU i immo z 1.6 NBFL są zamienne z NB?
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
nie wyjasnie Twojej zagadki ale dodam kolejna.
hm, a moze "zbypasowac" ladowanie z innego miejsca, pominac ecu skoro jest dobre i sygnalizowac ze jest ladowanie na podstawie wlasnego sygnalu na deske. W duuuzym skrocie.
hm, a moze "zbypasowac" ladowanie z innego miejsca, pominac ecu skoro jest dobre i sygnalizowac ze jest ladowanie na podstawie wlasnego sygnalu na deske. W duuuzym skrocie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:hm, a moze "zbypasowac" ladowanie z innego miejsca
Nie wiem, czy do końca Cię zrozumiałem. Możesz konkretniej?
grzes pisze:pominac ecu skoro jest dobre
No tego nie jestem pewien.
Update: Problem zaczyna przybierać znamiona UFO. Dziś od zapalenia na zimnym brak kontrolki ładowania. Wziąłem więc multimetr w rękę i sprawdziłem ładowanie. Na jałowych pod obciążeniem 850obr 14,8V. Wiem, że NB/NBFL ma chyba dość wysokie ładowanie ale czy to przypadkiem troszku nie za dużo? Po za tym tak jak pisałem wyżej, bez kontrolki o dziwo jazda jest dość nieprzyjemna. Obroty są średnio stabilne po zbiciu biegu i normują się dopiero po pewnej chwili.
-
- Donator
- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
14,8V jest jak najbardziej normalną wartością.
T.
T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
- tekkenfan
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
- Model: Inny
- Wersja: 500+
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Regulator jest wbudowany w alternatorze czy zew?
Nie jestem pewny jak jest w tym przypadku ale generalnie kontrolka ładowania jest "zasilana" z oddzielnego układu i jest taka opcja że napięcie ładowania jest prawidłowe, a kontrolka będzie się świecić.
Nie jestem pewny jak jest w tym przypadku ale generalnie kontrolka ładowania jest "zasilana" z oddzielnego układu i jest taka opcja że napięcie ładowania jest prawidłowe, a kontrolka będzie się świecić.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
ehhh napisalem odpowiedz obszerna ale forum mi wyplulo ponowne logowanie.
W skrocie: mozna zrobic to co sie robi w tym wypadku przy przejsciu na EMU w nb/fl.
Dolozyc do alternatora regulator I podpiac zegary pod alternator bezposrednio, odciac sterowanie alternatora przez ecu (ten przewod wykorzstac to pojscia w zegary defacto).
W skrocie: mozna zrobic to co sie robi w tym wypadku przy przejsciu na EMU w nb/fl.
Dolozyc do alternatora regulator I podpiac zegary pod alternator bezposrednio, odciac sterowanie alternatora przez ecu (ten przewod wykorzstac to pojscia w zegary defacto).
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
tekkenfan pisze:Regulator jest wbudowany w alternatorze czy zew?
Nie jestem pewny jak jest w tym przypadku ale generalnie kontrolka ładowania jest "zasilana" z oddzielnego układu i jest taka opcja że napięcie ładowania jest prawidłowe, a kontrolka będzie się świecić.
W NB już reguluje ECU.
grzes pisze:ehhh napisalem odpowiedz obszerna ale forum mi wyplulo ponowne logowanie.
W skrocie: mozna zrobic to co sie robi w tym wypadku przy przejsciu na EMU w nb/fl.
Dolozyc do alternatora regulator I podpiac zegary pod alternator bezposrednio, odciac sterowanie alternatora przez ecu (ten przewod wykorzstac to pojscia w zegary defacto).
Ok czyli dobrze podejrzewałem. Wezmę tą opcję pod uwagę. Zastanawiam się tylko czy moje ECU jest aby na pewno zdrowe chyba, że niestabilne obroty jałowe są bezpośrednio powiązane z wariującą regulacją napięcia. Odnośnie regulatora napięcia, coś konkretnego sprawdzonego?
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- tekkenfan
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
- Model: Inny
- Wersja: 500+
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
sophisty pisze:W NB już reguluje ECU.
Wszystkie?
Pytam bo ja mam u siebie alternator z MX5 (pasek wielorowkowy), brak jakiegokolwiek kompa, a ładowanie 14V i teraz zaczynam się zastanawiać jak to działa hehe
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Ktoś potwierdzi?
tekkenfan pisze:sophisty pisze:W NB już reguluje ECU.
Wszystkie?
Pytam bo ja mam u siebie alternator z MX5 (pasek wielorowkowy), brak jakiegokolwiek kompa, a ładowanie 14V i teraz zaczynam się zastanawiać jak to działa hehe
O ile dobrze wiem to wszystkie
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
ja alternator oddawalem do speca bo mi sie spieszylo, odnosnie regulatora sie nie wypowiem. tanio niestety nie bylo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
sophisty pisze:
Ktoś potwierdzi?
niestety to sie chyba nie uda przynajmniej nie plug and play. Z tego co spojrzalem na schematy
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
http://www.mellens.net/mazda/mazda_miat ... wiring.pdf
to jest tak:
- z alternatora wychodza 2 kabelki szary (sterowanie wzbudzeniem) oraz szaro-czerwony (pomiar napiecia) ktore ida do ECU
- kontrolka ladowania jest podpieta do plusa zasilania przez bezpiecznik "meter 15A" i do ECU (przewod brazowo-czerwony, sterowanie masa)
- na schemacie z 2000r jest moim zdaniem blad bo tranzystor sterujacy uzwojeniem wzbudzenia do masy musi byc NPN a nie PNP jak narysowany. No ale zakladamy ze w alternatorze jest taki tranzystor jak trzeba
niestety sterowanie wzbudzeniem jest o tyle nietypowe ze w srodku altka jest tranzystor ktory trzeba zasterowac jak to tranzystor czyli nie na chama +12V ani masa tylko odpowiednio malym pradem zeby nie uszkodzic ww tranzystora i zeby moglo to sensownie dzialac. Wiec typowy regulator dla alternatora z bezposrednio podlaczonym uzwojeniem wzbudzenia nie podejdzie.
zmajstrowac wlasny regulator nie powinno byc trudno dla przecietnego elektronika, ja mam niestety mala motywacje z racji posiadania NA, sorry No chyba ze ktos mi podstawi NB do testowania razem z Motywacja (np. blondynka w okularach ale mozna negocjowac )
schemat gotowego regulatora jest np. tutaj (niestety narysowany w jakis pokrecony sposob i na tranzystorach pnp zeby bylo trudniej)
https://www.diyautotune.com/support/tec ... alternator
tu jest ten sam schemat narysowany normalnie
http://www.mx5atlanta.com/forums/showth ... NP-on-a-99
zeby nie bylo za rozowo nie widze tam sterowania kontrolka ladowania. a to niezbyt fajnie
ztcp. Majkel chwalil sie kiedys ze konstruuje jakis wypasny regulator do NB
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Jako że ciąg dalszy walki z " ladowaniem " NB 1999 , odświeżę
Stan obecny alternator został zregenerowany wczoraj późnym wieczorem zamontowany .
Kontrolka braku ładowania się nie świeci , sama kontrolka sprawna .
Po rozmowie ze specjalistami od alternatora - okazało się że alternator na stole fiksował- nie lądował - co przyjęli za normę w związku z " starym sprzętem do testowania "
Analiza schematów od Alexa i jego zdecydowana postawa NB - ładowanie z ECU , a także zregenerowany alternator ( szczotki ,łożyska ,i coś co wszyscy nazywają regulatorem ) dają jedna odpowiedź - ECU .
Podsumowując : NB problemy z ladowaniem przyczyny mogą być dwie ,uszkodzony alternator i lub problem z ECU .I chyba taki stan rzeczy należy zaakceptować - oczywiście pomijam , urwane kabelki ,zasniedziałe ,itd .
Teraz prośba - niech mnie ktoś poprawi jeżeli jestem w błędzie
Czy po zregenerowaniu alternatora - jest 13 v ładowanie ( bez obciążenia na jałowym ) - dmuchawa ,lampy ,radio i leci w dół do 12 .
Dalej mało .Mam zamiar sprawdzić wszystkie elementy pośrednie całego układu ( że schematu ) piny ,masy ,bezpieczniki pod kątem korozji/ nalotów.Czy coś jeszcze mogę zrobić ? Czy tylko już podmiana ECU ? - ewentualnie naprawa- przeróbka ECu ?
Amelinium puszek ( ECU - komp ) nigdy nie otwierałem - łapy wielkie się trzęsą a tam takie mikroskopijne elementy .
Stan obecny alternator został zregenerowany wczoraj późnym wieczorem zamontowany .
Kontrolka braku ładowania się nie świeci , sama kontrolka sprawna .
Po rozmowie ze specjalistami od alternatora - okazało się że alternator na stole fiksował- nie lądował - co przyjęli za normę w związku z " starym sprzętem do testowania "
Analiza schematów od Alexa i jego zdecydowana postawa NB - ładowanie z ECU , a także zregenerowany alternator ( szczotki ,łożyska ,i coś co wszyscy nazywają regulatorem ) dają jedna odpowiedź - ECU .
Podsumowując : NB problemy z ladowaniem przyczyny mogą być dwie ,uszkodzony alternator i lub problem z ECU .I chyba taki stan rzeczy należy zaakceptować - oczywiście pomijam , urwane kabelki ,zasniedziałe ,itd .
Teraz prośba - niech mnie ktoś poprawi jeżeli jestem w błędzie
Czy po zregenerowaniu alternatora - jest 13 v ładowanie ( bez obciążenia na jałowym ) - dmuchawa ,lampy ,radio i leci w dół do 12 .
Dalej mało .Mam zamiar sprawdzić wszystkie elementy pośrednie całego układu ( że schematu ) piny ,masy ,bezpieczniki pod kątem korozji/ nalotów.Czy coś jeszcze mogę zrobić ? Czy tylko już podmiana ECU ? - ewentualnie naprawa- przeróbka ECu ?
Amelinium puszek ( ECU - komp ) nigdy nie otwierałem - łapy wielkie się trzęsą a tam takie mikroskopijne elementy .
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Olej ECU i sprawdź ładowanie na kablu z ALTKA (u źródła). A na ECU można spojrzeć poprzez OBD2 - chyba zresztą też podaje napiecie z ALTKA i wyjście "na instalację".
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
a jakie jest napiecie ladowania na podwyzszonych obrotach? 1500, 2000 ? juz ok czy nadal nie?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
waldi pisze:Bez zmian ,max 13 zależy gdzie mierzyłem,spada po światłach , radiu dmuchawie na 12
uuuu, to praktycznie brak ladowania. Do poprawki
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Alex pisze:waldi pisze:Bez zmian ,max 13 zależy gdzie mierzyłem,spada po światłach , radiu dmuchawie na 12
uuuu, to praktycznie brak ladowania. Do poprawki
Właśnie stoi, do jutra, całe auto, zostawiliśmy z dwoma akumulatorami.
Żaden styk pin czy masa nawet najmniejszej korozji. Więc - reklamacja, aż dziw bo chyba kilkadziesiąt altkow i rozrusznikow u nich robiłem
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
matth pisze:A na pewno Ci wymienili szczotki w alternatorze? Moze to tu jest problem i zamiast altka masz prądnicę z malacza
Nigdy nic nie spierdzielili nawet ostatnio poleciałem komuś ,
Ale jak nie potrafili zrobić -dostajac alternator na stół .
teraz muszą sami wyjąć i założyć .Zobaczymy jutro będą dzwonić - dzis brak miejsca na warsztacie .
Edit
Auto zrobione , brak danych co do przyczyny
Wersja oficjalna - rozebrali jeszcze raz ,po sprawdzali " luty" (zakładam że poprawil)i i Bangla
15 v na akumulatorze bez odbiorników.
Złotówki nie wzięli - także wracają do mojej grupy polecanych
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
W "Będzie Pan zadowolony" była Miata z uszk. altkiem niby - przyjechał "nowy" i nie ładował. Zdarzają się niedziałające po regenreracji. Ja miałem problem z ładowaniem >15v, a potem na wolnych przestawał ładować. Wsadziłem używkę i jest ok 14 v.
Mam jeszcze jeden na którym miałem ładowanie ok 15 v na aku.
Mam jeszcze jeden na którym miałem ładowanie ok 15 v na aku.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Jest ok. W forscanie chyba sa dwa napiecia. Ok 15v to napiecie przed "regulacja".
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego X6pro przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826