Witajcie,
Robię porządki z Miatą, trochę tu, trochę tam. Teraz padło na ECU, jako, że po zakupie Blutootha pod OBDII odkryłem parę ciekawych błędów, z którymi jak mniemam jeździłem od swapa, który był.... już nie pamiętam, chyba z rok temu. Mój silnik to aktualnie 1.8 NBFL z VVT.
Błędy, które mi przeszkadzają to:
P0107: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input
P0443: Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit
Wydaje mi się, że to przez brak czujników, zdjęcie w załączeniu (silnik 1.8 NB)
Pytanie moje brzmi czy brak takich czujników wpływa na wolne obroty (czasem potrafią opaść), na spalanie? na ogólną sprawność silnika?
Posiadam również błąd ECU o numerze P0037 - czyli jak się okazało brak drugiej sondy lambda za katem. Czy jej brak wpływa na spalanie beznyny czy jedynie monitoruje stan katalizatora?
1.8 NBFL porządki w ECU - błędy P0107, P0443
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 121
- Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
- Model: NB FL
- Wersja: Memories
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć, tu znajdziesz dokładne opisy kodów wraz z listą rzeczy do sprawdzenia.
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miata-1999-2001.pdf
Co do tylnej sondy lambda to spełnia ona tylko rolę informacyjną i nie wpływa na skład mieszanki. Aczkolwiek jej brak skutkuje błędem.
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miata-1999-2001.pdf
Co do tylnej sondy lambda to spełnia ona tylko rolę informacyjną i nie wpływa na skład mieszanki. Aczkolwiek jej brak skutkuje błędem.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety wiązka chyba nie była przekładane a jedynie obecna z NA zaadaptowana pod silnik z NBFL. Niestety czego mi brakuje to widze gołym okiem ale zastanawia mnie czy brak tych czujników wpływa na coś. Może majkel coś wie zapraszamy do tablicy!
Bardock pisze:Może majkel coś wie
Pewnie coś tam wiem.
Bardock pisze:P0107: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input
P0443: Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit
Bardock pisze: czy brak takich czujników wpływa na wolne obroty (czasem potrafią opaść)
nie.
Bardock pisze:na spalanie?
nie
Bardock pisze:na ogólną sprawność silnika?
nie
Masz te błędy, bo nie masz w NA czujnika BARO a EVAP masz jak podejrzewam usuniety. Obstawiam jeszcze błąd czujnika prędkości (też go w swojej srzyni biegów nie masz bo w jego mejscu jest linka prędkościomierza).
Bardock pisze:Posiadam również błąd ECU o numerze P0037 - czyli jak się okazało brak drugiej sondy lambda za katem. Czy jej brak wpływa na spalanie beznyny czy jedynie monitoruje stan katalizatora?
wyłącznie kontrola stanu katalizatora (o ile on jest).
Bardock pisze:Niestety wiązka chyba nie była przekładane a jedynie obecna z NA zaadaptowana pod silnik z NBFL.
Eeeeee ? W jaki sposób chciałbyś obsłużyć silnik z NBfl ze sterowaniem oryginalnym PCM z NBfl wiązką inną niż NBflowa ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Eeeeee ? W jaki sposób chciałbyś obsłużyć silnik z NBfl ze sterowaniem oryginalnym PCM z NBfl wiązką inną niż NBflowa ?
Po
eM
Czyli mam rozumieć, że wiązka jest z NBFL. Nie wiedziałem jak były rozmowy przed swapem to było mówione, że w wiązce NA brakuje tylko paru kabli względem nbfl.
Masz te błędy, bo nie masz w NA czujnika BARO a EVAP masz jak podejrzewam usuniety. Obstawiam jeszcze błąd czujnika prędkości (też go w swojej srzyni biegów nie masz bo w jego mejscu jest linka prędkościomierza).
W NA nie mam ale przecież silnik i wiązka jest z nbfl. Więc jak jest? Tych czujników nie było w tej sprowadzonej brożynkowej angielki z której mam silnik?
Tak, czujnik prędkości też wywala, ale to pikuś
Teraz kluczowe pytanie, bo w niektórych samochodach błędy w ecu wprowadzają komputer auta w tryb serwisowy i gorzej jeździ, czy w tym przypadku też tak jest?
Bardock pisze:Teraz kluczowe pytanie, bo w niektórych samochodach błędy w ecu wprowadzają komputer auta w tryb serwisowy i gorzej jeździ, czy w tym przypadku też tak jest?
Przeczytaj dokładnie mojego poprzedniego posta, chyba już o tym pisałem.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
majkel pisze:Bardock pisze:Teraz kluczowe pytanie, bo w niektórych samochodach błędy w ecu wprowadzają komputer auta w tryb serwisowy i gorzej jeździ, czy w tym przypadku też tak jest?
Przeczytaj dokładnie mojego poprzedniego posta, chyba już o tym pisałem.
Nie denerwuj się rozumiem, że nie jest tak.
A jak z resztą mojego posta odniesiesz się majkel ?