1.8 NBFL porządki w ECU - błędy P0107, P0443

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

16 cze 2016, 18:27

Witajcie,


Robię porządki z Miatą, trochę tu, trochę tam. Teraz padło na ECU, jako, że po zakupie Blutootha pod OBDII odkryłem parę ciekawych błędów, z którymi jak mniemam jeździłem od swapa, który był.... już nie pamiętam, chyba z rok temu. Mój silnik to aktualnie 1.8 NBFL z VVT.

Błędy, które mi przeszkadzają to:

P0107: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input

P0443: Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit

Wydaje mi się, że to przez brak czujników, zdjęcie w załączeniu (silnik 1.8 NB)

Pytanie moje brzmi czy brak takich czujników wpływa na wolne obroty (czasem potrafią opaść), na spalanie? na ogólną sprawność silnika?

Posiadam również błąd ECU o numerze P0037 - czyli jak się okazało brak drugiej sondy lambda za katem. Czy jej brak wpływa na spalanie beznyny czy jedynie monitoruje stan katalizatora?
Załączniki
IMG_0587.jpg
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2016, 11:42

Cześć, tu znajdziesz dokładne opisy kodów wraz z listą rzeczy do sprawdzenia.
http://www.mellens.net/mazda/Mazda-Miata-1999-2001.pdf
Co do tylnej sondy lambda to spełnia ona tylko rolę informacyjną i nie wpływa na skład mieszanki. Aczkolwiek jej brak skutkuje błędem.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2016, 13:41

Niestety wiązka chyba nie była przekładane a jedynie obecna z NA zaadaptowana pod silnik z NBFL. Niestety czego mi brakuje to widze gołym okiem ale zastanawia mnie czy brak tych czujników wpływa na coś. Może majkel coś wie ;-) zapraszamy do tablicy!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2016, 17:05

Bardock pisze:Może majkel coś wie

Pewnie coś tam wiem.
Bardock pisze:P0107: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Low Input
P0443: Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit

Bardock pisze: czy brak takich czujników wpływa na wolne obroty (czasem potrafią opaść)

nie.
Bardock pisze:na spalanie?

nie
Bardock pisze:na ogólną sprawność silnika?

nie
Masz te błędy, bo nie masz w NA czujnika BARO a EVAP masz jak podejrzewam usuniety. Obstawiam jeszcze błąd czujnika prędkości (też go w swojej srzyni biegów nie masz bo w jego mejscu jest linka prędkościomierza).
Bardock pisze:Posiadam również błąd ECU o numerze P0037 - czyli jak się okazało brak drugiej sondy lambda za katem. Czy jej brak wpływa na spalanie beznyny czy jedynie monitoruje stan katalizatora?

wyłącznie kontrola stanu katalizatora (o ile on jest).
Bardock pisze:Niestety wiązka chyba nie była przekładane a jedynie obecna z NA zaadaptowana pod silnik z NBFL.

Eeeeee ? W jaki sposób chciałbyś obsłużyć silnik z NBfl ze sterowaniem oryginalnym PCM z NBfl wiązką inną niż NBflowa ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2016, 18:35

Eeeeee ? W jaki sposób chciałbyś obsłużyć silnik z NBfl ze sterowaniem oryginalnym PCM z NBfl wiązką inną niż NBflowa ?

Po
eM


Czyli mam rozumieć, że wiązka jest z NBFL. Nie wiedziałem ;-) jak były rozmowy przed swapem to było mówione, że w wiązce NA brakuje tylko paru kabli względem nbfl.

Masz te błędy, bo nie masz w NA czujnika BARO a EVAP masz jak podejrzewam usuniety. Obstawiam jeszcze błąd czujnika prędkości (też go w swojej srzyni biegów nie masz bo w jego mejscu jest linka prędkościomierza).


W NA nie mam ale przecież silnik i wiązka jest z nbfl. Więc jak jest? Tych czujników nie było w tej sprowadzonej brożynkowej angielki z której mam silnik? ;)
Tak, czujnik prędkości też wywala, ale to pikuś ;-)

Teraz kluczowe pytanie, bo w niektórych samochodach błędy w ecu wprowadzają komputer auta w tryb serwisowy i gorzej jeździ, czy w tym przypadku też tak jest?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2016, 19:06

Bardock pisze:Teraz kluczowe pytanie, bo w niektórych samochodach błędy w ecu wprowadzają komputer auta w tryb serwisowy i gorzej jeździ, czy w tym przypadku też tak jest?

Przeczytaj dokładnie mojego poprzedniego posta, chyba już o tym pisałem.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2016, 19:13

majkel pisze:
Bardock pisze:Teraz kluczowe pytanie, bo w niektórych samochodach błędy w ecu wprowadzają komputer auta w tryb serwisowy i gorzej jeździ, czy w tym przypadku też tak jest?

Przeczytaj dokładnie mojego poprzedniego posta, chyba już o tym pisałem.


Nie denerwuj się :mrgreen: rozumiem, że nie jest tak.

A jak z resztą mojego posta odniesiesz się majkel ? ;)
ODPOWIEDZ