nbfl 2003 1.6 problem z przyśpieszaniem

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

09 cze 2016, 17:51

Witam kupiłem mx5 rok temu od jednego kolegi z forum,bardzo fajna furka i trochę rzecz do zrobienia.Mam problem którego nie mogę rozkminić.Dodając gazu prześpiesza wolniej niż opuszczając pedał (paradoks powinno być odwrotnie ) :D .komputer nie pokazał żadnych błędów.Jeszcze jedno ,nie mogę zejść ze spalaniem poniżej 10l momo spokojnej jazdy w trasie.Czy może mi ktoś pomóc?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

09 cze 2016, 21:25

Brzmi jakby była mocno przelana paliwem albo masz problem z droznoscia wydechu. Ja osobiście zaczalbym od sprawdzenia w jakim stanie jest kat.
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

10 cze 2016, 9:08

Dzięki za podpowiedź.Może dobrze trafiłeś bo kręcąc ją wyżej bierze dość sporo oleju-chyba że tak ma być .Jeszcze nie wiem ile dokładnie,jestem na etapie kontroli.Jak dobrze pamiętam to na 3tys.km bo tyle na razie zrobiłem wlałem 2l 0w40
Ad. kat. jak go najprościej sprawdzić?Czy muszę wycinać ,bo chyba nie jest przykręcany.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

10 cze 2016, 9:21

Eczelino pisze:1.6 problem z przyśpieszaniem
...bo to 1.6 :mrgreen:
A serio, to zacznij od sprawdzenia lambdy i przepływomierza. I jazda próbna bez wydechu, na samym kolektorze wydechowym też może odpowie na jakieś pytanie.
Filtr paliwa dawno zmieniany?
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

10 cze 2016, 9:37

Też myslałem o przepływce i lambdzie, ale czy mozliwe ze podpięcie do kompa nic nie pokarze?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

10 cze 2016, 16:18

Ale tego oleju to też Ci bierze dużo więcej niż powinna... Ja dolewam góra 0,1L na 12tys. km. W 1,6 nbfl wlewasz 3,8l na cały silnik, więc dolałeś po 3tys połowę... Jak dla mnie to tragedia jakaś tam się dzieje ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

16 cze 2016, 13:51

Dzieki wszystkim za sugestie ,Muszę ogarnąc przepływke i lambde na podmianę i bede próbował dalej.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

16 cze 2016, 18:44

Może po prostu wymień filtr powietrza :P
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

17 cze 2016, 9:22

Jest założony stożek.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2016, 9:31

Może jakiś za mały albo brudny? Pokaż zdjęcie komory silnika.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

17 cze 2016, 18:36

Eczelino pisze:Jest założony stożek.

Dolot szczelny? Nie ma fałszywego powietrza?
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

18 cze 2016, 8:14

Wszystko jest OK ,na oryginalnym filtrze też była lipa :(
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

18 cze 2016, 8:33

A jak się wrzuca fotkę? :D :D
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

18 cze 2016, 8:44

1. wejdź sobie na http://imgur.com/
2. wgraj tam zdjęcie (upload images--->browse your computer, gdybyś nie operował Szekspirem)
3. skopiuj direct link
4. wklej link na forum, najlepiej wstawiając go pomiędzy [img][/img]
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

24 cze 2016, 13:27

Co do oleju to rozmawiałem z doktorem i będe uszczelniał głowicę i zakładał nowe pierścinki.Za robote i części chce max 2 tysie.Zalęzy jakie części po drodze wymieni.Czy ta cena jest OK?
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

24 cze 2016, 13:34

Tylko nie wystraszcie się rudą ,bede ją wyganiał :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

24 cze 2016, 13:36

Awatar użytkownika
Eczelino
Posty: 16
Rejestracja: 16 lip 2015, 21:00
Model: NB
Wersja: Silver Blues

03 lis 2019, 21:06

Witam po dłu.....giej przerwie. Dzieki za wszystkie wskazówki. Przez ten czas dużo się działo z moją mx5. Wygoniłem rdzę:) (znane miejsca, podlużnice , progi itp.) Silnik też wymieniłem na taki który nie bierze oleju. Problem z przyśpieszeniem minął :git:
Załączniki
20191027_132438.jpg
20191027_132438.jpg (3.61 MiB) Przejrzano 1118 razy
20191027_132540.jpg
20191027_132540.jpg (3.22 MiB) Przejrzano 1118 razy
ODPOWIEDZ