Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

demol
Administrator
Administrator
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT

10 lis 2006, 8:54

Własnie jestem w trakcie wymiany dachu, jakby ktoś chciał tez wymieniać sam służe pomocą i radą. Przygarnę nawet do garażu ... :) ale dopiero jak skoncze swoja :)

pz

ps. Niedługo wrzucę fotki gołej miaty :)
driftking
Kontakt:

10 lis 2006, 14:17

a wymieniasz cały dach ze stelażem czy tylko poszycie ? bo mnie wkrótce czeka wymiana dachu ze stelażem... ale to raczej nic trudnego :) chętnie zobacze fotki z rozbiórki dachu.
[url]www.driftking.pl[/url]
demol
Administrator
Administrator

10 lis 2006, 14:27

Wymieniam poszycie dachu z PVC na taki z gumiastego materiału z podgrzewaną szybą.
Fuksja i Turkus :)
mox
Kontakt:

11 lis 2006, 23:58

oj super, będziesz nieocenionym źródłem informacji w takim układzie, rób foty ! może się z tego jakiś poradnik stworzy :)

skąd masz dach?
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
demol
Administrator
Administrator

17 lis 2006, 12:20

Dach kupiłem od handlarza z polski, drugi dach przywiozła mi siostra z Anglii
demol
Administrator
Administrator

23 lis 2006, 9:58

Dla wszystkich dociekliwych majsterkowiczów moge dać intrukcję HOWTO z firmy dandycars z anglii. Na forum tego nie wrzucę więc jak ktoś chce to moge wysłać emailem.

pz
mox
Kontakt:

23 lis 2006, 22:19

demol pisze:Dla wszystkich dociekliwych majsterkowiczów moge dać intrukcję HOWTO z firmy dandycars z anglii. Na forum tego nie wrzucę więc jak ktoś chce to moge wysłać emailem.

pz

czy teraz masz założone 2 dachy ? ;-)

ja bym na priv taką instrukcje poprosił -> mox@o2.pl

jakies fotsy cykałeś podczas tej operacji, napisz kapke, jakie to trudne/łatwe, trudne chwile itp?
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
m_adelaine

25 lis 2006, 19:37

mox pisze:ja bym na priv taką instrukcje poprosił
napisz kapke, jakie to trudne/łatwe, trudne chwile itp?

Jeśli można, to podczepię się pod prośbę Radka. Mój mail madalena@mazdaspeed.pl
Dzięki :)
driftking
Kontakt:

17 gru 2006, 20:11

można też taką instrukcje na p.tabor@wp.pl ? myśle że przydałaby mi się ;)
mox
Kontakt:

19 gru 2006, 21:44

alo alo,
przypominam się z instrukcją, własnie nabyłem dach na ebay-u
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
demol
Administrator
Administrator

23 gru 2006, 17:50

Instrukcja poszła :) do wszystkich zainteresowanych
mox
Kontakt:

26 gru 2006, 18:13

dzięx mam przyda się , bo daszek w drodze ...
pozdróvka,
Radek

90 NA BRG
demol
Administrator
Administrator

06 lut 2007, 9:21

Jestem już po wymianie, dach prezentuje się swietnie, nie było łatwo ale w sumie sie udało. Jak tylko nie zapomnę wziąść aparatu do garażu to pstrykne fotkę. Teraz zabieram się za wytłumienie wnętrza :)
demol
Administrator
Administrator

12 lut 2007, 21:42

Fotki nowego dachu :)
Załączniki
IMG_5413_resize.JPG
IMG_5411_resize.JPG
IMG_5415_resize.JPG
driftking
Kontakt:

13 lut 2007, 13:50

naciągniety wygląda pięknie, do tego ta szyba... naprawde fajnie tylko dach jakiś taki mało czarny? czy to takie złudzenie?
demol
Administrator
Administrator

13 lut 2007, 21:51

Dach jest szary :) a miał być beżowy :P
luket

14 lut 2007, 12:02

Świetnie wyglada. Jak Ci sie udalo uzyskac takie napiecie/naprezenie dachu? To jest jakos regulowane? Szczegolnie przy szybie widac jak mocno jest naciagniety.
demol
Administrator
Administrator

14 lut 2007, 13:44

Jakoś specjalnie sie nad tym nie męczyłem, założyłem dach wg. wytycznych i instrukcji które posiadałem, wyszedł ładnie ... choć zawsze jest do czego sie przyczepić. jeśli ktoś z was chce wymienić dach sam, służe radą. Proszę o konkretne pytania ;) ... Najważniejsze jest poprawne zainstalowanie i wykonanie czynności we właściwej kolejności.
driftking
Kontakt:

14 lut 2007, 17:41

jaki jest koszt takiego dachu z tą szybą?
demol
Administrator
Administrator

14 lut 2007, 20:31

Z przesyłką 832 zł :(
driftking
Kontakt:

15 lut 2007, 9:17

podaj mi namiary na takie daszki, chętnie bym sobie taki sam zanabył, żeby tylko nie był w kolorze szarym... ale fajnei że ma szybe z tyłu
demol
Administrator
Administrator

15 lut 2007, 22:26

Kupiłem okazyjnie na allegro od człowieka który defacto trochę nabił mnie w butelkę bo tak jak pisałem dach miał być beżowy ... przynajmniej taki był na zdjęciu a dostałem szary .... zostawiłem go tylko dlatego że oprócz koloru był w naprawdę dobrym stanie i miał piękną szklaną szybę. W rezerwie miałem tylko dachy z winylu w dodatku obydwa niezbyt idealne :) więc wybrałem lepsze zło. Ogólnie jeśli miałbyś cokolwiek kupować od tego faceta to tylko osobiście, w przeciwnym wypadku bałbym się jakiegoś "wałka".
Facio miał jeszcze jeden taki daszek ale ze stłuczoną tylną szybą w kolorze granatowym.
hoodyedd

21 lut 2007, 18:27

hej jesli moge prosic o instrukcje wymiany dachu na hoodyedd@yahoo.co.uk ,dach mam moherowy z ogrzewana szyba ale przydaloby sie go nieco naciagnac.Pozdrowka i dzieki :mrgreen:
Rad Mox
Kontakt:

21 lut 2007, 20:23

na mnie czeka wymiana , daszek czarny moher + szklana szybaa, będę pewnie męczył pytankami, jak już będę startował z wymianą , mnie kosztował 1100,00 - ebay

czy ten dziwny gość z allegro to BmwPawel_Z3 ?

mam dach winyl NB na sprzedaż - link do allegro -> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=160778290
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
karol

22 lut 2007, 7:53

Pojawiło się na www.miata.net "Soft top installation tips":
Tips for Changing Your Top
by Rob Goldberg

Intro:
There are a number of installation guides in the Garage for the various types of tops. Here is a compilation of good suggestions to consider, whatever top you're looking to install!

How the Rain Rail Works:
From the start I think it would pay to wrap your mind around the way the rain rail works. When you unfold the new top from the box, the visual picture might not make sense at first. Rain is meant to flow down the rear surface of the roof, past a flat piece of weather stripping attached to the molding around the cockpit, and then into the interior of a U-shaped plastic channel that runs all around the back perimeter of the top. The open ends of this channel dump into two cups just behind the seat belts, from which two plastic pipes drain the water to the ground underneath the car. This fact can be confirmed by accidentally dropping nuts down these pipes, after which they emerge in the least accessible spot possible on the ground under the car. (After you drop the first nut, it might make sense to plug the top of the pipe with a rag.)

The Hollow Tube Trick:
To line up the holes in the rain rail with their studs, a technique has emerged of fishing a hollow tube through the rain rail and onto the rain rail stud , which can be left in place as you try to muscle the rain rail onto other studs. I first tried this technique with a stout ball-point pen body, but its wall thickness was too great. A quick trip to an old-fashioned hardware store led me to 9/32 inch brass tube, with duct tape wrapped around one end to prevent you from taking a core sample of your palm (The brass seemed stiffer than the aluminum equivalent and the copper was in the basement of the store.)

The Frame Is Heavy and Wide if Off the Car:
I removed the frame myself to install the top off the car due to defection of my “helper” (wife). It’s an easy process, six bolts total, but lifting it up and out may not be easy for everyone to do with no assistance. If you go this off-the-car route, make sure you have a workbench big enough to hold the frame. I started with about half of a 4 x 8 of scrap plywood on sawhorses, but had to clamp on another piece of plywood as the frame was falling off the first version of my workbench. In short, you need a large surface.

Vinyl Shrinks in the Cold:
The one day I had to do this job was a 40-degree day, and as a result the top was tight going onto the frame and on first latching. I suspect a heated garage or warmer climate would make the job much easier. To latch the top, I had to back the latch adjusters all the way loose, and it still latched with some difficulty, but that could have been due to muscle fatigue due to wrestling with the fiendish rain rail retainers (see Fiendish Rain Rail Retainers below).

A Note About Rivets:
As noted elsewhere, you do need an assortment of rivets in addition to what Robbins sends you. If your top has been replaced before, there is a chance that the rivet hole might have been made larger by someone else drilling them out. Rivet the top on the frame and then test the rivets.

Fiendish Rain Rail Retainers:
These three curved metal fittings caused me much anguish. Part of the problem is this task comes up at a point in the job when you are likely emotionally and physically spent. The left and right, smaller retainers went on easily enough. For some reason, the center retainer looked to be about a half-inch off alignment with the rain rail studs if I started with the center stud. So, what I did was to start with a stud off to the side of the center, and then, with the retainer down around the base of this stud, flexed the bow shape of the retainer with a superhuman effort to just get it onto the center stud. At this point, once I started adding nuts to studs one by one, the other holes came into alignment with their studs. Still, with the nuts fairly loose, I had to use a wooden mallet to whack the retainers end-on to help them clear each other. Important note (and this is in the Robbins directions): Before you tighten the rain rail studs, make sure that the rubber flap on the cockpit molding SITS ON THE CLOTH. Otherwise, any water that makes is past this flap would run behind the rain rail and onto the metal surface of the package shelf, and would never make it into the drain pipes due to the aforementioned cups around the drain pipes.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
demol
Administrator
Administrator

22 lut 2007, 12:40

Rad Mox pisze:na mnie czeka wymiana , daszek czarny moher + szklana szybaa, będę pewnie męczył pytankami, jak już będę startował z wymianą , mnie kosztował 1100,00 - ebay

czy ten dziwny gość z allegro to BmwPawel_Z3 ?

mam dach winyl NB na sprzedaż - link do allegro -> http://www.allegro.pl/show_item.php?item=160778290

Przyjedź do mnie :) wymienimy go w kilka godzin :)
hoodyedd

22 lut 2007, 15:34

:mrgreen: Wiatm.Wlasnie taki moherkowy dach z szyba mam w mojej NA ,problem polega na tym ze ktos kto go zakladal nie do konca zrobil to solidnie i dach trzeba nieco naciagnac.Jesli moge prosic jakies wskazowki jak mozna tego dokonac bede dozgonnie wdzieczny :mrgreen: pozdrowka
Awatar użytkownika
Konrad
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Kontakt:

22 lut 2007, 20:55

Moherowym beretem się szpanuje... ;D
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
karol

23 lut 2007, 6:59

Konrad pisze:Moherowym beretem się szpanuje... ;D

... z antenką :lol:
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
demol
Administrator
Administrator

23 lut 2007, 12:28

Dach Miaty należy naciągnąć śrubami kanału deszczowego wg następującej kolejności:
Załączniki
miata_rainrail_torque_nb_straps.jpg
miata_rainrail_torque_nb_straps.jpg (79.83 KiB) Przejrzano 1881 razy
ODPOWIEDZ