[NB 1.8] Cewki?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

06 sie 2015, 8:52

Hej,

Wygląda na to, że na mnie też padło. Problem o dziwo występuje tylko, gdy silnik jest rozgrzany i auto postoi chwilę (godzinę, półtora) tak, że nie zdąży się całkiem wystudzić (nigdy nie zdażyło się to na całkowicie zimnym silniku).
Wtedy jeden z cylindrów nie pali. Po chwili jazdy wszystko wraca do normy. Np. zmieniam bieg, cylinder zaskakuje i auto zaczyna wyrywać do przodu. Oczywiście całości procesu towarzyszy smrodek paliwa. Dzisiaj dodatkowo po zaskoczeniu cylindra zaczęły szaleć obroty biegu jałowego, które uparcie siedziały na 1500. Aaa... Kiedyś wymieniłem przewody ale nie pomogło. No więc parę pytań do ekspertów:
1. Czy objawy rzeczywiście wskazują na cewki?
2. Bardzo proszę o podanie numeru katalogowego cewek do 1.8 NB 2000r.
3. Jakie kupić? Znalazłem takieć coś: MOBILETRON CF-64. Będą OK?

Wrzuciłem też na giełdę ogłoszenie o chęci kupna ale pewnie szanse są zerowe.

Dzięki za pomoc ;)

Rafał
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 sie 2015, 9:52

Do usterki czujnika położenia wałka to też pasuje. Zanim kupisz cewki, pomierz obecne. Było o tym kilka tematów na forum. Wybacz, ale teraz nie mam czasu poszukać. Ostatnio ktoś wrzucił filmik o mierzeniu cewek.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2015, 12:27

nickesh v2.0 pisze:Zanim kupisz cewki, pomierz obecne. Było o tym kilka tematów na forum. Wybacz, ale teraz nie mam czasu poszukać. Ostatnio ktoś wrzucił filmik o mierzeniu cewek.

Te pomiary mają sens wtedy, kiedy cewka zaliczyła kompletny pad i 2 gary nie działają stale.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
PiotrB
Posty: 118
Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Sosnowiec

06 sie 2015, 12:36

1. Przedstawione przez Ciebie objawy to na 99% uszkodzonie jedej z cewek zapłonowych. Sam to przerabiałem i była to cewka.
2. Oto nr katalogowy oryginalej cewki: BP4W-18-10XB (na cewkach jest jeszcze oznaczenie Hanshin DSC-500B).
3. Sam mam cewki Mobiletron i są w porządku. Pamiętaj tylko by dobrze dokręcić śruby trzymające cewki do tej nazwijmy to ramki, którą dokręcasz do pokrywy zaworów.

Możesz rozważyć jeszcze te cewki:

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda-mx-5-mx5-nb-1-8-16v-98-05-i5159284030.html

Myślałem,że to jakaś chińska podróba, ale wygląda na to, że są w porządku.
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

06 sie 2015, 14:44

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem technicznie noga i mam jeszcze trochę żenujących pytań ;)

1. Czy budowa cewek między NB a NC aż tak się różni czy też na którejś z aukcji to tak naprawdę nie jest cewka:

NB:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84030.html

NC:
http://allegro.pl/fomoco-70e3020-cewka- ... 66065.html

2. Aż 4 sztuki czegoś takiego z linka powyżej włazi do NB? ;)

3. Jak dojść do tego, która cewka jest padnięta? Mierzy się je jakoś czy patrzy na to, który cylinder nie pali...

Dzięki jeszcze raz.

R.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

06 sie 2015, 15:33

rafmart pisze:Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem technicznie noga i mam jeszcze trochę żenujących pytań ;)

1. Czy budowa cewek między NB a NC aż tak się różni czy też na którejś z aukcji to tak naprawdę nie jest cewka:

NB:
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 84030.html

NC:
http://allegro.pl/fomoco-70e3020-cewka- ... 66065.html

2. Aż 4 sztuki czegoś takiego z linka powyżej włazi do NB? ;)

3. Jak dojść do tego, która cewka jest padnięta? Mierzy się je jakoś czy patrzy na to, który cylinder nie pali...

Dzięki jeszcze raz.

R.


Tak, między NC i NB jest taka różnica, bo w NC nie ma kabli zapłonowych, cewka jest bezpośrednio na świecy. Jak masz objawy pracy na 3 cylindrach to wyciągasz zapłonowe i sprawdzasz po wyciągnięciu którego nic się nie zmienia - ten cylinder nie pali.
Obrazek
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

06 sie 2015, 15:51

Do odpowiedzi fifomaniaka dodam, że do NB wchodzą dwie cewki. Każda cewka obsługuje dwa cylindry. Z tym że jak już poprzez zdejmowwanie kabli zapłonowych ze swiecy, dojdziesz na którym cylindrze nie pali (a co za tym idzie, która cewka) to potrzebujesz na razie jedną cewkę.
EDIT
Jesze jedno. Ja zdecydowałem się na zakup używanej, od naszych forumowych rozbieraczy, za ułamek kwoty jaką trzeba zapłacić za nową. Na razie jestem zadowolony. Jak wytrzyma dwa lata, to uznam to za właściwą decyzję :)
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

07 sie 2015, 11:43

polokokt pisze:Do odpowiedzi fifomaniaka dodam, że do NB wchodzą dwie cewki.


Dwie??? Czyli kupując dwie takie z aukcji powyżej 2x310PLN mam komplet nowych cewek? Kurcze... Mam ten problem od dawna ale teraz już zaczął mnie denerwować. O ile dobrze pamiętam, gdy dawno temu o tym czytałem, to wyczytałem, że komplet cewek do NB kosztuje ze 2k. Może mi się to przyśniło tylko... Gdybym wiedział, że za 1/3 tej kwoty mogę mieć problem z głowy to dawno bym wymienił obie. Mógłby ktoś jeszcze potwierdzić ostatecznie czy dobrze kumam?

R.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 11:44

Na aukcji masz zestaw cewek (2 cewki + mocowanie). Ogólnie nie wiem, czy ktokolwiek sprzedaje nowe moduły cewek na sztuki, IMO nawet w ASO sprzedają całe zestawy.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

07 sie 2015, 11:47

Ok, dzięki. Czyli w takim zestawie do NB są od razu dwie cewki. Więc potrzebuję dwie takie sztuki. Cały czas nie wiem skąd mi się wzięło, że to takie kosmicznie drogi interes. I tak się bez sensu męczyłem. Ehhh... Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.

R.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 11:49

rafmart pisze:Cały czas nie wiem skąd mi się wzięło, że to takie kosmicznie drogi interes.

W NB 1.8 masz dostępne zamienniki, więc pikuś. Do NB 1.6 jak szukałem cewek to ogólnie wszystko niedostepne, ale coś tam mi mogli ściągnąć, przy czym cena oscylowała znacznie powyżej 1000zł. ;)
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 11:59

I jak w koncu załatwiłeś?
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 12:03

Self-made COPy bazujące na cewkofajkach Denso 129700-3881 z CBR 600 F4I, module zapłonowym Boscha 0 227 100 211 i customowej wiązce elektrycznej, niestety w części przy cewkach bazującej na oryginalnej wiązce Hondy CBR, bo Honda nie sprzedaje samych wtyczek, tylko same wiązki po bodaj 500-600zł. ;) Jak są osoby, które tego potrzebują, mogę się kiedyś zebrać i przygotować cały opis wykonanych zmian. Już nawet kiedyś zacząłem i coś mniej więcej mam, ale wymagałoby to zapewne lepszego opisu.
Konfigurację przetestowałem przez kilka tysięcy kilometrów, ostatnio nawet była na Ułęzu w gorący dzień i także się nie poddała, także wygląda na to, że hamburgerowe wieści a propos tej konfiguracji są poprawne.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 sie 2015, 12:36

rrutek pisze:Jak są osoby, które tego potrzebują, mogę się kiedyś zebrać i przygotować cały opis wykonanych zmian


Opis zawsze spoko.

rrutek pisze:Self-made COPy bazujące na cewkofajkach Denso 129700-3881 z CBR 600 F4I, module zapłonowym Boscha 0 227 100 211 i customowej wiązce elektrycznej,


Fajkocewki mają krótszy dwell, więc niestety nie wróżę im długiego życia.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

07 sie 2015, 12:36

Ceny faktycznie po forach przewijały się takie kosmiczne. Ale może to jakieś info sprzed kilku lat. Nie wiem jak w ASO wygląda cena takich oryginałów? Może kiedyś nie było zamienników i pozostawał tylko oryginał?

IMO, zapytaj może sprzedawcę z allegro co sprzedaje dokładnie za te 300 PLN. Bo na zdjęciu faktycznie jest komplet (dwie cewki + nowy koszyczek mocujący), natomiast mi się z opisu wydawało, że w tej cenie dostajesz tylko tą jedną cewkę obsługującą dwa cylindry. Najlepiej chyba ze sprzedawcą wyjaśnić. Bo za 300 komplet nowych z koszykiem... to i ja bym się skusił :)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 12:49

RS pisze:Fajkocewki mają krótszy dwell, więc niestety nie wróżę im długiego życia.

Miałem tylko możliwość pomiaru sygnału na podstawie przebiegu napięcia, więc ciężko mi coś wywnioskować, ale temperatury trzymały zgodne z ich parametrami, także są szanse, że sporo przeżyją. Swego czasu z tego modułu Boscha korzystał Fab9 w swoich zestawach, potem przeszedł na trochę inny model cewkofajek i moduł AEM. Zawsze można skorzystać właśnie z modułu zapłonowego AEM, który już na 100% sam kontroluje dwell.

Moduł także nie przegrzewał się, przy czym zamontowałem go do przegrody, obok informacji nt. ustawienia świateł, dzięki czemu miał "chłodzenie", którego wymaga Bosch.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

07 sie 2015, 13:46

Panowie,

Proszę o ostateczne potwierdzenie ponieważ wszystko już mi się miesza:

Żeby wymienić komplet cewek potrzebuję jeden czy dwa takie koszyczki:

http://allegro.pl/show_item.php?item=5159284030

?

Czy zależy to od tego ile rzeczywiście cewek jest w takim koszyczku?

Kupiłem dwa i jeśli co to można jeszcze szybko odkręcić.

Dzięki.
R.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

07 sie 2015, 13:53

Przy silniku jest taki jeden koszyczek. Jak widac na zdjeciu aukcji, w koszyczku sa dwie cewki gdzie kazda obsluguje dwa cylindry. Wiec komplet na caly silnik to jeden koszyczek z dwoma cewkami.
Ale tytul aukcji sugeruje ze sprzedawana jest jedna cewka (na dwa cylindry) a nie taki komplet. Zdjecie wedlug mnie jest mylne w stosunku do opisu. Dlatego sugeruje zapytac sprzedawcy co dokladnie jest przedmiotem oferty.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 13:54

rafmart pisze:Proszę o ostateczne potwierdzenie ponieważ wszystko już mi się miesza:

Potrzebujesz jedną blachę z dwoma modułami. I to sie nazywa cewka. Więc kupujesz 1 sztuke tego co jest w aukcji.
polokokt pisze:Ale tytul aukcji sugeruje ze sprzedawana jest jedna cewka (na dwa cylindry) a nie taki komplet.

Co byłoby dziwne bo "cewka" jako moduł nie wystepuje teoretycznie. Chyba że sprzedawca kupuje z OYODO całosc i sobie radośnie rozkręca.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

07 sie 2015, 13:57

Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

07 sie 2015, 14:44

majkel pisze:Co byłoby dziwne bo "cewka" jako moduł nie występuje teoretycznie.


Oczywiście wiem że to nie nowe, ale jak piszesz do naszych forumowych "rozbieraczy" z pytanie "o cewkę" to podana cena dotyczy tego jednego modułu obsługującego 2 cylindry, a nie całości z koszyczkiem. Pytanie wiec, jak podchodzi do tematu sprzedawca z allegro? (tutaj dla mnie wyznacznikiem jest ten dopisek z wykrzyknikami: CENA DOTYCZY JEDNEJ SZTUKI). Jeśli faktycznie za deczko ponad 300 PLN można kupić komplet obsługujący 4 cylindry, to jest to całkiem niezła cena, w porównaniu do używki (która jest w sumie bez gwarancji).

Ale to pewnie niebawem dowiemy się wszystkiego od rafmart, co sprzedawca miał na myśli :)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

07 sie 2015, 14:47

rafmart pisze:Kupiłem dwa i jeśli co to można jeszcze szybko odkręcić.
Jeśli jednak sprzedawca się pomylił i okaże się, że w tej cenie kupiłeś koszyczek z dwiema cewkami, ja chętnie odkupię tę drugą za pół ceny :twisted:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2015, 15:13

polokokt pisze:Oczywiście wiem że to nie nowe, ale jak piszesz do naszych forumowych "rozbieraczy" z pytanie "o cewkę" to podana cena dotyczy tego jednego modułu obsługującego 2 cylindry, a nie całości z koszyczkiem.

Tak, rozumiem że rynek wtórny robi różne cuda, ale cewka to cewka i cudów nie ma. Numer OE dotyczy cewki jako całości czyli blachy z zawartością. Jeśli gość z aukcji powyższej sprzedaje za 300 pół cewki bez blachy to robi sobie po prostu kpiny normalne albo ludzi kantuje. Bo to, co on sprzedaje to jest ten element zapewne 70E3031-OYO :
http://e-autoparts.pl/oleje/cewka-zaplo ... 22799.html

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

07 sie 2015, 15:40

Bardzo dziękuję wszystkim. Sprzedawca okazał się bardziej niż w porządku. Wziął mój VIN, posprawdzał u siebie, oddzwonił i powiedział, że jeden taki moduł będzie w pełni wystarczający. Jak podejrzycie inne jego aukcje to tekst o sprzedawanej jednej sztuce jest w prawie każdej jego aukcji. Dogadałem się więc, że wyślą mi tylko jedną sztukę. Dostałem maila z PayPal'a, że już wyszedł do mnie zwrot. Więc jak na razie obsługa na wielki plus.
Zdam relację jak już przesyłka do mnie dotrze.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

R.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

07 sie 2015, 15:46

czyli za 300 jest komplet jednak. Super cena w takim razie. Jak sie sprawdzi u Ciebie, to w przyszlym roku i ja sobie taki sprawię, żeby już mieć temat cewek na jakiś czas zamknięty,
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

10 sie 2015, 17:52

I to kosztowało te 300 PLN ?
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

10 sie 2015, 17:58

Tak. To dobrze czy źle? :)

R.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

10 sie 2015, 18:08

Bardzo dobrze. Za używaną połowę tego zestawu (czyli na dwa cylindry) dałem 100 PLN + przesyłka. Więc 300 za komplet nowych, z gwarancją ... dla mnie super. Montuj i po jakimś czasie daj znać jak się sprawuje. Może w przyszłym roku kupie sobie taki nowy zestaw, żeby mieć na kilka lat spokój z tematem cewek. Bo to zaraz pewnie klęknie mi druga.
rafmart
Posty: 64
Rejestracja: 27 lis 2011, 20:33
Lokalizacja: wawa

11 sie 2015, 16:56

Cewki zamontowane. Działają ;)

Za 2-3tyg. dam znać czy ich wymiana rozwiązała problem.

R.
ODPOWIEDZ