Jakie obroty przy włączonej klimie?

Miata NA 1.6 1990 rok 1.6

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

elbe
Donator
Donator
Posty: 375
Rejestracja: 04 cze 2007, 8:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

17 cze 2015, 20:45

Hej,
Jakie obroty powinny być przy włączonej klimie?

PROBLEM:
na luzie mam normalne ok 800 (poniżej 1000) przy wyłączonej klimie. Nic się nie dzieje. Nic nie faluje.
po włączeniu klimy obroty przez chwile sięgają 2000/2500 i po 10 sek schodzą na 1500. Wydaje mi się za dużo.

Jeżeli chodzi o stan klimy to jeszcze dokładnie go nie rozeznałem. tzn nie wiem czy jest szczelna.
Napewno nie jest napełniona bo trudno powiedzieć czy chłodzi czy nie. Nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów.

Myślę, że to czy jest szczelna i napełniona nie ma znaczenia dla obrotów. Ktoś ma jakieś doświadczenia?
ew. zna ktoś fachowca zajmującego się serwisem klimy? (ale nie takiego co tylko napełnia tylko takiego co umie ew. zdiagnozować i naprawić)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1331
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2015, 21:13

Ja mam 1000-1100 na klimie
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2015, 21:15

Donek pisze:Ja mam 1000-1100 na klimie

Tak jest prawidłowo. Znacznie wyższe to usterka.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
elbe
Donator
Donator
Posty: 375
Rejestracja: 04 cze 2007, 8:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

17 cze 2015, 22:41

Jakieś pomysły jaka to może być usterka? ;)
michan
Donator
Donator
Posty: 679
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

17 cze 2015, 23:42

Daj znać co to było. ;) Nasze mazdy strasznie podobne mają dolegliwości. Chyba bliźniaczki to są. :lol:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 cze 2015, 8:24

elbe pisze:Jakieś pomysły jaka to może być usterka? ;)

szukalbym w regulatorze biegu jalowego, moze brudny i przez to sie przycina?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
elbe
Donator
Donator
Posty: 375
Rejestracja: 04 cze 2007, 8:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

18 cze 2015, 12:50

Dzięki Alex.
Sprawdzimy. Nie wiem czy to kwestia zacinania bo jest to dosc powtarzalne.

Ktos ma jeszcze jakies pomysły?
elbe
Donator
Donator
Posty: 375
Rejestracja: 04 cze 2007, 8:13
Lokalizacja: Piekary Śląskie

06 lip 2015, 22:28

Alex pisze:
elbe pisze:Jakieś pomysły jaka to może być usterka? ;)

szukalbym w regulatorze biegu jalowego, moze brudny i przez to sie przycina?


Niestety to nie to.. jakieś inne pomysły?
baron
Posty: 42
Rejestracja: 01 lip 2015, 11:42
Model: NA

07 lip 2015, 16:09

elbe pisze:
Alex pisze:
elbe pisze:Jakieś pomysły jaka to może być usterka? ;)

szukalbym w regulatorze biegu jalowego, moze brudny i przez to sie przycina?


Niestety to nie to.. jakieś inne pomysły?


ja z mazdy jestem świerzak - ale podbicie obrotów po załączeniu sprężarki jest realizowane przez komputer, on wysyła sygnał do regulatora biegu jałowego i ten się bardziej lub mniej uchyla,
ja szukałbym problemu właśnie w krokowcu.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lip 2015, 16:16

baron pisze:ja szukałbym problemu właśnie w krokowcu.

W MX-5 jedyny silnik krokowy jest w zaworze EGR.

elbe, a działa Ci podbicie obrotów na toczącym się emiksie na luzie, przed zatrzymaniem ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
baron
Posty: 42
Rejestracja: 01 lip 2015, 11:42
Model: NA

07 lip 2015, 20:11

majkel pisze:
baron pisze:ja szukałbym problemu właśnie w krokowcu.

W MX-5 jedyny silnik krokowy jest w zaworze EGR.


użyłem nazwy potocznej - jak najbardziej chodziło o zawór powietrza dodatkowego
znając, życie to jest zawór proporcjonalny, sterowany impulsowo (szerokością impulsu - PWM) :)
irk
Posty: 80
Rejestracja: 13 paź 2014, 20:28
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

14 lip 2015, 9:14

elbe pisze:[...]

ew. zna ktoś fachowca zajmującego się serwisem klimy? (ale nie takiego co tylko napełnia tylko takiego co umie ew. zdiagnozować i naprawić)

Pozdrawiam


2 razy miałem przyjemność naprawiania klimy u nich (różne samochody :D )
I byłem pod wrażeniem.
http://klimatex.slask.pl/
Zajmują się wyłącznie klimą - i to jest IMHO zaleta.

Dodatkowo to kilometr od mojego domu ;)
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem wygra doświadczeniem....
ODPOWIEDZ