[NBFL] Krótkie zadławienie i check engine.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lilu
Posty: 343
Rejestracja: 26 sty 2009, 12:33
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2015, 14:01

Witajcie,

Temat dotyczy NBFLki 1.8 z 2000 roku. Memu bratu dziś na światłach mocno nią szarpnęło i się na chwilę zadławiła i zapalił się check engine. Potem jechała już normalnie.

Ciśnienie oleju w normie, chłodzenie też. Płyny na właściwym poziomie. Żaden przewód nie wypadł, kable nie są nadgryzione ani nie rozłążą sie w ręku. Odpala normalnie, brzmi dobrze. Nie mniej check engine się ciągle pali.

Pytania:
Czy komuś już coś takiego się zdarzyło?
Co może być przyczyną?
Czy da się to na roboczo na szybko pod domem zdiagnozować?
No i najistotniejsze - czy można nią przejechać z jednego domu do drugiego z tym check enginem?
Appearances may be deceiving. :cool:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

07 cze 2015, 14:21

Duże prawdopodobieństwo że błąd został w pamięci ale już go fizycznie nie ma. Najlepiej odczytać co się stało.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

08 cze 2015, 0:16

Ja miałem tak przy awarii czujnika położenia wałka rozrządu. Podobne objawy były przy zabrudzonym dolocie (o ile dobrze zrozumiałem Majkela). Powodów takiego zachowania może być wiele. Zacząłbym od zczytania błędu. Pożyczcie od kogoś to ODB II. W czwartek mogę użyczyć swoje, na spocie.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 cze 2015, 7:49

na bieszczadach przy pierwszym bryknieciu zaswiecil sie check i pozniej normalnie dalo sie jechac. przy nastepnych razach bywalo roznie, ale zazwyczaj po zdlawieniu i odpaleniu juz sie nie swiecil. przy 1.8 ze zmiennymi fazami rozrzadu padniety czujnik jest dosyc prawdopodobny - najlepiej zczytac bledy, jak pisze nickesh :kciuk:

jesli chcesz na szybko sprawdzic, to przelozcie z twojej bo to tylko jedna srubka ;)
Obrazek
tomala
Posty: 39
Rejestracja: 27 sty 2010, 8:02
Model: NB FL
Wersja: autom.
Lokalizacja: Szczecin

09 cze 2015, 8:03

-u mnie pomogła wymiana cewki. A wcześniej-po zczytaniu błędu-wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu.
ODPOWIEDZ