Witam,
Najprawdopodobniej muszę wymienić silnik z Mojej Mx-5. Pytanie dla tych co robili swapa i znają się na rzeczy.
Mam 1.6 czy warto wymienić na 1.8? Wiem, że wyjdzie taniej 1.6 bo trzeba kombinować ale z drugiej strony 1.8 to 30 KM więcej.
Poradzicie co robić w mojej sytuacji ? I nie bijcie mnie, że była taki temat bo już wystarczająco jestem załamany...
Wymiana silinika z 1.6 w NBfl 2001 na 1.8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
odpowiedz sobie na jedno zajebiście ważne pytanie: co chcę tym autem robić? Jeśli brakuje Ci mocy i wymiana silnika 'akurat tak wypadła' - sprawa jest prosta. Jeśli różnica w cenie w stosunku do całości z robocizną to ok 1000zł to też (najtańsze 30 koni jakie kupisz w życiu) Jeśli jednak nigdy nie brakowało Ci mocy, cenisz sobie spokój i niższe spalanie - za różnicę można zrobić coś innego...
1.6 też daje radę ale wiadomo 1.8 to 1.8... nie wiem. Cenowa na pewno taniej wyjdzie 1.6 bo nie trzeba kombinować.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Przerabiałem swapa z 1.6 115KM na 1.6 110 KM a ostatnio wrzuciłem 1.8 nbfl i nie żałuje. W końcu to auto zaczęło jako tako się odpychać. Jeśli masz dorzucić trochę więcej to tak jak kapoost napisał. To będzie najtańsze dodatkowe 30 koników.
Ok powiedzmy, że się decyduję na wymianę na 1.8
Co muszę wymienić? Tarcze? Klocki ? Całe hamulce?
Od razu wymienić rozrząd? Olej, filtr oleju. Jak to wygląda od strony technicznej?
Co muszę wymienić? Tarcze? Klocki ? Całe hamulce?
Od razu wymienić rozrząd? Olej, filtr oleju. Jak to wygląda od strony technicznej?
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Hamulce zostawiasz w spokoju, podobnie jak skrzynie, dyfer i cały bajzel niezwiązany z silnikiem. Potrzebujesz silnik z osprzętem - łącznie z kompem Reszta jest opcjonalna (oczywiście olej w nowym silniku jest konieczny ).
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
A układ paliwowy ? Tu się nie wypowiem bo ostatnio mi się pomieszało w kwesti 1.6 nbfl a 1.6 NA, osprzętu itd. Tak więc nie wiem jak jest w 1.6 nbfl czy układ paliwa ma powrót czy nie. Majkel by wiedział.
Na ten moment zdecyduję się jednak na silnik 1.6 Dlatego, że jest mega okazja kupić silnik z 2003 roku z przebiegam 110 tys już z wymienionym rozrządem za 1200 zł. 1.8 trzeba liczyć minimum 2 tys + rozrząd + jakieś utrudnienia na pewno się trafią. Cenowo wychodzi więc zatem 2 tys taniej.
Dalej 2000zł za +30km to jeden z tańszych modów
jakby co to mam do opchniecia silnik 1.6 z mojej, cena do dogadania zostawie sobie aby to co pasuje do 1.8, reszta na sprzedaz
All Work and No Play is No Fun at All
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było
Konsekwentnie samochód zabawka = tylny napęd
'97 Ford scorpio cosworth - było
'94 Chevy camaro Z28 - było
'95 Pontiac Trans Am - było
'02 Mazda mx5 - było
'99 Chevy camaro Z28 - było
'89 Pontiac firebird - było