Wymiana rurki od wspomagania
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Witam
Wspominałem już o moim problemie na czaterii ale problem okazał się trochę bardziej złożony niż by się na początku wydawało.
Generalnie pękła mi, skorodowana, metalowa rurka od układu wspomagania.
Po oględzinach z Morisem, który serwisuje Wrocławskie Miaty, okazało się, że pęknięcie jest na rurce tuż pod dolną rolką rozrządu. Rurka chyba łączy pompę wspomagania z maglownicą. Moris zwrócił uwagę, że możliwe że trzeba będzie ściągać maglownicę aby móc odkręcić uszkodzoną rurkę.
Mój dylemat polega teraz na tym, że Moris weźmie auto dopiero za tydzień i do tego mam spory kawał holowania. Więc jeśli nie trzeba ściągać magla to odstawiłbym auto do "osiedlowego" mechanika aby wymienić samą rurkę. Natomiast jeśli robota faktycznie jest grubsza to cierpliwie poczekam i oddam auto w dobre ręce.
Możecie mi rozjaśnić temat i potwierdzić/zaprzeczyć czy te przewody z maglownicy da się odkręcić bez jej wyjmowania?
Dla jasności auto to NBFL 1.8 146KM z 2003r
Wspominałem już o moim problemie na czaterii ale problem okazał się trochę bardziej złożony niż by się na początku wydawało.
Generalnie pękła mi, skorodowana, metalowa rurka od układu wspomagania.
Po oględzinach z Morisem, który serwisuje Wrocławskie Miaty, okazało się, że pęknięcie jest na rurce tuż pod dolną rolką rozrządu. Rurka chyba łączy pompę wspomagania z maglownicą. Moris zwrócił uwagę, że możliwe że trzeba będzie ściągać maglownicę aby móc odkręcić uszkodzoną rurkę.
Mój dylemat polega teraz na tym, że Moris weźmie auto dopiero za tydzień i do tego mam spory kawał holowania. Więc jeśli nie trzeba ściągać magla to odstawiłbym auto do "osiedlowego" mechanika aby wymienić samą rurkę. Natomiast jeśli robota faktycznie jest grubsza to cierpliwie poczekam i oddam auto w dobre ręce.
Możecie mi rozjaśnić temat i potwierdzić/zaprzeczyć czy te przewody z maglownicy da się odkręcić bez jej wyjmowania?
Dla jasności auto to NBFL 1.8 146KM z 2003r
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Po naradzie z Morisem doszliśmy do wniosku, że wymieniamy wszystkie trzy rurki od wspomagania na elastyczne przewody.
Wszystkie są w mniejszym lub większym stopniu skorodowane więc nie ma co oszczędzać na tym.
Możecie mi powiedzieć jaka jest orientacyjna długość tych trzech rurek?
Wszystkie są w mniejszym lub większym stopniu skorodowane więc nie ma co oszczędzać na tym.
Możecie mi powiedzieć jaka jest orientacyjna długość tych trzech rurek?
irekJ pisze:i do tego mam spory kawał holowania.
po co chcesz się holować ? zdejmujesz pasek od wspomagania i jedziesz.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
majkel pisze:irekJ pisze:i do tego mam spory kawał holowania.
po co chcesz się holować ? zdejmujesz pasek od wspomagania i jedziesz.
Po
eM
W sumie to nie przeszło mi to nawet przez myśl... da się zdjąć ten pasek w miarę łatwo?
W sensie czy da się to ogarnąć na parkingu z podstawowym zestawem narzędzi?
I można prosić jakąś fotkę dla pewności który to pasek i na których rolkach?
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Dzięki za info, Moris zobligował się wpaść po drodze z pracy i pomóc w zdjęciu paska.
Dla spokoju jeszcze zapytam... z instalacji wyciekł cały płyn, z magla, pompy itp. Jak zdejmę pasek to mogę spokojnie jechać, kręcić kierownicą itp? Nie spowoduje to żadnych uszkodzeń czy problemów?
Dla spokoju jeszcze zapytam... z instalacji wyciekł cały płyn, z magla, pompy itp. Jak zdejmę pasek to mogę spokojnie jechać, kręcić kierownicą itp? Nie spowoduje to żadnych uszkodzeń czy problemów?
irekJ pisze:Jak zdejmę pasek to mogę spokojnie jechać
możesz, nic mu nie bedzie.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Afrogeniusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 sty 2018, 18:44
- Model: NB
- Lokalizacja: Piła/Poznań
Odgrzeję temat, ponieważ mam podobny problem - skorodowany króciec od przekładni kierowniczej.
Podpowie ktoś jaki gwint tam się znajduję oraz jakie przewody można zastosować jako zamienniki?
Chodzi mi o ten najkrótszy sztywny przewód ciśnieniowy, zaznaczony na rysnuku.
Pozdrawiam!
Podpowie ktoś jaki gwint tam się znajduję oraz jakie przewody można zastosować jako zamienniki?
Chodzi mi o ten najkrótszy sztywny przewód ciśnieniowy, zaznaczony na rysnuku.
Pozdrawiam!
- Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
Cześć,
Jak już odgrzewamy stary temat to też się podłączę.
Mam podobny problem dzisiaj puścił mi jeden skorodowany przewód od wspomagania, ale w sumie wszystkie wyglądają już na mniej lub bardziej skorodowane.
Mógłby ktoś z większym doświadczeniem powiedzieć:
1. Ile tych metalowych przewodów tam jest ( bo jest ta chłodniczka wspomagania, którtki krócieć, coś jeszcze? )
2. Czy da się dostać gdzieś te przewody w sklepach? Jeśli tak to możecie jakiś polecić?
3. Czy da się może je dorobić? Może miedziane czy za duże ciśnienie i miedź za miękka?
Dzięki za pomoc!
Jak już odgrzewamy stary temat to też się podłączę.
Mam podobny problem dzisiaj puścił mi jeden skorodowany przewód od wspomagania, ale w sumie wszystkie wyglądają już na mniej lub bardziej skorodowane.
Mógłby ktoś z większym doświadczeniem powiedzieć:
1. Ile tych metalowych przewodów tam jest ( bo jest ta chłodniczka wspomagania, którtki krócieć, coś jeszcze? )
2. Czy da się dostać gdzieś te przewody w sklepach? Jeśli tak to możecie jakiś polecić?
3. Czy da się może je dorobić? Może miedziane czy za duże ciśnienie i miedź za miękka?
Dzięki za pomoc!
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Ad.2. ASO choć wątpię żeby jeszcze mieli.
Ad.3. Wykręcasz co tam masz, zanosisz do sklepu rolniczego czy innego miejsca zajmującego się hydrauliką i prosisz o dorobienie kopii, oni już sobie resztę pomierzą, ogarną i zakują co trzeba.
Ad.3. Wykręcasz co tam masz, zanosisz do sklepu rolniczego czy innego miejsca zajmującego się hydrauliką i prosisz o dorobienie kopii, oni już sobie resztę pomierzą, ogarną i zakują co trzeba.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2642
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Z tego co pamiętam, to po rundzie po Wrocławskich "hydrualikach" nikt nie chciał mi tego zakuć.
Ostatecznie znalazłem cały magiel, nieskorodowany, za jakieś śmieszne pieniądze. Po odsprzedaży magla wyszło mnie to 150zł.
Ostatecznie znalazłem cały magiel, nieskorodowany, za jakieś śmieszne pieniądze. Po odsprzedaży magla wyszło mnie to 150zł.
- Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
Cześć,
Dzięki za odpowiedzi, faktycznie obdzwoniłem parę sklepów i niestety póki co nikt tego nie ma...
Spróbuję w takim razie z tymi hydraulicznymi ale popatrzę też za używkami w takim razie.
Dzięki za pomoc!
Dzięki za odpowiedzi, faktycznie obdzwoniłem parę sklepów i niestety póki co nikt tego nie ma...
Spróbuję w takim razie z tymi hydraulicznymi ale popatrzę też za używkami w takim razie.
Dzięki za pomoc!