Wymiana rurki od wspomagania

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 maja 2014, 14:42

Witam

Wspominałem już o moim problemie na czaterii ale problem okazał się trochę bardziej złożony niż by się na początku wydawało.
Generalnie pękła mi, skorodowana, metalowa rurka od układu wspomagania.

Po oględzinach z Morisem, który serwisuje Wrocławskie Miaty, okazało się, że pęknięcie jest na rurce tuż pod dolną rolką rozrządu. Rurka chyba łączy pompę wspomagania z maglownicą. Moris zwrócił uwagę, że możliwe że trzeba będzie ściągać maglownicę aby móc odkręcić uszkodzoną rurkę.

Mój dylemat polega teraz na tym, że Moris weźmie auto dopiero za tydzień i do tego mam spory kawał holowania. Więc jeśli nie trzeba ściągać magla to odstawiłbym auto do "osiedlowego" mechanika aby wymienić samą rurkę. Natomiast jeśli robota faktycznie jest grubsza to cierpliwie poczekam i oddam auto w dobre ręce.

Możecie mi rozjaśnić temat i potwierdzić/zaprzeczyć czy te przewody z maglownicy da się odkręcić bez jej wyjmowania?

Dla jasności auto to NBFL 1.8 146KM z 2003r
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

15 maja 2014, 17:19

potwierdzam, próbowałem to odkręcić w NB i nie dałem rady bez ściągania magla.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

19 maja 2014, 11:24

Po naradzie z Morisem doszliśmy do wniosku, że wymieniamy wszystkie trzy rurki od wspomagania na elastyczne przewody.
Wszystkie są w mniejszym lub większym stopniu skorodowane więc nie ma co oszczędzać na tym.

Możecie mi powiedzieć jaka jest orientacyjna długość tych trzech rurek?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2014, 23:35

irekJ pisze:i do tego mam spory kawał holowania.

po co chcesz się holować ? zdejmujesz pasek od wspomagania i jedziesz.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

20 maja 2014, 9:34

majkel pisze:
irekJ pisze:i do tego mam spory kawał holowania.

po co chcesz się holować ? zdejmujesz pasek od wspomagania i jedziesz.

Po
eM

Hehe no fakt, ale na parkingu to moc Pudziana trzeba przyzwac :grin:
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 maja 2014, 10:43

majkel pisze:
irekJ pisze:i do tego mam spory kawał holowania.

po co chcesz się holować ? zdejmujesz pasek od wspomagania i jedziesz.

Po
eM


W sumie to nie przeszło mi to nawet przez myśl... da się zdjąć ten pasek w miarę łatwo?
W sensie czy da się to ogarnąć na parkingu z podstawowym zestawem narzędzi?
I można prosić jakąś fotkę dla pewności który to pasek i na których rolkach?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2014, 13:45

po lewej masz alternator a po prawej pompe wspomagania.

Obrazek
Na fotce pasek dodatkowo napędza sprężarkę od klimatyzacji.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

20 maja 2014, 13:50

Dzięki za info, Moris zobligował się wpaść po drodze z pracy i pomóc w zdjęciu paska.

Dla spokoju jeszcze zapytam... z instalacji wyciekł cały płyn, z magla, pompy itp. Jak zdejmę pasek to mogę spokojnie jechać, kręcić kierownicą itp? Nie spowoduje to żadnych uszkodzeń czy problemów?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2014, 14:48

irekJ pisze:Jak zdejmę pasek to mogę spokojnie jechać

możesz, nic mu nie bedzie.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Afrogeniusz
Posty: 1
Rejestracja: 13 sty 2018, 18:44
Model: NB
Lokalizacja: Piła/Poznań

28 maja 2018, 13:13

Odgrzeję temat, ponieważ mam podobny problem - skorodowany króciec od przekładni kierowniczej.
Podpowie ktoś jaki gwint tam się znajduję oraz jakie przewody można zastosować jako zamienniki?
Chodzi mi o ten najkrótszy sztywny przewód ciśnieniowy, zaznaczony na rysnuku.
Pozdrawiam! ;)

33619070_1959889457419119_8413948513204830208_n.jpg
33619070_1959889457419119_8413948513204830208_n.jpg (46.49 KiB) Przejrzano 786 razy
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

22 lip 2018, 14:31

Cześć,
Jak już odgrzewamy stary temat to też się podłączę.
Mam podobny problem dzisiaj puścił mi jeden skorodowany przewód od wspomagania, ale w sumie wszystkie wyglądają już na mniej lub bardziej skorodowane.

Mógłby ktoś z większym doświadczeniem powiedzieć:
1. Ile tych metalowych przewodów tam jest ( bo jest ta chłodniczka wspomagania, którtki krócieć, coś jeszcze? )
2. Czy da się dostać gdzieś te przewody w sklepach? Jeśli tak to możecie jakiś polecić?
3. Czy da się może je dorobić? Może miedziane czy za duże ciśnienie i miedź za miękka?


Dzięki za pomoc!
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2018, 14:41

Ad.2. ASO choć wątpię żeby jeszcze mieli.

Ad.3. Wykręcasz co tam masz, zanosisz do sklepu rolniczego czy innego miejsca zajmującego się hydrauliką i prosisz o dorobienie kopii, oni już sobie resztę pomierzą, ogarną i zakują co trzeba.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2642
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

23 lip 2018, 9:35

Z tego co pamiętam, to po rundzie po Wrocławskich "hydrualikach" nikt nie chciał mi tego zakuć.
Ostatecznie znalazłem cały magiel, nieskorodowany, za jakieś śmieszne pieniądze. Po odsprzedaży magla wyszło mnie to 150zł.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

23 lip 2018, 9:59

Też dobry sposób :)
Awatar użytkownika
Szlifiera
Posty: 32
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie

23 lip 2018, 15:33

Cześć,
Dzięki za odpowiedzi, faktycznie obdzwoniłem parę sklepów i niestety póki co nikt tego nie ma...

Spróbuję w takim razie z tymi hydraulicznymi ale popatrzę też za używkami w takim razie.

Dzięki za pomoc!
ODPOWIEDZ