sprawdzanie poziomu oleju ....

NB 2003 1.6

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

20 kwie 2014, 15:02

witam :)
mam śmieszko głupie pytanie :P
a mianowicie czy jest jakiś patent na sprawdzanie oleju w silniku nie robiąc tego ze 100 razy bo tak jakoś bagnet problematycznie wchodzi i wychodzi :P
po wyjęciu bagnetu nie wiadomo ile oleju jest w silniku ...
a może ja mam coś z tym bagnetem nie tak ??? :)

pozdrawiam :)
GRUPOL
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

20 kwie 2014, 15:07

Było już o tym parę razy...więc tak stawiasz na równej powierzchni, gasisz furę,wyciągasz bagnet wycierasz do sucha i zostawiasz pod maską, czekasz min 15 min, choć spokojnie możesz zostawić auto na noc, wkładasz bagnet, sprawdzasz poziom po obu jego stronach (zazwyczaj będzie różny) i uśredniasz wynik, trzymaj poziom pomiędzy literkami L i F
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

20 kwie 2014, 15:12

aaaaaaaaaa :)
to jednak jest patent z tym wyjęciem bagnetu na 15 min :lol:
GRUPOL
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

20 kwie 2014, 18:11

Lepiej więcej niż 15 minut, żeby cały olej spłynął i pamiętaj o równym położeniu auta :P
Obrazek
Kojak
Posty: 27
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:42
Model: Inny
Lokalizacja: Krakow

20 kwie 2014, 22:17

witam no własnie ten sam problem miałem ... coś jest z tymi bagnetami nie tak że nie widać na nich dobrze poziomu oleju. ja zrobiłem to troszkę inaczej a mianowicie załatwiłem sobie inny bagnet (płaski zupełnie z innego wozu) przyciąłem do odpowiedniej długości, zrobiłem miarki i mam w garażu jako zapasowy do sprawdzania poziomu oleju, na nim widać idealnie po dwóch stronach tak samo jaki jest stan oleju w silniku. pozdro
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 kwie 2014, 22:23

fifomaniak pisze:Lepiej więcej niż 15 minut, żeby cały olej spłynął i pamiętaj o równym położeniu auta :P


To chyba jak zamiast oleju jest mazut, albo czysty moto-killer-doktor.

5 minut spokojnie starcza, ale wyjęcie bagnetu bywa kluczowe z dwóch względów - spłynięcie oleju do miski z silnika i przede wszystkim - spłynięcie oleju z rurki od bagnetu. ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

21 kwie 2014, 20:01

wielkie dzięki panowie :)
najważniejsze że już wiem o co biega :)
bo już pomału nie miałem na to nerwów :P
w e34 nie ma takiego patentu :P
pozdro :P
GRUPOL
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2014, 13:59

Straszne ceregiele wyczyniacie z tym sprawdzaniem poziomu :)
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

22 kwie 2014, 16:42

Ja sprawdzam bez cudów.
Jak schowam auto do garażu a chcę sprawdzić poziom to luzuję bagnet i go zawieszam na tej plastikowej części. Ustawiam przypominajkę na 15 minut i tyle.

Nie miałem jeszcze problemu z osiadającym na całym bagnecie olejem.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 kwie 2014, 17:31

Krzywy pisze:i go zawieszam na tej plastikowej części. Ustawiam przypominajkę na 15 minut i tyle.

Czary jakieś czy inne zabobony.

Po prostu rano przychodzisz do autka, wyciągasz bagnet, patrzysz ile jest, wycierasz do czysta, wkładasz na miejsce i jeszcze raz wyciągasz i patrzysz.. To czy z którejś strony jest mniej to bez znaczenia, od min do max jest około 1l pojemności więc doktoryzowanie się o 1-2mm nie ma znaczenia.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

22 kwie 2014, 17:48

Lepiej na ciepłym patrzeć niż na zimnym ze względu na rozszerzalność termiczną.

W sumie może i nie zawieszam. Chyba tylko wysuwam lekko a on sam stoi i tak.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 kwie 2014, 20:42

Krzywy pisze:Lepiej na ciepłym patrzeć niż na zimnym

Kolejny 1mm błędu w odczycie a między znakami jest 15mm. Powiem tak, byle oleju było ponad minimum na zimnym i będzie OK.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 kwie 2014, 20:54

majkel pisze:Straszne ceregiele wyczyniacie z tym sprawdzaniem poziomu :)



Ja czekam 17 minut i 33 sekundy ;) A bagnet wycieram 3 i pół raza przed wetkaniem w dziurkę ;)

Sorki :P

A na serio, to w pracy jak ludkom wymieniam to czekam tyle, ile wypisuję karteczkę z info o przeglądzie olejowym.
U siebie w mXie wymieniałem kilka razy olej, sprawdzałem kilkanaście, nigdy nie miałem wspomnianych problemów.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 kwie 2014, 12:54

wojteks pisze:Po prostu rano przychodzisz do autka, wyciągasz bagnet, patrzysz ile jest, wycierasz do czysta, wkładasz na miejsce i jeszcze raz wyciągasz i patrzysz..

:kciuk:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

24 kwie 2014, 21:23

i naprawde u mnie tak nie jest .......
jakby tak było to naprawdę bym się o to nie pytał :)
ale już wszystko wiem :)
GRUPOL
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

24 kwie 2014, 21:38

Olej Motul 8100 X-Cess 5W40
a tak w ogóle to co Wy na to ????:)
GRUPOL
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

24 kwie 2014, 21:44

majkel pisze:
wojteks pisze:Po prostu rano przychodzisz do autka, wyciągasz bagnet, patrzysz ile jest, wycierasz do czysta, wkładasz na miejsce i jeszcze raz wyciągasz i patrzysz..

:kciuk:


Jakbym włożył na miejsce i wyciągnął jeszcze raz to mam olej rozciapany po całej miarce bagnetu bez wyraźnego odcięcia. :P Dlatego takie kombinacje. Nie wiem, może w NA tak nie jest. W NB tak jest i w NBFL chyba też.
Obrazek
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

25 kwie 2014, 6:02

fifomaniak pisze:W NB tak jest i w NBFL chyba też.


Ja robię dokładnie tak jak wojteks napisał i wszystko ładnie widać, tylko patrzę na podziałkę z tej strony, z której jest mniej oleju. Nie ma się co doktoryzować z tematu - jak ktoś ma poziom oleju przy dolnej kresce i się zastanawia czy jeszcze jest powyżej, czy już jest poniżej to odpowiedź jest prosta: tak czy siak trzeba lać ;).
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 kwie 2014, 7:03

Grup pisze:naprawde u mnie tak nie jest .

Ale co tak nie jest? Olej po nocy nie spływa do miski? Jeżeli masz całą miarkę zalaną olejem to może masz problem z odmą i olej jest wypychany przez rurkę bagnetu na zewnątrz?

fifomaniak pisze:W NB tak jest i w NBFL chyba też.

Nie trafiłem jeszcze na taki samochód w którym po nocy nie dałoby się odczytać poziomu oleju przy pierwszym wyciągnięciu miarki, na ciepłym zaraz po jeździe może być niewielki problem ale też bez przesady. Po zatrzymaniu gorącego silnika z 2 minuty wystarczy poczekać i olej powinien ścieknąć do miski nawet z rurki w której jest bagnet.
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

25 kwie 2014, 7:17

wojteks pisze:Po zatrzymaniu gorącego silnika z 2 minuty wystarczy poczekać i olej powinien ścieknąć do miski nawet z rurki w której jest bagnet.

Mazda w instrukcji radzi właśnie na rozgrzanym silniku 5 minut po jeździe sprawdzać.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 kwie 2014, 7:45

zolt pisze:na rozgrzanym silniku 5 minut po jeździe sprawdzać.

2 czy 5 to praktycznie bez znaczenia chyba że doszukujemy się różnic 1mm w poziomie oleju ale to należałoby sprawdzać zawsze ustawiając samochód w tym samym miejscu i przy tej samej temperaturze oleju.
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

25 kwie 2014, 8:05

wojteks pisze:
zolt pisze:na rozgrzanym silniku 5 minut po jeździe sprawdzać.

2 czy 5 to praktycznie bez znaczenia chyba że doszukujemy się różnic 1mm w poziomie oleju ale to należałoby sprawdzać zawsze ustawiając samochód w tym samym miejscu i przy tej samej temperaturze oleju.


Nie zrozumiałeś mnie. Nie mówię, że to musi być koniecznie 5 minut. Chodziło o fakt sprawdzania po spłynięciu ciepłego oleju do miski.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 kwie 2014, 8:41

zolt pisze:Nie zrozumiałeś mnie.

OK.
ODPOWIEDZ