Problem po oddaniu auta do mechanika

Skrzynia biegów i sprzęgło NA 115km

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

15 gru 2013, 12:31

Witam
W pt 13 ;] oddałem auto do mechaniora poleconego przez kogoś więc nie był to koleś z ulicy. Historia jak zawsze jak coś robie sam to się udaje, jak oddam mechanikowi koszta idą w tysiące....

a więc ślizgało mi się sprzęgło, kupiłem używkę która wyglądała ok. Docisk super, tarcza exedy w stanie ok bo miała takie przebłyski. mechanior powiedział że ktoś ją tam przeciągnął porządnie kilka razy jednak jest dobra. Łożysko oporowe nowe luk.

gdy się zabrał za wymianę zadzwonił żę wymieni olej w skrzyni, jeszcze jakieś łożysko oraz uszczelkę na wydechu. Uznałem to na sensowne i się zgodziłem.

Przed oddaniem auto miało tylko uślizg sprzęgła już naprawdę spory ale jeździło cicho.
Zadzwonił że auto do odbioru ok dogadaliśmy kiedy i koniec rozmowy. Nagle dostaje sms. "Zbieraj kase na nową skrzynie ta ma już dość" wtedy niestety nie wyczułem że coś się święci. Pomyślałem sobie, spokojnie to stare auto on możę je przesadnie oceniać porównując z nowymi czy cos.

Po odebraniu auta od "specjalisty" niebywałe wycie ;/ oraz dzwonienie z okolic skrzyni. Oczywiście sprzęgło również miało uślizg ale na poziomie dnia zakupu.
Usłyszałem że jest luzz na wale stąd dzwonienie, a uślizg się ułoży bo sprzęgło długo leżało.
O ile ten uślizg jestem sobie w stanie jakoś wytłumaczyć to (używane sprzęgło i gdzieś tam przygrzane) to wycie i dzwonienie z skrzyni już nie.
Mechanik oczywiście idzie w zaparte usłyszałem też później że wycie jest spowodowane przegraną tarczą sprzęgła ;] (co to ma do rzeczy??? ) a wcześniej że może przed wymianą było więcej oleju w skrzyni. (to po wymianie oleju można dolać mniej niż wymagane? ;/)

Auta nie odebrałem powiedziałem że jest w gorszym stanie niż gdy mu je oddawałem.
No to usłyszałem "kup nową tarczę to pogodamy" bo teraz podobno na niej też jest luzz, bez zastanowienia zgodziłem się co go chyba zaskoczyło. Próbował mnie zniechęcić przy kolejnej rozmowie zmieniając wersje że całe sprzęgło, Przypomniałem mu że mówił tylko o tarczy, to on że jak tarcza to musi być ori mazdy a to 400zł ;] Więc oszukałem i znalazłem za 160zł i zamówiłem na Pon.

Powiedzcie mi zmiana tarczy ogóle coś da?? przestanie wyć? nie jestem jakimś specjalistą ale to nie logiczne dla mnie :(

boje się że skończy się tam na rękoczynach, bo to tzw "mietek" co ma mechanikę w garażu. Ale własną działalność podobno.

Czy mogę go też jakoś prawnie zmusić do naprawy uszkodzonej skrzyni??
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 gru 2013, 12:53

SPAM pisze:gdy się zabrał za wymianę zadzwonił żę wymieni olej w skrzyni, jeszcze jakieś łożysko oraz uszczelkę na wydechu. Uznałem to na sensowne i się zgodziłem.

Założę się, że przy zdejmowaniu skrzyni olej po prostu się wylał przez wyjście wału.
Nowa uszczelka wydechu jest raczej konieczna przy takiej robocie, groszowa sprawa, około 5pln. Wymiana łożyska pilotującego w zamachu też jest całkiem uzasadniona, ale przy zakładaniu używanego sprzęgła pewnie bym je odpuścił.

Wymiana sprzęgła w tym aucie to na prawdę prosta czynność i byłem do tej pory przekonany, że przy odrobinie umiejętności i zdrowego rozsądku nie da się jej zrobić źle.

Tych skrzyń się nie naprawia, je się wymienia.

Po naciskaj i bądź wnikliwy pytaj dokładnie o producentów, gęstość oleju itd. Powinno się dać wyczuć czy gość jest choć trochę szczery.
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

15 gru 2013, 13:05

kręci jak cholera. ciągle nowe powody z rękawa dlaczego zaczęło wyć.

Co do oleju to przedstawił mi "dokument" na zakup. tzn druk zamówienia czy inaczej proforma. Nie podpisana ani nic ;] takie coś to ja mogę u siebie w firmie na miliony zł wystawiać ;] takie coś robi się gdy ktoś komuś chce wałek zrobić.
myślałem czy nie odkręcić śruby upustowej i zobaczyć jak wygląda olej. Przecież będzie widać czy nowy czy nie.

Ale olej to najmniejszy problem. :cry:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

15 gru 2013, 13:18

SPAM pisze:Co do oleju to przedstawił mi "dokument"

Jaki olej, producent, parametry?
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

15 gru 2013, 13:27

Mobil ATF 220 Automat i wspomaganie. 2L "podobno" zakupił
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

15 gru 2013, 13:37

do wspomagania to by sie nadał ale do skrzyni w mx to średnio :razz:

nie dziwne ze skrzynia wyje, wał nalezy skrecić w tej samej pozycji jak pracował wcześniej.

Odpuść gościa i udaj sie gdzie indziej bo szkoda nerwów.
White NA BP'95
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

15 gru 2013, 14:12

Masakra... ATF do manualnej skrzyni to pomyłka.. Pewnie tylko taki miał pod ręką i go zalał.. Skrzynia wyje tak jak napisał ubek, przez ten olej jak i przez to, że prawdopodbnie jest go za mało.. Przyciśnij gościa bo to już nie jest kręcenie.. To kłamanie w żywe oczy. :evil:
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

15 gru 2013, 14:23

Jaki olej tam powinien być wlany??

Jak pojadę do innego to ten się wyprze że to nie on uszkodził skrzynie tylko ten kolejny.


Kupować tą nową tarcze?? czy zostawić na obecnej?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

15 gru 2013, 14:51

np. motul gear 300
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 gru 2013, 15:06

SPAM pisze:Jaki olej tam powinien być wlany??


Ja mam Motul Gear 300, kosztuje ok 50/l, od ręki w Łodzi a nie wiem jak w Pabianicach, koło 2l wchodzi do skrzyni. Bardziej od góry jest śrubka do wlewania, niżej jest spustowa. Możesz zajrzeć przez górną i ocenić stan oleju. Ten gear 300 to jest bodajże 75/90. Chyba mi jeszcze z pół litra zostało jak coś.

ubek pisze:nie dziwne ze skrzynia wyje, wał nalezy skrecić w tej samej pozycji jak pracował wcześniej.

Tam są jakieś oznaczenia?

SPAM pisze:Przypomniałem mu że mówił tylko o tarczy, to on że jak tarcza to musi być ori mazdy a to 400zł ;] Więc oszukałem i znalazłem za 160zł i zamówiłem na Pon.

Czyli też exedy, ino nówka?
michan
Donator
Donator
Posty: 679
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

15 gru 2013, 15:18

SPAM pisze:Jak pojadę do innego to ten się wyprze że to nie on uszkodził skrzynie tylko ten kolejny.


Skoro obecny popisał się swoją niewiedzą, to po co do niego chcesz wracać?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

15 gru 2013, 15:23

nie ma oznaczeń ale tak mi mówiono że powinno się go tak samo skręcić, mozna zrobić sobie kreskę :mrgreen:

co to za produkcja tej tarczy? skrzynia nie wyje od tego ze masz założona używkę na 100 pro.

ja kupuje Motula w Filtrach Gdańsk, MOTUL GEAR 300 75W90 bedzie odpowiedni a ATFa to sobie do wspomy wlej.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

15 gru 2013, 15:26

nawet auta nie odebrałem od niego...

A co z dzwonieniem? wycie wyciem, ale jeszcze coś dzwoni. myślę że może to być wydech?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 gru 2013, 15:51

SPAM pisze:A co z dzwonieniem? wycie wyciem, ale jeszcze coś dzwoni. myślę że może to być wydech?


Wydech lubi dzwonić, zwłaszcza osłony termiczne, szczególnie przy nagłym dodawaniu albo odpuszczaniu gazu. U lukkiego na przykład w NA dzwoniła srożnie obejma czegoś zlokalizowana nieopodal skrzyni, Wojtek będzie pamiętał lepiej, może podobna rzecz.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

15 gru 2013, 16:54

SPAM pisze:Mobil ATF 220 Automat


Mam dosyć luźne podejście do tematu olejów ale to jest przegięcie, przecież to typowy olej hydrauliczny, nie "smarowny". Wydaje mi się, że od czegoś takiego skrzynia może wyć.

IMO wlewanie do skrzyni o wartości 200pln GEARa 300 za 100pln to lekka przesada, no ale co kto lubi. Półsyntetyk by wystarczył.
75W90 jest w książce i taki powinien być zastosowany. Mietek nad mietkami.

Zastanów się jak zabrać od niego auto i nie zapłacić. Może warto odżałować trochę pieniędzy za pisemko z pieczątką prawnika.
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

15 gru 2013, 17:04

Kurak pisze:
SPAM pisze:A co z dzwonieniem? wycie wyciem, ale jeszcze coś dzwoni. myślę że może to być wydech?


Wydech lubi dzwonić, zwłaszcza osłony termiczne, szczególnie przy nagłym dodawaniu albo odpuszczaniu gazu. U lukkiego na przykład w NA dzwoniła srożnie obejma czegoś zlokalizowana nieopodal skrzyni, Wojtek będzie pamiętał lepiej, może podobna rzecz.


Mowa o obejmie/uchwycie wydechu który był przykręcony do takiej blaszki, która natomiast była przykręcona 2 śrubami od skrzyni. Szkoda, że nie zauważyłem tematu wcześniej, bo teraz mam dość zawalony tydzień, a chętnie bym podjechał do gościa i posprawdzał jego profi robotę..
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

15 gru 2013, 17:23

RS pisze:IMO wlewanie do skrzyni o wartości 200pln GEARa 300 za 100pln to lekka przesada, no ale co kto lubi. Półsyntetyk by wystarczył.


Taki polecali tutaj, taki wlałem - ino że za 200 to jest skrzynia używka, nie nowa, czyli jakby kot w worku, chciałbym się jeszcze swoją nacieszyć trochę ;)
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

15 gru 2013, 17:55

Co do samego problemu to wycie zapewne jest spowodowane tym genialnym olejem w skrzyni, przez co po prostu słychać jej pracę. Natomiast dzwonienie może być spowodowane albo nie dokręceniem sprzęgła albo którejś ze śrubek, np. od skrzyni. Spróbuj gdzieś na kanale zlokalizować chociaż czy to dzwonienie dochodzi ze środka skrzyni(sprzęgła) czy z innej strony :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

15 gru 2013, 19:55

LOL koleś serio nalał ATF'a? ATF to skrót od Automatic Transmision Fluid, czyli z przeznaczeniem do automatów oraz do hydraulicznych układów wspomagania. Dobrze, że Borygo nie nalał :mrgreen:
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

15 gru 2013, 20:28

W niektórych markach ATF jest stosowany do skrzyń manualnych, w Mazdzie akurat nie...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2013, 8:57

O masakra, ale druciarza trafiłeś.

Myślę, że po pierwsze musisz się ze skrzyni pozbyć ATFa, im szybciej tym dla skrzyni lepiej. Jeśli po wymianie skrzynia się wyciszy będziesz mógł diagnozować ewentualne inne odgłosy. Bez tego będzie ciężko.
Niezależnie od polecanych tu i ówdzie olejów każdy przekładniowy 75W-90 GL-4 lub GL-5 będzie dobry.
Teorie gościa na temat sprzęgła to raczej ściema, chyba opowiada cokolwiek aby się Ciebie pozbyć jak najszybciej. Na przyszłość, jeśli chcesz się bawić w używane sprzęgła to warto je przed montażem wysłać do ludzi od sprzęgieł. W Waw polecamy Wróbla z Placu Hallera, za około 100 PLN masz wymianę okładzin tarczy na nowe i ocenę stanu docisku.
SPAM pisze:jeszcze jakieś łożysko

Pewnie pilota wymienił. Spróbuj od gościa wyciągnąć informację kto jest jego producentem. To popularny rozmiar, jeśli kupił odpowiednio chińskie na poziomie 2,5 PLN za kilogram to długo nie pożyje i znowu skrzynię będziesz ściągać.

Szczerze mówiąc ja bym się starał w takiej sytuacji rozstać z gościem, niech odda kasę i dalsze działania robić u kogo innego :???:

Kurak pisze:Tam są jakieś oznaczenia?

Na nowych tak. A tak normalnie to trzeba sobie samemu zaznaczyć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 gru 2013, 11:09

Dlatego zawsze patrzę na ręce mechanikowi co wlewa, jakie części montuje, bo nigdy nie wiadomo czy jakiegoś gó.. nie włoży/ wleje. Nawet jak kupisz dobre części, a nie ma Cię przy montażu to nie wiadomo czy rzeczywiście zostały one wymienione czy może schowane do szafy, albo zamontowany jakiś tani zamiennik. Nie mówiąc już, że mechanikom zdarza się zrobić jazdę próbną żeby sprawdzić osiągi samochodu/ spalić gumę...
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 gru 2013, 13:16

no niezla wtopa ...

zobacz w jakim masz stanie gumy przy lewarku skrzyni biegow, zapewne w strzepach a to powoduje dodatkowe przenoszenie halasu do kabiny. Moze przy wyciaganiu skrzyni guma sie rozerwala bo niewiele jej juz brakowalo? Te gumy niestety nie grzesza trwaloscia a cena rozwala.

tak czy owak to na niezlego sciemniacza i kombinatora (olej ATF do skrzyni MT :o ) trafiles, daj namiar coby sie ktos inny nie przejechal.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

16 gru 2013, 18:31

Sprawa prawdopodobnie zakończy się pozytywnie. Miatka jest już u mnie w garażu.

Jak pojechałem dziś odebrać auto to było już poprawione. Nowy olej w skrzyni (jakiś MOBIL), mówił że wszystko rozłożył i złożył ponownie.

Efekt nie wyje jedynie dzwoni coś czasami, ale to już zlokalizujemy na spokojnie.

Facet jednak okazał klasę, ja też czasami się mylę w pracy. Ważne by przyznać się do błędu i poprawić/zapłacić za to.

Kazał was pozdrowić bo podobno czytał ten temat :mrgreen:

Dzięki wszystkim za pomoc :winner:
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

16 gru 2013, 18:37

Taki przedświąteczny żarcik Ci zrobił? :mrgreen:
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2013, 19:31

Taki przedświąteczny żarcik Ci zrobił? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 gru 2013, 6:43

dobrze ze na horyzoncie pojawilo sie pozytywne zakonczenie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2013, 8:39

dlaczego mój post jest pusty i wczoraj ten wątek zniknął z listy tematów działu technicznego ??

Co do samego tematu, to bardzo dobrze, że chociaż jeden cwaniaczek na tym świecie wyciągnął lekcję z pokorą i przyjął na klate swój błąd.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 gru 2013, 10:38

wczoraj ten watek przestal byc widoczny na liscie tematow, juz sadzilem ze cenzura sie zakradla bo np. wolno pisac tylko o sukcesach :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

17 gru 2013, 10:39

SPAM pisze:Nowy olej w skrzyni (jakiś MOBIL)

Jakiś czyli jaki? Skoro czytał temat to pewnie zgodny ze specyfikacją ale nadal pozostaje pytanie jaki.
ODPOWIEDZ