Problem po oddaniu auta do mechanika
Skrzynia biegów i sprzęgło NA 115km
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Witam
W pt 13 ;] oddałem auto do mechaniora poleconego przez kogoś więc nie był to koleś z ulicy. Historia jak zawsze jak coś robie sam to się udaje, jak oddam mechanikowi koszta idą w tysiące....
a więc ślizgało mi się sprzęgło, kupiłem używkę która wyglądała ok. Docisk super, tarcza exedy w stanie ok bo miała takie przebłyski. mechanior powiedział że ktoś ją tam przeciągnął porządnie kilka razy jednak jest dobra. Łożysko oporowe nowe luk.
gdy się zabrał za wymianę zadzwonił żę wymieni olej w skrzyni, jeszcze jakieś łożysko oraz uszczelkę na wydechu. Uznałem to na sensowne i się zgodziłem.
Przed oddaniem auto miało tylko uślizg sprzęgła już naprawdę spory ale jeździło cicho.
Zadzwonił że auto do odbioru ok dogadaliśmy kiedy i koniec rozmowy. Nagle dostaje sms. "Zbieraj kase na nową skrzynie ta ma już dość" wtedy niestety nie wyczułem że coś się święci. Pomyślałem sobie, spokojnie to stare auto on możę je przesadnie oceniać porównując z nowymi czy cos.
Po odebraniu auta od "specjalisty" niebywałe wycie ;/ oraz dzwonienie z okolic skrzyni. Oczywiście sprzęgło również miało uślizg ale na poziomie dnia zakupu.
Usłyszałem że jest luzz na wale stąd dzwonienie, a uślizg się ułoży bo sprzęgło długo leżało.
O ile ten uślizg jestem sobie w stanie jakoś wytłumaczyć to (używane sprzęgło i gdzieś tam przygrzane) to wycie i dzwonienie z skrzyni już nie.
Mechanik oczywiście idzie w zaparte usłyszałem też później że wycie jest spowodowane przegraną tarczą sprzęgła ;] (co to ma do rzeczy??? ) a wcześniej że może przed wymianą było więcej oleju w skrzyni. (to po wymianie oleju można dolać mniej niż wymagane? ;/)
Auta nie odebrałem powiedziałem że jest w gorszym stanie niż gdy mu je oddawałem.
No to usłyszałem "kup nową tarczę to pogodamy" bo teraz podobno na niej też jest luzz, bez zastanowienia zgodziłem się co go chyba zaskoczyło. Próbował mnie zniechęcić przy kolejnej rozmowie zmieniając wersje że całe sprzęgło, Przypomniałem mu że mówił tylko o tarczy, to on że jak tarcza to musi być ori mazdy a to 400zł ;] Więc oszukałem i znalazłem za 160zł i zamówiłem na Pon.
Powiedzcie mi zmiana tarczy ogóle coś da?? przestanie wyć? nie jestem jakimś specjalistą ale to nie logiczne dla mnie
boje się że skończy się tam na rękoczynach, bo to tzw "mietek" co ma mechanikę w garażu. Ale własną działalność podobno.
Czy mogę go też jakoś prawnie zmusić do naprawy uszkodzonej skrzyni??
W pt 13 ;] oddałem auto do mechaniora poleconego przez kogoś więc nie był to koleś z ulicy. Historia jak zawsze jak coś robie sam to się udaje, jak oddam mechanikowi koszta idą w tysiące....
a więc ślizgało mi się sprzęgło, kupiłem używkę która wyglądała ok. Docisk super, tarcza exedy w stanie ok bo miała takie przebłyski. mechanior powiedział że ktoś ją tam przeciągnął porządnie kilka razy jednak jest dobra. Łożysko oporowe nowe luk.
gdy się zabrał za wymianę zadzwonił żę wymieni olej w skrzyni, jeszcze jakieś łożysko oraz uszczelkę na wydechu. Uznałem to na sensowne i się zgodziłem.
Przed oddaniem auto miało tylko uślizg sprzęgła już naprawdę spory ale jeździło cicho.
Zadzwonił że auto do odbioru ok dogadaliśmy kiedy i koniec rozmowy. Nagle dostaje sms. "Zbieraj kase na nową skrzynie ta ma już dość" wtedy niestety nie wyczułem że coś się święci. Pomyślałem sobie, spokojnie to stare auto on możę je przesadnie oceniać porównując z nowymi czy cos.
Po odebraniu auta od "specjalisty" niebywałe wycie ;/ oraz dzwonienie z okolic skrzyni. Oczywiście sprzęgło również miało uślizg ale na poziomie dnia zakupu.
Usłyszałem że jest luzz na wale stąd dzwonienie, a uślizg się ułoży bo sprzęgło długo leżało.
O ile ten uślizg jestem sobie w stanie jakoś wytłumaczyć to (używane sprzęgło i gdzieś tam przygrzane) to wycie i dzwonienie z skrzyni już nie.
Mechanik oczywiście idzie w zaparte usłyszałem też później że wycie jest spowodowane przegraną tarczą sprzęgła ;] (co to ma do rzeczy??? ) a wcześniej że może przed wymianą było więcej oleju w skrzyni. (to po wymianie oleju można dolać mniej niż wymagane? ;/)
Auta nie odebrałem powiedziałem że jest w gorszym stanie niż gdy mu je oddawałem.
No to usłyszałem "kup nową tarczę to pogodamy" bo teraz podobno na niej też jest luzz, bez zastanowienia zgodziłem się co go chyba zaskoczyło. Próbował mnie zniechęcić przy kolejnej rozmowie zmieniając wersje że całe sprzęgło, Przypomniałem mu że mówił tylko o tarczy, to on że jak tarcza to musi być ori mazdy a to 400zł ;] Więc oszukałem i znalazłem za 160zł i zamówiłem na Pon.
Powiedzcie mi zmiana tarczy ogóle coś da?? przestanie wyć? nie jestem jakimś specjalistą ale to nie logiczne dla mnie
boje się że skończy się tam na rękoczynach, bo to tzw "mietek" co ma mechanikę w garażu. Ale własną działalność podobno.
Czy mogę go też jakoś prawnie zmusić do naprawy uszkodzonej skrzyni??
SPAM pisze:gdy się zabrał za wymianę zadzwonił żę wymieni olej w skrzyni, jeszcze jakieś łożysko oraz uszczelkę na wydechu. Uznałem to na sensowne i się zgodziłem.
Założę się, że przy zdejmowaniu skrzyni olej po prostu się wylał przez wyjście wału.
Nowa uszczelka wydechu jest raczej konieczna przy takiej robocie, groszowa sprawa, około 5pln. Wymiana łożyska pilotującego w zamachu też jest całkiem uzasadniona, ale przy zakładaniu używanego sprzęgła pewnie bym je odpuścił.
Wymiana sprzęgła w tym aucie to na prawdę prosta czynność i byłem do tej pory przekonany, że przy odrobinie umiejętności i zdrowego rozsądku nie da się jej zrobić źle.
Tych skrzyń się nie naprawia, je się wymienia.
Po naciskaj i bądź wnikliwy pytaj dokładnie o producentów, gęstość oleju itd. Powinno się dać wyczuć czy gość jest choć trochę szczery.
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
kręci jak cholera. ciągle nowe powody z rękawa dlaczego zaczęło wyć.
Co do oleju to przedstawił mi "dokument" na zakup. tzn druk zamówienia czy inaczej proforma. Nie podpisana ani nic ;] takie coś to ja mogę u siebie w firmie na miliony zł wystawiać ;] takie coś robi się gdy ktoś komuś chce wałek zrobić.
myślałem czy nie odkręcić śruby upustowej i zobaczyć jak wygląda olej. Przecież będzie widać czy nowy czy nie.
Ale olej to najmniejszy problem.
Co do oleju to przedstawił mi "dokument" na zakup. tzn druk zamówienia czy inaczej proforma. Nie podpisana ani nic ;] takie coś to ja mogę u siebie w firmie na miliony zł wystawiać ;] takie coś robi się gdy ktoś komuś chce wałek zrobić.
myślałem czy nie odkręcić śruby upustowej i zobaczyć jak wygląda olej. Przecież będzie widać czy nowy czy nie.
Ale olej to najmniejszy problem.
do wspomagania to by sie nadał ale do skrzyni w mx to średnio
nie dziwne ze skrzynia wyje, wał nalezy skrecić w tej samej pozycji jak pracował wcześniej.
Odpuść gościa i udaj sie gdzie indziej bo szkoda nerwów.
nie dziwne ze skrzynia wyje, wał nalezy skrecić w tej samej pozycji jak pracował wcześniej.
Odpuść gościa i udaj sie gdzie indziej bo szkoda nerwów.
White NA BP'95
Masakra... ATF do manualnej skrzyni to pomyłka.. Pewnie tylko taki miał pod ręką i go zalał.. Skrzynia wyje tak jak napisał ubek, przez ten olej jak i przez to, że prawdopodbnie jest go za mało.. Przyciśnij gościa bo to już nie jest kręcenie.. To kłamanie w żywe oczy.
SPAM pisze:Jaki olej tam powinien być wlany??
Ja mam Motul Gear 300, kosztuje ok 50/l, od ręki w Łodzi a nie wiem jak w Pabianicach, koło 2l wchodzi do skrzyni. Bardziej od góry jest śrubka do wlewania, niżej jest spustowa. Możesz zajrzeć przez górną i ocenić stan oleju. Ten gear 300 to jest bodajże 75/90. Chyba mi jeszcze z pół litra zostało jak coś.
ubek pisze:nie dziwne ze skrzynia wyje, wał nalezy skrecić w tej samej pozycji jak pracował wcześniej.
Tam są jakieś oznaczenia?
SPAM pisze:Przypomniałem mu że mówił tylko o tarczy, to on że jak tarcza to musi być ori mazdy a to 400zł ;] Więc oszukałem i znalazłem za 160zł i zamówiłem na Pon.
Czyli też exedy, ino nówka?
nie ma oznaczeń ale tak mi mówiono że powinno się go tak samo skręcić, mozna zrobić sobie kreskę
co to za produkcja tej tarczy? skrzynia nie wyje od tego ze masz założona używkę na 100 pro.
ja kupuje Motula w Filtrach Gdańsk, MOTUL GEAR 300 75W90 bedzie odpowiedni a ATFa to sobie do wspomy wlej.
co to za produkcja tej tarczy? skrzynia nie wyje od tego ze masz założona używkę na 100 pro.
ja kupuje Motula w Filtrach Gdańsk, MOTUL GEAR 300 75W90 bedzie odpowiedni a ATFa to sobie do wspomy wlej.
White NA BP'95
SPAM pisze:A co z dzwonieniem? wycie wyciem, ale jeszcze coś dzwoni. myślę że może to być wydech?
Wydech lubi dzwonić, zwłaszcza osłony termiczne, szczególnie przy nagłym dodawaniu albo odpuszczaniu gazu. U lukkiego na przykład w NA dzwoniła srożnie obejma czegoś zlokalizowana nieopodal skrzyni, Wojtek będzie pamiętał lepiej, może podobna rzecz.
SPAM pisze:Mobil ATF 220 Automat
Mam dosyć luźne podejście do tematu olejów ale to jest przegięcie, przecież to typowy olej hydrauliczny, nie "smarowny". Wydaje mi się, że od czegoś takiego skrzynia może wyć.
IMO wlewanie do skrzyni o wartości 200pln GEARa 300 za 100pln to lekka przesada, no ale co kto lubi. Półsyntetyk by wystarczył.
75W90 jest w książce i taki powinien być zastosowany. Mietek nad mietkami.
Zastanów się jak zabrać od niego auto i nie zapłacić. Może warto odżałować trochę pieniędzy za pisemko z pieczątką prawnika.
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Kurak pisze:SPAM pisze:A co z dzwonieniem? wycie wyciem, ale jeszcze coś dzwoni. myślę że może to być wydech?
Wydech lubi dzwonić, zwłaszcza osłony termiczne, szczególnie przy nagłym dodawaniu albo odpuszczaniu gazu. U lukkiego na przykład w NA dzwoniła srożnie obejma czegoś zlokalizowana nieopodal skrzyni, Wojtek będzie pamiętał lepiej, może podobna rzecz.
Mowa o obejmie/uchwycie wydechu który był przykręcony do takiej blaszki, która natomiast była przykręcona 2 śrubami od skrzyni. Szkoda, że nie zauważyłem tematu wcześniej, bo teraz mam dość zawalony tydzień, a chętnie bym podjechał do gościa i posprawdzał jego profi robotę..
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
RS pisze:IMO wlewanie do skrzyni o wartości 200pln GEARa 300 za 100pln to lekka przesada, no ale co kto lubi. Półsyntetyk by wystarczył.
Taki polecali tutaj, taki wlałem - ino że za 200 to jest skrzynia używka, nie nowa, czyli jakby kot w worku, chciałbym się jeszcze swoją nacieszyć trochę
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Co do samego problemu to wycie zapewne jest spowodowane tym genialnym olejem w skrzyni, przez co po prostu słychać jej pracę. Natomiast dzwonienie może być spowodowane albo nie dokręceniem sprzęgła albo którejś ze śrubek, np. od skrzyni. Spróbuj gdzieś na kanale zlokalizować chociaż czy to dzwonienie dochodzi ze środka skrzyni(sprzęgła) czy z innej strony
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
- Lokalizacja: gorzów
W niektórych markach ATF jest stosowany do skrzyń manualnych, w Mazdzie akurat nie...
O masakra, ale druciarza trafiłeś.
Myślę, że po pierwsze musisz się ze skrzyni pozbyć ATFa, im szybciej tym dla skrzyni lepiej. Jeśli po wymianie skrzynia się wyciszy będziesz mógł diagnozować ewentualne inne odgłosy. Bez tego będzie ciężko.
Niezależnie od polecanych tu i ówdzie olejów każdy przekładniowy 75W-90 GL-4 lub GL-5 będzie dobry.
Teorie gościa na temat sprzęgła to raczej ściema, chyba opowiada cokolwiek aby się Ciebie pozbyć jak najszybciej. Na przyszłość, jeśli chcesz się bawić w używane sprzęgła to warto je przed montażem wysłać do ludzi od sprzęgieł. W Waw polecamy Wróbla z Placu Hallera, za około 100 PLN masz wymianę okładzin tarczy na nowe i ocenę stanu docisku.
Pewnie pilota wymienił. Spróbuj od gościa wyciągnąć informację kto jest jego producentem. To popularny rozmiar, jeśli kupił odpowiednio chińskie na poziomie 2,5 PLN za kilogram to długo nie pożyje i znowu skrzynię będziesz ściągać.
Szczerze mówiąc ja bym się starał w takiej sytuacji rozstać z gościem, niech odda kasę i dalsze działania robić u kogo innego
Na nowych tak. A tak normalnie to trzeba sobie samemu zaznaczyć.
Po
eM
Myślę, że po pierwsze musisz się ze skrzyni pozbyć ATFa, im szybciej tym dla skrzyni lepiej. Jeśli po wymianie skrzynia się wyciszy będziesz mógł diagnozować ewentualne inne odgłosy. Bez tego będzie ciężko.
Niezależnie od polecanych tu i ówdzie olejów każdy przekładniowy 75W-90 GL-4 lub GL-5 będzie dobry.
Teorie gościa na temat sprzęgła to raczej ściema, chyba opowiada cokolwiek aby się Ciebie pozbyć jak najszybciej. Na przyszłość, jeśli chcesz się bawić w używane sprzęgła to warto je przed montażem wysłać do ludzi od sprzęgieł. W Waw polecamy Wróbla z Placu Hallera, za około 100 PLN masz wymianę okładzin tarczy na nowe i ocenę stanu docisku.
SPAM pisze:jeszcze jakieś łożysko
Pewnie pilota wymienił. Spróbuj od gościa wyciągnąć informację kto jest jego producentem. To popularny rozmiar, jeśli kupił odpowiednio chińskie na poziomie 2,5 PLN za kilogram to długo nie pożyje i znowu skrzynię będziesz ściągać.
Szczerze mówiąc ja bym się starał w takiej sytuacji rozstać z gościem, niech odda kasę i dalsze działania robić u kogo innego
Kurak pisze:Tam są jakieś oznaczenia?
Na nowych tak. A tak normalnie to trzeba sobie samemu zaznaczyć.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dlatego zawsze patrzę na ręce mechanikowi co wlewa, jakie części montuje, bo nigdy nie wiadomo czy jakiegoś gó.. nie włoży/ wleje. Nawet jak kupisz dobre części, a nie ma Cię przy montażu to nie wiadomo czy rzeczywiście zostały one wymienione czy może schowane do szafy, albo zamontowany jakiś tani zamiennik. Nie mówiąc już, że mechanikom zdarza się zrobić jazdę próbną żeby sprawdzić osiągi samochodu/ spalić gumę...
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
no niezla wtopa ...
zobacz w jakim masz stanie gumy przy lewarku skrzyni biegow, zapewne w strzepach a to powoduje dodatkowe przenoszenie halasu do kabiny. Moze przy wyciaganiu skrzyni guma sie rozerwala bo niewiele jej juz brakowalo? Te gumy niestety nie grzesza trwaloscia a cena rozwala.
tak czy owak to na niezlego sciemniacza i kombinatora (olej ATF do skrzyni MT ) trafiles, daj namiar coby sie ktos inny nie przejechal.
zobacz w jakim masz stanie gumy przy lewarku skrzyni biegow, zapewne w strzepach a to powoduje dodatkowe przenoszenie halasu do kabiny. Moze przy wyciaganiu skrzyni guma sie rozerwala bo niewiele jej juz brakowalo? Te gumy niestety nie grzesza trwaloscia a cena rozwala.
tak czy owak to na niezlego sciemniacza i kombinatora (olej ATF do skrzyni MT ) trafiles, daj namiar coby sie ktos inny nie przejechal.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Sprawa prawdopodobnie zakończy się pozytywnie. Miatka jest już u mnie w garażu.
Jak pojechałem dziś odebrać auto to było już poprawione. Nowy olej w skrzyni (jakiś MOBIL), mówił że wszystko rozłożył i złożył ponownie.
Efekt nie wyje jedynie dzwoni coś czasami, ale to już zlokalizujemy na spokojnie.
Facet jednak okazał klasę, ja też czasami się mylę w pracy. Ważne by przyznać się do błędu i poprawić/zapłacić za to.
Kazał was pozdrowić bo podobno czytał ten temat
Dzięki wszystkim za pomoc
Jak pojechałem dziś odebrać auto to było już poprawione. Nowy olej w skrzyni (jakiś MOBIL), mówił że wszystko rozłożył i złożył ponownie.
Efekt nie wyje jedynie dzwoni coś czasami, ale to już zlokalizujemy na spokojnie.
Facet jednak okazał klasę, ja też czasami się mylę w pracy. Ważne by przyznać się do błędu i poprawić/zapłacić za to.
Kazał was pozdrowić bo podobno czytał ten temat
Dzięki wszystkim za pomoc
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Taki przedświąteczny żarcik Ci zrobił?
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
dobrze ze na horyzoncie pojawilo sie pozytywne zakonczenie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
dlaczego mój post jest pusty i wczoraj ten wątek zniknął z listy tematów działu technicznego ??
Co do samego tematu, to bardzo dobrze, że chociaż jeden cwaniaczek na tym świecie wyciągnął lekcję z pokorą i przyjął na klate swój błąd.
Co do samego tematu, to bardzo dobrze, że chociaż jeden cwaniaczek na tym świecie wyciągnął lekcję z pokorą i przyjął na klate swój błąd.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
wczoraj ten watek przestal byc widoczny na liscie tematow, juz sadzilem ze cenzura sie zakradla bo np. wolno pisac tylko o sukcesach
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting