Xenony w MX5?

czy potrzebne są spryskiwacze przed 2003 rokiem

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Robert777
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2008, 15:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 kwie 2008, 9:09

witam wszystkich,

3 dni temu zakupiłem wreszcie moją wymarzoną MX5, 1.9, 2002. Chciałbym założyć do niej zestaw xenonów czyli żarniki i przetwornice do lamp wyposażonych w żarówki HB4. Jak to wygląda bo słyszałem, że auta przed 2003 rokiem nie muszą posiadać spryskiwaczy. Tak podobno mówi polskie prawo. jak to jest, czy ktoś się orientuje???

dziękuję z góry za pomoc,

pozdrawiam :roll:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

17 kwie 2008, 10:42

W polskim prawie w ogóle nic o tym nie ma ;)

Jednak w europejskim jest wzmianka, że światła o mocy powyżej 2000 lumenów muszą mieć spryskiwacze reflektorów - nie ma nic o samopoziomowaniu ;)

Jednak samochód bez tego i tego z ksenonami homologacji nie przejdzie.

A spryskiwacze to dobra rzecz, bez niej nie wiem czy chciałbym zakładać żarniki. Jeśli chodzi o samopoziomowanie to na naszych drogach ściema...
110@???KM
134@???Nm
Robert777
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2008, 15:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

17 kwie 2008, 15:41

podobno przy xenonach muszą być spryskiwacze bo inaczej panowie policjanty mogą się przyczepić, ale słyszałem, że jeżeli auto jest zarejestrowane przed 2003 to nie musi mieć sprys....
Veg
Posty: 17
Rejestracja: 11 mar 2008, 18:02
Lokalizacja: Katowice

17 kwie 2008, 16:33

Odnośnie Ksenonów - znalazłem ciekawy temat na innym forum:
http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=52478
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 kwie 2008, 0:18

Mayk pisze:W polskim prawie w ogóle nic o tym nie ma ;)

jak ja czytalem na ten temat to bylo i nie mialo znaczenia z ktorego rocznika jest samochod - jesli mial seryjnie ksenony i nie mial spryskiwaczy to moze byc, ale jesli nie mial seryjnie to musi miec spryskiwacze no i obowiazkowo uklad samopoziomujacy wraz z homologacja w serwisie, ktory takowa moze wystawic :wink:

Po co te spryskiwacze ?

jesli dobrze pamietam, to brud na reflektorze oznacza inne rozproszenie swiatla i razenie innych kierowcow :neutral:

nie wiem po co wam ksenony? chcecie pokazac innym, ze macie ultra cool swiatla ryzykujac ytrate dowodu?
tez kiedys ten temat przerabialem, ale uwazam, ze soczewki w nbfl swieca na tyle dobrze, ze nie ma potrzeby zadnych przerobek - lepiej kupic porzadne zarowki halogenowe :wink:
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

20 kwie 2008, 16:55

i tak to bedzie total illegal ...., montujac spryskiwacze, samopoziomowanie itp nic nie zmienisz, lampa nie jest homologowana dla xenonow ...

jak juz bardzo chcesz to pilnuj dokladnie ustawien, zeby nie oslepiac innych uzytkownikow drogi, mam nadzieje, ze jestes swiadomy mocy zenonkow i jaka krzywde mozesz zrobic innym .....
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

01 maja 2017, 19:54

By nie zakładać nowego wątku potrzebuje pomocy i porady.

Problem: prawy reflektor nie świeci...

Objawy i spostrzeżenia: Po uruchomieni zapala i po 30-45 sek gaśnie. Jednak po włączeniu na stałe świateł znów zapala i po podobnym czasie ponownie gaśnie.

Pytanie: Czy jest to objawem kończącej się żarówki (ksenonu) czy może to być inny problem?

Czy jeśli ma być wymiana żarówki typu "ksenon" to lepiej jechać do jakiegoś serwisu czy można samemu to uczynić? Może pytanie śmieszne ale wolę zapytać.


Zwykłe żarówki potrafię wymienić - tu mnie straszą wysokim napięciem.... ;) Proszę o poradę...

I ostatnie pytanie - jeśli wymiana ksenonu to najlepiej spodziewam się wymiany od razu obu. Czy macie coś, co byście polecili?? OSRAM, Philips czy jeszcze coś innego???
Awatar użytkownika
Xenocyd
Donator
Donator
Posty: 557
Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: DW w GD

01 maja 2017, 22:28

Jak palnik nie wali na fioletowo to może być przetwornica.
Palnik wynienisz sam, zamień je stronami. Jak pomoże to masz przyczynę, jak dalej to samo to jednak przetwornica, sam możesz mieć kłopot z wymianą.
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

02 maja 2017, 6:44

Xenocyd pisze:Jak palnik nie wali na fioletowo to może być przetwornica.
Palnik wynienisz sam, zamień je stronami. Jak pomoże to masz przyczynę, jak dalej to samo to jednak przetwornica, sam możesz mieć kłopot z wymianą.

Jeżeli tylko palnik - polecasz jakieś markowe nowe dobre palniki?
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

02 maja 2017, 7:15

Peecer pisze:Jeżeli tylko palnik - polecasz jakieś markowe nowe dobre palniki?

Tylko dwie firmy robią dobre palniki (Philips, Osram), reszta to chinole w takiej czy innej postaci.
Boże broń od kupna na allegro (podróby) - administratorzy wybaczą małą reklamę: http://www.xenon-serwis.pl - kupowałem tam już parę kompletów, gość naprawdę zna się na rzeczy (lampki markowe i w dobrej cenie), możesz przy okazji zapytać o opisany problem gaśnięcia, może coś doradzi (zajmują się też serwisem lamp).
Co do wymiany - w instrukcji piszą bzdury - wymienia się tak jak "zwykłe", a wysokie napięcie może być szkodliwe gdybyś przy wymianie miał włączone światła :D

Myślę że u ciebie będzie raczej przetwornica do naprawy, tak jak kolega już wcześniej pisał, zużycie palników widać po słabszym (fioletowym) świetle, mnie zawsze kończyły się po około 150-200 tys km.
bonito
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

02 maja 2017, 9:12

bonito pisze:
Peecer pisze:Jeżeli tylko palnik - polecasz jakieś markowe nowe dobre palniki?

Myślę że u ciebie będzie raczej przetwornica do naprawy, tak jak kolega już wcześniej pisał, zużycie palników widać po słabszym (fioletowym) świetle, mnie zawsze kończyły się po około 150-200 tys km.
bonito

Prócz ASO gdzie można szukać jeszcze tej przetwornicy i jaki to może być orientacyjny koszt? Ktoś miał już podobny przypadek? Przebieg to mam dopiero 42000 km i dziwi mnie fakt tak szybkiego zużycia.....
W drugim aucie 130 tyś 2010 rocznik i zero problemów. :kciukdol:
Awatar użytkownika
Xenocyd
Donator
Donator
Posty: 557
Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: DW w GD

02 maja 2017, 9:44

Przetwornicę kupisz zapewne pod tym samym adresem który bonito podał, ja mam od tego gościa w legacy regenerowaną i śmiga jak zła.
One obrywają okrutnie przy stabilizacji napięcia, jak dostanie się tam wilgoć czy coś, to któryś kondensator nie wytrzymuje i pada całość.
Nie wiem jak w Miacie jest umiejscowiona, ale wymiana bez wyjęcia lampy może nie być możliwa. Sama wymiana to prosta operacja, pół dnia marnujesz na dostanie się do tego ustrojstwa :D
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

02 maja 2017, 9:56

W NCfl'u przetwornica przykręcona jest od spodu reflektora, do jego obudowy. Jeśli dobrze pamiętam, jest to 3 lub 4 śrubki. Dochodzi do niej wtyczka z instalacji elektrycznej (od zewnątrz) oraz taśma z wysokim napięciem, która wchodzi wprost do wnętrza reflektora.
Nie wiem, czy uda się to wymienić na aucie? Minimum to rozebranie nadkola, aczkolwiek na 95% konieczne będzie wyciągnięcie całego reflektora poza auto.

W życiu nie podjąłbym się wymiany przetwornicy, nie sprawdzając samego palnika. Nawet, gdyby miał się okazać sprawny i miał mi zostać "na zapas". Ew. włożyłbym na chwilę do testów palnik z drugiej, sprawnej lampy.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

02 maja 2017, 10:30

Dżunior pisze:W życiu nie podjąłbym się wymiany przetwornicy, nie sprawdzając samego palnika. Nawet, gdyby miał się okazać sprawny i miał mi zostać "na zapas". Ew. włożyłbym na chwilę do testów palnik z drugiej, sprawnej lampy.

I tak zamierzam to uczynić. W tej chwili zbieram informacje by po powrocie przetestować a potem podjąć decyzje co i jak. Tzn. czy wymiana tylko żarników obu na nowe czy jednak czeka mnie większa inwestycja :kciukdol:
Najbardziej zastanawiającym mnie jest objaw - zapala podczas uruchomienia i gaśnie - po zgaśnięciu włączam jeszcze raz przekręcając włącznik świateł i znów zapalają i gaśnie po podobnym czasie. Bez względu na wszystko i tak ciemno i tak ciemno po prawej stronie..... :evil:
ODPOWIEDZ