MX5 NBFL xenony

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2013, 9:22

Enduro pisze:zawsze istnieje wersja dogadania sie, z kimś kto zawodowo zajmuje się lampami sam.
i potrafi fachowo no i po przymyśleniach zamontuje/przymontuje kpl. xenon w originale od innej lampy.
wtedy powinno być dobrze.
ja u siebie spasowałem dobrej jakości żarówki od długich (mają po 60 Watt) i zauważyłem poprawę świecania i oświecania drogi, a że nie jeżdzę nocami to wystarczy mi..
przedtem mialem dobre 100 Wattowe z gazem xenonem, ale zauważyłem lekkie odchodzenie przyciemnienia odbłyśników i z wielkim rozżaleniem je zdemonotwałem :sad: , bo efekt był naprawdę lansowy
E.


Imo nie masz racji bo klosz lampy xenonowej musi mieć nabite oznaczenia:DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) i DCR (dwie lampy - mijania i drogowa, dwie żarówki xenon).
Jak wiadomo do generacji NC ksenonów nie było więc żadna lampa NB/fl nie będzie legalna niezależnie od tego co wsadzisz do środka.
Rules are made to be broken
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

01 gru 2013, 9:40

Hantkus pisze:...
Imo nie masz racji bo klosz lampy xenonowej musi mieć nabite oznaczenia:DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) i DCR (dwie lampy - mijania i drogowa, dwie żarówki xenon).
Jak wiadomo do generacji NC ksenonów nie było więc żadna lampa NB/fl nie będzie legalna niezależnie od tego co wsadzisz do środka.

raczej wiedzą wszyscy,tymbardziej na tym forum, że w NB i NBFl nie było xenonów i dlatego poszukiwań tej symboliki nie warto podejmowac.
sensem mojego postu, jest ten lepszy wariant, niż zapakowanie zestawu HIDa tzw. zenonów,
które to dają efekt b. niekorzystny oślepiając innych użytkowników drogi i przciągający policjantów.
moim zdaniem dobranie dobrego zestawu i odpowiednie jego zamontowanie da najlepszy wynik, dla wszystkich (no poza właścicielem i płatnikiem za uslugę, no bo na pewno będzie więcej kosztowało niz wspomniane uprzednio ustrojstwo o nazwie HID)
pozdr.E
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2013, 9:48

Enduro pisze:
Hantkus pisze:...
Imo nie masz racji bo klosz lampy xenonowej musi mieć nabite oznaczenia:DC (ksenon mijania) DR(ksenon drogowe) DC/R (biksenonu) i DCR (dwie lampy - mijania i drogowa, dwie żarówki xenon).
Jak wiadomo do generacji NC ksenonów nie było więc żadna lampa NB/fl nie będzie legalna niezależnie od tego co wsadzisz do środka.

raczej wiedzą wszyscy,tymbardziej na tym forum, że w NB i NBFl nie było xenonów i dlatego poszukiwań tej symboliki nie warto podejmowac.
sensem mojego postu, jest ten lepszy wariant, niż zapakowanie zestawu HIDa tzw. zenonów,
które to dają efekt b. niekorzystny oślepiając innych użytkowników drogi i przciągający policjantów.
moim zdaniem dobranie dobrego zestawu i odpowiednie jego zamontowanie da najlepszy wynik, dla wszystkich (no poza właścicielem i płatnikiem za uslugę, no bo na pewno będzie więcej kosztowało niz wspomniane uprzednio ustrojstwo o nazwie HID)
pozdr.E


Skoro to takie oczywiste to wyjaw co rozumiesz jako:" dobranie dobrego zestawu i odpowiednie jego zamontowanie da najlepszy wynik, dla wszystkich (no poza właścicielem i płatnikiem za uslugę, no bo na pewno będzie więcej kosztowało niz wspomniane uprzednio ustrojstwo o nazwie HID)"
Wsadzanie lampy od innego auta mającego ksenon?
Rules are made to be broken
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

01 gru 2013, 10:11

chodzi mi o zestaw z demontazu od orginalego xenona!
wtedy motowany jest odpowiedni uchwyt od originalnej zarowki xenonowej i pasujaca przetwornica
i jesli ktos dobrze to zamontuje tj. chodzi o polozenie/miejsce zamontowanie zarowki xenonowej, to efekt powinien byc w sumie dosc dobry
bo chodzi o to aby swiatlo odpowiednio efektywnie padalo na ziemie, przy chym nie oslepialo innych...
teraz chyba jasne, co mialem na mysli?
jak jestes z P-nia to pojedz na gielde sam. i porozmawiaj z gosciami od lamp.
pozdr.
E
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2013, 10:17

Właśnie nie jest jasne, bo Ty ciągle o wnętrznościach a ja o kloszu :???:
Panom w niebieskich uniformach chyba nie powiesz że mają zapytać tych z giełdy że tak jest ok :lol:
Rules are made to be broken
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

01 gru 2013, 10:28

ree pisze:.......walną po oczach jak wybuch supernowej.
.....jest to zagrożenie na drodze dla innych i tyle.

Podobnie ma się sprawa z montowaniem żarówek 100W.

musze temu zaprzeczyc.
zamontowalem u siebie 90 Wattowe zarowki u siebie i poza duzo lepszym i efektywniejszym oswietleniem drogi, oslepianie sie nie pojawialo,
swialto bylo dobrze odciete i na rownej lini.
co do zenonow, to mam podobne zdanie, tzn. mocno niekorzystne
E.

[ Dodano: 01-12-2013, 11:33 ]
Hantkus pisze:Właśnie nie jest jasne, bo Ty ciągle o wnętrznościach a ja o kloszu :???:
Panom w niebieskich uniformach chyba nie powiesz że mają zapytać tych z giełdy że tak jest ok :lol:

bo to te wnętrzności decydują o poprawnym nieoslepijącym oświetleniu drogi
a ci Panowi w niebieskich uniformach, jak zorientują się że to auto nie powinno mieć XEnonów to i ten znaczek nie pomoże!
postaraj się zrozumieć o co mi chodzi.
E
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2013, 10:50

Rozumiem że dobrze pomyślane i zamontowane może nie będzie świecić w niebo.
W takim też przypadku gdybyś miał na lampie z soczewką z fl'a stosowne oznaczenie(na to zwracają uwagę owi Panowie), to imo jedziesz dalej. Dlatego właśnie że wnętrzności można wsadzić ale już oznaczenia nie zrobisz i dlatego głównie to ich interesuje.
Btw już zupełnie subiektywnie dla mnie wsadzanie niebieskich żarówek, chińskich ksenonów czy innych cudów pachnie wioską i sam bym tego nie uczynił, ale o gustach...kropka.
Rules are made to be broken
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

01 gru 2013, 11:21

dyskusja zmierza w kierunku czy lepiej odmrozić nos, czy uszy :wink: :mrgreen:
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

01 gru 2013, 14:21

Hantkus pisze:...ale już oznaczenia nie zrobisz i dlatego głównie to ich interesuje....

wszystko idzie zrobic.
pytaniej tylko jak, jakim kosztem i w jakim czasie,
bo w przypadku nietypowych przerobek trzeba go sporo poswiecic.

E.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

01 gru 2013, 16:11

Enduro pisze:oslepianie sie nie pojawialo


Proszę Cię... jak mogło się nie pojawić, jak miałeś 2x mocniejsze źródło światło? Nie mówiąc o tym, że po godzinie używania takiej żarówki Twoje odbłyśniki pewnie są cały zakopcone i pofałdowane, jak po wygrzaniu opalarką  :roll:

Enduro pisze:bo to te wnętrzności decydują o poprawnym nieoslepijącym oświetleniu drogi


Mylisz się. O poprawności oświetlenia decyduje: źródło światła, rodzaj soczewki i warstw (filtrów) w niej zawartych, odcięcie źródła światła, klosz i materiał z którego są wykonane, odpowiedni kąt zarówno w pozycji pionowej jak i poziomej, oczyszczanie klosza wysokociśnieniowym spryskiwaczem.

Jeżeli dążyłeś do zapytania "który xenon kit" daje radę, to trzeba było napisać wprost... :loser:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

01 gru 2013, 20:19

dmk pisze:Jeżeli dążyłeś do zapytania "który xenon kit" daje radę

Odpowiem na to trudne pytanie: ŻADEN, nie ma takiego czegoś, natomiast kitów jest wiele.
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

01 gru 2013, 20:26

dmk pisze:
Enduro pisze:oslepianie sie nie pojawialo

Proszę Cię... jak mogło się nie pojawić, jak miałeś 2x mocniejsze źródło światło? Nie mówiąc o tym, że po godzinie używania takiej żarówki Twoje odbłyśniki pewnie są cały zakopcone i pofałdowane, jak po wygrzaniu opalarką  :roll: ..

muszę ciebie ponownie i po raz ostatni rozczarować!
po uzyciu tych 90 wattowych żarówek moje odbłyśniki absolutnie nie są cały zakopcone
czy pofałdowane, tak jakby po wygrzaniu opalarką.
zdemontowałem je tylko dlatego, że w przyciemnieniu odbłyśników reflektorow pojawiły się lekkie, prawie niewidoczne niewielkie bąbelki, co prawdopodobnie spowodowane zbyt kiepskim utwardzeniem lakieru.
P.S.

jak będziesz dalej dociekał to pozwole sobie zrobic fotke z aktualną gazetą,
co by zakończyć te niepotrzebne dopiski.
E
ODPOWIEDZ