Jaki torsen do NA 1.6?

drift, torsen , 1.6 , na

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

lukki
Posty: 58
Rejestracja: 05 mar 2013, 20:18
Lokalizacja: Bełchatów

10 paź 2013, 17:06

Sprawa wygląda tak , mam Miate 1.6 z 96r , skrzynia 5 i chciałbym wsadzić torsena , ale nie wiem czy z 5 biegowej czy z 6 biegowej skrzyni bra. Biorąc pod uwagę fakt, że auto będzie w lato miało wsadzany silnik 1.8 i na 100% będę amatorsko latał bokiem .

Chodzi mi o to , który torsen nada się najlepiej do boczurów , patrząc że pozostane pewnie przy skrzyni 5 .
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 paź 2013, 17:09

Do latanie bokiem torsen z 5, bo jest krótszy. Warto też wrzucić skrzynię 6 co dodatkowo skróci przełożenie. Taki setup (skrzynia 6, torsen 5) był u Autopagi w czarnej i bardzo fajnie to jeździło po torze, problemem była jazda po mieście bo biegi były b. krótkie i trzeba było się nieźle namachać biegami.
Awatar użytkownika
Chalanger
Donator
Donator
Posty: 3024
Rejestracja: 17 kwie 2010, 12:43
Model: Inny
Wersja: Brak zabawki
Lokalizacja: okolice Warszawy
Kontakt:

10 paź 2013, 17:40

Mam dokładnie taką sama sytuację co autor posta :mrgreen:
Kupię ładną Mx5
zw1erz
Posty: 95
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:55
Lokalizacja: wwa

10 paź 2013, 18:12

No tor to najfajniej skrzynia 6, torsen z 5, a jak nie to torsen dedykowany do skrzyni, chyba że auto uturbione na sporo ponad 200KM to wtedy chyba skrzynia 5, torsen z 6.
Ja bym tak robił przynajmniej :mrgreen:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 paź 2013, 18:24

zw1erz pisze:uturbione na sporo ponad 200KM to wtedy chyba skrzynia 5, torsen z 6.


Ja mam właśnie taki setup w seryjnym 1,8 NA, zbiera się zdecydowanie wolniej niż seria, ale bez dramatu, w opinii mojej i Tycjana ma teraz osiągi 1,6 115KM. Moim zdaniem tak jak napisałeś idealny setup pod kompresor albo małe turbo (brakuje momentu na dole).
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

10 paź 2013, 18:26

ree pisze:Ja mam właśnie taki setup w seryjnym 1,8 NA


Jakie masz obroty przy 100 km/h na 5 biegu ? że tak zapytam z ciekawości.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 paź 2013, 18:33

Tomai pisze:
ree pisze:Ja mam właśnie taki setup w seryjnym 1,8 NA


Jakie masz obroty przy 100 km/h na 5 biegu ? że tak zapytam z ciekawości.


Już gdzieś o tym pisałem, ale powtórzę:
3000rpm przy 100kmh (z gps, bo licznik przy takim setupie ostro zaniża) na 5 biegu.
Tak szacunkowo (zależy od biegu) jest jakieś 400-500 rpm niżej przy tej samej prędkości.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 paź 2013, 18:37

zw1erz pisze:No tor to najfajniej skrzynia 6, torsen z 5, a jak nie to torsen dedykowany do skrzyni, chyba że auto uturbione na sporo ponad 200KM to wtedy chyba skrzynia 5, torsen z 6.



Zależy jaki tor, ja bym szedł w taki zestaw dopiero w okolicach 300hp.

Torseny do 6b występowały jako 3.636 i 3.9 (ten drugi jest bardzo rzadki).

Teraz masz 4.3, załóż 4.1, albo cały setup 6b, co ja bym zrobił.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 paź 2013, 18:53

Na tor dlugi setup jest do kitu, chyba ze jezdzisz w nascar :mrgreen:
Za to moim zdaniem skrzynia 5 z torsenem z 6 jest to super opcja na miasto z kompresorem i ~200KM.
Ps. RS hamowales juz moze auto?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 paź 2013, 21:20

ree pisze:Ps. RS hamowales juz moze auto?


Nie jeszcze nie i nie szybko to nastąpi. Kompresor najprawdopodobniej coś zjadł (podczas składania na zasadzie szybko, szybko, bo po jutrze X lecie nie obrobiłem spawów wystarczająco), jest ślad na rotorze, na końcu, nie na łopatach. Na Ułężu wyzionął ducha, albo raczej zrobił sobie przerwę. Dodatkowo nie pomógł mu kiepski stan łożysk. Będę musiał sprowadzić dwa nowe łożyska INA z USA i poskładać go, bo te luzy od początku mi się nie podobały, ale wyszedłem z założenia, że jak się zagrzeje będzie ok. Generalnie chcę też zweryfikować na ile te kompresory są jednorazowe/regenerowalne.

Edit:
Jak offtop, to offtop.
Potrzebuję dwóch takich cudownych łożysk.
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription-FC65477.html?bearing=3417587046127e&title=FC65477
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2013, 22:33

RS pisze:ak offtop, to offtop.

Przeniesiemy Ci do wątku w naszych mazdach :mrgreen:
RS pisze:Potrzebuję dwóch takich cudownych łożysk.

Napisz do Albeco w Plewiskach. Jedno z lepszych miejsc jakie znam, gdzie można wydobyć łożyska które teoretycznie nie istnieją :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
lukki
Posty: 58
Rejestracja: 05 mar 2013, 20:18
Lokalizacja: Bełchatów

10 paź 2013, 22:59

czyli skrzynia 5 i torsen 5 na początek a z czasem i skrzynia 6 wleci ;D
dzięki za pomoc ;)
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2013, 1:47

Jeśli torsen 6b to tylko ze skrzynią 6b moim zdaniem. Machania jest więcej, ale za to wrażenia... OMG!!!111

W opcji skrzynia 5 dyfer 6 jest IMHO gorzej niż w 1.6 115. Na torze ciężko nawiązać walkę z 1.6. Po prostu na 2ce nie ciągnie...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 paź 2013, 7:19

ciupas pisze:Jeśli torsen 6b to tylko ze skrzynią 6b moim zdaniem. Machania jest więcej, ale za to wrażenia... OMG!!!111

W opcji skrzynia 5 dyfer 6 jest IMHO gorzej niż w 1.6 115. Na torze ciężko nawiązać walkę z 1.6. Po prostu na 2ce nie ciągnie...


Bo to nie jest setup na tor, jest fajny na ulice przy doladowaniu.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

11 paź 2013, 13:30

ree pisze:
ciupas pisze:Jeśli torsen 6b to tylko ze skrzynią 6b moim zdaniem. Machania jest więcej, ale za to wrażenia... OMG!!!111

W opcji skrzynia 5 dyfer 6 jest IMHO gorzej niż w 1.6 115. Na torze ciężko nawiązać walkę z 1.6. Po prostu na 2ce nie ciągnie...


Bo to nie jest setup na tor, jest fajny na ulice przy doladowaniu.


i nie do ganiania po mieście ale do zwykłej emeryckiej jazdy :mrgreen:

u mnie w najbliższym czasie skrzynia wleci właściwa aby zachować pełną 6kowość :kciuk:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2013, 13:49

Ree zgadzam się, ale kolega Lukki pisze tylko o 1.8, bez turbo, do latania bokiem.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 paź 2013, 14:13

ciupas pisze:Ree zgadzam się, ale kolega Lukki pisze tylko o 1.8, bez turbo, do latania bokiem.


Spoko w temacie Lukkiego odpowiedź jest w moim 1 poście, reszta była wynikiem dyskusji.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 paź 2013, 21:12

ciekawe czy w Albeco znaleźli by łożysko do Torsena I gen, zapewne wałka ataku

pytał może ktoś ?

a tak przy okazji skrzyni w NA rożni sie przełożeniami miedzy 1.6 a 1.8 ?
White NA BP'95
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 paź 2013, 14:00

Nie różni sie ani 1.6/1.8 ani NA/NB(fl).
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
ODPOWIEDZ