Jaki torsen do NA 1.6?
drift, torsen , 1.6 , na
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Sprawa wygląda tak , mam Miate 1.6 z 96r , skrzynia 5 i chciałbym wsadzić torsena , ale nie wiem czy z 5 biegowej czy z 6 biegowej skrzyni bra. Biorąc pod uwagę fakt, że auto będzie w lato miało wsadzany silnik 1.8 i na 100% będę amatorsko latał bokiem .
Chodzi mi o to , który torsen nada się najlepiej do boczurów , patrząc że pozostane pewnie przy skrzyni 5 .
Chodzi mi o to , który torsen nada się najlepiej do boczurów , patrząc że pozostane pewnie przy skrzyni 5 .
Do latanie bokiem torsen z 5, bo jest krótszy. Warto też wrzucić skrzynię 6 co dodatkowo skróci przełożenie. Taki setup (skrzynia 6, torsen 5) był u Autopagi w czarnej i bardzo fajnie to jeździło po torze, problemem była jazda po mieście bo biegi były b. krótkie i trzeba było się nieźle namachać biegami.
zw1erz pisze:uturbione na sporo ponad 200KM to wtedy chyba skrzynia 5, torsen z 6.
Ja mam właśnie taki setup w seryjnym 1,8 NA, zbiera się zdecydowanie wolniej niż seria, ale bez dramatu, w opinii mojej i Tycjana ma teraz osiągi 1,6 115KM. Moim zdaniem tak jak napisałeś idealny setup pod kompresor albo małe turbo (brakuje momentu na dole).
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
ree pisze:Ja mam właśnie taki setup w seryjnym 1,8 NA
Jakie masz obroty przy 100 km/h na 5 biegu ? że tak zapytam z ciekawości.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai pisze:ree pisze:Ja mam właśnie taki setup w seryjnym 1,8 NA
Jakie masz obroty przy 100 km/h na 5 biegu ? że tak zapytam z ciekawości.
Już gdzieś o tym pisałem, ale powtórzę:
3000rpm przy 100kmh (z gps, bo licznik przy takim setupie ostro zaniża) na 5 biegu.
Tak szacunkowo (zależy od biegu) jest jakieś 400-500 rpm niżej przy tej samej prędkości.
zw1erz pisze:No tor to najfajniej skrzynia 6, torsen z 5, a jak nie to torsen dedykowany do skrzyni, chyba że auto uturbione na sporo ponad 200KM to wtedy chyba skrzynia 5, torsen z 6.
Zależy jaki tor, ja bym szedł w taki zestaw dopiero w okolicach 300hp.
Torseny do 6b występowały jako 3.636 i 3.9 (ten drugi jest bardzo rzadki).
Teraz masz 4.3, załóż 4.1, albo cały setup 6b, co ja bym zrobił.
ree pisze:Ps. RS hamowales juz moze auto?
Nie jeszcze nie i nie szybko to nastąpi. Kompresor najprawdopodobniej coś zjadł (podczas składania na zasadzie szybko, szybko, bo po jutrze X lecie nie obrobiłem spawów wystarczająco), jest ślad na rotorze, na końcu, nie na łopatach. Na Ułężu wyzionął ducha, albo raczej zrobił sobie przerwę. Dodatkowo nie pomógł mu kiepski stan łożysk. Będę musiał sprowadzić dwa nowe łożyska INA z USA i poskładać go, bo te luzy od początku mi się nie podobały, ale wyszedłem z założenia, że jak się zagrzeje będzie ok. Generalnie chcę też zweryfikować na ile te kompresory są jednorazowe/regenerowalne.
Edit:
Jak offtop, to offtop.
Potrzebuję dwóch takich cudownych łożysk.
http://www.noc.ua/en/online-catalog-bearings/232-itemdescription-FC65477.html?bearing=3417587046127e&title=FC65477
RS pisze:ak offtop, to offtop.
Przeniesiemy Ci do wątku w naszych mazdach
RS pisze:Potrzebuję dwóch takich cudownych łożysk.
Napisz do Albeco w Plewiskach. Jedno z lepszych miejsc jakie znam, gdzie można wydobyć łożyska które teoretycznie nie istnieją
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli torsen 6b to tylko ze skrzynią 6b moim zdaniem. Machania jest więcej, ale za to wrażenia... OMG!!!111
W opcji skrzynia 5 dyfer 6 jest IMHO gorzej niż w 1.6 115. Na torze ciężko nawiązać walkę z 1.6. Po prostu na 2ce nie ciągnie...
W opcji skrzynia 5 dyfer 6 jest IMHO gorzej niż w 1.6 115. Na torze ciężko nawiązać walkę z 1.6. Po prostu na 2ce nie ciągnie...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
ciupas pisze:Jeśli torsen 6b to tylko ze skrzynią 6b moim zdaniem. Machania jest więcej, ale za to wrażenia... OMG!!!111
W opcji skrzynia 5 dyfer 6 jest IMHO gorzej niż w 1.6 115. Na torze ciężko nawiązać walkę z 1.6. Po prostu na 2ce nie ciągnie...
Bo to nie jest setup na tor, jest fajny na ulice przy doladowaniu.
ree pisze:ciupas pisze:Jeśli torsen 6b to tylko ze skrzynią 6b moim zdaniem. Machania jest więcej, ale za to wrażenia... OMG!!!111
W opcji skrzynia 5 dyfer 6 jest IMHO gorzej niż w 1.6 115. Na torze ciężko nawiązać walkę z 1.6. Po prostu na 2ce nie ciągnie...
Bo to nie jest setup na tor, jest fajny na ulice przy doladowaniu.
i nie do ganiania po mieście ale do zwykłej emeryckiej jazdy
u mnie w najbliższym czasie skrzynia wleci właściwa aby zachować pełną 6kowość
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Ree zgadzam się, ale kolega Lukki pisze tylko o 1.8, bez turbo, do latania bokiem.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Nie różni sie ani 1.6/1.8 ani NA/NB(fl).
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T