swap silnika

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

dimmu
Posty: 125
Rejestracja: 07 paź 2007, 8:49
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

02 kwie 2008, 11:02

Witam
Jakie silniki bez przeróbek pasuja (jesli jest to wogole mozliwe) do mx-5 NB??
takie o mocy powuzej 150 km

W.
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

02 kwie 2008, 11:23

dimmu pisze:Witam
Jakie silniki bez przeróbek pasuja (jesli jest to wogole mozliwe) do mx-5 NB??
takie o mocy powuzej 150 km

W.

zadawałem juz to pyanie i niestety nik nie umiał mi odpowiedziec na nie a tez jestem ciekaw.Jedyne wyjscie jakie mi doradzano to turbo - ale to na dłuższą mete tez lipa bo zaraz siadzie skrzynia,sprzegło,dyfer - lepszym wyjsciem jest silnik - no tak tylko jaki...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 kwie 2008, 15:32

dimmu pisze:Jakie silniki bez przeróbek pasuja

dimmu pisze:takie o mocy powuzej 150 km


Nie ma takich silników. Moze jedynie od mazdaspeed. Czyzby brakowalo mocy?

Noel pisze:Jedyne wyjscie jakie mi doradzano to turbo - ale to na dłuższą mete tez lipa bo zaraz siadzie skrzynia,sprzegło,dyfer - lepszym wyjsciem jest silnik


A niby zmiana silnika, mistyczną moca wzmocni takze te podzespoły? Przeciez to jest oczywiste, ze zwiekszajac moc, musisz dostosowac do tego auto.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

02 kwie 2008, 15:38

Noel pisze:
dimmu pisze:Witam
Jakie silniki bez przeróbek pasuja (jesli jest to wogole mozliwe) do mx-5 NB??
takie o mocy powuzej 150 km

W.

zadawałem juz to pyanie i niestety nik nie umiał mi odpowiedziec na nie a tez jestem ciekaw.Jedyne wyjscie jakie mi doradzano to turbo - ale to na dłuższą mete tez lipa bo zaraz siadzie skrzynia,sprzegło,dyfer - lepszym wyjsciem jest silnik - no tak tylko jaki...

Jeśli silnik turbo i atmosferyczny będzie się charakteryzował podobnym momentem i mocą, to siądzie dokładnie tak samo. Swap według mnie jest jeszcze większą rzeźbą niż turbina, choćby z powodu małej ilości wykonanych tego rodzaju zmian. Są szaleńcy, którzy wkładają nawet V8 - Monster Miata.
Przy zmianie silnika na większy pojawia się kilka problemów:
1. miejsce - przestrzeń pod maską miaty jest dość ograniczona
2. wyważenie - raczej trudno będzie utrzymać 50/50 i miata straci swój piękny charakter
3. przy silniku innym niż R4 krytyczne może być mocowanie do nadwozia - będzie w innym miejscu
4. elektronika - musi być przeniesiona z silnikiem

W każdym razie lepiej znaleźć bardziej krętą drogę.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
katz
Posty: 19
Rejestracja: 29 lut 2008, 18:12
Lokalizacja: szczecin/glasow

03 kwie 2008, 7:40

a moze cos takiego zaswapic: http://allegro.pl/item339228581_silnik_skrzynia_honda_s2000.html
lub po prostu vti z hondy (seryjnie 160 KM + spore mozliwosci zwiekszania mocy, a wg mnie nie ma lepszych silnikow atmosferycznych niz hondy...)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 kwie 2008, 8:22

za 10k masz softturbo do miatki, jak do 1.8 to przy dobrych wiatrach będziesz miał około 180KM a może i więcej z dobrym strojeniem. Czego wiecej chcieć?
110@???KM
134@???Nm
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

03 kwie 2008, 20:59

Za dyche to masz z 1.6 190 koni według flyin miata:) plus sportowe sprzęgło, ach jak ja bym chciał tą dyche na takie upgrady<marzyciel>
ODPOWIEDZ