Cześć;
Kilka słów opowiem o mojej walce z obrotami od kilku miesięcy...
Objawy:
1) Początek ponad dwa lata temu, sporadycznie podczas hamowania spadały obroty z 800 na 600-650 - raz na miesiąc...zignorowałem.
2) Od roku problemy z obrotami zaczęły się stabilizować t.j zawsze występowały podczas hamowania i i skrętu kierownicą;
3) Od 4 miesięcy obroty spadają podczas hamowania, na biegu jałowym podczas jazdy ... co ciekawe po zatrzymaniu wracały na właściwy poziom ... zaś jak silnik się rozgrzej to już problem jest niewidoczny ...
Od roku przeszukuje forum i niestety ale nic nie pomogło na mój problem, co zrobiłem:
1) Omacanie węży doprowadzających powietrze do przepustnicy - mały pęknięty ... zrobiłem -
nie pomogło;
2) Czyszczenie przepustnicy -
... kupno używanej przepustnicy i podmiana - próba ...
nie pomogło ... będzie na zapas;
3) Czyszczenie przepławki -
... to już wiecie jaki efekt ... kupno przepławki i podmiana ... już nie będę się powtarzać ... zapas rośnie ... szykuje sę powoli na wyprzedaż garażową ...
4) Podmiana czujnika temperatury powietrza wlotowego (tego na obudowie filtra) -
;
5) Czyszczenie EGR -
6) Czyszczenie czujnika wału korbowego -
... robię profilaktycznie bo jak jest zwalony to na luzie na postoju obroty wariują;
7) Teraz już grubo ... idą kable i świece ... no ale to bardziej bo czas przyszedł na nie ...
nie pomogło;
8) Czyszczenie czujnika spalania stukowego - nie liczyłem ze pomoże ... i miałem racje
;
9) Po drodze padł alternator ... regeneracja ... trochę pomogło na dwa dni potem
...
10) Kontrola przewodu czujnika na wspomaganiu - daje on sygnał o obciążeniu i zwiększa powietrze na przepustnicy ... bez niespodzianki jest ok
;
11) Sprawdzenie czujnika wolnych obrotów na skrzyni - czy przewód nie urwany - jest ok ... dalej d...pa;
12) Depresja mnie dopadła ... myślę o ściągnięciu kolektora dolotowego i wypaleniu sadzy ...
... zauważyłem zależność ... problem z obrotami znika jak silnik jest bardzo dobrze rozgrzany ( 15 min jazdy +/-) ... może czujnik temperatury silnika ...?
13) Wymiana czujnika temperatury silnika ( wtyczka trójkątna zlokalizowany jest pomiędzy grodzią a cewkami zapłonowymi) ...
... ale nie do końca bo na luzie nie spadają już obroty ale przy hamowaniu jeszcze tak ...
.... wpadłem w histerie ...
14) Kupiłem nową uszczelkę pod przepustnice, ponownie ją zdjąłem i czyszczę ... tylko tym razem wyczyściłem i przedmuchałem taki mały otworek z obu stron ( na zdjęciu widać) ... wyleciało sporo syfu ... wymoczyłem jeszcze raz w benzynie ekstrakcyjnej, preparat do czyszczenia hamulców ... i od dwóch dni spokój ... ba nawet lepiej bo jak daje na luz w czasie jazdy to obroty teraz podskakują delikatnie na ok 900 i trzymają aż do zatrzymania i wtedy opadają na normę 850.
Pozdrawiam
i powodzenia ...