[NB] Czujnik położenia wału korbowego

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Spoczko
Posty: 4
Rejestracja: 06 sie 2013, 14:28
Model: NB FL
Lokalizacja: Piaseczno

06 sie 2013, 14:36

Witajcie,

Jestem nowy na forum i od niespełna miesiąca jestem właścicielem MX-5 (NB). Dzisiaj został zdiagnozowany w moim aucie błąd - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Bardzo proszę o wskazówkę gdzie można w jakiś przyzwoitych pieniądzach zakupić ten czujnik. Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Michał
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

06 sie 2013, 16:20

http://allegro.pl/mazda-demio-1-5-16v-01r-czujnik-polozenia-walu-i3425715829.html

zaraz pewnie ktoś wyskoczy że to nie do MX-5 a ja odpowiem że zastosowałem identyczny tyle tylko że z mazdy 323 i działa bez zarzutu jedyna różnica to inna długość kabla no i oczywiście cena
Mazda mx5 NB 1,8 00r
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 sie 2013, 16:44

Hmm, tylko miało być w dobrej cenie, a używany z mx-5 jest tańszy choćby tu http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-mazda-mx-5-mx5-nb-przod-i3417284482.html
bgoka
Posty: 118
Rejestracja: 27 cze 2011, 21:51
Model: NB
Lokalizacja: Lublin

06 sie 2013, 16:59

lasic pisze:Hmm, tylko miało być w dobrej cenie, a używany z mx-5 jest tańszy choćby tu http://allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-mazda-mx-5-mx5-nb-przod-i3417284482.html

To jest wałka rozrządu...

Poszło PW do autora...
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

07 sie 2013, 7:36

Heh.. mój błąd, przepraszam.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2013, 8:34

snafu pisze:działa bez zarzutu jedyna różnica to inna długość kabla

Bo to ten sam czujnik, co ma nie działać. Nawet kabel powinien być taki sam. Ostatnio wkładaliśmy własnie wersję z 323 do jednego czegoś, kosztował coś około 70 PLN. Poszukajcie sobie po numerach Mitsubishi J5T27072, ten czujnik jest też w Fordach stosowany i wcale nie jest drogi.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Spoczko
Posty: 4
Rejestracja: 06 sie 2013, 14:28
Model: NB FL
Lokalizacja: Piaseczno

07 sie 2013, 10:22

Dzięki za pomoc.
A tak korzystając z okazji, czytałem, że lubią się posypać też czujniki położenia wałka rozrządu. Czy tutaj też są jakieś zamienniki z innych aut?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sie 2013, 10:30

Czy tutaj też są jakieś zamienniki z innych aut?

Ta sama bajka. Ten sam czujnik jest stosowany w wielu różnych modelach. Zajrzyj w katalog intercarsa lub czegoś podobnego, tam jest lista marek/modeli w których występuje.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
KrzysiekL
Posty: 8
Rejestracja: 24 cze 2014, 7:52

25 cze 2014, 10:13

marcin3jp
Posty: 104
Rejestracja: 26 cze 2012, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2016, 17:20

Odkopuję i proszę o pomoc ! :)

Mam do wymiany czujnik położenia wału korbowego. Dzwoniłem do aso -> 718 zł.

Szukam do Mazd 323 i wyżej podanych jak i w innych tematach. Czy ktoś wie czy te poniżej będą pasowały do MXa?

W innym temacie jest podany numer części - J5T27072. Po wpisaniu go w google kieruje na strony na których numer to 550354. Czy one są ze sobą współzamienne ?

http://www.iparts.pl/czesc/czujnik-polo ... 45115.html

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owego.html
Ja tu tylko zaMIATAm

<(")
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2016, 18:01

marcin3jp pisze: Po wpisaniu go w google kieruje na strony na których numer to 550354. Czy one są ze sobą współzamienne ?

J5T27072 to numer OE Mitsubishi, 550354 to numer części producenta zamienników Era. Tak, to jest ten sam czujnik.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
marcin3jp
Posty: 104
Rejestracja: 26 cze 2012, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2016, 17:24

A warto kupić ten zamiennik czy lepiej szukać jakiejś używki ?
Ja tu tylko zaMIATAm

<(")
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2016, 19:49

marcin3jp pisze:A warto kupić ten zamiennik czy lepiej szukać jakiejś używki ?

Ciężko wyczuć. ERA to nie jest jakaś megawysoka pólka zamienników. Znacznie lepsze byłyby FAE, ale je bardzo trudno kupić, zwykle występują wyłącznie w katalogach.
Używki powinny być bezproblemowe, czujniki położenia wału nie są narażone na wysoka temperaturę więc uszkodzeń termicznych byc nie powinno. Trzeba tylko dokładnie sprawdzać 2 rzeczy: ślady na czujniku jakiegoś uderzenia czy naruszonych mocować (przy demontażu razem z silnikiem zazwyczaj) i uszkodzenia/przetarcia wiązki (w emiksach się czasem zdaża ze względu na sposób prowadzenia kabelka w pobliżu koła pompy wspomagania).

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
marcin3jp
Posty: 104
Rejestracja: 26 cze 2012, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

29 mar 2016, 20:24

Wielkie dzieki ! ;)
Ja tu tylko zaMIATAm

<(")
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

11 maja 2018, 14:03

Szufla roku, ale nie chcę otwierać nowego tematu.
Zauważyłem, że przy dohamowaniu zaczynają spadać obroty do 600/700. Po chwili wszystko się stabilizuje i silnik wskakuje na obroty rzędu 850/900. Zakładam, że winnym jest czujnik wału korbowego. Ktoś może miał przyjemność wymiany tego funkla? Gdzie go znajdę?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

11 maja 2018, 17:11

a skąd takie wnioski? Przepustnica do czyszczenia.
Omnibs
Posty: 48
Rejestracja: 11 mar 2016, 18:27
Model: NB
Wersja: Mix :)
Lokalizacja: Łódź

13 maja 2018, 15:06

autopaga pisze:a skąd takie wnioski? Przepustnica do czyszczenia.


No właśnie chyba nie do końca (może pomóc ale nie koniecznie) ... mam to samo i podmieniałem ze trzy wyczyszczone przepustnice ... i "dupa" :( ... na zimnym silniku kiedy auto jedzie na luzie spadają obroty do 500-600 ... po zatrzymaniu wskakują na 850 ... podobnie na dohamowaniu. Co ciekawe jak auto się dobrze dogrzeje problemu nie ma ... hmmm ...
Problem występował rok temu sporadycznie raz na tydzień ... a teraz zawsze po odpaleniu zimnego silnika występuje ...
Sam już nie wiem , przepustnica wymieniona, przepływka także, czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra także, świece także ... i dalej problem występuje ...

Macie jakieś pomysły ? ... może czujnik temperatury silnika przekłamują? Wiecie gdzie on jest?

Pozdrawiam
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 maja 2018, 21:39

Nie ma takiego czujnika, z temperatur to tylko woda i powietrze. IAC'a sprawdzałeś lub wymieniałeś razem z innymi przepustnicami? Polecam jeszcze sprawdzić czy nie jest urwany czujnik sprzęgła i biegu jałowego, ja miałem urwany i komp nie wiedział że ma trzymać obroty.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 maja 2018, 21:40

Można też spróbować pokręcić śrubką od regulacji. Na pewno to nie jest czujnik wału bo fura by gasła całkowicie.
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

14 maja 2018, 10:11

Mam to samo, opisywałem kilka tematów niżej http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=26660
Sprawdzę czujnik sprzęgła. W moim przypadku nawet jeśli auto zacznie się toczyć na wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu to obroty i tak spadają (tylko na zimnym silniku). Podmieniałem przepustnicę- bez zmiany.
Omnibs
Posty: 48
Rejestracja: 11 mar 2016, 18:27
Model: NB
Wersja: Mix :)
Lokalizacja: Łódź

15 maja 2018, 17:27

autopaga pisze:Nie ma takiego czujnika, z temperatur to tylko woda i powietrze. IAC'a sprawdzałeś lub wymieniałeś razem z innymi przepustnicami? Polecam jeszcze sprawdzić czy nie jest urwany czujnik sprzęgła i biegu jałowego, ja miałem urwany i komp nie wiedział że ma trzymać obroty.

Hej. Przepustnice zmieniałem razem z regulatorem wolnych obrotów i d...pa. O czujniku sprzęgło nie pomyślałem... Pójdę tym tropem :kciuk

P. S czujnok biegu jałowego masz na myśli krokomierz?
Pozdrawiam
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

15 maja 2018, 23:07

czujnik biegu jałowego jest w skrzyni biegów.
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

16 maja 2018, 10:17

autopaga pisze:czujnik biegu jałowego jest w skrzyni biegów.

A co z tym że obroty spadają mimo, że bieg jest wrzucony a auto się porusza?
Omnibs
Posty: 48
Rejestracja: 11 mar 2016, 18:27
Model: NB
Wersja: Mix :)
Lokalizacja: Łódź

04 cze 2018, 19:33

Cześć;

Kilka słów opowiem o mojej walce z obrotami od kilku miesięcy...

Objawy:
1) Początek ponad dwa lata temu, sporadycznie podczas hamowania spadały obroty z 800 na 600-650 - raz na miesiąc...zignorowałem.
2) Od roku problemy z obrotami zaczęły się stabilizować t.j zawsze występowały podczas hamowania i i skrętu kierownicą;
3) Od 4 miesięcy obroty spadają podczas hamowania, na biegu jałowym podczas jazdy ... co ciekawe po zatrzymaniu wracały na właściwy poziom ... zaś jak silnik się rozgrzej to już problem jest niewidoczny ...

Od roku przeszukuje forum i niestety ale nic nie pomogło na mój problem, co zrobiłem:

1) Omacanie węży doprowadzających powietrze do przepustnicy - mały pęknięty ... zrobiłem - :( nie pomogło;
2) Czyszczenie przepustnicy - :( ... kupno używanej przepustnicy i podmiana - próba ... :( nie pomogło ... będzie na zapas;
3) Czyszczenie przepławki - :( ... to już wiecie jaki efekt ... kupno przepławki i podmiana ... już nie będę się powtarzać ... zapas rośnie ... szykuje sę powoli na wyprzedaż garażową ...
4) Podmiana czujnika temperatury powietrza wlotowego (tego na obudowie filtra) - :( ;
5) Czyszczenie EGR - :(
6) Czyszczenie czujnika wału korbowego - :( ... robię profilaktycznie bo jak jest zwalony to na luzie na postoju obroty wariują;
7) Teraz już grubo ... idą kable i świece ... no ale to bardziej bo czas przyszedł na nie ... :( nie pomogło;
8) Czyszczenie czujnika spalania stukowego - nie liczyłem ze pomoże ... i miałem racje :(;
9) Po drodze padł alternator ... regeneracja ... trochę pomogło na dwa dni potem :( ...
10) Kontrola przewodu czujnika na wspomaganiu - daje on sygnał o obciążeniu i zwiększa powietrze na przepustnicy ... bez niespodzianki jest ok :( ;
11) Sprawdzenie czujnika wolnych obrotów na skrzyni - czy przewód nie urwany - jest ok ... dalej d...pa;
12) Depresja mnie dopadła ... myślę o ściągnięciu kolektora dolotowego i wypaleniu sadzy ... :diablo:
... zauważyłem zależność ... problem z obrotami znika jak silnik jest bardzo dobrze rozgrzany ( 15 min jazdy +/-) ... może czujnik temperatury silnika ...?

13) Wymiana czujnika temperatury silnika ( wtyczka trójkątna zlokalizowany jest pomiędzy grodzią a cewkami zapłonowymi) ...
:winner:
... ale nie do końca bo na luzie nie spadają już obroty ale przy hamowaniu jeszcze tak ...
:poklony: :ryjezesmiechu: .... wpadłem w histerie ...

14) Kupiłem nową uszczelkę pod przepustnice, ponownie ją zdjąłem i czyszczę ... tylko tym razem wyczyściłem i przedmuchałem taki mały otworek z obu stron ( na zdjęciu widać) ... wyleciało sporo syfu ... wymoczyłem jeszcze raz w benzynie ekstrakcyjnej, preparat do czyszczenia hamulców ... i od dwóch dni spokój ... ba nawet lepiej bo jak daje na luz w czasie jazdy to obroty teraz podskakują delikatnie na ok 900 i trzymają aż do zatrzymania i wtedy opadają na normę 850.

:winner: :winner: :winner: :winner:

Pozdrawiam :) i powodzenia ...
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 cze 2018, 21:51

No jak widać można czyścić i czyścić;)
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

09 cze 2018, 21:24

Czy ktoś wie o którym małym otworku omnibus pisze? :D
Omnibs
Posty: 48
Rejestracja: 11 mar 2016, 18:27
Model: NB
Wersja: Mix :)
Lokalizacja: Łódź

13 cze 2018, 19:13

osvch pisze:Czy ktoś wie o którym małym otworku omnibus pisze? :D


Otworek widać na zdjęciu drugim, na pierwszym masz kanałek. Czyszczenie u mnie bardzo pomogło. Poza tym jeszcze po wyczyszczeniu w kostce serwisowej zwarłem zworki aby wejść w tryb serwisowy, oczywiście na rozgrzanym silniku. Nie wiem czy to coś dało , profilaktycznie jeszcze rozłączyłem aku na 15 min. I na razie problem zniknął właściwie w 95%. ( nie wiem co pomogło, może kilka czynników). Kolektora chyba bym nie ruszał ... dużo roboty ... jeszcze bym podejrzewał serwo i pękniętą w nim gumę ale to chyba by wyszło po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca który by szybko twardniał.

Pozdrawiam
Załączniki
IMG_20180613_182937.jpg
IMG_20180613_182937.jpg (306.71 KiB) Przejrzano 2393 razy
IMG_20180613_182948.jpg
IMG_20180613_182948.jpg (442.33 KiB) Przejrzano 2393 razy
Awatar użytkownika
osvch
Posty: 37
Rejestracja: 21 sie 2016, 15:44
Model: NB
Lokalizacja: Łódź

13 cze 2018, 20:28

Hej,

Ooo już wiem o co chodzi! Postaram się to dobrze wyczyścić. To z gniazdem serwisowym też robiłem ale pomogło na jeden dzień jakimś cudem... Dzięki!
Awatar użytkownika
ciesiel
Posty: 65
Rejestracja: 10 sie 2013, 14:48
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 cze 2018, 10:45

Omnibs pisze:
13) Wymiana czujnika temperatury silnika ( wtyczka trójkątna zlokalizowany jest pomiędzy grodzią a cewkami zapłonowymi) ..



Czy moglbys bardziej dokladnie opisac gdzie jest ten czujnik a najlepiej dodac fotke.? Usczelka od przepustnicy u mnie nic nie zmienila... :(
Ciesiel
-------
MX-5 NB'99 1.6 z podtlenkiem LPG...
Zapraszam do serwisu Sprzedawacz.pl https://sprzedawacz.pl/motoryzacja/
ODPOWIEDZ