[NB] Ciepło z silnika dostaje się do kabiny...

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

21 cze 2013, 18:54

No właśnie. Zauważyłem, iż pomimo włączonego chłodzenia na max (nie mam klimy) do kabiny dostaje się ciepłe powietrze. Ciepłe powietrze leci z nawiewu. Wczoraj rozmawiałem o tym na spotkaniu czwartkowym. Problem ponoć leży w tym, iż gorące powietrze z komory silnika przedostaje się ponad uszczelką do nawiewu kabiny.
Ponoć usztywnienie (podniesienie) tej uszczelki może poprawić tą sytuację. Może są inne sposoby.

Ja dzisiaj zrobiłem próbę z wężem ogrodowym, który wprowadzę do uszczelki. Uszczelka się zrobiła bardziej pulchna. Muszę to przetestować.

Obrazek

Co tym myślicie?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

21 cze 2013, 19:04

U mnie w każdym aucie bez klimy z nawiewu nie leciało nigdy zimne powietrze nawet podczas jady. Wg mnie najlepiej jakiś chwyt powietrza... a'la to cool breeze scoop czy coś. Niekoniecznie w to miejsce ale ogólnie. Zimne powietrze będzie wtedy gdy faktycznie zimne powietrze będzie się dostawało do wlotu.
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

21 cze 2013, 19:27

Żeby było chłodno to jedynym rozwiązaniem jest chyba jakiś wentylator :|. Z nawiewu zimne nie poleci, bo nie dość, że jest nagrzewane przez silnik, to nawet sam "chwyt" zbiera powietrze zaraz znad maski, która na słońcu raczej się nagrzewa, więc powietrze nad nią także :|.
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

21 cze 2013, 20:01

W taki dzień jak wczoraj i to o godzinie 21 to nie było fajne uczucie. W nogi wiało ciepło pomimo ustawienia nawiewu na max na niebiesko.
Może jakaś termoizolacja przegrody..?
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

21 cze 2013, 20:40

O 21 jak dasz tą rurkę w uszczelkę, to powinno być lepiej. Oczywiście, o ile będziesz jechał, a nie stał w miejscu ;)
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 cze 2013, 22:02

A cięgno miksera ciepłe/zimne jest dobrze wyregulowane czy w NB nie ma juz problemu?
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2013, 8:00

Kurak, do się to jakoś organoleptycznie sprawdzić?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 cze 2013, 8:39

Luca pisze:Kurak, do się to jakoś organoleptycznie sprawdzić?


Tak i nie, jak leci z nawiewów ciepłe zamiast zimnego to jest to (: Ale wydaje mi się że w NB problem został rozwiązany.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2013, 10:42

mam tak samo, sposób - przełączyć na obieg wewnętrzny w samochodzie, u mnie pomogło:).
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2013, 15:07

Dzisiaj zrobiłem pierwsze testy. Zamiast tej rurki (problem z wsunięciem w uszczelkę) włożyłem "coś" o mniejszej średnicy.
Zrobiłem ponad godzinną jazdę w samo południe i muszę przyznać iż jest zauważalna zmiana na plus. Będę testował dalej.
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 cze 2013, 15:11

Dziś jest chłodniej ;)
Imanaos
Posty: 21
Rejestracja: 29 kwie 2013, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

04 lip 2013, 14:47

Porada się przydała :)
Po wsadzeniu kabelka o średnicy około 2 cm w nogach jest znacznie mniej gorąco :)
Dziękuje.
Awatar użytkownika
Maroslaw
Posty: 264
Rejestracja: 22 lis 2017, 9:13
Model: NB
Lokalizacja: Leszno

14 wrz 2018, 17:35

odświeżam temat. Ogólnie wieje chłodne powietrze, ale tunel jest dość ciepły. Co to może być?
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

14 wrz 2018, 18:19

Za wolno jedziesz ;)
Ten typ tak ma - w NB tunel jest ciepły albo bardzo ciepły.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

15 wrz 2018, 17:11

Wiszcz pisze:Za wolno jedziesz ;)
Ten typ tak ma - w NB tunel jest ciepły albo bardzo ciepły.

Powiem więcej. Klima w NB jest po to żeby stopy się trochę mniej pociły. Wiele nie pomaga, ale odrobinę tak.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

15 wrz 2018, 17:27

Chezus pisze:
Wiszcz pisze:Za wolno jedziesz ;)
Ten typ tak ma - w NB tunel jest ciepły albo bardzo ciepły.

Powiem więcej. Klima w NB jest po to żeby stopy się trochę mniej pociły. Wiele nie pomaga, ale odrobinę tak.

Swapnij klimę z IS300. Przy ustawionej minimalnej temperaturze na wylocie z klimy można wódkę chłodzić.

Tunel w NA/NB można nieco odizolowoać termicznie - viewtopic.php?f=25&t=17486
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

15 wrz 2018, 19:43

Chezus pisze:
Wiszcz pisze:Za wolno jedziesz ;)
Ten typ tak ma - w NB tunel jest ciepły albo bardzo ciepły.

Powiem więcej. Klima w NB jest po to żeby stopy się trochę mniej pociły. Wiele nie pomaga, ale odrobinę tak.
Top down klima jest fajnym dodatkiem jak jest nie więcej niź 25°C i słońce, powyżej definitywnie nie daje rady. Top up daje radę przy ponad 30°C spokojnie. Dołożenie klimy do NB to nie jest mały wydatek (szczególnie względnie do wartości auta), ale porównując sytuację przed dołożeniem i po, spokojnie zapłaciłbym więcej ;-) A tunel grzeje się niemiłosiernie, co zabawne, ten sam efekt występuje w ND.
ODPOWIEDZ