90 czy 115km

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

katz
Posty: 19
Rejestracja: 29 lut 2008, 18:12
Lokalizacja: szczecin/glasow

29 lut 2008, 19:32

czym rozni sie silnik 1,6 w NA o mocy 90 i 115 km?
typ82
Posty: 42
Rejestracja: 07 cze 2007, 9:30
Lokalizacja: Legnica

29 lut 2008, 20:34

może mocą ?
Może nie jest szybka ale za to dużo pali
katz
Posty: 19
Rejestracja: 29 lut 2008, 18:12
Lokalizacja: szczecin/glasow

29 lut 2008, 20:46

chodzi mi o roznice w budowie - ew wersja z katem albo bez...moze wałki? nie wiem dla tego pytam..
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

29 lut 2008, 21:10

temat już był przerabiany , poszperaj może znajdziesz - pamiętam tyle ze roznica spora i z 90 115 nie zrobisz
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 lut 2008, 22:10

Dokładnie, nie wiem dokładnie czym się różnią, zapewne wałkami, większe gniazda zaworowe czyli inna głowica, pewnie jeszcze wiele innych drobiazgów...
110@???KM
134@???Nm
Noel
Posty: 186
Rejestracja: 23 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: Żory

01 mar 2008, 9:25

temat był juz dobrze opracowany,poszukaj w archiwum.Z tego co mi wiadomo przeróbka z 90 na 150 nie jest mozliwa,to dwa rózne silniki.Musisz szukac tych z pierwszych lat produkcji jesli zamiezasz kupic,jesli juz masz wersje 90-iu konna to pozostaje ci tylko żmudny tuning.Dolot,wylot,wałki,chip...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 mar 2008, 9:35

Tuning taki jak dolot, wylot, wałki i chip to koszt przynajmniej 3k lekko licząc...

A i tak efekty nie będą jakieś znaczące...

Za te pieniądze szukać silnika 1.8 i spokój ;) Przekładka, najlepiej wraz z 6b skrzynią i jest ok ;)

Jak tuning dla podniesienia mocy to turbo/kompresor, jak dla wyglądu to dolot i wylot ;) ( no i dla dźwięku oczywiście... )
110@???KM
134@???Nm
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

01 mar 2008, 11:18

Mayk pisze:Tuning taki jak dolot, wylot, wałki i chip to koszt przynajmniej 3k lekko licząc...


Za 3k to zrobisz sam dolor i wylot.... sam chip trzeba liczyc 1,5-2k , walki tez z 1,5k. Wiec za wszysto razem napewno w 3k sie nie zmiescisz :sad:
Wniosek taki ze najleppiej kupic odrazu 115 hp albo 1.8 :wink:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 mar 2008, 12:09

Dla mnie dolot to Typhon K&N - 650zł, wylot bez kolektorów, wywalenie kata i inny końcowy - nie miałem na myśli całego z kwasówy o większej średnicy...

Mimo to masz rację, z chipem i wałkami nigdy w 3k się nie uda zmieścić... 4,5 min jeśli podchodzić do sprawy 'po mojemu' :P
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

01 mar 2008, 15:16

katz, bylo o tym, poszukaj!

Silnik rozni sie praktycznie wszystkim.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

14 kwie 2008, 19:33

a pozornie wygląda podobnie ;-)
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
ODPOWIEDZ